který není z hlediska editace ideální a nově i do vlastního ProRaw, který byl laděn ve spolupráci s Adobe a zahrnuje multi-frame výpočtový proces Applu (na rozdíl od jednosnímkového rawu) a je nově podporován Adobe i na iPadech. Shodou okolností se na DPR strhla intenzivní diskuse nad galerií Apple iPhone 13 Pro v souvislosti s recenzí tohoto povedeného fotomobilu s f6.8 FF (cituji) ekvivalentem hlavní kamerky. Důležitá je zmínka zobrazovat/editovat fotografie z tohoto iPhonu/ProRaw na moderním HDR (OLED nebo IPS) displeji disponujícím DCI-P3 barevným prostorem a mohu skutečně potvrdit viditelný rozdíl v barevném podání a lepším prokreslení stínů při zobrazení fotek z galerie po aktivaci HDR a P3 na OLED displeji. Osobně si nicméně počkám až na Phone14 :-).
Odpovědět0 0
Hmm, klasika. U iPhone "milión" možností, ale všechny k ničemu. Panasonic Lumix LX7 z roku 2012 si tohle bez problému "namaže na chleba".
Na základní ISO za dobrých světelných podmínek lezou z LX7 nesrovnatelně lepší snímky a to čistě z JPEGu ve srovnání s čímkoliv, co vidím v ukázkových snímcích na DPReview, což je zejména u ProRaw opravdu ostuda.
RAW v LX7 na základní ISO je pak zvláštní kapitola, co tam lze vytáhnout, je neskutečné. Hlavně je ten objektiv u LX7 v rozsahu cca 35-70 mm neskutečně ostrý, což se pochopitelně pozitivně odráží i v kvalitě RAW výstupu a toto je s průměrnou kresbou iPhone objektivů zcela nesrovnatelné.
Tak snad v ISO 400 za horších světelných podmínek vede iPhone. Tam už přeci jenom LX7 naráží na určité limity. JPEG je víceméně poměrně špatný a v RAWu už dost šumu, takže dostat z toho čistou kresbu bez šumu prostě není možné. Pokud nechci šum, musím "žehlit".
Dále mi přijde, že i z Nokie 9 PureView lezly z DNG lepší snímky, než z toho ProRaw (za dobrých světelných podmínek), takže ostuda pro Apple č. 2. V JPEGu byla Nokie 9 pochopitelně tragická.
Odpovědět0 0