Nenápadný upgrade sedmdesátky

23.9.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Společnost Nikon se rozhodla pouze kosmeticky vylepšit svou veleúspěšnou digitální zrcadlovku D70 a tento vskutku decentní upgrade označila jako D70s. Kromě stejného snímače a prakticky podobného funkčního vybavení se uživatel dočká především většího LCD displeje, což u zrcadlovky není právě nejpodstatnější, a například konektoru pro připojení kabelové spouště. Je ovšem otázkou, jestli několik drobných vylepšení bude dostatečným důvodem pro nákup novinky, především také v souvislosti s tím, že původní D70-ka má nyní daleko nižší cenu.
Širokoúhlé ohnisko a teleobjektiv

Tyto dva publikované snímky ukazují, jak moc si můžete daný objekt opticky přiblížit, pokud použijete základní setový objektiv AF-S DX Zoom-Nikkor 18-70mm F/3,5-4,5G ED stejně jako my. Jinak kresba snímků je prakticky dokonalá (s relativně "měkkým" podáním), vinětaci ani aberaci jsme téměř nepozorovali. Pochopitelně tyto hodnocené parametry závisejí na kvalitě použitého objektivu.

Širokoúhlé ohnisko Teleobjektiv

Rozlišení

Vybranou scénu můžete podle potřeby se zrcadlovkou Nikon D70s nasnímat ve třech rozlišeních, snímky můžete uložit nejenom v JPEGu, ale také v bezztrátovém formátu NEF (RAW). Výhoda ukládání snímku v tomto formátu (NEF) spočívá v tom, že můžete prakticky dodatečně v počítači nastavit jinou citlivost nebo vykalibrovat bílou, aniž by došlo ke ztrátě kvality dané fotografie. Snadno tak doupravíte například to, že jsou získané snímky lehce podexponované.

3008 x 2000
2240 x 1488
1504 x 1000

Maximální citlivost snímače zabudovaného do D70s je opět 1600 ISO, při této citlivosti jsou však snímky již výrazně zašuměné - ovšem ještě osmistovka je bezproblémů použitelná i při větších tiskových výstupech. Překvapivě tři snímky ze čtyř byly výrazněji podexponované a oproti ostatním digitálním zrcadlovkám, se kterými jsme tuto scénu fotografovali, byly snímky relativně velmi tmavé.

ISO 1600

Blesk - cca 1,5 metru
Oblaka