Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Aurora uvádí nové variabilní ND filtry PoweXND Mark II

17.6.2018, Milan Šurkala, aktualita
Představuje se druhá generace variabilních ND filtrů Aurora PowerXND Mark II (XND-II 128 a 2000). Ta už pokrývá velmi široký rozsah od 1 EV do 11 EV. Filtry si zachovávají relativně malou tloušťku, která nyní činí 6 milimetrů.
Na Kickstarteru byla spuštěna kampaň na druhou generaci variabilních ND filtrů Aurora PowerXND Mark II. První generace se objevila v únoru 2016 a přinášela rozsah 4 až 11 EV. V druhé generaci je pokryt rozsah už od 1 EV do shodných maximálních 11 EV, nicméně tentokrát to pokrývají dva filtry. PowerXND-II 128 nabídne 1 až 7 EV, PowerXND-II 2000 pak 5 až 11 EV. Výrobce např. vylepšil filtry o čitelné informace o aktuálním nastavením ztmavení.
 
Aurora PowerXND Mark II
 
K výrobě bylo použit hliník, sklo Schott B270 Super White a polarizační filmy Nitto Denso, které by měly zajistit minimální barevné posuny. Filtry si zachovávají relativně nízký profil s 6 milimetry. Pokud jde o závity, pro které se vyrábí, tak se můžete těšit na verze od 37 mm až po 105 mm a dokonce je tu i 150mm varianta. Verze s průměrem 52 mm a větším mají i odnímatelnou páčku pro snazší otáčení filtru. Výrobce použil nano povrchové vrstvy PFPE, které lépe odpuzují vodu, mastnotu, prach a jinou špínu.
 
Aurora PowerXND Mark II povrchové vrstvy
 
Cena filtrů závisí na velikosti a také počtu filtrů. K dispozici budou po jednom, po dvou stejných nebo jako duální set slabšího (PowerXND-II 128) a silnějšího (PowerXND-II 2000).
 

Malý (37 až 46 mm)
Medium (49 až 62 mm)
Large (67 až 82 mm)
jeden PowerXND-II 128 nebo 2000
$45 ($89)
$75 ($145)
$109 ($229)
dva PowerXND-II 128 nebo 2000 $81 ($178)
$135 ($290)
$196 ($458)
jeden PowerXND-II 128 a PowerXND-II 2000
$63 ($158)
$102 ($254)
$159 ($398)
Pozn.: cena v Kickstarter kampani, v závorce cena po ukončení kampaně, tzv. MSRP
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.