Yi M1: čínský útok na Micro Four Thirds
6.2.2017, Milan Šurkala, recenze
Rodina výrobců Micro Four Thirds fotoaparátů se nedávno rozšířila o čínskou společnost Yi Technology. Dnes se podíváme na její první fotoaparát M1 vybavený 20MPx senzorem. Fotoaparát umí i 4K video. Jaký tedy bude?
Kapitoly článku:
V této kapitole se můžete podívat na několik ilustračních snímků, některé budou i v RAW verzi. Další snímky naleznete v recenzi objektivu 12-40mm, případě přiloženém videu.
Detaily jsou slušné, odšumování je místy silnější. Zajímavostí je, že JPEG má dost rozdílný jas proti RAWu, který je výrazně temnější a přirozenější. Tam také uvidíte, že z obrazu se dají dostat ještě lepší detaily.
Rozlišení panoramat není moc vysoké (7440×1280 pixelů), počítejte také se skládacími artefakty.
expoziční čas 1/640 s, clona F4,5, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Slušný výsledek především uprostřed. Odšumování stromů je opět silnější.
expoziční čas 1/800 s, clona F6,4, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Uprostřed je opět mnoho detailů, směrem k rohům klesá detailnost spíše jen mírně. Můžete se podívat na RAW snímek. Ten dovolí zachránit téměř celý přepal na chodníku a také lépe vykreslí stromy.
expoziční čas 1/100 s, clona F3,5, citlivost ISO 200, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Stinné plochy se opět trochu více rozmývají, zde nabídne RAW přeci jen lepší detaily. A nutno uznat, že opravdu velmi dobré. Setový objektiv trpí na chromatickou aberaci.
expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 40 (80) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Makro není silnou stránkou setového objektivu, ale se snímky tohoto typu, jak vidíte výše, nemá problém. Při světelnosti F5,6 a 4/3" senzoru dokáže trochu máznout popředí a pozadí.
expoziční čas 1/200 s, clona F8, citlivost ISO 200, ohnisko 15 (30) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
Uprostřed obrazu jsou slušné detaily, nicméně 30mm přepočtená ohnisková vzdálenost je zrovna místo, kde se setovému 12-40mm objektivu moc nelíbí (dost neostré rohy).
Solidní výsledek, fotoaparát dokáže vykreslit poměrně slušné množství detailů.
Automatika chtěla volit čas 1/100 sekundy a kvůli tomu i zbytečně vysokou citlivost. Někdy je tedy lepší to vzít do vlastních rukou a nastavit delší časy, které lze stále udržet v ruce. Zvolil jsem tedy třicetinu a jak vidíte, snímek je dostatečně detailní a nepříliš zašuměný (ve stínech se hrudkuje, nicméně dlaždičky lze stále vidět). K dispozici dávám RAW snímek.
expoziční čas 1/100 s, clona F5,6, citlivost ISO 800, ohnisko 34 (68) mm, korekce -0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Při nedostatku světla a vyšší citlivosti ISO 800 lze čekat šum a odšumování. Barvy jsou tak trochu méně výrazné, nicméně kvalita snímku je stále rozumná. Můžete se podívat i na RAW.
expoziční čas 1/800 s, clona F4,7, citlivost ISO 200, ohnisko 20 (40) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Dobrý výsledek, detaily jsou solidní, tradičně ale ještě více dostanete z RAWu.
Občas bude chybět stabilizace obrazu. V tomto případě se mi i s časem 1/100 sekundy moc nedařilo a toto byl jeden z mála ostrých snímků.
expoziční čas 1/100 s, clona F7,1, citlivost ISO 250, ohnisko 12 (24) mm, korekce +0,7 EV, klikněte pro zvětšení
JPEG je zde poměrně nevýrazný, RAW působí přeci jen o něco lépe. Setový objektiv zde předvedl nežádoucí chromatickou aberaci.
expoziční čas 1/1000 s, clona F5,4, citlivost ISO 200, ohnisko 17 (34) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Znovu se ukázalo, že 30-35mm přepočtené ohniskové vzdálenosti setovému objektivu moc nejdou. Rohy jsou velmi neostré, naproti tomu střed je velmi dobrý. Díky 20MPx senzoru tedy můžete čekat solidní množství detailů.
I kvůli počasí má snímek trochu nižší kontrast. Šum zde v podstatě není, postaralo se o něj poměrně silné odšumování.
expoziční čas 1/800 s, clona F5,6, citlivost ISO 200, ohnisko 40 (80) mm, korekce +0,3 EV, klikněte pro zvětšení
Stromy vypadají hodně rozmazaně. Částečně je to vina silného odšumování, ale nemalou měrou se na tom podílí i počasí a špinavý vzduch. I RAW ukáže, že v pozadí nebylo moc kresby.
Tady se mi nepodařilo zaostřit přesně tam, kam jsem chtěl (ostřící bod není tak malý). Znovu vidíte, že u makra můžete dosáhnout menší hloubky ostrosti.
Zde se ještě můžete podívat na několik ilustračních snímků ve formě videa (včetně výše zobrazených)
Doporučujeme z našich magazínů
Nejnovější články
HMD představuje své 6,56" telefony Pulse bez značky Nokia
Včera, Milan Šurkala1
Adobe představuje generativní AI Firefly 3 Beta, jde o velký pokrok
24.4.2024, Milan Šurkala
Canon konečně otevírá bajonet RF, Sigma a Tamron pro něj oznamují své objektivy
23.4.2024, Milan Šurkala4
Canon představil 19MPx full frame snímač LI5030SA s globální závěrkou
23.4.2024, Milan Šurkala3