Fujifilm S7000: šestimegapixel s šestinásobným optickým zoomem

21.4.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Už v titulku jsem prakticky ve zkratce vystihli ty nejdůležitější parametry elektronické zrcadlovky od Fujifilmu nesoucí označení FinePix S7000. Model totiž patří do šestimegapixelové kategorie díky novému SuperCCD HR snímači čtvrté generace. Navíc díky interpolaci s fotopřístrojem pořídíte fotografie s až dvanáctimegapixelovým rozlišením. Ani optická soustava nekulhá za kvalitami snímače, a tak objektiv nabízí maximální šestinásobný optický zoom.
Rozlišení a kvalita snímků

Model nabízí dva různé kompresní poměry pouze v nejvyšším interpolovaném rozlišení. Většinou si ovšem bohatě vystačíte s šestimegapixelovým rozlišením, kdy je kresba skutečně velmi detailně prokreslena, což si prohlédněte především na nativním snímku v oblasti "modrobílých mraků".

4048 x 3040 (Fine)

4048 x 3040 (Normal)
2848 x 2136

2016 x 1512
1600 x 1200
1280 x 960
Interpolace

Protože S7000-ka nabízí díky softwarové interpolaci skvělé dvanáctimegapixelové rozlišení, tak jsme byli pochopitelně zvědaví na kvalitu fotografií v této velikosti. Horní výřez detailně ukazuje, že interpolovaná fotografie sice ztrácí přesnost kresby (místy je vidět i jemná aberace) a není již tak ostrá jako dolní výřez šestimegapixelového snímku, ovšem tento "úbytek kvality" je pozorovatelný pouze při velkém zvětšení. Pokud jsme si vytiskli dva snímky ve formátu A4, tak žádné rozdíly nejsou téměř viditelné. Pokud nebudete tisknout doma přímo plakáty, tak si myslím, že si v praxi bohatě vystačíte s maximálním fyzickým (tedy šestimegapixelovým) rozlišením.

Optický a digitální zoom

U řady elektronických zrcadlovek je sice dnes už běžný desetinásobný optický zoom, přesto jak vidíte na naší sérii snímků, tak i šestinásobné optické přiblížení má svou "sílu". I snímek, kdy jsme znásobili maximální optické přiblížení ještě 3,2-násobným digitálním zoomem, má slušnou kvalitu, i když pochopitelně už není tak ostrý a jasný.

Širokoúhlý snímek Optický zoom - 2x
Optický zoom - 4xOptický (6x),digitální zoom

Korekce expozice

Pokud budete fotografovat statické objekty (například domy) a budou příznivé světelné podmínky, tak si vystačíte s případnou drobnou korekcí expozice, která u modelu fungovala spolehlivě. Snímek pořízený v automatickém režimu potvrzuje, že S7000-ka měla mírnou tendenci snímat podexponované snímky. Stačí bohatě korigovat o třetinu stupně do plusu, jak je vidět tak o celý stupeň už je to příliš, snímek už je moc jasný. Obě krajní polohy korekce (+- 2EV) v praxi většinou ani nevyužijete, protože poskytují již extrémně světlé respektive tmavé snímky. Pro fotografování rychle se pohybujících objektů určitě využijte manuální nastavení clony a času.

Plus 1
Minus 1
Auto

Teplota bílé

Model zvládl kalibraci teploty bílé bez problémů - pokud by se vám přeci jenom v určité specifické situaci nezdála, tak si jí můžete vykalibrovat manuálně. Pouze nás překvapili mírně přepálené jasy v bílé části kuchyňské linky, což je dobře viditelné i na snímku pořízeném v automatickém režimu.
Auto
Slunečno
Zataženo
Zářivka - denní
Žárovka

Na poslední sérii fotografií si můžete především prohlédnout, že i při použití maximální citlivosti (800 ISO) nejsou snímky zašuměné a tuto hodnotu bez obav při fotografování používejte. V režimu Makro lze snímat skutečné detaily, protože se dá fotografovat s modelem už z jednoho centimetru, ovšem jak vidíte na našem snímku, někdy už budete mít problémy s dostatkem vhodného světla.

800 ISO
Makro
Noční snímek