Kyocera M410R: síla šedesátinásobného přiblížení černé krasavice

24.5.2004, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Jako jedna z prvních v naší republice měla naše redakce možnost a čest prozkoumat podrobně novou vlajkovou loď společnosti Kyocera – Finecam M410R. Hned po deseti minutách práce s ní nás potěšily dvě věci: skutečně povedený "profi" design ukrytý v překvapivě menším těle, než jsme čekali, a bleskurychlé reakce modelu na naše povely. To, že novinka nabízí i docela slušný obrazový výkon nám došlo až o něco později. Ovšem jenom chválit v recenzi pochopitelně nebudeme, a tak se nechte překvapit, jaké bude závěrečné hodnocení Plus – Minus.
Rozlišení a komprese

Kromě obvyklé prohlídky, jak kvalitní a detailní kresbu podávají jednotlivá rozlišení a stupně komprese, si můžeme na této šestici snímků všimnout i dalších věcí. Nepřehlédnutelné je relativně "studené" podání barev (například ve srovnání s nedávno recenzovanou G500-kou), dobře je to vidět zejména při pohledu na dřevěný podstavec. Naopak jsou snímky daleko jasnější, tato Kyocera měla sklon poskytovat mírně přeexponované snímky, což ovšem při snímání v interiéru přijde jedině vhod.

2272 x 1704

1600 x 1200

1280 x 960
640 x 480

Komprese - Normal
Komprese - Fine

Optické a digitální přiblížení

Na naší "špionážní" sérii snímků si můžete prohlédnout, jak velké přiblížení nabízí desetinásobný optický zoom, který ještě v posledním snímku násobí pětinásobné přiblížení digitální (maximální šestinásobné je dostupné pouze v rozlišení 1280 x 960 bodů). Zatímco na prvním snímku si modré fábie ve druhé řadě automobilů ani nevšimnete, tak se na pátém snímku můžete pomalu podívat, jaké hodinky nosí majitelka tohoto vozidla. Tento poslední snímek již ale není tak ostrý jako předcházející, protože už je použit i digitální zoom.

Širokoúhlý snímek
3x optický zoom
6x optický zoom
10x optický zoom
Optický a digitální zoom
Teplota bílé

Čtyřistadesítka kalibrovala teplotu bílé docela přesně, scenérie v interiéru byla pořízena za velmi jasného a slunečného dne a snímky pořízené v automatickém režimu a pomocí přednastavené hodnoty Slunečno jsou prakticky stejné. Snímek v režimu Žárovka má obvyklý fialový nádech. Všimli jsme si ovšem také, že model mírně "přepaloval" jasy, což je dobře vidět v pravém horním rohu snímku, kdy světlo přicházející od balkónu vpodstatě zničilo vykreslení detailů záclony.

Auto
Slunečno
Zataženo
Zářivka
Žárovka
Citlivost a blesk

Fotopřístroj M410R nebyl bohužel příliš schopen redukovat přítomnost šumu, což se znatelně projevilo především při snímání s maximální hodnotou citlivosti 800 ISO, ovšem i při daleko častěji používané čtyřstovce šum na fotografii vystopujete. Na dolní dvojici snímků je názorně vidět, jak důležité je používat při snímání s bleskem funkci redukce červených očí. Při použití "normálního" blesku vypadá nevinné štěňátko spíše jako upír.

100 ISO

200 ISO

400 ISO