Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Samyang 35mm F1.4 AS UMC (pro Canon)

12.3.2012, Milan Šurkala, recenze
Dnes se podíváme na značku, kterou jsme ještě na stránkách Digimanie netestovali. Je jím Samyang a vyzkoušíme jeho 35mm objektiv s vynikající světelností F1,4 za třetinovou cenu ve srovnání s objektivem Canon EF 35mm F1,4. Jak jsou na tom oba objektivy?
Podíváme se také na snímky pořízené s full frame zrcadlovkou Canon EOS 5D Mark II.




expoziční čas 1 s, clona neznámá, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Zde jsem použil velmi nízkou clonu, která se v některých odlescích projevila chromatickou aberací. Odlesky sou zvláštně vroubkované, ale jde očividně o vlastnost focených sklenic, protože více objektivů vykazovalo podobné efekty.




expoziční čas 1/500 s, clona neznámá, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Kresba je příjemná, mohla by být ale v JPEGu ostřejší. Když se ale mrknete na RAW, zjistíte, že kresba je mnohem ostřejší, krásně detailní.




expoziční čas 1/1600 s, clona neznámá, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Díky velkému hledáčku se dalo poměrně snadno ostřit. Bokeh je docela příjemný s troškou chromatické aberace.




expoziční čas 1/400 s, clona neznámá, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



I tady vidíte znatelně lepší kresbu v RAWu ve srovnání s JPEGem. Objektiv se projevuje skutečně výborně s ostrou a detailní kresbou.



expoziční čas 1/50 s, clona neznámá, citlivost ISO 400, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



U tohoto snímku byla použita nízká clona, což se projevilo na příjemném bokehu. Opět si můžete stáhnout RAW snímek.




expoziční čas 1/500 s, clona neznámá, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, korekce +1,3 EV, klikněte pro zvětšení



Na některých větvičkách je vidět trochu chromatické aberace, v JPEGu se ale neztrácí větvičky a i ty nejtenčí lze pořád dobře vidět. RAW je na tom trochu hůře, ale stačí si jen lehce pohrát s jasem a zjistíte, že z něj vytáhnete ještě mnoho obrazových informací.




expoziční čas 1/8000 s, clona F1,4, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



U tohoto snímku jsem použil minimální clonu F1,4, což se projevilo ve velmi malé hloubce ostrosti. Na některých místech si ale můžete všimnout trochy chromatické aberace (fialové v zaostřené ploše, azurové v bokehu).




expoziční čas 1/125 s, clona neznámá, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



Znovu se ukazuje, že Canon EOS 5D Mark II poměrně agresivně odšumuje, detaily jsou jen průměrné. RAW ale ukazuje výbornou ostrost a detailnost.




expoziční čas 1/50 s, clona neznámá, citlivost ISO 125, ohnisko 35 mm, korekce -0,7 EV, klikněte pro zvětšení



Dobrá světelnost umožňuje snadné focení i za špatného světla, zde ale byla použit trochu vyšší clona než plně otevřená. Objektiv by mohl mít trochu vyšší kontrast mezi světlem a stíny (je vidět lehký světelný závoj).




expoziční čas 1/60 s, clona neznámá, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



Kresba je slušná v celé ploše, což vynikne zejména v RAWu, který si můžete stáhnout. Objektivu není co vytknout.




expoziční čas 1/3200 s, clona neznámá, citlivost ISO 100, ohnisko 35 mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení



U tohoto snímku jsem použil velmi nízkou clonu (F1,4 nebo F2), což se projevilo ve výrazné vinětaci. V bokehu je vidět trochu chromatické aberace, ale zaostřená plocha je krásně ostrá.




expoziční čas 1/60 s, clona F16, citlivost ISO 200, ohnisko 35 mm, klikněte pro zvětšení



S časem 1/60 s a krkolomnou fotografickou pozicí se mi už nepodařilo udržet snímek naprosto ostrý, optická stabilizace tu trochu chyběla. Chromatická aberace je u některých větviček trochu patrná. Ke stažení dávám i RAW snímek.

Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.