Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
22.9.2003, Emil Čelustka, článek
Kdo si po přečtení předchozího povídání o trampotách s vyvoláváním digitálních fotografií myslel, že s Foto Morava mé problémy skončily, mýlil se. Byl už jsem natolik natěšený na jejich vyvolání, že jsem se nevzdal a obrátil na jinou společnost.
Martin (www.stativ.cz) | 25.9.20037:22
Mám tyto zkušenosti:
...pokud napíšu bez úprav , myslím tím bez úprav a mám tím na mysli i cenu bez úprav ­- neměl jsem úsilí to reklamovat , účtovali vždy cenu s úpravami ...
Foto z digi zrcadlovky ­( 3:2 ­) někdy udělají dobře , někdy je na fotu rámeček , preventivně jim to již také píšu do poznámky , že tam žádný rámeček nechcu !! , jinak jsou fotky O.k. , je však opravdu nutná kalibrace !!!

Odpovědět0  0
_tazz | 23.9.200323:58
Bohuzial, ale s orezavanim fotiek sa to asi tak skoro nezmeni. Digilaby ako Frontier 3xx od Fuji, alebo
D­-Lab 2,3 od Agfy ­(asi najpouzivanejsie v nasich koncinach­) to technicky neumoznuju.
Jedna sa o to, ze stroj si odreze papier pozadovanej velkosti ­(9x13,10x50,...­) a potom nanho laser
exponuje snimok. Kedze trafit presne zaciatok a koniec tohoto papieru by bolo technicky dost marocne
riesi sa to tak, ze laser exponuje na plochu ktora je o nejaky ten milimeter vecia ako odrezany papier
(to aby nevznikali biele okraje­). Takze nakoniec je na papieri asi o 1­-3% z plochy obrazku menej.
Jediny sposob ako to obist je prirobit na okraje obrazku 2­-3mm ramik ­(cierny alebo biely­) a jeho pripadne
zvisky potom doma rucne z fotografie odrezat.
Odpovědět0  0
Nexus | 23.9.20031:42
Uz techto clanku nechte, je to opravdu trapne. Prezentujete tu spise chyby uzivatelu nez spatny pristup firem....
Odpovědět0  0
libb (58) | 23.9.20037:36
Přesně tak. A než někdo začne prudit ­- včera jsem si dělal průkazové foto u Fosh­-Foto v Brně a byli fajn, trvalo to asi 2 hodiny a přes net dávají 10% slevu a opovažte se o nich říct něco ošklivého! Sgtálo to sice 15.20 ­(foto 10x15 s expresním příplatkem­), ale ochotně mi ještě nastříhali těch 8 fotek co jsem tam namačkal :­-)
Odpovědět0  0
Radek& | 22.9.200323:06
Mám úplně jinou zkušenost, ve čtvrtek v 20.00 odeslaná zakázka asi 20 fotek internetem, v pátek v 14 hodin fotky u mě sběrně FOTOSTAR. Cena OK, kvalita super. Pokud fotíte digitálem za 4000Kč, nemůžete čekat zázraky. Mám NIKON za 13 tisíc s dobrou optikou a fotky jsou kouzelný. Navíc do 24 hodin od zadání zakázky, co víc si přát.Nevím kdy to dělali a jak to dostali na Vysočinu. V Zoner media exploreru je všechno na nastavení klientem, rychlost OK, můžete si zadarmo objednat i kalibrační foto. potom nejsou problémy s odstínem. Na bezdrátové lince 20 fotek ­(asi 18MB­) za 5 minut bez jediného výpadku, a to je posílám tak 3x týdně. Doporučuji přejít k jinému poskytovateli internetu.
Odpovědět0  0
Emil Čelustka | 23.9.200322:54
Nevím odkud máte zasvědcenou informaci, čím fotím. :­-­) Abych nedělal reklamu, řeknu vám jen, že ten foťák stál o dost víc, něž ten váš Nikon. Ve článku navíc nehodnotím kvalitu fotografií samotných, ale pouze a právě jejich zpracování a kvalitu služby, jako celek.

A co se týče linky, nemyslím si, že můžu mít něco kvalitnějšícho než tlustou pevnou linku :­-­) Navíc není tak těžké si zjistit, která linka po cestě je přetížená...
Odpovědět0  0
V. | 22.9.200313:29
Par reakci na clanek a prispevek:

a. Fotostar nedela nejlevnejsi fotky
b. mam vyzkousene obe cesty, jak posilani internetem ­- na rychle pripojce bezi pekne, na 64kb doma moc ne, tak ale jde pres cdcko na sberne za pomoci offline klienta
c. protoze mame sbernu v baraku, kde sedi firma, vubec neresim formu na dobirku, ostatne i kdyby to tak nebylo, napr. 100 sberen v byvalem Severoceskem kraji musi byt v pohode pro skoro kazdeho...
d. o orezu 1­-2% se pise v helpu offline klienta, pokud si ho stahnete. Je tam i miniaturni nahled, ale ten neni smerodatny. Je to dokonce, podle me, lepsi a pohodlnejsi cesta nez objednavat online na webu.
e. pokud chcete dodrzet barvy, tak asi mate zkalibrovany monitor, o tom ale nepisete ani slovo.

Lidi, proc si neudelate nejdriv 10 srovnavacich fotek + kalibraci barev, at vidite co vam vyleze, at mate presne porovnani ruznych firem? proc se vsichni vrhnou do velke zakazky a pak si jen stezuji? nekdo ma stesti drive nekdo pozdeji, nekomu staci neme a nekdo je narocnejsi. ja sem analogovou laborator hledal asi 2 roky. ted uz sem ji 4 roky verny ­(jinou nez Fotostar­), prestoze tam 10x15 stoji 8 Kc, na webu zadne poradne zkusenosti nebyly a verit takovym zdrojum jako je TEST nebo podobnym casopisum pro ovce nehodlam. Pro digi mi Fotostar vyhovuje.

Bral bych radeji profesionalni redaktorske porovnani ruznych firem, ne takoveto jednotlive vykriky do tmy.
Odpovědět0  0
Emil Čelustka | 23.9.200322:46
Informace o ořezu možná je v helpu offline klienta, ale na webu chybí. Pro mě je offline klient něco, co se musí instalovat a to ja z principu nechci, když to můžu poslat například mailem.

Problémy s kalibraci barev jsou principiálně jasné, v daném případě se ale nejedná o 1 odstín, nýbrž o vadu, kterou na první pohled rozezná i laik. Právě s ohledem na objektivitu je tato vada obtížně reklamovatelná.

Co se týče vašeho přání porovnání různých firem ­- není nic jednoduššího, než se dohodnout s šéfredaktorem a pustit se do práce. :­-­)
Odpovědět0  0
libb (58) | 22.9.200310:53
1­) že dělají fotky v jiném formátu než konkurence není snad jejich chyba?
2­) s tou nedostupností pomalu. Ne, že bych měl s nimi zkušenosti, ale mně dnes nechodilo spojení na foto­-fosh a bylo to právě naším firewallem!
3­) barvy: není možné, že když už vám tý úpravy započítali, tak je taky udělali?
4­) adresa: poslali to na adresu, kterou měli k dispozici. Oni přece neví jestli nebydlíte ve firmě, to je vaše starost si to pohlídat!
5­) balení fotek bych musel vidět, ale pokud byly přístupné ­(jste si JIST, že je nikdo nevybalil?­) je to hloupé. Ovšem, že by nevypadly cestou a až ve firmě se mi nezdá...
6­) platnost složenky ­- vaše chyba, když otálíte s vybráním...
7­) osobně mně 10 dnů nepřijde sice nějak ultrarychlé, ale mají na to 30 dnů, takže jako důvod ke stěžování bych to neviděl

Nakonec: měl jste opravdu správně nachystané fotky ­(k barvám­)? Ořez: hloupé, ale z 1.5mm bych při tak velkém formátu tragedii nedělal.
Závěr: tak to dopadá, když jdete po nejnižší ceně ­- někde se to prostě projevit musí! :­-)
Odpovědět0  0
Emil Čelustka | 23.9.200322:39
Vzal jste to od podlahy. Takže se nebudete zlobit, když to tak vezmu taky :­-­)

1. Je chyba nedělat v dnešní době formáty 4:3.
2. Nedostupnost je pravidlem. Nastavení svého firewallu si umím ověřit :­-­)
3. Pokud jsem si úpravy neobjednal, neměli je ani provádět, ani účtovat.
4. Než někomu pošlu peníze, zeptám se jak a kam. Ne, že se neozvu a tiše něco předpokládám.
5. Nenapsal jsem, že ve firmě vypadly. Přisly zabalené způsobem, že pošta měla odmítnout zásilku vůbec převzít.
6. Je slušnost, obzvláště v letním období dovolených, dát na složenku platnost 30 dnů. Ale jinak máte pravdu, je to moje chyba.
7. Kdo využívá zákonné lhůty na maximum, přestože pro to není žádný zjevný důvod, ztrácí zákazníky.

Nakonec: Fotky byly nachystány přesně podle požadavků FotoStaru.
Ořez: v zásadě souhlasím, ale proč tato informace není na webu? Proč tam není návod, jak se ořezu vyvarovat? A proč se na jednom místě píše, že dělají 300 DPI a dodají mi 298 DPI zpracování??
Závěr: vůbec jsem nešel po nejnižší ceně. Šel jsem na doporučení.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.