Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
13.4.2011, Milan Šurkala, recenze
V dalším testu v rámci našeho tematického celku věnovanému kompaktům a ultrazoomům se podíváme na nový Sony Cyber-shot WX7 se 16MPx CMOS BSI čipem, Full HD videem, hardwarovým videem i 3D snímáním.
B63 | 21.1.201216:12
Pene Šurkala, jak jste dokázal fotit v režimu panotrama na výšku ­- přístroj to nedovoluje.
Poraďte. Děkuji
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 21.1.201216:30
Vetsinou to byva v menu, jak se ale divam do manualu, staci zmacknout sipku dolu ­(na ctyrsmernem ovladaci, kolecku vzadu­).
Odpovědět0  0
jarino1978 (6) | 14.4.201120:37
a nebude to chlapi tým, že všetci sme zvyknutý na 4­-5 mpix a zrazu bum bác, pozeráme na 1­-2 mpix zobrazovačoch 14­-16 mpix fotky ?
schválne... pozeral som na full screen na mojom PC monitore foto so zrkadloviek, z kompaktov, z tohoto kompaktu, z HX5V­/HX9V a všetky fotky majú na mojom rozlíšení v PC rovnakú kresbu. skrátka rovnaké patlanice ­( tráva, stromy ­). neberiem do skúmania 100% zväčšeniny, hľadanie lupou detaily, ktorí v reále aj tak nevidím na svojich zobrazovačoch a už tobôž nie na výtlačkoch 10x15 až A4.
Pokiaľ si dajme tomu fotku z HX5­/7­/9V zmenšíte na 4­-5 mpix, to isté spravíte s fotkou so zrkadlovky, zabite ma, žiadne patlanice ani u jednej z nich.
Nebude to tým, že naše úbohé rozlíšenia na monitoroch a HDTV sú skrátka krátke na 10­-16 mpix fotky ????
Odpovědět0  0
busy (4706) | 14.4.201121:48
A nebude problem skor v tom ze tych megapixelov je naozaj zbytocne moc ? Nebolo by jednoduchsie povedzme tych pixelov dat len 8, a tym padom by na najnizsich ISO vobec nebolo treba odsumovat a nic by nebolo rozpatlane. Pre 2 megapixelovy zobrazovac uplne postaci 8 megapixelovy nerozpatlany obrazok ­(alebo 2 megapixelovy z foveonu­).
Odpovědět0  0
jarino1978 (6) | 14.4.201122:54
v dnešnej debilnej dobe ... kto by kúpil 8 mpix ? ja mám stále Olymp C­-765 UZ, 4 mpix, fotky krásne. keby už nemal svoje roky, nemenil by som. aj tak si ho nechám, pretože ešte nikdy nesklamal. možno ako spomienku, alebo zálohu.
najostrejšiu fotku vidím vtedy, ak spravím downsize na nativ rozlíšenie monitora, vtedy fakt ani fotka z tohoto krámu v teste nevykazuje žiadne patlanice, tráva má krásne kontúry, listy stromov sú krásne ostré.
osobne vnímam na mojom monitore vo full screen každú fotku aj zo zrkadlovky ako jednu patlanicu bez detailov. pocit sa zmení až po tom downsize. až potom je to OK.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.20116:54
Napriklad ja by som kupil. Kedze dnesne Full HD monitory maju okolo tych 2 MPix ­(a uz aj viac, napr. 1920x1200­), velmi rad by som na fotke mal aspon tych 2 MPix detailov, a to so 4 MPix cipom s klasickou RGB maskou zial nie je mozne ­(pretoze pre vytvorenie plnej farebnej informacie je nutne zobrat hodnoty aspon troch pixelov­). Ale napriklad taky Foveon X3 by samozrejme uplne stacil aj dvojmegapixelovy.

Tych 16 MPix sice v rawe vyprodukuje 4 az 5 MPix silne zasumenych detailov ale odsumovanie to zrazi na ­(dovolim si tvrdit­) nie viac ako 0.5 az 1 MPix ­(hlavne na trave je to hrozne­), teda este menej ako sa da dostat z toho stareho 4 MPix cipu.

Samozrejme dalsou otazkou je kolko detailov dokaze preniest objektiv ako taky. Ale to je uz iny problem ...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 14.4.201122:56
Tak proc ma ten fotak 16 MPx, kdyz ma sotva 4MPx detailu? Proc mam mit na par fotek gigabajtove karty?
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 14.4.201123:20
Ještě přemýšlím, kde mají tyhle pidi objektivy své zobrazovací limity a jak moc se na tom podepíší. Když si ale vezmu, že můj mobil dělá takovéhle fotky přes malou plastovou čočku a tak pidi čipem, že by tyhle kompaktí mohly mít rozlišení 20Mpx a budou mít stejnou px hustotu, tak fakt nevím, kde je chyba.

NOKIA C7
http:­/­/www.fotosefrna.cz­/userFiles­/banan­-test­/nokia­-c­-7.jpg
http:­/­/www.fotosefrna.cz­/userFiles­/banan­-test­/nokia­-c­-7­-2.jpg
http:­/­/www.fotosefrna.cz­/userFiles­/banan­-test­/nokia­-c­-7­-2_2.jpg
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.20116:43
Mozno je chyba v tom, ze bezne kompakty este nemaju full fucus a uz nemaju fixne ohnisko...
Odpovědět0  0
jarino1978 (6) | 15.4.201121:45
rozumná hranica je myslím 8mpix. Aj kvôli výrezom. Všetko čo je nad, beriem ako marketing, hlavne pri kompaktoch. Ten , kto má kompakt, nebude asi tlačiť plagáty.
Ale to nie je podstata, čo som chcel. Podstata je tá, že osobne vidím patlanice aj pri zrkadlovkách za 50 000 korún , keďže sa dívam na 10­-16 mpix fotku na 1­-2 mpix skle. Skrátka malé rozlíšenie zobrazovadla, degraduje detaily a ostrosť fotky vo veľkom rozlíšení. Ak ho zrazím dole, najlepšie na nativ rozlíšenie zobrazovadla, je všetko v poriadku, vrtátane fotiek z toho foťáku v teste.
Toto je pre mňa podstatné.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 15.4.201122:04
Dokonca ja si dovolim tvrdit, ze 8 MPix je uplne dostatocnych aj na velke plagaty. Predsa len, na taky metrovy plagat sa nebudeme divat z 20 cm vzdialenosti :­)

Co si vsimam reklamne plagaty na bilboardoch, autobusovych zastavkach, a pod. tak taky dvojmetrovy plagat je vytvoreny mozaikou farebnych ­"mesiacikov­" alebo inych utvarov o velkosti zhruba 2 az 4 mm. Inymi slovami, rozlisenie nie je vyssie ako 500 az 1000 pixelov v dlhsom rozmere a cely reklamny plagat ani pri najlepsej voli nema viac ako cca jeden megapixel detailov...
Odpovědět0  0
Kylon (1) | 14.4.201111:44
Rozhoduji se o koupi jednoho z nich. K HX5 nyní dávají zdarma druhou baterii. Takže radši koupit HX5 ? cenový rozdál je asi 800Kč ale o to mi moc nejde. Spíš abych byl na 10let s fotoaparátem spokojen, pokud mi ho nikdo neukradne ...
Odpovědět0  0
kolem-jdoucí | 13.4.201120:43
jak může být nový výrobek horší než jeho modelový předchůdce.
Zákazníci jsou obětí čachrů marketingových manažerů, já se s tím ve světě kancelářské techniky, kterou opravuji i prodávám, setkávám také. Já na to mám jednoduchý recept, když se mě něco nelíbí, tak to neprodávám. Proč bych si měl přidělávat problémy. Ale obchodní mažeři dobře vědí, že 95% zákazníků, kteří si kupují kompaktní fotoaparáty, nevědí, že vůbec existují nějaké webové stránky o fotografování, a pokud někde položí svůj dotaz s radou co si mají koupit za foťák, tak to bude na nějakém webu ­"baby cafe net­" nebo ­"chlapy cafe net­" nebo na Facebooku a tam se dozvědí co je cool a jdou do toho.
Odpovědět1  0
Choakinek (4692) | 14.4.20110:18
Pravdivé...
Odpovědět0  0
J. Vich | 14.4.201117:36
Tohle se tu v ruznych formach resit uz par let s prichodem temer kazdeho kompaktu nebo UZ, je to proste tragicky fakt, ale nejen ve fotoaparatech se uz davno neprodukuje k uspokojeni priozene poptavky lidi ­(kvalita­), nybrz se vytvari umela poptavka marketingovymi nastroji ­(v tomto pripade megapixely, nalepky s funkcemi, zoom­) a zde je neco REALNE lepsi nebo horsi nez bylo driv, nikoho nezajima, udelat se to ­"lepsi­" z hlediska techto lacinnych atributu. Zijeme v cim dal pokrivenejsim svete, zel.

Tento kompakt je ale naprosto otresny, priserny tak jako tak, tak ve vetsine ohledu spatne fotici pristroj jsem zde v recenzich uz dlouhu nevidel.
Odpovědět0  0
George 532 | 13.4.201118:50
Dtto ­- Sony Cyber­-shot TX10. Zmenšit fotku na 50% a je to OK, bohužel se tak, ale dostáváme 1­/4 megapixelů ze 16Mpx tj. 4 megapixely:­) A jsme v roce 2001 až na tu daleko příznivější cenu :­)
......
Jinak pro zpestření Sony DSC S85 z roku 2001 ­(4Mpx foťák­), 4Mpx fotky, ISO 100:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
.....
Sony mají efektní panoramatické snímání a HD video se zoomem ­- odzkoušeno na Sony Cyber­-shot HX5, který testoval i pan Šurkala.
Odpovědět0  0
Leoš Mareš | 14.4.201112:10
já myslím, že takto strukturovanou a světelnou scénu zvládne takto kvalitně nejen recenzovaný SONY.
Odpovědět0  0
Choakinek (4692) | 14.4.20110:24
Je to tak, no. Prostě výrobci po devíti letech dokázali kvalitu fotografie akorát zhoršit. Ať žije pokrok ;­-­).
Odpovědět0  0
Leoš Mareš | 14.4.20118:47
je to tím, že zákazník chce FULL HD 3D video ­- v této kvalitě neexistují malý čipy, který zvládnou vysoce kvalitní video a k tomu kvalitní fotky ­- zjednodušeně buď jedno nebo druhý, ale mě se fotky z HX100V líbí ­( na tu kategorii foťáků)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 14.4.201110:52
Ale existuji, 12MPx predchudce umel jak kvalitni video, tak rozumne fotky. Tady to ale neni jen sumem, ale predevsim tim odsumovanim, ktere aspon na nejnizsi ISO urcite mohlo byt o neco slabsi.
Odpovědět1  0
stanleypp (2) | 11.6.201114:11
Dobry den p. Surkala, chcel by som Vas poprosit o radu. mam zaujem si kupit kompakt,aby to vedelo robit pekne fotky. prave som si cital Vasu recenziu na Sony WX7.len mam z toho take zmiesane pocity. neviem, ci je dobra,alebo nie. chcem to pouzivat na momentky, sport ­(lyze,MTB,turistika­). neviem,ci ho odporucate,alebo nieco ine. lebo kazdy,koho sa spytam, tak kazdy si chvali to svoje a kazdy nadava na fotak toho druheho. budem rad,ak by ste mi poradili.vdaka
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 11.6.201121:47
Nez WX7 bych koupil radeji starsi model WX5 ­(pokud pujde sehnat­), pripadne treba Samsung WB2000, Canon IXUS 300 HS.
Odpovědět0  0
stanleypp (2) | 12.6.20117:32
dakujem
Odpovědět0  0
jiri.sefrna (339) | 14.4.201114:22
No jo, ale S85 byl profi kompakt s fantastickým objektivem, byl to předchůdce Sony V­-1 a stál přes 50 litrů, to není férový srovnání. :­-­) Běžný kompakty takhle nefotili ano náhodou, G od canonu, nebo jiný profi kompakty mají i dnes o mnoho lepší obraz než tahle třída foťáků při stejných Mpx
Odpovědět0  0
Busy . | 14.4.201115:11
Sice az polkilove hebedo s iba 3x zoomom, ale svetelnost 2.0­-2.5 s cipom 1­/1.8­" = krasa !
Odpovědět0  0
Leoš mareš | 13.4.201116:04
uvidíme ­- ovšek abych to jen nenegoval, tak sony HX100v má taky 16 mpx na 1­/ 2,3 čipu a ty výsledky vypadají podstatně lépe
http:­/­/www.pbase.com­/aland100­/hx100v_g2&page=2
Odpovědět0  0
George 532 | 13.4.201118:52
"Krása"
Odpovědět0  0
Choakinek (4692) | 14.4.20110:13
No mě teda přijde, že ty výsledky u HX100 vypadají úplně stejně hnusně jako u WX7. Abych teda taky jen nenegoval, tak oba foťáky podávají o fous lepší výsledky než TX10, ale tím to končí.
Odpovědět0  0
Leoš Mareš | 13.4.201113:17
no ­- čekal jsem kdy uděláte recenzi stroje s 16 mpx rozlišením na tam malém senzoru ­( v 2011 tak populární blbost většiny výrobců kromě CANONU­) a jen potvrzujete zkušenosti z jiných zdrojů v tom, že SONY je na tom líp než tragický pana TZ 20, ale ztráta detailů je celkem dost znatelná ­- díky za potvrzení tohoto faktu

mám velkou prosbu ­- udělejte prosím test CANONU sx230­/ sx220 ­- to je jediný klasický kompakt s větším zoomem, který má potenciál dělat rozumné fotky za všech okolností, ale v CZ ho nikdo ještě neprověřil ­- pokud platí výsledky recenzí z USA a podobně, tak je SX 230­/ sx220 aktuálně jedinou rozumnou volbou pro člověka s nutnotí mít kompakt, ale s vyššími nároky na kvalitu snímků ­- díky předem


Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6630) | 13.4.201115:50
tech recenzi 16MPx pristroju tu uz bylo vice ­(Sony TX10, W570­). Co se tyce Canonu, recenze je urcite v planu, ale zatim ji nemohu slibit.
Odpovědět0  0
J. Vich | 14.4.201117:48
Pletete se, CANONisto, i jini vyrobci se drzi ­(nebo hodlaji drzet­) i v tomto roce na 12­-14 mpix. Namatkou Kodak, Pentax. Nevim jak Casio a podobni zde mene znami, lec v tech zminovanych USA tez uspesne masove prodavajici vyrobci.

Proc mi vetsina Canonistu pripada zaslepenejsi nez priznivci ostatnich znacek ­(neni k tomu ani duvodu, Canon je jen prumer obaleny spickovym markentingem, navic lehce predrazeny, a absolutne neni na co byt hrdy ­- jako by na tom beztak zalezelo ...­). Souhlasim ale, ze v malych fotacich tato znacka umi.
Odpovědět0  0
DiXX (1) | 13.4.20118:29
Co tim chce autor rict? Ze maly kompakt by mel mit dvouclankovou 7,2V? Nebo autor nevi, ze je uplne jedno jestli je na baterii napsano 3,6 nebo 3,7V, protoze je to jenom rozdil norem US­/Evropa­/Japonsko a baterie jsou stejne.
Odpovědět0  1
Milan Šurkala (6630) | 13.4.201110:24
Autor predevsim vubec nechape, o co Vam jde :­-­) 3,6V a 630 mAh dava nejakych 2,3 Wh, a to opravdu neni moc. Nepredpokladam, ze by tam davali 7,2V baterku, ale mohla mit treba vetsi kapacitu ­(spousta kompaktu ma alespon 700 mAh, nezridka i pres 1000 mAh pri 3,6­-3,7 V­). 3,6 V je mene nez 7,2 V, takze je to mene ­(ale je logicky, proc to tak je­), 630 mAh je taky malo ­(kdyz standardem u jinych vyrobcu je aspon tech 700mAh, ale vetsinou pres tech 900 mAh­), takze vysledek 3,6 x 630 je maly. Rozumime si?
Odpovědět0  0
kolem-jdoucí | 13.4.201120:50
Pokud jste něco nepochopil ­(a­), zeptejte se zde:
http:­/­/www.baby­-cafe.cz­/
nebo zde:
http:­/­/www.strankypromuze.cz­/
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.