FinePix F810: použitelných 12 milionů a málo šumu

29.10.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Poslední dobou se stává pravidlem, že úspěšný digitální fotopřístroj dříve nebo později dostane vyspělejšího sourozence. Ten většinou vypadá stejně jako jeho předchůdce, ovšem disponuje vyspělejším snímačem. Stejným vylepšením prošla i velice povedená podlouhlá cihlička FinePix F710, která upgradovala na F810-ku, která je vybavena SuperCCD snímačem čtvrté generace typu HR.
Rozlišení a kvalita

Model FinePix F810 nabízí nepřeberné množství různých rozlišení, ve kterých můžete nasnímat své fotografie. To souvisí nejenom s tím, že kromě čtyř základních fyzických rozlišení je k dispozici i interpolované dvanáctimegapixelové rozlišení, ale také obdobnou pětici získáte i v širokoúhlém režimu. Určitým nedostatkem je malý výběr kompresních poměrů při ukládání fotografií, protože pouze v maximálním rozlišení jsou dostupné pouze dva kompresní poměry. Na druhou stranu je možné ukládat snímky nejenom v běžném JPEGu, ale také v nekomprimovaném RAWu. Na uvedené pětici snímků je vidět, že 810-ka poskytovala mírně podexponované snímky, což ovšem lehce vyřešíte jemnou korekcí o několik stupňů expozice. Dva výřezy zase ukazují, že dvanáctimegapixelové rozlišení, přestože je "pouze" interpolované, je kvalitní a jednotlivé detaily jsou téměř stejně ostře vykresleny jako při snímání v maximálním fyzickém rozlišení.

4048 x 3040 (Fine)
4048 x 3040 (Normal)
2848 x 2136

Výřezy:

4048 x 3040 (100 %)

2848 x 2136 (100 %)

F810-ka poskytovala snímky s minimální hladinou šumu, v běžných tiskových výstupech (do formátu A4) je dobře použitelná dokonce i maximální osmistovka. Široký je rozsah citlivosti snímače i v automatickém režimu (od 80 až do 640 ISO).

Banka
Lidé
Auta