Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
3.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Adobe uvrhla obrovské množství svých zákazníků do nejistoty. Oblíbený levný fotografický plán zahrnující např. Photoshop a Lightroom za $9,99 totiž v USA zmizel z nabídky a nahradil ho 2krát tak dražší.
RiMr (756) | 6.5.201911:20
Dělám jak v InDesignu, tak i ve Photoshopu, Illustratoru, Flashi ­(Animate­), Premiere Pro, After Effects... TO zmatení ovládání a diktát chaosu je neskutečné. Jsou to produkty pod jednou značkou, ale už jen v anarchii ukládání uživatelského rozhraní je vidět, že tam levá ruka neví co dělá pravá. Ta šaškárna se shiftem při transformaci objektů ­(uděláno jen někde­) vedoucí k nechtěným chybám při manipulaci s objekty, stále mizerná podpora vícevláknového zpracování... vrší a vrší nové cool a trendy funkce a nejen že současně neřeší staré chyby a nesladěnosti aplikací, ale ještě přidávájí nové.
Ale jasně, můžu jít třeba jezdit s trolejbusem...
Odpovědět3  0
Fotoartin (371) | 6.5.201914:12
To teda nechápu, proč jim za tak strašné produkty stále platíte?
A jak tohle souvisí se zdražením programu pro fotografy, to netuším už vůbec.
Odpovědět1  2
JonSnih (370) | 12.5.201912:46
Nejhorší je, že úpadek vývoje SW postihl všechny významné hráče na poli SW. Marketing převzal hlavní slovo a tak se tam přidávají eye­-candy věci, staré chyby se neopravují, protože nejsou dost cool atp. Je to fakt bída.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 5.5.20192:24
Podstatne je, ze s tumhle pristupem maji podstatne vice platicich zakazniku, coz svedci o tom, z lidem to vyhovuje vice nez drive. A par brblu se vzdycky najde.
Odpovědět0  5
bedo. (844) | 5.5.20199:05
Hlavne sa vďaka tomu po dlhých rokoch stagnácie objavili na trhu noví zaujímaví hráči, ako napr. Affinity Photo. ;­-)
Odpovědět4  0
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:11
Nebo Gimp.
Odpovědět2  3
Fotoartin (371) | 6.5.20198:50
Další blábol. jak typické u některých chytrolínů. Gimp tu byl dávno předtím.
Odpovědět2  2
mlsný amatér (775) | 6.5.201910:16
Další blábol od největšího chytrolína: Gimp před pěti, nebo deseti lety není současný Gimp a trojková řada slibuje další vylepšení.
Odpovědět2  3
Fotoartin (371) | 6.5.201913:36
Zkus si precist, na co reagujes.
Reagoval jsi na text, ktery spravne tvrdil, ze se na trhu objevili novi hraci.
Ty jsi jako jednoho z nich uvedl GIMP. A ten j zde jiz mnohem dele.
Jestli ta ci ona verze je lepsi nebo horsi je v teto souvislosti tedy zcela irelevantni.
Odpovědět1  1
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:11
...A pak ses probudil a měl jsi ruku v nočníku. Ono je to spíš o tom, že většina uživatelů počítačů se těmhle praktikám neumí bránit.
Odpovědět3  3
Fotoartin (371) | 6.5.20198:51
Tak se bav s matkou mrdko. Jasný?
Odpovědět0  4
mlsný amatér (775) | 8.5.201915:53
Když dojdou argumenty, nastupují urážky. Ubohé, ale pro blby typické. A jaký je rozdíl mezi zlodějem a podnikatelem? Oba tě, když jim dáš sebemenší šanci, bez výčitek svědomí okradou o poslední pětník, ale ten zloděj ti při tom nebude valit do hlavy, že je to pro tvoje dobro a že je to pro tebe výhodné.
Odpovědět1  1
Fotoartin (371) | 6.5.20198:56
Tak ať odevzdají ­"občanku­", když nejsou svéprávní.
Odpovědět1  5
mlsný amatér (775) | 6.5.201910:20
Zrovna od tebe to sedí. Máš nejvyšší čas. Jen totální blb platí za něco, co může mít zdarma. A kapitalismus je o tom, že výrobci a prodejci stále hledají způsoby, jak zákazníky ochcat a prodávat za nehorázné ceny předražené šmejdy, či je pomocí nekalých praktik nutit k neustálým upgradům, zatímco kupující se dělí na dvě skupiny: Na ovčany, kteří jim to baští a ještě při tom bečí, jak je to dobréééé a na ty druhé, kteří s nimi umí vyběhnout. Jenže těch druhých je, bohužel, málo, už jen proto, že se to nemají kde naučit.
Odpovědět2  3
Fotoartin (371) | 6.5.201913:44
Pripominas mi meho otce, ktery me verejne oznacoval za podvodnika, protoze jsem si na zbozi daval podle nej prilis velke rabaty. Ovsem u nej se to dalo pochopit, prozil vetsinu aktivniho zivota v socialismu, nemel tuseni s jakymi rabaty se bezne pracuje v rozvinutem kapitalismu a navic uz mel i vek, ktery ho omlouval, ze behem roku dvou tri po sametove revoluci se proste nestacil preklopit do nove reality.
Taky mas evidentne pocit, ze kazdy, kdo ti nedava vse zadarmo, te chce vlastne osidit, jak sam pises, vyrobci hledaji zpusoby jak zakazniky ochcat. Tak si to naprogramuj sam, nebude te nikdo ochcavat ajnštajne.
No ty s nimi teda umíš vyběhnout, budeš pracovat na x let starre verzi jen proto, aby jsi usetril par stovek mesicne.
Ze ti stejna prace v te starsi verzi zabere x hodin více treba diky tomu, ze nebudes mit k dispozici nove moznosti novych verzi te ocividne nerozhazi, protoze i presto mas dosti casu na postovani odusevnelosti na netu ty nekala praktiko. Takovyho genia to je fakt radost potkat :)
Odpovědět0  6
mlsný amatér (775) | 8.5.201915:09
Tvůj otec měl pravdu. Jsi podvodník a navíc ještě blafal a lhář. Není důležité, jak je SW starý, ale jak se s ním pracuje. Bohužel je to o tom, že jakákoli inovace automaticky neznamená zlepšení. V Adobe Audition 2 a 3 bylo možno upravovat signálovou křivku, nebo vyříznout drop out ze stopy A na vyříznuté místo vložit signál ze stopy B a tím snadno opravovat nekvalitní magnetofonové nahrávky. Audition 5, který by měl být, podle tvé zmatené logiky lepší, tyto funkce nemá. Důvodem je zřejmě to, že pomocí těchto funkcí bylo možno z nahrávek odstranit ochranné prvky a tím likvidovat ochrany proti kopírování, nebo odstraňovat identifikační data, vmodulovaná do signálu bez ztráty kvality. A nevidím nejmenší důvod pro to, abych podvodníkům a zlodějům, jako jsi ty, platil měsíčně několik stovek za to, že si chci hrát, zejména když mi původní SW dokonale vyhovuje. Takže, drazí soudruzi zlodějové, pokud jde o mne, máte smůlu, upgrade nebude a já si budu nadále navrhovat plošné spoje, digitalizovat analogové zvukové nahrávky, nebo odstraňovat ochrany a anonymizovat ty digitální, či vyrábět špičkové A trojkové fotky na papíry za 4 Kč­/kus. A ty debilní kecy o X hodinách neberu, prostě jen blbě lžeš, raději nám tu sděl, za koho kopeš a kolik ti za ty bláboly tvůj šéf platí..
Odpovědět3  1
Fotoartin (371) | 5.5.20192:17
Kdyz se vam to jevi drahy poridte si jen Lightroom nebo treba Polarr, ten je PRO a navic i zdarma verzi ma.
Photoshop stejne neni prioritne na postprodukci fotek, tak by mne zajimalo, kolik lidi to treba tady z tech, co hatuji tu cenu vubec dokaze vyuzit. tech moznosti i free je spousta a pro vetsinu jsou vice nez dostacujici.

Navic z mnohych diskuzi zde vyplynulo, ze pro spoustu lidi neni problem nakupovat fototechniku pres freezony ci jen proste podvodne zdanenou a proclenou, kdy je nezpochybnitelne, ze nekde dane ci cla ci oboji unikaji, tak nechapu, proc by pro tyto lidi mel byt problem pouzivat nezaplaceny Photoshop ...tot dalsi moznost
Odpovědět0  3
lojzik123 (14) | 6.5.201914:12
lidí co by si rádi pořídili ­"jen Lightroom­" je plno, jenže Adobe od jisté doby nic takového jako ­"jen Lightroom­" nenabízí.
Odpovědět3  0
Choakinek (4686) | 4.5.20193:38
"... nebo představil za rozumnou cenu plán pro fotografii a video ­(Photoshop, Lightroom a Premiere Pro, který dnes vyžaduje nesmyslný nákup všech aplikací Adobe za 60,49 EUR­) ...­"

No, je tam možnost koupit aplikaci samostatně, takže by to dělalo méně ­- 12,09 + 24,19 EUR. Což je sice šílených 36,28 EUR, ale ne zcela nesmyslných 60,49 EUR ­(hlavně proto, že bych třeba za polovinu aplikací platil úplně zbytečně­).
Odpovědět2  0
Egeris (15) | 3.5.201913:39
A to je důvod, proč tento typ placení ­"sw jako služba­" nesnáším ­- protože jsme pro ně prakticky rukojmí. Mohou si zdražovat jak chtějí a my máme prostě smůlu, buď budeme platit a nebo budeme bez SW. Zatímco u běžného způsobu licencování se mohu svobodně rozhodnout, jestli chci za novou verzi zaplatit jejich cenu, tady prostě nemůžu.
Odpovědět10  0
Milan Šurkala (6625) | 3.5.201913:49
Sice se mi to také nelíbí, ale tady je nutné si uvědomit, že nejde jen o SW. SW jako služba obvykle není jen SW, ale i další věci, které se normálně pravidelně platí ­(zejména cloud...­).
Odpovědět0  9
zorg (68) | 3.5.201914:30
Dobře, ale o to se jim nikdo neprosí, jako profík bych chtěl jen a pouze dokonalej editor. Naopak cloud je totální zvěrstvo. Ještě že si vystačím s open source :)
Odpovědět8  1
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:13
Data v cloudu = data v čoudu! Stačí, když se správce úložiště rozhodne, že se mu vaše data nelíbí, smaže je a nic si na něm nevezmete.
Odpovědět5  1
Fotoartin (371) | 6.5.20198:58
A co ti brání si ten dokonalý editor pořídit? kašli na Adobe a pořiď si třeba Polarr nebo Zoner.
Odpovědět0  3
mlsný amatér (775) | 6.5.201910:23
Nemám důvod. Koupil jsem krabicoku Adobe 6 CS, sehnal si k ní aktivátor a mám na věčné časy vystaráno. Zoner je proti Photoshopu zoufalost a navíc už na tenhle zlodějský model přešel také.
Odpovědět3  1
Fotoartin (371) | 6.5.201913:52
Tady je videt, jak jsi mimo. Zoner srovnavat s PS .....to jsou dva dost rozdilne softwary co se urceni tyce. Zoner lze srovnavat s LR.
A posledni verze Zoneru uz nejsou zdaleka za tak mimo mimo jine proto, ze okopcili od Adobe, co se dali, vcetne prvku uzivatelskeho rozhrani, ikonek atd.
CS6 ... tak kdyz ti to staci .... na mudrovani na netu je to asi dost dobry.
Odpovědět0  3
mlsný amatér (775) | 8.5.201915:15
Na to, abych editoval fotky z MFT tak, že z nich vytisknu špičkové A1, ­(60 x 80 cm­), mi CS 6 opravdu bohatě stačí S SW, který mi umožňuje tu A1 vytisknout složením ze 4 A trojek mi vyhovuje také. Zkus sehnat fotolab, který ti vytiskne perfektní A jedničkovou fotku za 16 Kč! Navíc ta moje tiskárna má v sobě kazetu s názvem Glossy otimizer, což je vrstva, která velmi dobře chrání fotky proti vyšisování, nebo polití vodou.
Odpovědět2  1
Martan67 (6) | 3.5.201923:35
To máte plavdu že v balíku je i Cloud a další ..., jenže nemalé procento zákazníků o tyto
"služby­" nestojí, a jsou jim jen vnuceny jako povinná součást balíčku.
Takže je na tobě zda o ty služby stojíš, a zda je kdy využiješ, zaplatit je ale musíš!
A kdyby sis snad zkoušel ztežovat na vysokou cenu, tak ti je ­"omlátíme o čumák­"!
Odpovědět8  0
Fotoartin (371) | 6.5.20198:55
Nikdo není nucen za ně pkatit, jsou tam zdarma, jak sám píšeš a je na každém, jestli je využije. Cena to vysoká není. To jasně vyplývá z toho, že to lidé pořizují dosti hojně. Kdyby byly srovnatelné alternativy v srovnatelných cenách, lidé by pořizovaly více i je. Ale není tomu tak. A že má spousta laiků pedstavu, že třeba Polarr nebo Affinity je plnohodnotná náhrada za Photoshop, tak to je jejich problém.
Odpovědět0  3
lojzik123 (14) | 6.5.201913:22
Nejsou zdarma, jsou v ceně. A to v ceně znamená, že ta cena kvůli nim narostla na více než dvojnásobek ­(když se porovná, jak často byly aktualizace Lr a za kolik byly a předplatné za stejné období­). Tohle samozřejmě vnímá jinak ten kdo využije kombinaci Lr+PS+Cloud a netrápí ho co bude dělat, když Adobe zdvojnásobí cenu a bez řečí platí nebo na tom má postavený business a zaplatí mu to zákazníci a jinak ten kdo využije jen Lr a ostatní nepotřebuje a nechce, je to jen nenáročný domácí uživatel co nevidí důvod rozhazovat, pro něj je to jen výrazné zdražení a výrazné zhoršení postavení vůči dodavateli sw.
Odpovědět2  0
Fotoartin (371) | 6.5.201914:03
OK jsou v cene. Ale to vubec nemusi znamenat, ze kvuli nim ta cena narostla. Vubec natoz ze by kvuli nim mela narust na vic nez dvojnasobek.
Navíc o cloud je očividně aktivní zájem, jinak by jej nenabízeli diferencovaně v různých velikostech a cenách.
Tak clovek, ktereho popisujete, nejspise nepotrebuje photoshop, mozna ani ne ten LR a pokud ano, ma stale k dispozici moznost za 9,99­/mesic.
Tady jsou lidi zvykli, ze leta si upravovali fotky v kradenem Photoshopu, sice ho neumeli vyuzivat, ale meli pocit, ze maji pro soft a tak si mysli, ze dnes je tov lastne takovy standard pro kazdeho fotopatlala, pritom mnohdy ani netusi, ze ten PS nejen ze neumi vyuzit, ale vubec ho nepotrebuji.
Odpovědět0  2
lojzik123 (14) | 6.5.201914:33
jo, to 9,99$­/měsíc, pro nás 12,09€­/měsíc je za Lightroom + nějaký cloud, takže pořád je tam ­(pro někoho­) nějaký nechtěný přílepek v ceně a stojí to dvojnásobek ceny aktualizace trvalé licence samotného Lr. A i ve srovnání s ostatními cloudy a s ohledem na předchozí ceny tvoří ten cloudový přílepek podstatnou část ceny předplatného.
Odpovědět3  0
mlsný amatér (775) | 8.5.201915:18
Zdarma nejsou, protože za ten balík zaplatíš plnou cenu i když ty služby nebudeš využívat. Pokud by to bylo volitelné a na balík bez cloudu by byla sleva, tak by to zdarma bylo ale takhle jen zaplatíš za něco, co nebudeš používat a tudíš je ti to na dvě věci. Pokud by to s cloudem bylo za X peněz a bez cloudu za Y peněz, přičemž X je větší, než Y, bylo by to v pořádku. Takto je to jen pustá reklamština, čili lež.
Odpovědět2  1
Fotoartin (371) | 5.5.20192:10
Taky od doby, co je to placeny jako sluzba se vyrazne zvysil pocet updatu a novinek v aplikacih. Rozhodne je to jedno z nejvyhodnejsich reseni.
Odpovědět1  5
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:15
Ano, pro blby, kterým na penězích nezáleží je to opravdu to nejlepší, co mohou dostat. My ostatní si takovýto SW prostě nepořídíme, protože kdo má hodně, chce ještě víc a nakonec nemá nic.
Odpovědět4  3
Fotoartin (371) | 6.5.20199:03
Nikoliv, pro blby, co jim na penězích nezáleží jsou foťáky Olympus.
A pro blby, co vůbec nechápou, co jim Adobe nabízí je to opravdu škoda. Ti mohou do nekonečna chytračit na rádoby odborných fotodiskuzích.
Naprostá škoida hlupákovi vysvětlovat, co mu ta platforma od Adobe vlastně všechno nabízí .... na chytrý výrony na netu mu to stejně netřeba.
Odpovědět2  5
mlsný amatér (775) | 6.5.201910:25
Pro mne není důležité, co mi kdo nabízí, ale co skutečně potřebuji a to mám. To ostatní je pro mne jen zcela zbytečný balast. Jenže to trumpeta, jako ty, nikdy nepochopí.
Odpovědět2  3
Fotoartin (371) | 6.5.201914:06
Já to chápu a souhlasím, že k psaní mouder, které tu dlouhodbě prezentuješ ti tvá CS6 opravdu stačí ...
Odpovědět0  2
mlsný amatér (775) | 4.5.201910:10
To je spravedlivý trest za to, že musíte za každou cenu upgradovat. Já mám v počítadle W7 Ultimate s vlastním aktivátorem, takže nainstalované bez toho, že bych musel mít u Mrkvosoftu účet, čímž pádem mi nikdy nebude hrozit nucený upgrade na Shit 10, nebo něco ještě horšího a krabicovku Adobe Photoshop 6 CS, rovněž s aktivátorem, čili bez nutnosti mít účet u Adobe. A jsem v klídku a vysmátý. Za SW jsem zaplatil jednou a dost a jak W7, tak Photoshop si budu, díky aktivátorům, moci přeinstalovat, když to bude nutné, ­(např. nový počítač­), i tehdy, když už dávno nebudou mít podporu a aktivační servery budou vypnuté. A W. Office jsem si pro jistotu nepořizoval vůbec, Libre Office jsou zdarma a pro domácí použití úplně stačí.
Odpovědět7  2
Puppy8 (858) | 4.5.201910:28
Akorát že ten software je po čase poněkud k ničemu :­-­)

Upgrade na W10 byl pro všechny zdarma a vzhledem k tomu, že je to poslední verze Windows ­(než se jich Microsoft zbaví stejně jako Windows 10 Mobile, protože to nezapadá do současné strategie firmy, někomu to prodá­), tak ani za nic platit nemusíte.

Licenci Windows 10 ­(ne OEM­) lze zcela legálně přenést na nové PC, je navázána na Microsoft account. Na starém se samozřejmě deaktivuje. Zkrátka lidé stále věří nesmyslům, co plkají různí IT pisálci na webech.
Odpovědět0  2
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:33
Puppy, jsi evidentně počítačový negramot, jinak bys musel vědět, že každý počítač je při výrobě optimalizován pro určitou verzi O. S. a neuvážený upgrade může udělat to, že ti stroj začne blbnout, nebo se podělá úplně, to za prvé. Za druhé, Win je bez diskuze ten nejhorší O. S., jaký kdy z Mrkvosoftu vypadnul a po každé aktualizaci se vždy najde hafo jedinců, kterým počítač klekne. Je otázka, zda se něčemu, co udělá z dříve samostatného počítače pouhý terminál, jehož fungování závisí na libovůli Mrkvosoftu dá vůbec říkat O. S. No, je vidět, že za nula peněz je odpovídající kvalita a užitná hodnota. O tom, že jde o hnusný spyware, nad kterým uživatel nemá kontrolu netřeba psát, to si neuvědomují jen zoufalci, kterým na jejich soukromí nezáleží a kterým nevadí, že s jejich daty kupčí kdosi, koho ani neznají a komu to nemohou nijak zatrhnout. A uvažuje se o tom, že tenhle shit bude rovněž zpoplatněn ročním paušálem! Takže na případný nový počítač budu přenášet krabicovku W7 Ultimate, krabicovku Adobe Photoshop 6 CS, krabicovku Adobe Audition 2,,,krabicovku­" Eagle 6 Professional, Libre Office, ­(zdarma­), Symetrix Intro, ­(rovněž zdarma­) a ještě pár dalších aplikací, jejichž instalační média mám. A všichni nenažraní softwaroví lumpové mi mohou být ukradení! Widle mám ošetřené tak, že se na net nedostanou, z instalačky jsem vyřezal ovladače pro síťovou kartu, wifi a BT, takže případná instalace na nový stroj proběhne bez toho, že by někde někdo něco zjistil, k instalačce Photoshopu mám aktivátor, takže se rovněž obejdu bez toho, že by Photoshop komunikoval po netu, čili si s těmito SW můžu dělat co mne napadne, bez toho, že by někdo zjistil, že je mám a používám. A tak je to správné, tak to má být, protože do toho, co mám ve svém počítači je každému leda velké kulové. A na net mám, jako dualboot Ubuntu.
Odpovědět3  3
mlsný amatér (775) | 4.5.201910:18
Ano, když zjistím, že nová licence pro mne není přínosem, tak si ji nekoupím. Jenže přesně tohle těm nenažrancům vadí. Dřív, když chtěli prodávat, museli za ty peníze nabídnout ne nějakou, ale znatelnou přidanou hodnotu. S tímhle modelem si mohou dělat co chtějí, třeba i vůbec nic, nebo ,,vylepšovat­" funkce, o které z principu nikdo nestojí a zákazník může leda držet hubu a krok a platit jak idiot za něco, co nechce!
Odpovědět8  0
Fotoartin (371) | 5.5.20192:21
Tak kdyz o ty funkce nestoji, muze to delat treba v malovani ne?
Odpovědět0  5
Puppy8 (858) | 4.5.201910:25
Jen tím potvrdili obavy vyplývající z tohoto typu licence. Obecně jej sice preferuji, protože pak získám všechny aktualizace ­(Office 365 a podobně­), nicméně podobné chování bude lidi nutit vyhledávat alternativy.

Na druhé straně někdy za to může i ­"nenažrané­" chování zákazníků. Microsoft nabízel v rámci Office 365 předplatného neomezené OneDrive úložiště. Někteří tam ale začli ukládat stovky TB nesmyslů, zřejmě testovali onu neomezenost :­-­) Nakonec to omezili na 1 TB.
Odpovědět0  5
lojzik123 (14) | 4.5.201914:44
tak aktualizace snad nezajišťuje jen platba předplatného. Třeba do LR6 nebyl problém si aktualizace s trvalou licencí kupovat za cenu která byla nižší než předplatné. A někteří autoři dokáží aktualizovat i bez dodatečných plateb za aktualizace.Ještě kdyby to bylo aspoň trochu férové a cenu předplatného by nemylo možné zvýšit, nebo v případě změny podmínek na kterou uživatel nepřistoupí by se mu licence aktuální verze sw změnila na trvalou. Nebo ještě když je řešení založeno na kompatibilních­/otevřených formátech a mám jednoduchou možnost přejít jinam. Třeba když mě namíchne předplatné office, tak můžu vytvořené soubory začít zpracovávat v LibreOffice, ale v případě LR mě drží Adobe pod krkem a kromě jednorázového exportu a ztráty metadat rozumný přechod jinam neexistuje ­(nebo ho aspoň neznám­).
Odpovědět5  0
Choakinek (4686) | 4.5.201921:46
Přesně tak. Různé firmy to mají­/měly různé, některé zákazníka při přechodu na novější verzi podojily více, některé méně, ale zpravidla když zákazník uvedl, že vlastní nějakou předchozí verzi, tak platil výrazně méně za novější verzi, než kdyby kupoval program jako úplně nový zákazník ­(zpravidla byla­/je cena dokonce odstupňovaná podle verze, kterou zákazník vlastní ­- šlo­-li třeba o verzi předposlední, cena za novou verzi byla­/je nejmenší.

Předplatné je takový marketing pohodlnosti. Společnosti se sypou v podstatě jisté penízky, aniž by před zákazníkem musela tak usilovně obhajovat nové vlastnosti nových verzí programu. Společnost, která oslovuje spíše jednotlivce si to kvůli konkurenci moc dovolit nemůže, ale pro společnosti typu Adobe je to ideální ­- zejména firemní segment se stal do určité míry závislým na produktech Adobe a je líný zaběhnuté pořádky měnit. Tak toho Adobe využila ;­-­).
Odpovědět4  0
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:39
Proč mám platit za něco, navíc Mrkvosoftem špehované, co můžu mít zcela a legálně zdarma? V životě by mne nenapadlo si z Opicemi od Mrkvosoftu něco začít! L. O. mám ve W7 i v Ubuntu, navzájem jsou plně kompatibilní a s komunikací s Mrkvosoftími Opicemi nemám problém, když si nejsem jist, co druhá strana používá, uložím dokument jako pdf a jsem v klídku. Ale ještěse mi nestalo, že by někdo nebyl schopen přečíst to, co jsem ,,uložil jako­" doc pro MS Office. Daleko větší problémy jsou s kompatibilitou mezi jednotlivými verzemi MS Office.
Odpovědět2  3
Sakini (772) | 3.5.201913:35
Dabl bych ještě snesl, používám LR+PS prakticky neustále a zaplatí se, ale pokud by takhle chytali slinu pravidelně tak bych se začal učit Capture One, ještě víc už by bylo normální vydírání.
Odpovědět2  0
Choakinek (4686) | 4.5.20193:28
No, Capture One Pro ­(349 EUR­) ti zaplatí cca 2,5 let předplatného LR+PS, při dvojnásobku už by to tedy bylo jen zhruba rok a čtvrt a to už bych asi Adobe poslal někam ;­-­).

Jen pro fotoaparáty Fuji nebo Sony je to nyní jen za 124 EUR.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 5.5.20192:30
Ale Capture one nahradí LR, rozhodně ne PS. Tak mi neprijde moc dobry to srovnavat cenove takhle.
Odpovědět0  0
Fotoartin (371) | 5.5.20192:35
No Capture One pro Fuji ted je od 124 Euro nebo od 9­/měsíc. To skoro nejde nekoupit myslím :´­) Byt do sufffliku.
Odpovědět0  0
martinX34 (367) | 3.5.201912:03
To je cena za ­"software ako sluzba­". Pre mna osobne je takyto sposob licencovania SW neprijatelny.
Odpovědět11  0
mlsný amatér (775) | 4.5.201910:15
Pro mne také. Takže jsem učinil příslušná opatření, viz příspěvek výše. Protože Newtonovy zákony, zejména zákon akce a reakce mohou platit i v ekonomice, když jste šikovní a jedno staré české přísloví říká, že kdo má hodně, chce mít ještě víc a nakonec nemá nic. Ode mne už žádná SW firma neuvidí ani pětník a to jsem si kdysi koupil i Eagle 6 rofessional. Pod W10 už ale rozjet nejde, musíte přejít na Eagle 8 a ten je rovněž za výpalné. Takže jsem si v počítadle ,,zabetonoval­" W 7 ultimate a na net chodím pod Linuxem.
Odpovědět8  0
zorg (68) | 4.5.201913:27
Bingo ;)
Odpovědět2  0
Choakinek (4686) | 4.5.201922:00
Eagle Premium ­- předplatné na jeden rok 17 645 Kč.

Pane jo!!! 8­-O

Tak to se Vám nedivím :­-­).
Odpovědět0  0
mlsný amatér (775) | 5.5.201914:45
Jen o málo víc jsem dal za šestku Professionala. Koupil mi to na sebe švagr v Torontu,­(za polovinu toho, co to stojí v Evropě­), takže jsem mu to zaplatil hotově v korunách, když přijel na návštěvu a mám vystaráno na věčné časy. Takže mám CD futrál s lisovanou plackou a uvnitř na papírku aktivační data a můžu si to kdykoli přeinstalovat, když to bude nutné.
Odpovědět3  1
Fotoartin (371) | 6.5.20199:11
To rozhodně. Já mám zas od nich instalačku Autocadu z roku +­- 1989. Taky to mám na CD a mohu si to kdykoliv nainstalovat. Z devadesátých let pak mám na plackách komplet produkty Corelu a indows office, no bomba, prostě to stojí za to, to dá rozum.
Odpovědět1  4
mlsný amatér (775) | 6.5.201910:43
Všechen SW co mám mi dělá přesně to, co potřebuji a s kvalitou jeho práce jsem spokojen, tudíž nevidím důvod k jakémukoli upgradu, zejména, když vím, že bych si leda, lidově řečeno, nasral do bot. Jakýkoli upgrade by pro mne byl jen přehlídkou ztraceného času. Pod W7 mi jede bez problémů veškerý HW, ­(dva skenery, dvě tiskárny, dvě CD mechaniky­) a je mi naprosto jasné, že změna O. S. by znamenala nutnost je ,,upgradovat­" také. A když si spočítám, kolik bych platil výpalného za nové verze všech SW, které používám, tak mne i ty nejmenší chutě k upgradu rychle přejdou. Prostě se jen držím zásady: Když něco funguje, nešťourej se v tom, bude to rozbitý. Skener Minolta Scan Dual III, nebo tiskárny OKI C 5800, či Epson Stylus Photo R 2000, nebo další skener Mustek P 3000 A3 Pro bych pod Shit 10 rozbíhal dost těžko. A loučit se s nimi nechci. Do Okiny dosypávám saze pro HP, ­(original kazeta 2.500, dosypání 300 Kč­), Na Epsonku jsem napojil tankový systém se samoresetovacími kazetami, 100 ml inkoustu je za 60 Kč, zatímco original 16 ml kazeta je od 450 Kč výš a kurvítka jsem pořešil stažením cracku a vynulováním a zmrazením počítadel, takže tiskárna pojede bez problémů a v perfektní kvalitě ještě řadu let. Místo originálních Epson papírů, ­(A3 za 40 Kč za arch­) používám fotolesklé papíry Made in China za 4 Kč za A3 arch, věrnost barev jsem pořešil kolorimetrem, který jsem pořídil za 12.000 Kč. ­(SW licence pro tři počítače a aktivní sonda, která umí vytvářet ICM profily nejen displejů, ale i tisku­). Skenery mi jedou pod Vue Scan. A o tohle všechno bych nesmyslným upgradováním přišel, o ztrátě soukromí nemluvě. Takže kdo si myslí, že nové = vždy lepší, ať upgraduje a utrácí. Já vím, že nové znamená spíš horší a komplikovanější, takže vyhozené peníze.
Odpovědět4  2
mlsný amatér (775) | 10.5.201911:58
Včera mne na chodbě odchytila sousedka a: Koupial jsem si novou Remosku, podělala se mi měsíc po skončení záruky a nejde opravit. Co s ní mám dělat?
Vyhodit a neutrácet za nové šmejdy.
Mám starou, ještě za komunistů vyrobenou, ale chtěla jsem mít novou.
Já mám starou taky, ty trubkové nýty jsem, když se mi podělala, odvrtal a dal místo nich ventilky do kola, vyměnil spirálu za 18 Kč a mám po starostech.
Takže asi tak.
Odpovědět1  1
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.