Širokoúhlá C-7070 v praxi

26.7.2005, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Uvedení modelu C-7070 WZ od Olympusu jakoby proběhlo trochu v jakémsi mediálním stínu, přesto je tento fotopřístroj velmi zajímavý. Kromě toho, že patří už do sedmimegapixelové kategorie, stojí určitě za pozornost jeho širokoúhlý objektiv, který má nejkratší ohnisko 27 milimetrů (v přepočtu na kinofilm). To ovšem zdaleka není všechno, protože jsme nezmínili výklopný a otočný displej nebo kompatibilitu s paměťovými kartami xD i CF.
Olympus C-7070 WZ je docela robustní (116 x 87 x 65,5 milimetrů) a těžký model (s akumulátorem a kartou přes půl kilogramu), který se především díky vystouplému pogumovanému gripu v pravé části docela dobře při fotografování drží. Vzhledem k počtu funkcí a tedy i tlačítek na modelu se ho asi nenaučíte používat za pár minut. Popis začneme na horní straně, kde najdete malý stavový monochromatický displej, na kterém se zobrazuje několik základních informací (například počet snímků, které můžete ještě v daném režimu kvality nasnímat). Kromě sáněk pro externí blesk, prstenec ovládání zoomu, jehož prostředek je spoušť, zde dále najdete tlačítko samospouště a způsobu zaostření. Na horní straně ještě najdete základní ovládáací kolečko, pod kterým je schováno trochu neprakticky zapínání modelu. Na zmíněném kolečku si můžete vybrat jednotlivé expoziční režimy, vstoupit do přednastavených scén, vybrat videozáznam, režim přehrávání a vlastní nastavení.

Na levém boku jsou ukryté pod gumovou krytkou konektory USB, AV a zdířka pro napájení. V protilehlém boku je zabudován slot pro paměťové karty CF a xD, které jsou chráněny pevnou krytkou. Akumulátor se zasouvá zespodu, na spodní straně ještě najdete kovový závit. Na závěr jsme si nechali zadní stranu, která je zajímavá především výklopným a otočným barevným LCD displejem. Díky tomu, že lze obrazovka vyklopit skutečně až o 180 stupňů, tak s tímto modelem pohodlně pořídíte autoportrét. V pravé části nahoře je multifunkční kolečko, které například využijete, pokud si budete chtít nastavit Makro režim - přidržíte na horní straně tlačítko způsobu ostření, vyskočí vám na LCD displeji malé Menu a pomalým otáčením najedete na požadovanou funkci, výběr pak potvrdíme tlačítkem OK/Menu v křížovém ovladači. Vpravo vedle displeje jsou tlačítka pro přepnutí mezi paměťovými kartami xD nebo CF, nastavení displeje, rychlý náhled právě pořízené fotografie a zamknutí expozice. Na druhé straně je ještě dvojice tlačítek určených ke korekci expozice a výběru některého z režimů blesku. Posledním ovládacím prvkem je křížový ovladač s potvrzováním výběru uprostřed (a pro vyvolání Menu na LCD displej).

Menu (celé v češtině) je typické pro modely Olympusu, takže pokud jste již nějaký model této společnosti drželi v ruce, tak se v něm zorientujete velice rychle. Na první obrazovce můžete nastavit rozlišení snímků, vykalibrovat teplotu bílé, vybrat sekvenční snímání, anebo vstoupit do další, hlavní části Menu. Tam můžete nastavit v některé ze čtyř kapitol například citlivost, opět překvapivě sekvenční snímání, režim blesku, způsob zaostřování nebo samospoušť či digitální zoom. V dalších kapitolách lze nastavit ještě rozlišení a kompresi snímků nebo teplotu bílé. Nechybí ani položky klasického Set upu (jazyk, reset, datum, čas apod).