www.digimanie.cz
>
>

Agentura Reuters už nepřijímá vyvolané RAWy, chce pouze JPEG

Agentura Reuters už nepřijímá vyvolané RAWy, chce pouze JPEG
, , aktualita
Agentura Reuters poslala fotografům, kteří pro ní příležitostně pracují, e-mail, ve kterém oznámila, že nebude přijímat snímky převedené z RAWu. Nyní budou akceptovány pouze fotografie, které fotoaparát uloží do JPEGu.
reklama
Fotografové na volné noze, kteří posílali své snímky do agentury Reuters, budou muset nově posílat pouze JPEGy, které vyprodukuje přímo fotoaparát. Agentura nově odmítá přijímat snímky, které vznikly konverzí z RAW formátu. I tyto JPEGy mohou projít jen mírnými úpravami jako je ořez nebo jemné vyrovnání jasu a barev.


Reuters logo


Fotografové tak budou hodně limitováni tím, jak si pohrát se šumem a především dynamickým rozsahem. Na druhou stranu to může zajistit věrnější podobu snímků, které měly občas hodně silný HDR efekt. To je tedy první důvod ke změně. Nicméně i samotné fotoaparáty mají různé HDR režimy a otázkou je, jak se bude Reuters tvářit na takto vzniklý JPEG.

Druhým důvodem je rychlost. Agentura Reuters chce, aby se fotografové nezdržovali zpracováváním snímků. Odeslání "hotových" JPEGů je totiž mnohem rychlejší. Jde např. i o to, že RAWy obecně vyžadují větší hrátky s jasem a kontrastem, který bývá ve fotoaparátu už obvykle zvýšen a JPEGy bývají více kontrastní a více "připravené" k publikaci. Jak ale již bylo řečeno, někdy fotografové chtějí právě tyto úpravy obejít např. za účelem zvýšení dynamického rozsahu, který bývá zvýšeným kontrastem omezován - z RAWu mohou dostat slušný kontrast i dynamický rozsah zároveň. Pro zajímavost připomeňme, že s nepovolenými úpravami se letos potýkalo World Press Photo, kde bylo vyhozeno přes 20 % příspěvků.

Zdroj: theverge.com, petapixel.com
Nejnovější články
iPhone vs. staré APS-C: co má vyšší dynamický rozsah? iPhone vs. staré APS-C: co má vyšší dynamický rozsah?
Nedávno se na stránkách Digimanie rozhořela diskuze o tom, zda se modernější mobilní telefony mohou např. dynamickým rozsahem rovnat starým zrcadlovkám. Vyzkoušeli jsme tedy iPhone SE a postavili ho proti deset let starému 14,6MPx APS-C čipu.
Dnes, recenze, Milan Šurkala
Sony vyvinulo BSI senzor s globální závěrkou Sony vyvinulo BSI senzor s globální závěrkou
Sony oznámilo vývoj nového 20MPx snímače, který bude vybaven systémem globální závěrky pro absenci nepříjemného rolling shutter efektu ve spojení s technologií BSI. Tato kombinace je zatím netradiční.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Zenit ukázal supersvětelný Zenitar 0,95/50 pro Sony FE Zenit ukázal supersvětelný Zenitar 0,95/50 pro Sony FE
V nabídce ruského výrobce objektivů KMZ se pod značkou Zenit objevuje supersvětelná novinka Zenitar 0,95/50. Podporuje full frame CSC fotoaparáty Sony a slibuje extrémně dobrou světelnost F0,95.
17.3.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Samyang uvádí objektiv AF 85mm F1.4 FE pro CSC Sony Samyang uvádí objektiv AF 85mm F1.4 FE pro CSC Sony
Čtvrtým objektivem, který byl představen společností Samyang v rámci 2019 Spring Collection, je model AF 85mm F1.4 FE. Jak už napovídá název, je určen pro Sony CSC fotoaparáty a má i podporu autofokusu.
17.3.2019, aktualita, Milan Šurkala
Lensbaby představilo objektiv Edge 35 Optic Lensbaby představilo objektiv Edge 35 Optic
Společnost Lensbaby představila svůj další objektiv řady Edge Optic. Tentokrát jde o širokoúhlý model Edge 35 Optic s 35mm ohniskovou vzdáleností, který je kompatibilní s Optic Swap System, konkrétně s Composer Pro II.
15.3.2019, aktualita, Milan Šurkala