M22: odolný drobeček s fixním ohniskem

23.6.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Novinka společnosti HP označená jako Photosmart M22 je zajímavou kombinací čtyřmegapixelového snímače a objektivu s pouze fixním ohniskem. Tento malý a velmi bytelný (navíc voděodolný) drobeček asi bude ideální pro turisty, kteří podnikají náročné túry do hor, anebo pro vodáky či raftaře. Ovšem přestože se model vody nebojí, tak potápět se sním pochopitelně nemůžete.
Bylo by smutné, kdyby takto jednoduchý automat se složitě ovládal, ale u M22-ky se skutečně ovládání bát nemusíte. Je vskutku jednoduché, přesto narazíte na zajímavě řešná tlačítka jao přepínaní mezi snímáním a přehráváním naforografovaných snímků, které je udělané do ladné zákruty nad pravým rohem LCD displeje. Když už jsem na zadní straně přístroje, tak vedle displeje jsou ještě tlačítka pro nastavení režimů blesku, nastavení přenastavených scén a samospouště. Posledním ovládáacím prvkem je zde křížový ovladač, s potvrzováním výběru uprostřed (případně slouží k vyvolání Menu na displeji). Zajímavě řešený je způsob zapnutí natáčení videozáznamu pomocí tlačítka na horní straně, které je umístěno vedle většího tlačítka spouště. Do pravého boku je byl zabudovám slot pro paměťovou kartu a najdete tam i prostor pro dvojici tužkových baterií. Na opačné straně jsou pod pevnou krytkou (která se ovšem velice špatně posunuje) ukryté konektory USB a napájení.

V Menu se nám kromě velmi dobrého grafického zpracování, líbila poslední kapitola Help, kde se můžete dočíst nejednu praktickou radu (například v tzv. Top Ten Tips). Jinak v první kapitole Menu nastavíte velikost a kvalitu snímku, barevné filtry, korekci expozice, teplotu bílé nebo například citlivost snímače. Dále pak následují části Playback Manu (nastavení a funkce pro nasnímané fotografie), Instant Share (kde lze nastavit odeslání mailem nebo vytisknout snímek) a pak klasický Set up. Pohyb a orientace v Menu je snadná a přehledná pomocí křížového ovladače.