Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
9.6.2005, Petr Hájek, aktualita
Týden se Samsungem pokračuje představením elektronické zrcadlovky Samsung Pro815, která nabízí hned několik "nej" - jednak je vybavena nepřehlédnutelným 15x optickým zoomem, i další její parametry ale stojí za bližší zkoumání - rozlišení 8 Mpix, podpora formátů TIFF i RAW, ISO až 800, široké nejkratší ohnisko (28 mm) atd.
libich1978 (695) | 31.7.201611:37
Tento fotoaparát rozhodně zasloužil pozornost, leč ten chybějící stabilizátor byl velkým mínusem, konkurence ho měla. Na druhou stranu na začátek to nebyl špatný počin.
Odpovědět0  0
Robin | 11.2.20061:11
Souhlasím s tím, že nejleší fotky jsou akční fotky, a bez stabilizátor obrazu si to nedovedu představit, není šance to v růkách udžet a tahání stativu mě už pestalo bavit to je tak dobrý na noční expozice a dlouhý uzávěrky. LUMIX FZ30 je pro mě štastnější volbou.
Odpovědět0  0
dig | 15.8.200523:46
Odpovědět0  0
Vojta Rosol | 14.6.200522:58
Se tu vyskytne fůra chytráků,kteří tu budou křičet,že nepotřebujou optickej stabilizátor,poněvadž oni s sebou normálně tahaj SLR,minimálně 3 objektivy,stativ,patery náhradní baterky,tři blesky a vůbec jim to nevadí.
Já jim to i věřím,mě by to ale vadilo a znám i jiný lidi,co s sebou kvůli fotografovaní kamarádů a semtam nějakého snímku přírody tunu na výlet tahat nechtěj,přesto chtějí mít slušné fotky,i když se s profesionály srovnávat nutně nemusejí.
Pro takové je ovšem absence optického stabilizátoru na podobném foťáku zásadním kamenem úrazu.
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 15.6.20057:17
... dobré no.. nevím čím to je, ale pokud CHCI a i okolnosti dají tak udžím 1­/4 ­- 1­/8s v ohnisku 115mm. Takže nevidím důvod ... a opět jste se nevyhnul megalomanskému přehánění, vždyť přece se pohotový stativek v pohodě vejde do batůžku, kterým mám sebou a je­-li třeba ... sakra, proč si každý myslí, že zrovna ten jeho názor je nejsprávnější, tím že nahrajeme ramena nějakým přeháněním. Takový nároz přece automaticky ztrácí objektivitu a váhu. Není liž pravda. Alespoň teda pro mne. Nasle
Odpovědět0  0
Tomas IV. | 15.6.200512:20
Jak tak koukam tak jste to spis vy, kdo si mysli ze ten jeho nazor je nejspravnejsi. Jedine vy tady totiz porad ostati napadate prave za jejich nazory.
Nicmene nikdo tu netvrdi ze ten fotak je bez stabilzatoru nanic. Ma super katalogove parametry a pokud bude zajimavy i cenou, i ja bych o nem pouvazoval. Pokud bude vysledek toho uvazovani NE, tak urcite hlavne bud kvuli stabilizatoru, nebo kvuli kvalite optiky ­(pokud nebude dobra, coz se dozvim az se objevi test na dpreview.com­). Ale nikomu to necpu, to jsou kriteria dulezita pro me, a predpokladam ze i pro ostatni kdo foti podobne veci s podobnymi zamery jako ja. Kdo foti neco jineho nebo ma jine cile, ma samozrejme i jine naroky na fotak.
Tak a tim v teto diskusi koncim.
Odpovědět0  0
ra100 | 14.6.20058:33
Musite uznat, ze bez optickeho stabilizatoru je pouzitie takehoto superzoomu znacne obmedzene. Nepochybujem o kvalite objektivu napriek velkemu rozsahu ktory poskytuje, ani Samsung ani Sch­-Kr by iste nevypustil do sveta nic, co by im kazilo meno. Ale toto len potvrdzuje moje skusenosti, ze prva verzia cohokolvek ma svoje muchy, ktore vyrobca odstrani az neskor. Takze... nastupca tohoto modelu bude urcite o poznanie lepsi. A este nieco: konverzie fotakov a kamier su vecou blizkej buducnosti a kto s tym pride skor, vyhrava. Tipoval by som na niecoho kto vyraba teraz len fotaky a nie kamery, lebo u takehoto vyrobcu si to nebude konkurovat v sortimente.
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:02
... degraduje, proč? .. to jsi opravdu tak naivně fajnový, že pokud má foťák dlouhé ohnisko a nemá stabilizátor je k ničemu ... řekl bych, že tomu moc nerozumíš a že jsi spíše rádoby oborník se silnými slovy v hub.. ústech ... viš co .. raději si nasaď bílé rukavičky obleč se do fraku a vlez si do neprodyšné koule, aby jsi se neumazal takovým hnusem jak říkáš a hlavně abychom tě už neslyšeli ... nashle
Odpovědět0  0
Hawran | 13.6.200517:30
Nějak mi nesedí, že by se vypustil na trh foťák uvedených parametrů bez stabilizátoru. Na plný zoom je i při slušných světelných podmínkách čas 1­/200 na hranici udržitelnosti ­(zkušenost s FZ­-20­). Pod 1­/500 bych u fotek na kterých záleží rozhodně nešel. A že by k němu přibalovali rovnou stativ je také dost nepravděpodobné. Ten foťák mohl aspirovat na krále UZ, ale absence stabilizátoru ho totálně degraduje.....
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:04
... degraduje, proč? .. to jsi opravdu tak naivně fajnový, že pokud má foťák dlouhé ohnisko a nemá stabilizátor je k ničemu ... řekl bych, že tomu moc nerozumíš a že jsi spíše rádoby oborník se silnými slovy v hub.. ústech ... viš co .. raději si nasaď bílé rukavičky obleč se do fraku a vlez si do neprodyšné koule, aby jsi se neumazal takovým hnusem jak říkáš a hlavně abychom tě už neslyšeli ... nashle
Odpovědět0  0
Pospa | 13.6.20057:22
Se stabilizátorem se nadělé moc humbuku. Už jste viděli, aby některý profi stroj ­(myslím tím obravdu profi­) měl stabilizátor? S takovým zoomem prostě stativ. Já to nepovažuju za nevýhodu. Ten foťák vypadá fakt úžasně.
Odpovědět0  0
Tomas IV. | 13.6.200511:07
"Opravdu profi­" EVF s vestavenym 15x zoomem! Hahaha.
Zadny fotak s takovymhle zoomem bez moznosti vymeny objektivu nemuze byt profi, protoze takovyhle objektiv proste nemuze mit spickovou kvalitu. Troufam si odhadnout, ze ten objektiv bude aspon v nekterych castech rozsahu tak mizerny, ze mnohem kvalitnejsiho snimku by se dosahlo SW dopocitanim 3Mpix snimku ­(s dobrym, ne ultrazoom objektivem­) na tech 8Mpix.
No a pouziti stativu je jiste chvalyhodne, ovsem co obvykle ma smysl fotit extremnim teleobjektivem ­- hlavne sport, zvirata a jine akcni snimky. A ty se pravda ze stativu fotit daji, ale uplne to vymaze vyhody maleho lehkeho fotacku, tj. hlavne tu moznost pohotove zacit fotit bez pripravy a bez nutnosti tahat vsude tezke a objemne vybaveni, rychle menit stanoviste a smer kterym fotis, nenapadnost fotografa atd.
Takze pro amatera, ktery chce zachytit i neocekavane situace a akcni detaily a nebyt obtizen tezkym a drahym vybavenim je absence stabilizatoru u ultrazoomu hodne limitujici. A oni i ti profi reporteri s EOSy 1Ds, stativy a skly 300mm f­/2 a 500­/4 maji casto jeste pri ruce druhe telo s ­"lehkym­" objektivem 135­-400­/5,6 IS se stabilizatorem...
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:11
... souhlas ...
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:26
... ach tak, aha, haha .. to nemyslíte vážně s tou interpolací že? ... nenapadlo vás, že by ten foťák byl použit i jinak než jste nastínil. Řekl bych, že aparát je sestrojen právě tak, aby NEBYL jen uplně malým a lehkým automatem s jední tlačítkem, nemyslíte? A pokud vám není známo ani u profi objektivů nebývá zvykem 4× ED člen ... A věřím tomu, že pan Pospa nechtěl říct, že onen samsung s 15× byl tím oním uplně profi ... to vy jste to ve své ješítnosti špatně pochopil. Ješitnosti? ... jen si všimněte jak i na nepodstatných místech uvádíte přesné technické parametry. A koho to zajímá? No přece vás ... jak to všechno znáte.
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:27
... ach tak, aha, haha .. to nemyslíte vážně s tou interpolací že? ... nenapadlo vás, že by ten foťák byl použit i jinak než jste nastínil. Řekl bych, že aparát je sestrojen právě tak, aby NEBYL jen uplně malým a lehkým automatem s jední tlačítkem, nemyslíte? A pokud vám není známo ani u profi objektivů nebývá zvykem 4× ED člen ... A věřím tomu, že pan Pospa nechtěl říct, že onen samsung s 15× byl tím oním uplně profi ... to vy jste to ve své ješítnosti špatně pochopil. Ješitnosti? ... jen si všimněte jak i na nepodstatných místech uvádíte přesné technické parametry. A koho to zajímá? No přece vás ... jak to všechno znáte.
Odpovědět0  0
Bohumil_vikL | 14.6.20053:29
ten souhlas patří panu Pospovi
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 14.6.20056:40
To sice ne, ale viděli jsme stabilizátor vestavěný do spousty výměnných objektivů. No a možná, že nakonec Konica Minolta s nějakým PROFI přístrojem se stabilizací v těle přijde, co my víme?
Odpovědět0  0
himself | 24.6.200513:37
Opravdu profi? Co třeba DSLR Minolta Dynax 7D?
Odpovědět0  0
J | 10.6.200514:13
no bez stabilizacie je 1.5 nepouzitelnejsi ako ako 10xzoom, Tipujem to tak na 1­/200s, ze by sa este dala v ruke udrzat.. Nie??
Odpovědět0  0
Dýka | 10.6.20059:25
Mě osobně by stačilo, kdyby měl stabilizátor stejný jako mají Minolty ­(posun CCD­) a video v MPEG4 při 720x576­/25 fps ­(plný PAL­). Proč proboha všichni výrobci používají formát MOV, který je naprosto nepoužitelný?! ­(je pravda, že pak by si spousta lidí prostě nekoupila jejich kameru :­-D­). Ona k tomu ale doba a vývoj stejně dospěje. Ještě se zbavit RGB prokládaných snímačů ­(až Sigma vyvine konečně použitelný Foveon X3­) a kvalita fotek bude excelentní. Osobně bych si ­"foťák snů­" představoval asi takhle: Canon ­- 8 Mpix CMOS snímač, Minolta ­- AntiShake, Pentax ­- kovová konstrukce těla a velký hledáček, Olympus ­- ultrazvukové čištění snímače. K tomu to video, výklopný a otočný displej 3­"/VGA, zrcadlový hledáček, výměnné objektivy a byla by pohoda. :­-D
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 10.6.200512:13
Formát MOV se používá kvůli editaci ­- má komprimované a uložené každé políčko zvlášť. U kompresí MPEG jsou snímky komprimovány a ukládány po skupinách ­- laicky řečeno vždycky jeden snímek a potom místo několika snímků jen změny.
Odpovědět0  0
odpurce | 12.6.200520:02
Troufam si rici, ze je to blbost ­- MOV je kontejner a neurcuje jak kodek zachazi se snimky. U Kodaku se pouziva MOV s Mpeg4 kompresi ­- a ta pochopitelne pouziva diferencialni kodovani mezi snimky.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 13.6.200519:04
Troufáte si správně, pokud to budeme rozebírat do detailů. MOV je kontejner stejně, jako AVI.
Odpovědět0  0
Borek | 9.6.200512:31
že je to od 28 mm a nie od 38 mm?Mne to nejak nesedí.
Odpovědět0  0
Petr Hájek | 9.6.200513:43
Ano, jsme si jistí, digitál má skutečně rozsah ohniskových vzdáleností 28 ­- 420 mm ­(35 mm formát­).
Odpovědět0  0
ra100 | 9.6.200510:28
Opticky stabilizator, video 1024*768 do MPEG4 a nema chybu. Na nieco take som cakal, nechce sa mi vlacit fotak a kameru na krku na dovolenke...
Odpovědět0  0
Tomas IV. | 13.6.200511:28
Jeste je potreba nezapomenout u te nahrady videokamery na to, ze u digifotaku pri toceni videa obvykle neni realne mozne pouzit zoomovani ­- kvuli tomu ze byva oproti kamere hlucne a zvuk motorku zoomu rusi. I kdyz i tady muze ten fotak jedine mile prekvapit.
Odpovědět0  0
samsungfan | 9.6.20050:56
ovšem bez stabilizace naprosto nepoužitelný, opravdu dobrý reklamní chyták pro neznalé. :­):­):­):)
Odpovědět0  0
alexander.d | 24.8.200511:00
je vidiet, ze si znaly...... stabilizator je ti nanic
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.