Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
7.12.2009, Milan Šurkala, recenze
Naším dalším testem prošel profesionální kompakt Canon PowerShot G11. Jeho výrobce vyslyšel volání zákazníků a vrátil géčkové řadě výklopný displej a snížil rozlišení na rozumných 10 MPix. Jak se to projeví ve výsledku? Stane se z G11 nejlepší kompakt na trhu?
DejvCZ (13) | 24.8.201711:40
Existuje na tento foťák nějaký alternativní firmware který by uměl časozběr ­(timelapse­)?
Odpovědět0  0
HB | 7.3.201121:20
Jak se proklikám k verzi firmware u G 11 děkuji HB
Odpovědět0  0
TonyMagnus | 6.3.201115:41
Dobrý den,potřeboval bych Vaši radu,jaký fot.vybrat na focení rodiny,což je dost široký záběr­-fotky při slabém osvětlení,dovolená... a také sport to znamená rychlejší ostření..Přečelt jsem za dva dny hodně recenzí a uvažuji o G11.Píšete,že fotí ostré,kvalitní fotky,takže,pokud se mi nějaká nepovede,tak to bude mou chybou.Rád bych zvolil radši nějaký kvalitní foťák,ať se nedostanu na jeho hranici a byl bych nespokojený.Objektivy na zrcadlovce měnit nebudu,takže asi nějaký dobrý digitál. Optic.zoom min 5x,fotky v 4:3,16:9,video v hd není podmínkou.Děkuji za radu,amatér.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.3.201110:17
Obavam se, ze rychle ostreni na sport Vam zadny z techto kompaktu nenabidne. Predpokladam, ze nejlepe na tom bude asi Panasonic LX5, ale rozdily moc velke nebudou. LX5 ­(a Oly XZ­-1­) budou mit vyhodu v lepsich fotkach za horsiho osvetleni, na druhou stranu maji trochu mensi zoom.
Odpovědět0  0
TonyMagnus | 7.3.201113:45
Nebo mám volit některý z řady Panasonic Lumix FZ 38­-45 ?Děkuji.T.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.3.201116:37
Kompakty obecne ostri ponekud pomalu ­(byt Panasonicy jsou v tomhle ohledu rychle­), u FZ38 a FZ45 byste jen prisel o dobre snimky za horsiho svetla, to nema smysl.
Odpovědět0  0
Ka3na | 6.10.201016:49
Ahoj,
chci se zeptat. Sháním náhradníka za Canon S3 IS, který mi byl ukraden. Máte někdo zkušenost, s tím, co bych mohla u tohoto foťaku oproti S3 postrádat?
Plus u G11 vidím u výklopného displeje, který jsem u S3 využívala. Škoda teda je, že hledáček je špatný.
Ale nevím, co místo něj vybrat. Byl mi ještě doporučen FujiFilm S200EXR, ale to je už poměrně těžší kousek :­)
Odpovědět0  0
Ka3na | 6.10.201017:06
Ještě se chci chci, kdy přibližně výjde recenze G12 a zda je případně lepší na něj počkat. Zjistila jsem, že by byl o cca 2000,­- dražší než G11.

Díky moc.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 6.10.201017:35
To opravdu netusim, fotoaparatu na otestovani je mnoho.
Odpovědět0  0
PetJ | 10.8.201023:45
Takže? S90 nebo G11?
Odpovědět0  0
Matěj Hon | 11.8.20109:30
Já šel do G11 a jsem spokojen. Právě jsem se vrátil z rumunských hor, z fotek jsou všichni nadšení :­-­) Teď si ho pořídil i můj bratr študovaný fotograf a má nějaké výhrady, ale aby ne, když je zvyklý na foťák desetkrát dražší...
Odpovědět0  0
V.B. | 7.9.201011:34
A nemáte problém s displejem? Myslím tím vadné pixely, šedé tečky apod.
Odpovědět0  0
Matěj Hon | 7.9.201012:17
Displej je bez chyby.
Odpovědět0  0
Osty (1) | 8.1.201015:55
Vlastním Lx3,je to úžastný foťáček který mě stále překvapuje svou obrazovou kvalitou,totéž nemou konstatovat o mé A100.
Odpovědět0  0
danhar1 | 3.1.201011:32
Canon G7,G9,G10 problémy s prachem mezi čočkami tak nevím jak to dělají sem zvědav kdy i Canon G11 bude mít stejný problém doufám že ne.
Odpovědět0  0
Dakne | 28.12.200914:23
Dobrý den,
ať srovnávám recenzi na LX3 a G11 sebečastěji a sebelíp, stejně se nedokáži dopátrat oné líné otázky: Který z nich je lepší? Tuším, že odpověď bude znít v tom smyslu, že záleží na mých vlastních preferencích, protože každý má klady trošku někde jinde. Ale i přesto bych se Vás chtěl zeptat na Váš osobní názor a srovnání obou strojů. Věřím, že podobnou otázku má na jazyku více lidí. Děkuji za případnou odpověď a přeji hezké svátky.
Odpovědět0  0
nikto (31) | 28.12.200915:09
Nuz ak mozem za seba, asi by som siel do Canonu. Predsalen sa mi zda, ze jeho G11 ponuka viac a vseobecne plati, ze ak digifotak, tak radsej znacky ako Canon ­(kompakty a zrkadlovky­) alebo Nikon ­(zrkadlovky­). G11 ponuka sirsi rozsah zoomu a celkovo sa mi zda prepracovanejsi. Ja by som siel do Canonu G11, aj ked doma mam vsetko len Nikon ­- Nikon CoolPix 8800 a zrkadlo D40. A vsetko najlepsie vsetkym v Novom roku 2010, nech nam tie nase fotaky pekne fotia!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.12.200917:33
Tuto otázku má opravdu spousta lidí a opravdu na ni neexistuje přímá odpověď. Sám s určitostí nevím, který bych si z nich vybral, něco mě táhne k LX3, něco zase ke G11. Dnes bych asi ani jeden z nich nekupoval, do dvou měsíců by se měl představit nástupce LX3. Nicméně pokud opravdu chcete znát odpověď na to, který fotoaparát z těchto dvou bych si osobně koupil, kdybych musel, myslím, že bych asi sáhnul po LX3. To ale neznamená, že je LX3 lepší, jen, že o malinkatý chloupek lépe splňuje mé osobní preference. Odpověď, který z dvojice LX3 ­- G11 je lepší, ze mě nevymámíte, sám to nevím.
Odpovědět0  0
Jiří Červenka | 31.1.20108:52
p. Šurkala: Dobrý den, tu informaci o brzkém příchodu nástupce LX3 mohu považovat za ověřenou? Shodou okolností už asi měsíc řeším, zda pořídit LX3, ke kterému mě to táhne, nebo vydržet ještě dva měsíce do představení všech novinek sezóny 2010.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 31.1.201014:27
Ověřená informace to rozhodně není. Na stránkách Panasonicu bylo velké odpočítávání s tím, že představí nové fotoaparáty série G a L. A zatím jen rozběhli novou singapurskou stránku :­-­) Takže těžko říci. Uvidíme.
Odpovědět0  0
focusx (397) | 31.1.201021:35
LX4 bude prý mít 12,1 MPx, čip 1­/1,7 , manuální ostření a bude stát těsně pod 600 US $.
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 25.12.200917:39
Dobrý den. Mám jeden z prvních kousků G11 dovezených do ČR a tak doufám, že to nemá vliv ­(nevychytaná verze FW 1.0­) na mnou učiněné negativní zkušenosti s vyvážením bílé ­"Žárovka­" ­(s automatickým vyvážením bílé při osvětlení místnosti úspornými nažloutlými žárovkami­) a s funkčností funkce iContrast.
Tento fotoaparát ­(můj kousek­) si zkrátka nedovede poradit s výše uvedeným osvětlením místnosti při nastavení na režim ­"Auto­". Prostě nepřepne na režim ­"Žárovka­" a tak je vše zcela přehnaně žluté ­(mám i G9 a té to problémy vůbec nečiní­). Až když přepmu třeba na manuál a nastavím vyvážení ručně na ­"Žárovka­", je vše OK. Co se týče toho iContrastu, tak zkrátka žádné stíny neprokresluje a přepaly nesnižuje ­(např. při režimu manual a ručně zaplý iContrast­), ale naopak při protisvětle ještě zesvětluje celou scénu, což si myslím že asi správně není. Né že bych se bez něj neobešel, ale čekal jsem jeho funkčnost s následným posouzením, zda pro mne bude někdy využitelný či ne.
Takže mám pro mne důležitý dotaz. Jakou verzi firmware obsahoval Váš testovaný kousek a dá se změnit FW v tomto foťáku, pokud vyjde nová verze a jak?
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 25.12.200917:54
Opravuji chybu v mém textu výše:
Až když přepnu třeba na ­"Manuál­", začne automatika vyvážení bílé ­"AWB­" fungovat bez problémů ­(na ­"Žárovka­" to zkrátka nastavovat ani nemusím­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 25.12.200918:29
Myslím, že má verze měla také firmware 1.0. Osvětlení s úspornými žárovkami je obecně problém, ale oranžovou barvu bych čekal u Nikonu ­(ten je tím známý­), u nových Canonů tyto jevy nepozoruji. Canony s úspornými žárovkami mají spíše zelené než oranžové ladění.
Pokud zapínáte i­-Contrast v manuálním nastavení expozice, tak pochopitelně žádný přepal ani snížit nemůže, protože jeho funkcí je právě úprava expozice ­(a následné prosvětlení stínů­). Když tedy natvrdo zadáte expozici, jediné, co už může udělat, je jen ono prosvětlení scény. Pokud ale necháte expoziční automatiku, fotoaparát upraví expozici tak, aby snížil přepaly a následným prosvětlením stínů dodá jas tmavým oblastem. Pochopitelně je to jen softwarová úprava, takže ve skutečnosti dynamický rozsah zvýšen není.
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 26.12.200910:30
Přeji dobrý den a děkuji Vám za odpověď. Jelikož jsem jen nadšený amatér, předpokládám, že asi jediné správné nastavení, kde mohu svobodně zapínat a vypínat iContrast se správným účinkem a s tím, že nechám expoziční automatiku na foťáku, je funkce ­"Program­". Nebo se mýlím?
Co se týče toho vyvážení bílé, tak zkrátka pěknou momentku na automatiku nemáte šanci s tímto foťákem při nažloutlém ­(nejpřirozenějším ­- podobném běžným žárovkám­) umělém osvětlení úspornými zářivkami ­(žárovkami­), pořídit. Vyzkoušel jsem to v nejednom bytě a hóóódně mě to štve. V tomto zlatá G9!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 27.12.200916:38
Ano, rozumíte tomu dobře. Na režim Program ­(tedy režim P, případně automatické režimy­), kdy se o expozici stará automatika, má i­-Contrast plné pole působnosti a dokáže tedy ze snímků vydolovat nejvíc. Osobně bych ale tuto funkci vypnul a zapínal jen v případech, kdy by mohla pomoci od přepalů. Lepší fotografie dělá fotoaparát většinou bez ní, ale není to pravidlem.
Ta automatika vyvážení bílé mě opravdu poněkud překvapuje, u G11 jsem s ní takové problémy neměl.Asi to bude chtít ruční nastavování v takových podmínkách ­(ruku na srdce, zapnout toto vyvážení bílé a fotit s tím celý večer, není zas až tak hrozné­). Tak mě napadá, nefotíte náhodou na slow­-synchro blesk? Tam je takový efekt docela častý, obličeje jsou světlé od blesku a pozadí bývá oranžové.
Odpovědět0  0
JKonny (8) | 27.12.200922:33
Ne, blesk se nespouští vůbec. To špatné vyvážení již vidíte v náhledu na displeji. Máte pravdu, že zapnout toto nastavení ručně a fotit s ním celý večer, není tak hrozné, ale na ty občasné momentky je to nastavování zrdžovánm a práce navíc ­(často tam mám Auto­). Až vyjde ­(pokud vyjde­) ten nový FW, půjde tam nějak dodat? Máte s tím zkušenosti? Když už jsme zmínili ten blesk, tak mě ještě překvapuje, jak pozdě ­(málo­) tento fotoaparát sám rozhodne o použití blesku při jeho nastavení na A­(uto­). Je to dáno světelností objektivu či jiným parametrem? Od G10 je objektiv jiný, takže tak malé procento použi tí blesku vůbec neznám. Ten foťák už fakt musí mít skoro tmu, aby jej vůbec použil.
Jinak jedna pro mne zajímavost, kterou jsem zjistil. Píšu o tom jen proto, jestli náhodou nevíte čím to je způsobeno. Kromě té G9 mám ješte Canon A710IS. Vyfotíte­­-li jedním z těchto dvou foťáků s bleskem z úhlu asi 45 st. spuštěný notebook s matným povrchem displeje , bude na fotografii vidět jen černá plocha displeje. Vyfotíte­­-li s bleskem to samé s G11, uvidíte na fotce na displeji vše jasně, jakoby jste se na něj dívali zepředu! Čím to je? JirKa
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.12.200917:50
Pokud vyjde nový firmware, měl by jít nahrát, to rozhodně. Jen nevím, jak moc to Canon s firmwary u kompaktů myslí vážně, většinou se dozvídáme jen o aktualizacích zrcadlovek.
Blesk patrně nepoužívá proto, že více důvěřuje kvalitnímu CCD snímači a tedy raději navýší ISO citlivost, čímž zkrátí expoziční čas a přitom zachová klasickou světelnou atmosféru.
Odpovědět0  0
stalak (1021) | 23.12.200919:08
Když už Canon nepodporuje Mass Storage,což je docela podle mého u takového foťáku ostuda,mám dotaz na někoho z majitelů.Dá se alespoň pohodlně a rychle vyjmout karta.Čtečku mám a dál už je to rychlovka přenést fotky na pevný disk,tam kam potřebuji. ;)
Odpovědět0  0
Bofh (12) | 25.12.200913:38
Karta se dá vyndat snadno, jen mi uniká, proč tak činit, když foťák podporuje standardní protokol PTP se kterým si Win i Linux bez problémů poradí.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.12.200915:40
Pretoze protokol PTP mi nezabezpeci aby sa mi fotak objavil ako dalsie pismenko disku a tym padom nemozem s fotakom pracovat v mojom oblubenom suborovom manageri na ktory som zvyknuty, ale musim spustat nejake ine ­(a pre mna nepohodlne­) programy na ktore nie som zvyknuty.

Podla mna, kazde USB zariadenie, ktore uchovava data skopirovatelne do pocitaca, by jednoznacne malo byt USB mass storage. Ved ako by to uz len vyzeralo, keby sa aj USB flash kluce a externe disky zacali robit iba s protokolom PTP ???
Odpovědět0  0
Buenoss | 5.1.201021:14
No to jsem trochu ze všeho janek.O koupi uvažuju.No při použití čtečky se stáhnou pouze JPEGY? Své fotečky neupravuji.Díky za potřebné info.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 5.1.201021:36
Při použití čtečky se stáhne všechno. Problém je v tom, že pokud fotíš RAW+JPEG, tak se stáhne RAW+RAW ­(Canon z nepochopitelného důvodu neukládá RAW+JPEG, ale surový RAW a ještě jeden tentýž RAW, u kterého nastaví nastavení foťáku, aby se z toho pak udělal ten JPEG, který by se byl býval udělal ve fotoaparátu, kdyby to ovšem fotoaparát uměl :­-D)
Odpovědět0  0
Petr Vácha | 7.1.201014:21
G11 mám k veliké spokojenosti tři týdny. Napíši Vám moje poznatky se stahováním dat a o RAWu.Používám Windows Vista.
1­/ Při přímém stahování z foťáku do počítače:
1a­/ Vista mi nabídne ­'­'Canon PowerShot G11­'­', v nabídce mino jiné ­'­'Import obrázků pomocí Windows­'­' a ­'­'Pomocí průzkumníka ve Windovs­'­'. Obojím lze stáhnout obrázky bez problémů. Fotky focené v RAWu se stáhnou přímo jak v CR2 tak v jpeg v plném rozlíšení.
1b­/ Stahuji­-li v programu ZPS12, objeví se hlášení, že fotoaparát se nejeví jako diskové zařízení a podporuje WIA. Vše stáhne, jako v předchozím případě.
Pokračování v dalším mailu.
Odpovědět0  0
Petr Vácha | 7.1.201014:28
2­/ Při stahování do počítače přes čtečku
2a­/ Totéž, jako v bodě 1a
2b­/ Ale pozor. Při stahování v programu ZPS12 ­(Zoner Photo Studio­) se mi fotky focené v RAWu stáhnou jenom v jpeg. RAW se vůbec neobjeví.
Odpovědět0  0
Ondřej Klečka | 6.1.201022:49
Tenhle foťák mám doma jen pár hodin, ale protože mě tohle zajímalo, hned jsem vyfotil fotku v režimu RAW+JPEG a ho zkusil připojit k PC. Asi mám štěstí, ale v linuxu ­(Ubuntu 9.10­) se mi foťák objeví okamžitě jako nový disk, úplně stejně jako když připojím flashku nebo cokoliv jiného. Na win jsem to ještě nezkoušel, ale možná mám štěstí a jednou má Linux oproti win něco navíc...

Pokud jde o RAW+RAW, tak mě se v pc zobrazily dva soubory, jeden JPEG a druhý RAW, takže mi nepřijde, že by se JPEG ukládal jako RAW, jak zde zaznělo. Ve foťáku se opravdu zobrazuje obrázek jen jeden.

Má tedy někdo podobnou zkušenost?
Odpovědět0  0
busy (4706) | 7.1.20106:18
Linux na rozdiel od Win s tym nema problemy a ako novy disk ukazuje aj Canon fotaky.
Ale pod win sa ako dalsi disk neukaze :­(
Odpovědět0  0
Ganec | 9.12.200923:04
Fotak podporuje aj toto vysoke ISO .. ako to vyzera?
Podobne ako u Fuji F100fs, alebo lepsie?
Odpovědět0  0
zemekf (75) | 8.12.200917:43
,,G­-čka,, sou velice dobré mašinky obzvlášť na cesty, jenom škoda, že sou na akumulátor, tak na AA baterky kdyby to bylo.
Odpovědět0  0
Filcka (574) | 8.12.200919:01
Tak na fóru se dočteš dobrej fór ­- foťáky na AA jsou prý podřadné přístroje XD
Odpovědět0  0
fsdsfsdfsdfsd | 7.12.200918:56
No sláva, konečně důstojný nástupce za moji už poněkud jetou S60 ­(spolu s S70 poslední vynikající zástupce řady S ­- to co následuje už by se mělo jmenovat jinak :­-­/ ­).
Ještě ta cena kdyby se trochu vylepšila.
Odpovědět0  0
pavelpavel | 30.12.20098:49
po g11 pošilhávám..doma mám teď pravěkou s45­(projela se mnou flák zemí v šílenejch podmínkách,snad 1000x mi někde spadnul,skály atd. a stále fotí...klobouk dolů­),změnu bych chtěl především kuli širšímu zoomu..vyšší rychlosti,poměru stran a širšímmožnostem nastavení času. Na www.ifotovideo.cz jsem se o g11 dočetl ,že je možnost fotit i v poměru stran 3:2..ve vašem článku to neuvádíte..je tedy možné?­(samozřejmě to de provést v PC,ale kontrolovat si 100vky fotek,jestli jsou opravdu ořízlé...­)3:2 je přeci jenom zákldní formát.
Druhá otázka..čas závěrky..je skutečně jen 15s ? režim bulb není možné navolit někde v menu? nebo aspoň časy kolem 2minut? velmi děkuji za odpovědi kohokoliv kdo to ví .Pavel
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 30.12.200913:52
Pokud je mi známo, G11 ve formátu 3:2 nefotí. Umožňuje nastavit vodítko 3:2, ale to by mělo jen ukazovat, jaký bude tisk na formát 3:2. V manuálu se hovoří jen o focení do 4:3 a 16:9.
Čas závěrky 15 sekund je správný. To mají všechny kompakty Canon bez výjimky. Teprve zrcadlovky Canon mají 30 sekund. Bulb režim u kompaktů není podporován, lze si však stáhnout neoficiální nadšenecký firmware CHDK, který umožní možnosti fotoaparátu výrazně rozšířit, tedy i expoziční časy,...
Odpovědět0  0
Petr Vácha | 30.12.200916:28
Kde stáhnu nadšenecký firmware CHDK pro G11? Je v češtině? Jaké jsou jeho výhody a je rozumné jej použít?
Děkuji.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 30.12.200919:28
CHDK se dá obecně stáhnout z http:­/­/chdk.wikia.com­/wiki­/CHDK. Nicméně v češtině určitě nebude a pro G11 zatím neexistuje ­(ostatně zatím není k dispozici ani pro G10­). Výhody jsou již zmíněné rozšířené možnosti všeho možného. Samozřejmě je zde teoretické riziko poškození fotoaparátu.
Odpovědět0  0
Lobobery (37) | 7.12.200916:55
Kdybych koupil tenhle Canon místo Panasonic FZ50 co mám, polepšil bych si?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.12.200922:16
No, zde záleží na tom, co si představujete pod pojmem ­"polepšit si­". Někdo může říct ne, někdo ano a oba budou mít pravdu. Pokud jde o ohniskovy rozsah a o objektiv obecně, tam je FZ50 lepší ­(jednak větší rozsah, jednak podstatně lepší světelnost­). Nevýhodou FZ50 je ale delší základní ohnisko ­(je méně širokoúhlý­), naopak výhodou je mechanické ovládání zoomui ­- mnohem rychlejší. Kvalita snímků bude u G11 drasticky lepší, v šumu je i přes téměř stejné rozměry čipu a rozlišení G11 o dobré dvě tři generace dále, to je prostě nesrovnatelné.
Odpovědět0  0
Lobobery (37) | 13.12.200922:04
Děkuji za odpověď, jelikož mi vždy jde přednostně o kvalitu snímků, tak bych si polepšil:­-)
Odpovědět0  0
Ganec | 14.12.200910:37
Ak ti ide o kvalitu snimkov, tak asi budes pouzivat najnizsie ISO.
A to neviem ci v tom bude az taky badatelny rozdiel .. v svojej dobe to bol dobry stroj...
Viditelne lepsie by si to mal az s mikro 43 kompaktami.

V sume na vyssie ISO uz FZ50 bude samozrejme zaostavat.

Inak panasonicy koriguju chromaticku aberaciu ­(dufam ze uz aj v tomto modeli­), zatial co Canony nie.
Nie je to samozrejme az taky bezny jav u tychto dvoch fotakov, ale v tomto ma skratka vyhodu.
Canon ma zase vyhodu v tom ze je novsi, ma teda technologie na optimalizaciu DR. No koli DR by som si radsej kupil F200exr.
Odpovědět0  0
crusoe | 7.12.200910:56
osobně bych uvítal menší velikost přístroje namísto výklopného displeje, zdá se, že canon trochu zmatkuje při vývoji řady G, mnohem zajímavější je S90, ale tam bude zas problém s výdrží baterií a ovládáním ­(podle prvních recenzí­), asi bude lepší ještě počkat s náhradou za G9...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.12.200911:44
Právě proto jsou na trhu dva přístroje :­-­) G11 pro ty, kteří chtějí super kompakt i za cenu větší velikosti a S90 pro ty, kteří chtěji kvalitní snímky v menším balení. Myslím, že Canon nezmatkuje ani trochu.
Odpovědět0  0
broller | 7.12.200915:27
Věděl jsem , že si koupím jeden ze dvou DF , G11 nebo S90.Pro menší velikost jsem začnul S90 .Koupil a hned druhý den vrátil.S90 se výkonem blíží G11 , jenom šum bych posunul o jednu citlivist níže. Světelnost na dlouhém skle je doslova mizerná se všemi důsledky. Pořád ještě má S90 jakousi šanci , ale potom nastupuje kruhový ovladač na zadní stěně.Tragedie.Kruhový ovladač nemá žádnou aretaci , velice lehce a ochotně se otáčí , nelze nastavit nulovou funkci ,takže při sebemenším doteku a to se mě dařilo neustále se přestavují nechtěně parametry . Tu ISO nebo expozice atp.Stále jsem musel kontrolovat správné nastavení DF a takhle nelze fotografovat.Teď mám doma G11 , zatím spokojenost až na tu váhu. Obrazově se blíží Lumix G1.Nemám ještě jeden jev potvrzen , ale u některých snímků architektury sviská hrana proti obloze není celistvá.
Odpovědět0  0
dazzer (1) | 7.12.200916:03
Tak dik, prave si ma odradil od kupy. Myslim to ale v dombrom ;­). To koliecko som si v obchode neuvedomil. Len sa divim ze to nikde na zahranicnych recenziach nepisu. Inak, ako je to s kolieckom na tomto G11 modely? Da sa nastavit nulova funkcia, ma aretaciu?
Odpovědět0  0
crusoe | 7.12.200918:22
na G9 jsem to ­"vyřešil­" tak, že přístroj upadl zadní stranou do bláta a i přes okamžité očištění je zadní kolečko ­"zaretováno­" tak, že je lze otéčet jenom nehtem ;­-)
Odpovědět0  0
vladopb19 | 8.1.201019:23
To koliesko na G11 je tiež slabo aretované a citlivé na náhodné dotyky.V režime SCN si prestavíte scénu,veľmi ľahko ked to nechcete.Plastové kryty majú trocha papierový zvuk i keď telo je horčíkové,ale prístroj v ruke pôsobí subtílne.Tento dojem mám asi preto,lebo som zvyknutý na Camediu 5060.Inak je G11 super.
Odpovědět0  0
pamětník_oldd (3) | 8.12.20090:30
Ta omezení ovládacích prvků S90 ­- souhlas. Výdrz baterie ­- malá. Šum ­- snad někdy výraznější, ale většinou stejný jako G11 ­- stejný procesor a čip. Kresba znatelně horší, jiný objektiv, než G11. Vzhledem ke trochu komplikované obsluze také ne dost pohotový. Ale ten pocit ­- mít v kapse neustále při sobě skoro miniaturku s velkou světelností a rawem bohatě kompenzuje všechna omezení. Fotky dělá fantastické ­- pokud nejsou, může za to fotograf. Rozhodně se nehodí na plánované fotoakce ­- to chce nejlépe zrcadlovku, ale jako zápisník nebo rezerva je vynikající. G11 by se mi také líbila, můsí být výborná, kdyby měla objektiv jako G9 ­- preferuji spíš vzdálené objekty v přírodě a někdy menší hloubku ostrosti, interiéry s ní nefotím.
Odpovědět0  0
pamětník_oldd (3) | 8.12.20090:45
Naprosto s Vámi souhlasím. Jako kompaktní zápisník do kapsy rozhodně není k zahození. Jsem velmi zvědav na Váš názor na S90. Velice rád čtu Vaše recenze pro jejich ­- nevím, zda to přesně vystihnu, ale zda se mi to ­- lehký nadhled nad věcí, neovlivněný osobním vztahem k určité značce, což svědčí o značné objektivitě hodnocení.
Odpovědět0  0
tomulli | 9.12.200920:33
Po vyzkouseni S90 a G11 je jednoznacnym favoritem G11, kolecko bych celkem snesl, ale pro mne velmi neprijemne umisteni blesku u S90 a predevsim titerna velikost absolutne nepadnouci do me ruky rozhodla. V kazdem pripade doporucuji pri vyberu mezi temito dvema osahat si je pokud mozno oba soucasne.
Odpovědět0  0
nikto (31) | 19.12.200921:29
Nemyslim si, ze G11 je velky kompakt. Fotaky rady G boli vzdy trosku vacsie ako ­"kompakty­" a ponukali viac ako kompakty. Komu sa zda G11 velky fotak, tomu je urcena ina rada od Canonu. G rady su pre fajnšmekrov :­-­) A konecne Canon prestal nahanat megapixely a vzal rozum do hrsti! 10Mpx uplne staci na fotky formatu A4 :­-­) G11 je super fotak. Bravoo Canon!
Odpovědět0  0
dazzerko | 7.12.20098:40
zaujimalo by ma porovnanie s Canon S90, o kolko asi moze yt S90 hersi a v com. Od G11 ma odradza velkost a absencia HD videosekvencii. S90 a G11 su moji dvaja jedini kadidati na kupu. Panasonic LX3 nie je dotatocne point­-and­-shoot kvoli krytke na objektiv a blesku.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 7.12.200910:43
To zatím nelze říci, nicméně recenze na S90 je určitě někdy v plánu.
Odpovědět0  0
Redispero | 7.12.200911:49
Zajimave srovnani G11 a S90:
The S90 beats Canon­'s own flagship G11 at its own game. The S90 has the same oversized sensor as the G11, but adds a faster f­/2 lens, direct control rings and a bigger LCD in a smaller, lighter package for less money. So why would I want a G11? Just to carry more weight? That­'s the only reason I can see, and there are guys who buy things because they weigh more.
http:­/­/www.kenrockwell.com­/canon­/s90.htm
Odpovědět0  0
V0174 (5) | 18.12.200916:18
Nevím co přesně považujete za point and shoot ­- pokud tím myslíte že blesk sám nevyskočí když je potřeba, tedy foťák není dostatečně ­"chytrý­" pro laického uživatele ­- pak ano. Nicméně co se týče rychlosti, problém s ním nemám, po chvíli focení jsem byl schopný sundat krytku a zapnout blesk během té vteřiny co foťák nabíhá a vysouvá se objektiv. Když teda pominu, že blesk není naštěstí moc potřeba díky dobré světelnosti a velkému čipu.
Pokud něco s LX3 závidím Canonu G11, tak je to kolečko na nastavení ISO a integrovaný ND filtr. Krytka mě štve jen tím, že nejde nasadit na filtr na předsádce. Což navíc není až tak chyba krytky, jako spíš filtru.
Odpovědět0  0
Matěj Hon | 27.6.201010:22
Za mě rozhodla kapacita akumulátoru. S90 není foťák vhodný na delší odloučení od civilizace...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.6.201014:39
Pokial je vydrz baterie jedna z hlavnych poziadaviek, je vhodne kupit nejaky ­"vecsi­" fotak ­(napr. ultrazoom­). Do vecsieho tela sa obvykle vojde vecsia baterka ­(v pripade Li­-Ion­) alebo viac AA bateriek ­(obvykle styri­). Energeticka spotreba ultrazoomov je porovnatelna s mensimi fotakmi, avsak vdaka vecsej baterke maju ovela lepsiu vydrz.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 27.6.201015:33
Rekl bych, ze chtel dobre fotici pristroj ­(dle rozhodovani mezi G11 a S90­), coz temer zadny ultrazoom zas tak dobre nesplnuje. Navic dnesni ultrazoomy maji baterky casto naprosto priserne, sve by o tom mohli vypravet majitele Nikonu nebo Pentaxu, kde horko tezko dosahnou vydrze na 200 snimku ­(u novych modelu je to o neco lepsi­). Napr. Pentax pouziva alespon u modelu X70 baterku z malych stylovych kompaktiku Olympus. Pak se nelze divit tomu, ze to nic nevydrzi. Zas tak pausalne bych to nebral, kdyz takrka polovina nabizenych ultrazoomu vyhodu velikosti nevyuziva a opravdu vydrzi jen cca 200­-250 snimku. To i ta S90 ma vydrz pres 350 fotografii ­(aspon pri mem testu to nebyl problem­).
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.6.201015:52
Priznavam sa ze o ultrazoomoch od Nikonu a Pentaxu ma ani nenapadlo uvazovat :­) Myslel som skor Canon a Panasonic ­(napr. moj FZ28 mi bez pouzivania blesku na jedno nabitie spravil vyse 1200 fotiek­) alebo napriklad aj Olympus ­(napr. s C8080WZ som na jedno nabitie zvladol tusim okolo 600 fotiek­).
Odpovědět0  0
kajman01 | 7.12.20097:50
Tak konečně Canon upustil od honby za megapixely. Mám G10 a i když je kvalita obrazu i šumu na ISO 80­-200 velmi dobrá, tak jsem si říkal proč tam není jen 10­-12MPx.
Výklopný displej je fajn, ale pro mě je v 95% případů zbytečný. A opravdu bych bral, kdyby Canon implementoval Mass Storage, tohle mi docela chybí :­(
Takže G11 je krok správným směrem, kdy Canon konečně vyslyšel prosby uživatelů, ale pro mě není důvod přejít z G10 na G11.
Odpovědět0  0
papi (6) | 7.12.20098:23
Ahoj,
sem na tom úplně stejně,mám G10,ale není důvod přecházet na G11.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.