Canon EOS 80D: příjemná inovace
24.4.2017, Milan Šurkala, recenze
Zamíříme do třídy vyššího mainstreamu APS-C zrcadlovek a otestujeme Canon EOS 80D s novým 18-135mm IS USM objektivem. Fotoaparát má úplně nový 24MPx senzor, vylepšený ostřící modul a rozhodně se nechce nechat zahanbit.
Kapitoly článku:
Budeme také zkoumat, jak si fotoaparát povede v náročném protisvětle.
expoziční čas 1/320 s, clona F11, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Fotoaparát má tendenci v protisvětle dost podexponovávat. Dynamický rozsah scény byl dost velký, a tak na silnici najdete přepal. Proto se můžete podívat i na snímek v RAW formátu. Ten dovolí něco zachránit (sice ne všechno...) a prosvětlit i stíny.
expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Větvičky se ztrácí, nicméně v RAWu je dokážete docela pěkně zachránit. 18-135mm IS USM objektiv trpí na chromatickou aberaci, to ale není chyba zrcadlovky. Jde ale vidět, že ta ji docela účinně odstraňuje v JPEG snímcích.
expoziční čas 1/125 s, clona F7,1, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Dynamický rozsah senzoru ve světlech by mohl být i lepší, přesto je i tak docela slušný. Z RAWu zachráníte nejeden přepal, ale kapánek více by neuškodilo. Kresba v JPEGu mi přišla být trochu měkčí.
expoziční čas 1/250 s, clona F10, citlivost ISO 100, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Objektiv sice obvykle netrpí na moc výrazné odlesky, zde se mu to ale moc nepovedlo. S vypnutými prosvětlovacími funkcemi jsou i stíny docela dobré a nerozmyté. Vidíte však velký přepal. K dispozici je RAW snímek. Díky němu dokážete z velké části srazit přepal v obloze.
Funkce automatická optimalizace jasu si trochu pohraje s expozicí a v tomto případě je obloha výrazně tmavší. Bohužel spolu s tím jsou i stíny poněkud rozmyté.
expoziční čas 1/400 s, clona F11, citlivost ISO 200, ohnisko 18 (29) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Funkce priorita zvýraznění tónu využívá dvojnásobné citlivosti ve stínech, které tak trochu ztrácí na kresbě.