Velmi citlivé mjučko

2.6.2006, Marek Kuřina, recenze: specifikace produktu
Další zástupce olympusí řady mju se objevil na trhu. Jde o model mju 810 a jak se na správné mjučko sluší a patří tak nabízí odolnost vůči vodě, prachu nebo vůbec nečistotám. Povedený design je už u těchto malých fotošperků skoro povinností a tak nás zajímalo, jak bude model (nebo nebude) šumět, aberovat atd. Maximální hodnota citlivosti 3200 ISO k tomu přímo vybízí, ovšem vyzkoušeli jsme i stabilizaci obrazu…
Prohlídku tohoto Olympusu začneme jako obvykle na jeho horní straně, kde se nachází nejenom malé tlačítko Power (zapnutí/vypnutí), ale také velká a na namáčknutí dostatečně citlivá spoušť. Do pravého boku je zabudován kombinovaný USB a AV konektor, který se používá i jako zdířka pro napájení. Praktické je, že je celý ukrytý a chráněn polokovovou krytkou.

Na spodní straně je pak kovový závit pro stativ (nevycentrovaný) a prostor pro li-ion akumulátor (umělá páčka brání náhodnému vysunutí) a pro malé xD karty. Konečně se dostáváme na zadní stranu - zde kromě velkého 2,5 palcového LCD displeje a kolébky zoomování najdete ještě do těla polozapuštěné základní ovládací tlačítko (režimy snímání,prohlížení, scény, průvodce Guide a videozáznam).

Jak vidíte na našich screenshotech, tak Menu modelu je typicky "olympusí", takže je přehledné celkově a nejenom úvodní obrazovka, která vám dá ještě před vstupem do hlavního Menu, kde nastavíte například teplotu bílé nebo citlivost (což lze také přes tlačítko OK/Func), možnost nastavit rychle rozlišení snímku nebo vstoupit do režimu přednastavených scén.