Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
28.6.2011, Milan Šurkala, recenze
Recenze na Sony Cyber-shot HX9V byla jedna z nejžádanějších. Dnes jste se dočkali. Připravili jsme pro vás test tohoto kapesního ultrazoomu s 1080p Full HD videosekvencemi, HDR režimem, 16MPx CMOS BSI čipem, GPS a dalšími technologiemi.
t.viva | 29.3.20124:18
Dobrý den,
Prosím,poraďte mi někdo,jakou nejvhodnější kartu k tomuto kompaktu vybrat?Typ,rychlost,poměr výkon ­-cena.

Díky
Odpovědět0  0
P.M. | 28.3.201223:07
Můžete mi, prosím, poradit? Chtěl jsem si HX9V pořídit, ale na webu Sony jsem našel, že mají začít prodávat nové modely HX10V ­(http:­/­/www.sony.cz­/product­/dsc­-h­-series­/dsc­-hx10v­) a HX20V ­(http:­/­/www.sony.cz­/product­/dsc­-h­-series­/dsc­-hx20v­). Vyplatí se počkat, protože by u modelů mohly být odstraněny některé z nedostatků popisovaných v recenzi? Nebo se dá čekat, že rozdíly nebudou tak velké a nemá smysl to řešit? Jde mi spíš o kvalitu fotek, video je pro mě spíš doplněk. Původně jsem chtěl Lumix TZ20. Jak jsem četl recenze na netu, rozhodl jsem se pro HX9V a teď nevím, jestli nepočkat do dubna, kdy se má začít prodávat novější model. Ale možná už to zbytečně moc řeším.:­-)
Odpovědět1  0
Radek123a | 13.3.201216:52
Budu fotit při špatném světle. Který je na to lepší ?
Děkuji
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 13.3.201217:51
Samozřejmě a zcela určitě P300 ­- pokud nebereme v potaz poměřování interních blesků.
Odpovědět0  0
radek123a | 14.3.201210:49
Děkuji.
a obecně , i při porovnání blesků ­( tedy výsledných fotek z interiéru ­) ?
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 14.3.201211:58
No, zrovna sekce o blesku je v recenzi HX9V jenom velmi stručná. :­-­( Ale i tak bych doporučil P300, bez blesku zvládne při své světelnosti objektivu fotit i při osvětlení běžné místnosti 60W žárovkou, pokud se zapne blesk, zkrátí se expoziční časy a půjdou velmi dobře fotit i pohybující se objeky ­(děti :­-­). U HX9V budete zaprvé na blesk v podstatě odkázaný pořád zadruhé potřebuje zásadně silnější blesk, aby dosáhl stejné ­"světlosti­" fotky, což pro fotografované subjekty ­(a koneckonců i výsledné fotky­) nebude zrovna pozitivum.
Odpovědět0  0
podpolanec (2) | 14.3.201211:37
Za horsieho svetla tych HX9V 16MPix CMOS sumi a sumi
a zachrani to jedine silne default prednastavene odsumovanie
alebo uz spominana multiexpozicia.

Ale inac je to celkom vyvazeny fotak do vrecka, pozrite si ako foti na
http:­/­/podpolanec.rajce.idnes.cz­/20120201_­-_Zima_so_Sony_HX9V­/
Odpovědět0  0
žan | 10.1.201212:17
Dobrý den, prosím o radu. Sháním nový foťák do kapsy, a rozmýšlím se mezi Sony HX9V a Panasonic LX5. Nejsem profesionální fotograf, proto mi nic neřeknou ani podrobná čísla. Potřebuji něco do kapsy, s dobrým zoomem, a hlavně aby to fotilo dobře i v šeru a za horších světelných podmínek. To se mi líbí na LX5, ale zase je dražší.
Tady na těchto stránkách je LX5 zařazený mezi profi kompakty a HX9V mezi kapesními ultrazoomy, uvědomuju si tedy, že jsou v jiných kategoriích, ale už tak docela nechápu co by to pro mě znamenalo při samotném focení.
Prosím poraďte.
Předem moc díky!
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 10.1.201213:00
No, LX5 ma zoom primo mizerny, tak nerozumim proc je ve vyberu :­-­) Ona ta HX9V sice nema kdovijak svetelny objektiv nebo skvely cip, ale treba diky multiexpozici foti za spatneho svetla celkem dobre ­(na svou tridu)
Odpovědět0  0
žan | 10.1.201213:24
lx5 má horší zoom, ale zas mi to tam hodně vynahradily ty světelné vlastnosti ­(které pro mě budou v konečném měřítku asi důležitější­). fotím hlavně různé akce, často vevnitř, proto musí být foťák pohotový a dělat fotky, které vypadají hezky na papíře ­(často půjdou do novin­)... ten zoom bych zase upřednostňovala pro soukromé potřeby. je mi jasné, že skvělý zoom nejde s kdovíjak světelným objektivem moc dohromady.. nemáte tedy doporučení třeba k jinému, podobně založenému foťáku?
moc díky!
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 10.1.201213:45
No a co nějaký Nex? Je to moc ­(drahé a velké­) ?
Prostě něco s větším čipem? Když jde o tu světelnost?
Odpovědět0  0
žan | 10.1.201214:37
tohle je na mě už docela drahé.. nechci investovat více jak deset tisíc a i to už se mi zdá hodně.. je mi jasné, že kvalitní a zároveň levný foťák by chtěl každý. bohužel se v tom moc nevyznám a tudíž nedokážu posoudit, jestli jsou některý přístroje zbytečně předražený.. ty dva nahoře mě zaujaly, ale bojím se, že třeba HX9V nebude dělat hezké snímky v ne úplně ideálních světelných podmínkách.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 10.1.201214:47
jojo, je to těžký ... :­) Já mám doma starý ­"obouchaný­" ultrazoom Canon SX10 a ten pořád v náročnějších podmínkách fotí lépe než mnohé současné ­"pecky­" :­)
No a je velikost limitem? A je nutné video?
Ono totiž velmi málo přes deset tisíc už se dá koupit třeba Canon EOS 1100D se setovým objektivem 18­-55, já vím, je to taková plastová krabička, ale ve špatném osvětlení nevim nevim, jestli nějaký kompakt do deseti tisíc bude poskytovat lepší výsledky než i taková nejnižší zrcadlovka s APS­-C... Navíc je tam možnost postupného rozvoje ­(dokupování­).
CO myslíte ostatní, zkušenější? :)
Odpovědět0  0
PredaP | 10.1.201214:57
tak pořad bude zrcadlo ač starší nebo zakladní lepší než kompakt, ale myslim si že třeba ta NEX5 s obj. 18­-55mm neni vůbec zlá volba, necha se sehnat za 11 a dle recenzí to ma výborný výstup i za horších podmínek i s vyšší citlivostí­(800­-1600­). Příslušenství se necha taky dokoupit a s adapterem na bajonet A už je výběr hodně širokej, takže bych volil NEX5, ktera je úplně nikde jinde než tyto kompakty......
Odpovědět0  0
xvasek (240) | 10.1.201218:04
Ty požadavky jsou prostě protichůdné. V ne úplně dobrých světelných podmínkách bude fotit ­"dobře­" zrcadlovka ­(jakákoli i se setovým objektivem ­- od 11 000 výše­), CSC ­(kompakt s výměnným objektivem ­- PEN, NEX, Samsung NX ­- od cca 7000 výše­), nebo ­"profi kompakty­", jako Olympus XZ­-1, Panasonic LX5, Samsung EX­-1 ­(od 8000 výše­) apod., při přimhouření oka i světelné kompakty jako Samsung WB2000 nebo Canon IXUS 300HS ­(okolo 6000, pokud jsou důležité rozměry­). Ani jeden z těchto foťáků nemá ­"pořádný zoom­", resp. velký rozsah ohnisek. Jediná možnost, jak se k tomuto dostat, je k CSC nebo zrcadlovce přikoupit druhý objektiv, nebo koupit set se dvěma objektivy ve výprodeji ­- myslím se takto prodávaly Samsungy NX, ale to půjde skoro určitě v součtu přes 10 000.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 10.1.201215:04
Tak si kup Olympus PEN, EP­-L1 seženeš za 6990kč, není velký, fotí o 2 třídy líp, jak kdejaký kompakt, můžeš časem přikoupit jiný objektiv...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 10.1.201223:37
No, se zakladnim objektivem to nefoti zas tak uzasne ­(uz jen kvuli te svetelnosti­), ale souhlasim s tim, ze za 7000 korun je E­-PL1 nejlepe fotici fotak na trhu.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 3.1.201212:38
Měl jsem HX9V na dva dny v ruce, tak jsem zkusmo spáchal nějaké zkoušky, jak se to drží atd...
Na moje velké pracky je to dost utrpení, ale budiž, to by se dalo, i ten z­-finder by se nějaký udělal místo hledáčku, ale s čím nic nenadělám je jednorychlostní zoom... TO je ­"průser­"...!
I můj letitý Canon SX10 má proměnlivou rychlost zoomu. HX9V ne. Nebo jsem to jen nenašel a neměl jsem to zapnuté?
Nějaké tramvaje z Palmovky:
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=AXgI0­-t0SLs
Odpovědět0  0
busy (4706) | 3.1.201212:54
Ano ale SX10 patri do kategorie ­"velkych­" ultrazoomov, a tam je viacrychlostny zoom bezny, na rozdiel od malych vreckovych ultrazoomov, kam patri HX9V.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 3.1.201213:27
Tomu rozumím, jen konstatuji, že to je zkrátka zbytečné ­"kurvítko­".
Bezpochyby věc marketingu a ne technologií...
Odpovědět1  0
meeee (2) | 27.1.201211:00
Ale on nemá jednorychlostní zoom. Jen je to chce s tím W­/T kroužkem manipulovat fakt citlivě. Jsem schopen přezoomovat přes celý rozsah plynule za tři vteřiny i třeba za osm.
Odpovědět0  0
meeee (2) | 27.1.201211:03
Plus tedy pochopitelně za časy mezi těmito při proměnlivé rychlosti zoomování.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 27.1.201211:14
Máte pravdu, pravděpodobně jsem to měl někde v menu vypnuté, protože když jsem zkoušel na jiné upozornění stejný přístroj u prodejce, rychlost zoomu byla proměnlivá.
Je ale škoda, že není rychlejší, například zoom u SX1­/10 je podstatně rychlejší ­(natáčím RC modely letadel kde to často je potřeba­), ale beru, že je to 3x těžší foťák :)
Odpovědět0  0
13571 | 2.1.201211:50
Dobrý den,
včera jsem měl dotaz ohledně panoramatických snímků. Dnes bych se rád ještě ujistil v jedné věci, a to, že v rozích fotoaparát, dle mě, příliš mnoho deformuje fotografovaný objekt ­- v tomto případě je to stojací lampa resp. bílý talíř ­- viz tři odkazy pro porovnání. ­(to samé se děje např. u hlav postav, které se v takovémto případě vyskytují v daném místě záběru­) Je toto vlastnost širokoúhlých objektivů ­- pak je vše vlastně jakoby v pořádku ­- nebo konkrétně u mého přístroje je to až příliš velká deformace?

https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/files­/3­/0­/9­/3­/5­/7­/dsc00361.jpg

https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/files­/3­/0­/9­/3­/5­/7­/dsc00362.jpg

https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/files­/3­/0­/9­/3­/5­/7­/dsc00363.jpg



Děkuji,

s pozdravem,

Martin
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 2.1.201212:18
Oboji. Je to vlastnost siroouhlych objektivu obecne ­(rika se tomu perspektiva :­-­)­), u fotoaparatu Sony ale zvyraznena trochu zvlastnim rovnanim obrazu ­(opravou soudkovite vady­).
Odpovědět0  0
135790 | 2.1.201212:39
Takže kdybych koupil další stejný typ, jako dárek např. rodičům, bude tam úplně stejná ­"vada­"?

Děkuji,

Martin
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 2.1.201212:41
Dá se říct, že to není vada, ale vlastnost :­-­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 2.1.201213:02
Presne tak. U fotoaparatu jine znacky nez Sony by tam ta vada byla sice mene viditelna, ale porad by tam byla. Siroke ohnisko takto proste zkresluje ­(a Sony to zvysuje jeste tim prilis silnym narovnavanim­). U starsich fotoaparatu to nebylo tak patrne, protoze mely mnohem delsi zakladni ohniska. Ostatne kdyz na tom Sony prizoomujete tak na 1,4x zoom, tak by ta ­"vada­" mela byt mensi.
Odpovědět0  0
13579 | 1.1.201214:34
Dobrý den,
při pořizování panoramatického snímku, je výsledný snímek celkově strašlivě jakoby do oblouku. Je to tak v pořádku, nebo by obraz na fotografii měl být rovný jako klasická fotografie?

Děkuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 1.1.201215:04
Vlozte nejaky snimek do galerie ­"z nami testovanych fotoaparatu­" dle pozadovane konvence a pak sem hodte odkaz na fotku, at se na to muzeme vsichni podivat. Pak se k tomu vyjadrime ;­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 1.1.201216:05
Na tech vysledcich nevidim nic zvlastniho, takhle ma panorama vypadat :­-­) Zkuste si ty snimky vyfotit rucne bez panoramatu ­(zleva doprava­) a podivat se na ne. Ty na rozich snimaji z velke dalky, to mate desitky i stovky metru, zatimco uprostred jste proste velmi blizko ­(rekneme 10­-20 metru­), takze to musi byt ­"vice priblizene­" nez rohy. Na tom neni vubec nic divneho. Zkresleni je tim mensi, cim mensi je rozdil ve vzdalenosti objektu v rocich a stredu snimku. Panoramata krajiny kilometr vzdalene bude v podstate bez zkresleni. Zkresleni se take zmensuje zoomem, cim vetsi zoom, tim mensi zkresleni, nebot neprojedete takovy velky uhel zaberu a znovu ty rozdily vzdalenosti budou mensi.
Odpovědět0  0
1357O | 1.1.201216:20
Velice děkuji za odpověď. Je to totiž můj první fotoaparát, kterým se dají pořizovat panoramata.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 1.1.201215:15
Pri velmi sirokom zabere nemoze byt zaber vyrovnany ako pri benom zabere.
Prave koli tymto efektom sa kupuju ­"rybie oka­" objektivy...
Odpovědět0  2
RiMr (756) | 30.12.201112:45
Dobrý de,
testuju zrovna Hx9V ­(resp. hraji si s ním­), hlavně jako ­"kameru­" a mám dotaz, zda jde úplně vypnout stabilizace SteadyShot? I v normálním nastavení ­(jsou tam dva stupně­) některé objekty v záběru při pomalém pohybu občas ­"poskočí­", aby dohnaly chybně detekovaný a ­"napravený­" třes, který byl be skutečnosti pohybem... Aspoň já si to tak vysvětluju. Protože tento neduh se zesiluje se zvolením účinnějšího módu stabilizace...
Pak se zeptám, jestli někdo nepřišel na úpravu nastavení defaultního kontrastu, videa jsou dost přepálené, kompenzace expozice výrazně pomůže, ale ještě by to chtělo stáhnout kontrast. Ten si snadno přidám při zpracování...
Kdyby tak byl alternativní FW pro tento foťák, jako jsou pro Canony... :­)

Ještě hodlám otestovat, jak bude ostřit na modely na pozadí šedivých mraků, aspoň k něčemu je toto zatrolené počasí... :)
Odpovědět0  0
Jirka_B | 16.12.20111:43
Kdyby měl někdo zájem, tak nabízím nerozbalený, černý model fotoaparátu Sony HX9 a k němu druhý nerozbalený originál SONY akumulátor. Přidám i nějakou 8GB SD kartu co mám doma navíc :­-­) Cena ... 8 tisíc.
Odpovědět0  0
metyn (31) | 29.12.20119:12
snad ti spadl kamen na hlavu ne? nový nestojí ani 7 000 kč a s druhým akumulátorem ani ne 7500 kč, apríl bude až příští :­-)
Odpovědět0  0
predapetr | 4.1.201220:14
je stale k prodeji ?
Odpovědět0  0
Jirka_B | 5.1.20120:10
Ano, prodávám ho na aukru. Aktuální cena 6299,­- a asi už výše nepůjde.
Odpovědět0  0
David Mangl | 15.12.201122:17
Dobrý den, mám zájem o tento foťák, ale nevím jakou kartu do něj koupit. O příspěvek výše píšte, že Class 4 bude stačit. V jiné diskuzi jsem se dočel, že na video ve vysokém rozlišení doporučují kartu s minimální rychlostí 25MB­/s, tedy Class 10. Co je tedy pravda? Mohl by jste mi popřípadě doporučit nějakou 16 GB a 32 GB kartu?
Já jsem měl vybranou tuto: http:­/­/www.fotoskoda.cz­/eobchod­/p4061953­-cz­-sandisk­-sdhc­-16gb­-ultra nebo http:­/­/www.fotoskoda.cz­/eobchod­/p4062497­-cz­-pretec­-sdhc­-32gb­-233x­-class­-10 . Děkuji za odpověď
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 15.12.201122:40
Vite, on si nekdo totiz plete MB­/s a Mb­/s, coz je dost zasadni rozdil. Ano, video v nejvyssi kvalite ma bitrate 24Mb­/s, to je ale totez co 3 MB­/s. Takze Class 4 karta by mela stacit. Osobne bych za minimum povazoval nejakou rychlejsi Class 4 edici ­(ty mivaji zpravidla kolem 10 az 15 MB­/s, coz bude stacit vice nez bohate­). Otazkou ale je, zda skutecne vysledky budou odpovidat udajum vyrobce.
Odpovědět1  0
podpolanec (2) | 9.1.201212:19
Veru tak, mam v nom 3 rocnu Kingston 4GB Class 4 a v pohode stiha aj Full HD 50p
Odpovědět0  0
Luděk K | 12.12.201111:03
HX9V nebo HX7v jáké je rozdíl??
Dík
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 12.12.201111:31
Je tam uplne jiny objektiv, co se tyce cipu, jsou shodne.
Odpovědět0  0
Janulinka | 22.12.201122:48
Dobrý den, jaký to má vliv na kvalitu fotek?
Odpovědět0  0
Luděk K | 11.12.201116:47
Dobrý den
Jaká pamětová karta je vhodná do Sony Cyber­-shot HX9V???
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 11.12.201116:52
V podstatě jakakoli. Osobne bych preferoval SDHC karty SanDisku ­(Class 4 a lepsi, neni treba ale volit nejak prehnane rychle a drahe modely)
Odpovědět0  0
nepavel | 27.11.20110:56
Zdravím
Nevím zda je to chyba nebo­"vlastnost­"
Pri natočení videa a následného smazání se nové videa číslují opět od 00000 co je dost nepříjemné ale naopak u fotek i po smazání číselná řada pokračuje dál..........
Děkuji za reakce
Odpovědět0  0
libork (2) | 27.11.20119:43
Myslím si, že to je podružný problém. Z hlediska dalšího zpracování je větší ­"nepříjemnost­" absence time­-stamp kódu v zaznamenaném videu. Aby bylo možné uchovat alespoň přibližný čas pořízení záběru, je třeba jednotlivé záběry při kopírování z fotoaparátu přejmenovat tak, aby ve jménu souboru bylo datum a čas uložení souboru. Potom je číslování souborů od nuly nezajímavý problém.

http:­/­/www.kolmanl.info­/index.php?show=SonyHX9V_3
Odpovědět0  0
VladaK (1) | 2.12.201113:52
Dovolím si nesouhlasit. Dnes foťák testuji. Údaj, kdy bylo video vytvořeno se neztrácí. Když dám v PC pravým tlačítkem na souboru např. 00002.MTS vlastnosti, tak ve Změněno je vidět datum i čas pořízení záběru, ve Vytvořeno je vidět datum i čas zkopírování souboru do PC.
Time stamp tam nějaký asi taky je, protože při přehrávání videa na PC v přehrávači Media Player Classic ­( jenž je součástí balíku K­-Lite Mega Codec Pack­) se zobrazuje v pravé dolní části datum i čas pořízení záběru ­( podobně jako u DV záznamu­).
Odpovědět0  0
libork (2) | 2.12.201122:26
Poznámka: to datum a čas ve Změněno je datum a čas konce záběru.
Já se na to dívám z hlediska praktického. Když přehraju do počítače videa třeba z více dnů a z více kamer. Ve střižně se mi videa seřadí podle názvů souboru a proto mluvím o tom přejmenování ­(a při přejmenování použiju vámi zmiňovaný datum a čas ­- Změněno­). I kdyby tedy fotoaparát soubory čísloval stále ve vzestupné řadě, mě by to nepomohlo. Stejně soubory musím přejmenovat, abych do názvu dostal datum a čas. V tomto smyslu jsem mluvil o tom ­"ztraceném­" údaji.
Hledal jsem předtím pro netu nějaké info o time­-stampu ve videu lezoucím z tohoto foťáku, ale nic jsme nenašel. Vaše informace je zajímavá. Bohužel ji asi nedokážu využít.
Odpovědět0  0
awsedr9 | 9.11.201112:53
Dobrý den, chcel by som spýtať či by som mohol tento fotoaparát zapojiť do počítača a zobrazovať video vrealnom čase na monitore pc, niečo ako web cameru?Viem že pri zapojení do tv stým nebýva žiadny problém a obraz sa zobrazuje hned aj ked sa vlastne nenatáča. Da sa to teda stýmto kompaktom spraviť cez pc?.Ak nie tak mi viete napísať s akým by to šlo?Viem ešte že sa zvykne používať kábel s názvom easycap..Dakujem
Odpovědět0  0
busy (4706) | 9.11.201113:18
EasyCap je malicky digitizer composite­-video signalu, pripojeny do PC cez USB. Takze ak fotak ma composite video vystup, ktory funguje na televizore, nemal by byt problem ho takto isto pripoit cez easycap do PC.

Treba dat ale pozor na to ze vystup z fotaku ­(podobne ako zo starsich pocitiacov pripajajucich sa na TV­) nie celkom presne zodpoveda norme PAL ­(NTSC...­) a niektore digitizery s tym mozu mat mierny psychicky problem :­)

Nejaky easycap mam doma aj ja, uvazujem ze to vyskusam pripojit...
Odpovědět0  0
awsedr | 10.11.201110:09
A odpoved na zvyšné otázky?Dakujem
Odpovědět0  0
machyny | 2.11.201121:32
Zdravím všechny, chci se Vás zeptat, kde přesně mám v menu hledat režim makro? Jedná se mi o to, že v inteligentním režimu se mi při určité vzdálenosti od předmětu režim makro spustí automaticky, ale já bych chtěl si jej ručně nastavit ­- bylo by to možné? A pokud ano, tak kde? Předem moc děkuji za radu.

Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 2.11.201123:55
Pokud vim, tak makro rucne nejde nastavit. Nevim to sice jiste, ale u fotoaparatu Sony v posledni dobe to tak aspon vetsinou fungovalo.
Odpovědět0  0
machyny | 3.11.20117:14
To jste mě moc nepotěšil ­- budu pátrat dále :­-(
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 3.11.20119:47
A proc potrebujete zapinat makro rucne, kdyz je zapnuto trvale?
Odpovědět0  0
machyny | 3.11.201118:08
nu, když chci fotit makrem, tak při detailizaci se automaticky přepne režim na jiný než je makro. Bohužel se tím i např. změní zaostření.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 3.11.201118:16
Ale vzdyt on foti na makro porad, kdyz budete mit napr. rezim P, tak to makro je tam nastavene porad. To, ze je tam nebo neni kvetinka, nehraje roli ­(pokud nemate nejaky specialni rezim, ktery vylozene ostri na dalku­).
Odpovědět0  0
machyny | 3.11.201119:29
děkuji za ujasnění ­- ta květinka mě zlobila, když tam nebyla
Odpovědět0  0
Pavel Ma | 2.11.201121:28
Zdravím všechny, chci se Vás zeptat, kde přesně mám v menu hledat režim makro? Jedná se mi o to, že v inteligentním režimu se mi při určité vzdálenosti od předmětu režim makro spustí automaticky, ale já bych chtěl si jej ručně nastavit ­- bylo by to možné? A pokud ano, tak kde? Předem moc děkuji za radu.
Odpovědět0  0
JosefU | 19.10.201115:04
Rád bych se zeptal na ND filtr. Pochopil jsem dle článku dobře, že v manuálním režimu jsou na každém ohnisku k dispozici pouze dvě clony?
Jinak díky moc za skvělé a podrobné recenze.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.10.201115:15
Ano, presne tak. Dve hodnoty clony, ktore sa lisia iba mnozstvom svetla pustenym na cip.

Ohladom hlbky ostrosti, difrakcie a zmeny kresby objektivu su ako keby bola iba jedna ­- tieto parametre sa zmenou clony nijak nemenia.
Odpovědět0  0
JosefU | 19.10.201115:54
Díky za tak rychlou odpověď. Přesně tohle jsem ale nechtěl slyšet :­). Ještě jednou díky.
Odpovědět0  0
Erik Benčík | 28.9.201115:11
Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať či sa vyplatí kúpiť HX5, alebo doplatiť 100 eur a kúpiť radšej HX9. Aj keď teda 300 eur sa mi už zdá dosť. Je tam badateľný rozdiel v kvalite fotiek?Je to len na bežné fotenie, dovolenka, deti, oslavi...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.9.201117:11
Osobne jsem spise pro model HX9V. Rozdil ve fotkach neni nejak vyrazny, ono je to spise o moznostech ­(tzn. vetsi zoom, lepsi HDR,...­). Ale dobrou sluzbu Vam prokaze i HX5, to je jasne :­-)
Odpovědět0  0
Erik Benčík | 28.9.201117:37
A nedalo by sa to vyriešiť šalamúnsky, že hx7? cena je priaznivejšia ako hx9, je aj kvalitou ďalej ako hx5?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 28.9.201117:56
No, ma par vlastnosti z modelu HX9V, takze v necem je dal. Predpokladam, ze bude fotit podobne jako HX9V co se tyce zpracovani obrazu, takze by to nemuselo byt spatne. Jo, urcite to bude take slusna alternativa.
Odpovědět0  0
Erik Benčík | 11.10.201115:33
Tak ja som sa nakonec dal na tú hx7 a musím povedať, že nie som nim nijak očarený. V prvom rade som rozčarovaný z toho že sa mi snáď ešte ešte nepodarila spraviť fotka s pomocou blesku, bez efektu červených očí. Ten tam je zaručene stále! Ďalej, už len to že ten blesk púšťam vo vnútri ma dosť sklamal, keďže som čakal že tie fotky bez blesku budú pekné. Ale nie sú. Sú buď akoby ­"rozmazané­", alebo akoby fakt nakreslené temperkami. Musím podotknúť že si to všímam najmä na fotkách detí, portrétoch, keď fotím len dajme tomu izbu, nie je to tak viditelné. Ja nie som nijak zbehlí fotograf, ale fakt som čakal viac od superior auto, skladania 6 fotografií dokopi a pod. ­"vymožeností.­" Ale jednu radu by som ešte prijal, keď zmenším veľkosť fotografií zo 16mpx na 10mpx, je možné že sa tým zmenší aspoň čiastočne to ­"rozpatlanie?­" Ďakujem
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 11.10.201117:32
Není nic jednoduššího, než to vyzkoušet. Ale pravděpodobně tolik rozpatlání nebude vidět a budou fotky příjemnější na koukání.
Odpovědět0  0
Dana P. | 26.9.201110:05
Dobrý den, právě jsem ve fázi, kdy už týden procházím Vaše recenze a nemohu se rozhodnout. Jsem naprostý amatér s citem a rozhoduji se mezi SONY HX9V a Panasonic TZ20, který je ten pravý?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 26.9.201110:30
Z tehle dvou bych rozhodne volil HX9V. TZ20 se moc nepovedla :­-(
Odpovědět0  0
Dana P. | 26.9.201115:02
Díky za odpověď díky tomu, že jsem se rozhodla koupit přes internet mám ještě jeden problém a to jakou kartu 32 je jasná volba, ale jakou.... v tom množství se absolutně neorientuji, rychlost atd. Vím, že v obchodě by mi poradili, ale jaksi my z vesnice to máme problematičtější :­-­) Díky za odpověď.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 26.9.201115:23
Jestli chcete 32GB , tak bych bral tuhle. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] Má 10MB­/s přenosovou rychlost.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 26.9.201120:19
Ono je to vcelku jedno, rychlostne bude stacit i slusna Class 4 karta. Osobne bych bral osvedceny SanDisk Ultra ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste])
Odpovědět0  0
Francimor | 7.9.201123:44
Zdravím, koupil jsem tento foťák, s tím že s ním chci fotit za šera bez blesku, překvapilo mně že dělá neskutečně oranžové fotky, prostě všechny barvy jsou posunute do oranžova, vím že tam jde nastavit bílou podle pořízeného snímku, ale nějak jsem nepřišel přesně na to jak se to má přesně udělat. Prosím může mi někdo pomoct? nerad bych tento povedený kousek kvuli teto ­"vadě­" vracel. Nebo jak nastavit foťák aby fotil přirozené barvy? díky moc
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 8.9.20118:07
Nastav si WB ziarovka.
Alebo sa potom na vyslednom JPG pohraj s krivkami.
Odpovědět0  0
maverick123 | 22.7.201116:53
A co rikate na NIKON Coolpix S9100 nebola by to lepsi volba ako ten SONY HX9V? Co myslite?
Odpovědět0  0
maverick123 | 20.7.20119:56
nekde v diskusi jsem cetl ze ten Canon SX220 ma nejake horsi farby a ze to video je horsi jak na HX9V.
HX9V ze zasa rozpatlava fotky. Chci si koupit fotak ktery bude mat dobre video ve full HD a celkem dobre fotky. Ktery z tychto fotaku by jste mi odporucili? HX9V vs SX220 vz TZ20? Pripadne nieco ine v cene do 10 000kc Dik za rady
Odpovědět0  0
janfran | 20.7.201111:13
Na Dpreview otestovali hromadně kapesní UZ: http:­/­/www.dpreview.com­/reviews­/q311travelzoomgrouptest­/
Celkově vyšly jako nejlepší SX230 ­(SX220 je stejný kromě chybějící GPS­) a Nikon S9100. Samozřejmě je nutné tyto rychlé testy brát trochu s rezervou a víc zohlednit vlastní požadavky. Co se týče zmíněného videa, u HX9 je hodnoceno jako nejlepší, u SX230 jako stále nadprůměrné. Vyvážení bílé a měření expozice hodnotí u obou zhruba stejně ­(dobře­).
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 21.7.20117:45
Tak je .. testy treba brat s rezervou. Akurat vcera som si cital clanok:
http:­/­/rising.blackstar.com­/camera­-reviewers­-dont­-see­-what­-i­-see.html
kde jeho pisatel je spokojny s niecim, co recenzenti povazuju za to najhorsie...

U dpreview SX230­-ke najviac pomohlo ze ma najvacsiu per­-pixel ostrost ­(*­) .. a tentokrat do testu nezahrnuli minulorocneho polovitaza Casio ;­-­)
(*­) musim uznat ze doostrovat vedia, nie je to obycajny ­"sharpen­": z RAW­-ov som si spravil zabery so ­"sharpen­" doostrovanim a v porovnani s tymi co ma DPP nastavene defaultne ­(unsharp mask­) sa zdalo ze vobec nie su ostre...
Odpovědět0  0
busy (4706) | 21.7.20118:07
Ono fotky z klasickych cipov s RGB maskou uz z pricipu nemozu byt ostre na pixelovej urovni, pretoze taky cip je schopny zosnimat iba tretinu celej informacie o fotenej scene. Zvysne dve tretiny si nasledne musi procesor ­"vymyslat­" v postprocessingu. Dnesne algoritmy su uz na velmi vyspelej urovni a na zaklade iba tej tretiny informacie dokazu urcit ­"tu bude asi hrana­" a nasledne ju tam potom po vyzehleni sumu na fotke _dokreslit_. Na rozhrani dvoch jednofarebnych ploch to funguje pomerne dobre, avsak beda ak je tam nejaka struktura s detailami ktorych velkost je porovnatelna s velkostou pixelov ­(napr. trava, stromy...­). Vtedy obvykle tieto algoritmy na pixelovej urovni casto zlyhavaju. Vid napriklad fotky z HX9V zobrazene 1:1 ­- namiesto travy je vyzehlena zelena machula a v nej dokreslene rozne ostre hrany tak, aby to budilo dojem kresby a hlavne ostrosti.
Odpovědět0  0
r5dkr9 | 12.8.20112:16
No, já postupně vyzkoušel jak Canon SX220 a HX9V a skončil jsem u toho druhého. A to tak nějak ze zvyku dávám léta přednost Canonu. Oni i na Dpreview u HX9V v závěru jen tak mimochodem poznamenávají, že má asi nejkvalitnější fotky z celé skupiny. Tak nevím, v čem je Canon nejlepší. Pro mně je rozhodující kvalita fotek, i když jsem chtěl ultrazoom do kapsy pro situace, kdy chci fotit za jakýchkoliv okolností a být nenápadný, nemávat kolem sebe zrcadlovkou. Canon SX220 není skoro nikdy schopen udělat ostrou fotku na nejširší ohnisko. Tak mi to lezlo na nervy, že jsem ty foťáky vyměnil a nelituji. Fotky z HX9V jsou mnohem ostřejší a celkově vypadají o hodně lépe.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 12.8.20116:11
Za ktorych okolnosti vypadaju lepsie ? Podla akeho meritka ?
Napr.
1­) na pixelovej urovni pri zobrazeni pixelov 1:1 na monitore
2­) zmensene na velkost monitora ­/ televizora
3­) vytlacene na nejakom vecsom format ­(A4..­)
Odpovědět0  0
r5dkr9 | 12.8.201113:56
Hlavně na monitoru. Já do toho nějak moc technicky nevrtám. Za dobrých světelných podmínek bych řekl, že jsou si oba rovnocenné. Ovšem ­- třeba protisvětlo zváldá Sony lépe, a to i bez HDR. S HDR ani nemluvím. Za horších světelných podmínek hezčí fotky i bez HDR ­(a opět, s HDR perfektní­) ­- soumrak, vysoké kontrasty, zataženo. Ale HLAVNĚ se vyřešil problém, který mě neskutečně štval a už jsem o něm psal. Canon zaostřil na nejširším ohnisku dobře jen za plného slunce, co jsem si všimnul. Takže absolutní většina ­"krajin­", prostě většina záběrů na nejširším úhlu prostě byla výrazně neostrá. Opravdu hodně protivně, alespoň pro mne. V podstatě jenom kvůli této vlastnosti jsem ty foťáky vyměnil a už problém nemám. Mně jde o foťák do kapsy, který zároveň dělá co nejlepší fotky do situací, kam se nechci vláčet se zrcadlovkou a co zároveň dělá co nejlepší fotky a zároveň to má velký zoom. Je jasné, že tyhle požadavky jdou proti sobě a člověk musí někde ubrat v náročnosti a volit kompromis. Pro tento druh kompromisu mi přijde HX9V perfektní. Myslel jsem si to o Canonu SX220 ­(kašlu na gps, jen to vybíjí baterky­) a doufal jsem to, protože jsem na Canony zvyklý a ­"mám je rád­", ale zkrátka teď jsem spokojenější se Sony HX9V. To je subjektivní postoj, žádná absolutní technická pravda. Jen popisuji svou zkušenost z praxe.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 15.8.201113:03
Tady je mozne, ze jste mel vadny kus toho Canonu. Uz jsem zazil nekolik kompaktu, ktere naopak neostrily na nejdelsim ohnisku, pripadne mely ostrici rovinu posunutou ­(v takovem pripade treba mate kompakt, ktery na nejdelsim ohnisku zaostri napr. maximalne na pul metru, ale nejkratsi vzdalenost neni 30cm jako na dobrem kusu, ale treba jen 15cm ­- mate tak vadny fotak, ktery neostri na dalku se zoomem, ale je s genialnim telemakrem,...­).
Odpovědět0  0
Xlendi | 25.7.201119:57
Barvy ­"rozpatlává­" jen v plné automaatice, při použití režimu ­"P­" s nasta venými realistickými barvami zcela bez připomínek. Video je doslova výborné, lepší než na mojí full HD kameře Toshiba.
Odpovědět0  0
Kibor Kolman | 19.9.201117:44
Možná to někomu dalšímu pomůže ­- zkoušel jsem video s HX9V: http:­/­/www.kolmanl.info­/index.php?show=SonyHX9V#HX9V_ZK_1
Odpovědět0  0
Maverick123 | 20.7.20119:41
Ktery z tychto fotoaparatu by jste si koupili radeji?
Uvital bych nejaky objektivny nazor proc ten nebo onen, nebo v cem je ten nebo onen lepsi. Rozhoduji se ktery koupit a nejako to nemuzu rozlousknout. Potrebuji nejaky dobry fotak na videa a fotky v teto cenove relaci.
Dekuji
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 20.7.201110:11
Ja by som si vybral ten Sony. Uz mam Sony H20 a je to super fotak:
- dobre exponuje: zabery nie su prepalene a nemaju koli tomu nerealne farby ­(napr nebo­)
- robi prirodzene vyzerajuce zabery: ma fungujuce DRO ­(zosvetelnie tienov­) a fotky potom vyzeraju tak ako ich clovek vidi .. bol to nazaj rozdiel ked som tu istu fotku porovnaval so starym Panasonicom LZ7
- robi dobre videa ­- aj obrazu aj zvuk: funguje aj pocas zoomu a nie je prebudeny ani na koncerte

Neviem ako je na tom s videom SX220, ale v ostatnom co som vypisal je v porovnani s HX9 horsi ­(podla zaberov co som odteraz videl­).

HX9 ma navyse HDR ­(lepsie foti vyskokontrastne sceny­) a dobre odstranuje aberaciu ­(farebne flaky na hranach­) .. takze neni o com rozmyslat...
Odpovědět1  1
maverick1234 | 19.7.201110:38
Chcel bych se zeptat pana Surkalu nebo jinych kteri se trochu rozumeji fotografovani jestli se oplati koupit tenhle fotak od Sony ­(HX9V­) nebo neco jineho za podobny peniz. Jsem jen amatersky fotograf a planuji nakup novyho fotoaparatu Dekuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 19.7.201115:54
Z recenze prece vyplyva, ze je to jeden z nejlepsich pristroju sve kategorie, takze jeho koupe urcite neni spatny napad. Pokud si chcete vice hrat s expozici, bude ale mozna lepsi koupit pristroj s plnou nabidkou expozicnich rezimu ­(Panasonic TZ8­/TZ10, Canon SX220­/SX230­).
Odpovědět0  0
-arne- | 19.7.201122:48
Nejsem fotograf, ale obyčejný člověk co rád fotí hezké momentky. Krátký čas jsem měl FIJIFILM S200EXR, ale čekal jsem od něho více, dal jsem ho pryč. Pořídil jsem CANON sx220 a úplně mě nadchnul ­- je lepší. Mám klepavé ruce a přesto že proti S200EXR má SX220 horší světelnost ­- malý objektiv, udělám s ním z ruky lepší fotky. Proč to nevím, je to prostě tak. Nevýhody SX220 jsou že je tak malinkatý, že člověk v podstatě nejdříve hledá jak ho držet, tlačítka jsou tak pidi že je to na hranici ovladatelnosti, ještě o kousek méně a už by to prostě nešlo. Ale to je asi podobné u všech pidi kompaktů. Dále v podstatě nemá makro. Ano zaostří od pěti centimetrů a uděláte si detail blizny v květu, ale dříve jsem měl Pentax Optio 33L a to byla úplně jiná liga, při přepnutí na makro bylo slyšet jak se objektiv přestavil a na úplnou blízkost ostřil v pohodě i s plným 3násobným zoomem. To SX220 neumí, makro lze fotit v podstatě pouze bez zoomu. Také nemá HDR takže má tendence k přepalování, ale dá se to zvládnout. To je z nevýhod vše, jinak má jen samé plusy, za prvé procesor tak šíleně neupravuje fotky jako HX9V a tím je z hlediska kvalit podle mě rozhodnuto. Lepší je fotka s mírným zrněním kde věci vypadají takové jaké jsou, než vyhlazená přezpracovaná patlanina, kterou si paintshopu můžu vyrobit za pár vteřin. HX9 má fullHD video, SX220 taky ale jen 25fps, na 32GB kartu se mi vejdou cca 2hodiny záznamu. SX220 má dva režimy zpomaleného videa 120fps a 240fps. Když jsem fotil a natáčel aquazorbing tak se to moc hodilo. SX220 má úplně všechny režimy, na které si člověk pomyslí: od naprosté automatiky, přes několik poloautomatických režimů až po úplný manuál, prostě paráda. Některé funkce jako samospoušt úsměvem nebo mrknutím jsou blbosti ale kupodivu fungují. Velmi hezké a roztomilé fotky lidí a dětí lze pořídit třeba v režimu efektu miniatury. Legrační je funkce ostření na pohyblivý objekt, po displeji pak jezdí zaměřený čtvereček a foťák stále ostří aby se mohlo rychle fotit. Nebo noční scény, fotka měsíce z ruky na plný zoom ­- no to je něco. Video které jsem natočil je zde ­- je to takový test zoomu, je až k nevýře co dnes takové drobečky dokáží.
http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=ghcTCFTyS6g
Video má horší kvalitu než originál, abych dal pryč zvuk musel jsem ho překódovat.

Kdybych měl 20tis. na foťák, koupil opět SX220 za 6,5tis. Přečetl jsem tuny recenzí na různé přístroje a jsem s volbou dokonale spokojen.


Můj názor amatéra je takový, že dnes buď koupit nějaký kompakt do deseti tisíc, nebo zrcadlovku s objektivem od padesáti výš. Všechno mezi tím jsou ­"pseudo zrcadlovky­" a kvalita fotek není od dobrých kompaktů pro běžného uživatele k rozeznání. Velké těžké a drahé přístroje jsou pro profesionály, obyčejnému uživateli dnes úplně postačí kompakt. Pseudozrcadlovkám odzvonilo, není žádný důvod se vláčet s kilovým závažím na krku, když nechce působit jako pan fotograf. Zabte mě.
Odpovědět1  2
-arne- | 19.7.201122:51
omlouvám se za pravopis, jsem unavený
Odpovědět0  0
busy (4706) | 19.7.201123:09
Gratulujem a prajem vela dobreho svetla pri pouzivani SX220 !
Na tej hranici desat tisic daco bude, ked som kupioval moj FZ28, stal ma 9975 korun ... :­)

Inak, tiez som uvazoval o S200EXR, ale ked som si to tak prebral, tak myslim ze voci svojmu FZ28 by som si az tak velmi nepolepsil. S200EXR ma pixelovu hustotu 30 MPix­/cm^2, FZ28 ma 36 co zase nie je az tak vyrazny rozdiel, takze cistota a kvalita fotiek bude podobna ­(no, u FZ28 mozno o vlasok horsia­). Ale S200EXR ma zase vyhodu v EXR cipe, takze v tazsich svetelnych podmienkach by predsa len mohol za cenu polovicneho rozlisenia dat lepsie vysledky. S200EXR konci na 436 mm a FZ28 na 486 mm co je tiez v podstate zanedbatelny rozdiel takze mozno napisat, ze obidva priblizia rovnako. Siroke ohniska ma moc nezaujimaju ­(ale keby zaujimali, S200EXR je jasne zhorsenie 31mm voci 27 u FZ28­). Co by ale bolo dost zhorsenie je svetelnost objektivu. Zacinaju sice rovnako, dokonca vzhladom na dlhsi zaciatok u S200EXR ma v prvej casti zoom rozsahu lepsi priebeh svetelnosti, avsak v druhej casti, kde je to ovela kritickejsie, jednoznacne vedie FZ28. A na konci, kde S200EXR ma F5.3, ja u FZ28 mam oooovela lepsich F3.8 !

Takze aby som to zhrnul ­- vlacit sa s dvojnasobne tazsim hebedom, len aby som mal manualy zoom a o dva megapixely naviac, sice s vecsim dynamickym rozsahom, ale za cenu ovela horsej svetelnosti pri vyssich ohniskach, to radsej nie .. :)
Odpovědět0  0
-arne- | 19.7.201123:52
Když jsem si dělal porovnávací fotky s tím EXR chipem ­(zap­/vyp EXR mód poloviční rozlišení­), výsledek byl nula. Nevím jestli by rozdíl dokázal poznat statistikou zrnění nějaký program, ale mé prosté oko žádný rozdíl nezpozorovalo. Nebo jsem měl vadný kus...
Zarážející fakt prostě je, že pidi SX220 mi nedělá o nic horší fotky než ten S200EXR. Vlastně ne, SX220 dělá fotky lepší, protože stabilizace obrazu je optická a to je o lepší... U toho S200EXR mělo na kvalitu obrazu vliv i malé chvění, stabilizace to jen jakoby o něco zlepšila. Tady u SX220 mám pocit, že do určitého stupně chvění to stabilizace odstraní těměř 100%. Nevím nerozumím tomu tak, to je můj dojem.
Odpovědět0  0
daeton (14) | 27.7.201114:02
pozrel som specifikaciu FZ28 apri svetelnosti je f­/2.8­-4.4 a nie 3,8 ako ty pises... ale je to stale lepsie ako u novej fz45 kde je f­/5.8
Odpovědět0  0
busy (4706) | 27.7.201114:13
Mylis sa, a hned dvakrat :­)
1. Ja som neuvadzal papierove specifikacie FZ28, ale jeho realnu svetelnost na ohnisku 436 mm, kde S200EXR dosahuje uz dost nepriaznivu hodnotu F5.3. Tebou spominanych F4.4 dosahuje FZ28 az na ohnisku 486 mm. Pozri si priebeh svetelnosti objektivu FZ28­/38 v tunajsich Milanovych recenziach.
2. FZ45 ma na konci F5.2 a nie 5.8 ako ty pises.
Odpovědět0  0
Rimmerak (260) | 20.7.20118:31
Nějak nerozumím názoru, že mezi kompaktem za 10 tisíc a zrcadlovkou do 50 tisíc není vlastně rozdílu, a jde jen o to vypadat ­"jako fotograf­".
Co třeba práce s hloubkou ostrosti, téměř naprostá volnost při výběru objektivu, rychlost, možnost použití bateriových gripů... Nehledě na možnost použít mnohem vyšších citlivostí, než u jakéhokoliv kompaktu. Koukněte se třeba na fotky z dnes už starého Nikonu D90, který se prodává za 15000kč tělo + objektiv, jaký si kdo jen přeje...
Není prostě nutné kupovat zrcadlovku za 50000kč aby byl poznat rozdíl oproti třeba SX220 nebo FZ28­/45... Mám zrcadlo z frcu za 11000kč i s dvěma objektivy a troufám si tvrdit, že mám alespoň technicky lepší fotky než někdo z kompaktu za 10000kč.
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.