DiMAGE Z5: stabilních pět milionů

30.3.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Vývoj řady Z společnosti Konica Minolta dospěl v současnosti až k modelu DIMAGE Z5, který už patří do pětimegapixelové kategorie. Novinka má sice větší počet obrazových buněk než Z3-ka, ty jsou ovšem umístěny na stejně velkou plochu snímače. Jaký vliv to mělo na snímání při vyšších hodnotách citlivosti a jak vůbec se nám s modelem pracovalo, se dočtete v této recenzi.
DiMAGE Z5 je kvalitní a velmi dobře funkčně vybavený ultrazoom (12x optický zoom), který se ovšem potýká podobně jako předcházející zetka se zvýšeným šumem na fotografiích. Přestože se situace podle našich testovacích fotografií od modelu Z3 o něco zlepšila, tak dělat zvětšeniny už při hodnotě 200 ISO bych příliš nedoporučoval. Navíc je rozsah citlivosti snímače na tuto kategorii velmi omezený - maximálně 320 ISO. Také nás zklamalo zkrácení rozsahu závěrky, a tak si uživatel bude muset vystačit s časy od 1/1000 do 4 sekund. Na druhou stranu kromě mírné soudkovitosti při širokoúhlém snímání jsme už žádné obrazové vady nenašli (aberaci ani vinětaci jsme prakticky nepozorovali). Velice nás novinka potěšila relativně nízkou spotřebou energie, zvláště protože předcházející Z3-ka v našem energetickém testu zcela propadla. Kvalitní je také záznam videa, kdy kromě výborných parametrů (640 x 480 bodů při rychlosti 30 sn/s) můžete i průběžně opticky zoomovat. Pro řadu zájemců bude dále důležitá stabilizace obrazu, kvalitní Super makro režim (zaostření již od jednoho centimetru), anebo například větší dvoupalcový LCD zobrazovač.

KladyZápory
videozáznam
super makro