Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
7.6.2007, Jan Čerbák, preview
Canon nedávno oživil G-řadu pokročilých kompaktních digitálů novým modelem G7. Ten vyniká celokovovým tělem s 6x stabilizovaným zoomem a rozlišením 10Mpix. a je tak nejbližším konkurentem Nikonu Coolpix P5000, o kterém jsme Vás nedávno informovali.
Atomic | 6.10.200716:36
Milý besiku33, je jasné že každý uživatel má jiné požadavky. Já blesk na fotoaparátu ­( bez ohledu, jestli je to klasika, digi, kompakt nebo zrcadlovka­) beru jako jen nouzové zařízení pro nouzové účely, nic víc. Takovou situaci řeším poměrně expozičně dobře i slabším digifotoap. manuální korekcí expozice a citlivým vyvážením bílé. Blesk prakticky nikdy nepoužívám. Situaci si přisvětlím polykarbonátovým panelem za kterým je světlo s podílem uv. záření identické k dennímu. G7 uvažuji koupit pro práci do terénu, jeví se mi jako pro mně vhodná. Jinak mám tři fot. každý na jiné věci. Není špatného fotoaparátu, je jen špatných fotografů...
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 6.10.200721:25
Jen několik doplnění:

S bleskem lze dosáhnout velmi dobrých výsledků, ale jen s důsledným používáním korekcí bleskové expozice a s odraženým světlem z externího blesku. Jinak s Vámi naprosto souhlasím. Blesk rovněž využívám minimálně.

...a k Vaší poslední větě: Jsou i špatné fotoaparáty. I z nich však jde většinou ­"vymáčknout­" pěknou fotku.
Odpovědět0  0
iceboss | 17.6.20070:37
za ty prachy... neni lepsi koupit Olympus E410? Je to sice hormonalni hybrid, ale ne jak tohle :­-D A clovek se muze radovat z toho pohybu zrcatka uvnitr ;o)
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.6.20070:47
Ice infikoval svými příspěvky i tento web:­)

..., ale v podstatě má pravdu. Olympus nyní nabízí E400 ­(nikoliv E410­) za 15500,­- s objektivem i brašnou a stvává se tím přímým konkurentem Canonu G7. Vývojáři Canonu asi předpokládali, že G7 je spíše pro majitele poloprofi DSLR, kteří potřebují G7 jako kompakt na každodenní nošení. Stejně je však nabídka Olympusu zajímavá.
Odpovědět0  0
iceboss | 17.6.20070:48
no a co presne mi brani v tom, abych nosil misto velkyho kompaktu malinkatou zrcadlovku ;o­)­))
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.6.20070:50
...objektiv, který u E400 nelze zasunout. Ici už přestaň.
Odpovědět0  0
Pat & Mat | 13.6.200711:36
Hlavne preto, ze nie je velky a zmesti sa do vrecka, v zime aj s puzdrom, tak sa nemusim bat, ze ho omlatim o rebrik. Vdaka stabilizatoru a citlivej redukcii sumu sa da pouzit napriklad v lese, kde na vacsiu vzdialenost blesk nepomoze, rovnako aj v interieroch pri beznom osvetleni blesk nemusi byt a niekedy aj vadi. Fotografie krajin su vdaka ostrosti a rozliseniu celkom vierohodne.
Ja by som potreboval info, do akej velkosti sa v nom daju pouzivat karty. Ja mam 4GB SDHC Sandisk ultra66x. Mam otazku, da sa pouzit aj SD 4GB 133, alebo musi byt nad 2GB SDHC? A vacsia ako 4GB uz nemoze byt pre digic III?
Manualne ostrenie mi funguje od 1cm, pri vysunutom zoome sa tato vzdialenost predlzuje a pri maximalnom je asi 45cm. Ovladanie kontrastu, ostrosti a saturacie je, ale zahrabane v menu. Blesk sa da jemnejsie nastavovat v rezimoch P, Tv a Ae, v rezime M su ale stupne iba 3.
Video sa na turisike zide, lebo netreba tahat so sebou dalsi pristroj. Kvalitou prekona aj lacnejsie kamery. Vacsia kompresia u vsetkych digitalov len vzdy znici video. Najlepsie komprimuje hadam Casio ale aj tam su hrany ako z omalovanky. Nevyhodou u G7 je nutnost si vopred nastavit zoom a potom spustit nahravanie. V mode 640x480 mozno bez straty kvality priblizit este digizoomom 2x a do 3,5x to este nie je hrozne. V mode 1024x780 by sa nemalo so scenou prilis pohybovat aby nebolo vidno trhanie. Pohybujuce objekty je pri nasledovnom spracovani lepsie rozmazat. Inak vystrihnute snimky z videa sa daju ako tak pouzit ako fotky na pohladnicovom formate. Takze pre akcne sceny.
Odpovědět0  0
besik33 | 15.6.200715:16
na karty sa skuste opytat tu
http:­/­/canon.hostuju.cz­/

a len tak mimochodom ­'­'Ovladanie kontrastu, ostrosti a saturacie je, ale zahrabane v menu­'­' ano a ktomu jeho pouzite je zviazane s farbami. Takze ak chcete minimalizovat silny postprocesing fotiek ala Canon tak si nastavite My coloros na neutral ale uz vam nezostava moznost ako zmenit satur, kontrast, ostrost. Mozete sa hrat s my colors ale nastavenie neutral sa mi nepodarilo este najst.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.6.20070:41
S kartou SDHC o kapacitě 4GB bude bez problémů fungovat.

Omezení určitých funkcí je sice smutné, nijak závažný problém to však není ­(viz předešlé příspěvky­).

Jinak Vám děkuji za Vaše osobní zkušenosti. Dobré světlo.
Odpovědět0  0
besik33 | 11.6.200719:05
Preco som za cely cas ani v jednej recenzii nevidel upozrnenie na mnostvo problemov s G7. Zaprasenie senzoru a viac viz http:­/­/besik33.borec.cz­/g7­/canon%20g7%20cz.html

Tento fotoaprat ma kopu funkcii ale len na oko kedze nefunguju alebo funguju len za istych specifickych podmienok ktore nikde nie su spomenute . . .
Vlastnim ho a hodnotim ho ako podpriemerny fotoaprat. :­( a za tu cenu je to hroza
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 16.6.200710:34
To, že sis jej koupil a takto jej hodnotíš, je škoda. Ale pokud si přečteš ty námitky a zamyslíš se nad nimi, tak zjistíš, že ten kdo je psal, toho moc o focení neví. To, že nejde na kompaktech provádět korekce expozice v kombinaci s vynuceným bleskem je běžná věc. To že extrémním makro režimu použil interní blesk a diví se co mu to udělalo... no raději se k tomu dál vyjadřovat nebudu. Trvám na tom, že G7 je super!
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 17.6.20070:34
Souhlasím se čtenářem Hirogen. G7 sice není ideální foťák ­(mě opravdu velmi chybí formát raw­), ael to nejdůležitější je stále kvalita výsledných fotografií a v tomto ohledu exceluje.

Absence korekce expozice při vynuceném blesku by mi však také vadila. Interní blesk a makro?:­) Měl jsem podobný problém: Fotil jsem s nasazenou sluneční clonou na objektivu a s vestavěným bleskem. Výsledek byl podobný. Inu, chybami se člověk učí. A podruhé se mi to už nestalo.

Některá funkční omezení byla aplikována u motivových expozičních programů ­(automatika, portrét, krajina, ...­), ale u pokročilých režimů P, Av, Tv, M a C1, C2 by neměl být problém. Jen v manuálním režimu není dostupná korekce exozice, ale my víme proč:­)

...pro neznalé ­- v manuálním režimu si fotograf určuje parametry expozice sám ­(clonu a čas­) svým úsudkem tak nahrazuje automatické měření fotoaparátu, které tudíž není aktivní. Korekce expozice slouží jako ­"oprava­" zmíněného automatického měření v EV stupních.
Odpovědět0  0
besik33 | 17.6.20072:03
Dobry den pane Cerbaku, moje vyhrady ku G7 su tieto a kvoli nim budem i G7 reklamovat. Chyby su rozne zavzazne a osobne mi vadia len tie­(vetsina­) ktore mi znemoznuju plnohodnotne pouzit makro s bleskom. ­(upgradoval som z MINOLTY F200 a podobne chyby som nezazil­):

A­)nefunguje korekce expozice pri zapnutom blesku­(auto ci vynuceny­)
B­)pri manualnom ostreni nefunguje spravne expozice blesku­(pri uziti MF sa vykon blesku zmeni na cca 1meter ­- cize prestane svoj vykon preratavat podla vzdialenosti. Rozsah blesku je pre makro podotykam 30­-50cm­).
C­)pri zapnutom blesku nefunguje vyvazenie bielej ­- resp vyvazenie je naznacene a je silne nedostatocne
D­)vyvazenie bielej na blesk produkuje cervene fotografie v kombinacii s bleskom
D­) manunalne ostrenie je nepouzitelne nad vzdialenost cca 15cm a to kvoli malej velkosti a malemu zoomu MF focus point pre ostrenie. V kontraste s tym sa ale vyfoteny snimok uz da dobre skontrolovat, pretoze je pouzity vetsi zoom ­(fotka+zmacknut display a v cervenom ramceku je zaostrena cast fotky­)
E­)ak fotite makro s bleskom tak Vam nic neukazuje ze vzdialenost zaostreneho objektu klesla pod vzdialenost 30cm a tym padom blesk prepaluje a nie je ho dobre pouzit

pozor este pokracujem :(
Odpovědět0  0
Atomic | 6.10.200713:29
Přečetl jsem, viděl jsem a lituji podobné uživatele neboť o focení neví nic. Fotit macro s bleskem ??? No comment. Znám jednoho, co má zrcadlovku za 50tkč. vyhodil peníze, protože nic s ní neumí. Já se svojí šunkou kompaktem Epsnem 3Mpx udělám srovnatelné nebo lepší fotky než on. O čem to vypovídá ? Ne fotoaparát, ale ten co jej drží rozhoduje...! G7 hodnotím jako fotoap. slušný jen nevím jak je to s tím prachem.
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 6.10.200715:03
mily Atomicu. Uznavam ze kritiky na Canon som napisa vela, ale mohol ste si precitat vsetko.

Fotit makro s bleskom?
Vam sa to moze zdat divne ale pre mna je to nevyhnutne. Samozrejme svoje miesto tu maju i specialne druhy osvetlenia ako su napr. kruhove svetla. Ale tie maju tie iste nevyhody
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 6.10.200715:09
co myslite ako som urobil tieto fotky.

Zialbohu sa rozpisovat viac nemozem kedze tu nejde posielat normalne prispevky
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 6.10.200715:45
Prosím, napište nám, jaké příspěvky by jste ocenil. Snažíme se s kolegy, aby magazín Digimánie vycházel svým čtenářům vstříc, což se netýká jen článků a aplikací, ale samozřejmě i diskuzí. Vaši ­(konstruktivní­) kritiku jen uvítáme;­-)
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 6.10.200721:55
Dobry den,
pravidelne sa mi stava ze ked odoslem prispevok tak sa neulozi.
Nedokazem vystopovat cim to je.
Jeden takyto neulozitelny prispevok som dal tu
http:­/­/besik33.borec.cz­/a.txt
Odpovědět0  0
besik33 | 17.6.20072:10
F­)LCD sa preview casto lisi od vyslednej fotografie
G­)v M mode su tri trapne nastavenia vykonu blesku ­- nepouzitelne. Resp je pouzitelny len maximalny vykon blesku pre nie makro fotky
H­)automatika v M mode zle doporucuje expozicne casy ak mate zapnuty blesk
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 17.6.20072:17
po i nejde zadat :­(
J­)lisia sa expozicne casy podla specifikacii ­(15­-1­/2500sec­) oproti realite ­(AUTO 1­/8­-1­/2500; P a Av je to 1­-1­/2500sec­). Ked sa ma opytate ci som si myslel ze automatika bude fotit na 15sec, tak Vam odpoviem ANO. Lebo 4roky stara F200 ma na AUTO expozicny cas az 4sec. Nemyslel som si ze po 4 rokoch si kupim horsi fotak ako som mal doteraz. A to ze Canon neuvideol presnu specifikaciu ani do manualu tak to povazujem za klamlivu reklamu a za zavadzanie zakaznika.
K­)nefunguje korekcia expozicie ak by sa mal prekrocit shutter>1sec.
L­)nemoznost zmenit nastavenie ostrosti a kontrastu bez toho aby som nezasiahol do nastavenia farieb ­- ale vzhladom k tomu ze tieto operacie podla vsetkeho prebiehaju az dodatocne a nemaju nic spolocne s informaciami s cipu tak mi to moze byt ukradnute kedze si to istym urobim na PC.
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 17.6.20072:29
Neviem ako sa to pozdava vam pan Cerbak, ale mne osobne pride tych chyb az nad hlavu . . . . S takym niecim som sa u minolty nestretol a toto co predviedol Canon je smutne.
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 17.6.20072:33
inak sa ospravedlnujem za taketo rozkuskovanie odpovede ale som narazil na nejaku chybu a neslo odoslatr prispevok. Odstranil som odseky ktore neslo pridat, ale znak ktory sposoboval: null exception sa mi nepodarilo najst. Ak mate zaujem tak Vam niekam preposlem plny prispevok .. mozno najdete ten inkriminovany znak.
Odpovědět0  0
Alešsch | 5.5.200920:44
Dobrý den, chci se zeptat jakou by jste mi doporučili, sluneční clonu na G7, nemám s tím žádné zkušenosti.
Děkuji
Odpovědět0  0
besik33 | 17.6.20072:00
Doteraz som pouzival Minoltu F200 a nemal som s nou ziadne problemy...az na to ze je to extremne pomaly fotoaprarat. Tak som sa rozhodol po 4 rokoch upgradovat na G7 a mozem s kludom prehlasit ze firmware Canonu je oproti Minolte uplne odbrabrany...viz niz. BTW makro s bleskom Minolta zvladal na jednicku. A ked sa podla specifikacii tak tvari i Canon tak nemam dovod mu nieco odpustat, bud to vie fotit alebo nevie.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 18.6.200714:23
Upřímně ­- to je síla! Akle mohu Vás uklidnit alespoň v jedné věci. Slyšel jsem, že Canon má dobrý servis.

Dobré světlo.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 18.6.200714:29
...a napište nám prosím, jak dopadnete s reklamací. Podle vlastních ­(krátkých­) zkušeností s G7 předpokládám, že jste jen natrefil na vadný kus a nejedná se o konstrukční chybu modelu. Nicméně na základě podobných ­"jobovek­" popsaných na světu hardware jsem si nekoupil notebook Asus, ale Dell.
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 7.6.200718:52
přečtěte si znova, co jste napsal o stabilizátoru, a opravte to, prosím. To přece nemáte zapotřebí... :­-)
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 15.6.20079:26
To, co jsem napsal o stabilizaci je všechno pravda. Prosím, upřesněte své výhrady. Děkuji.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1044) | 18.6.20078:51
Napsal jste: ­"Dovoluje exponovat s časy a o 3 EV kratšími­"

Správně je: ­"Dovoluje exponovat s časy až o 3 EV delšími­"

:­-)
Odpovědět0  0
besik33 (10) | 18.6.20079:02
tak tomu se rika buzerace :p
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 18.6.200714:25
Ach ty překlepy:­)

Každopádně děkuji za informaci. Údaj neprodleně opravím.
Odpovědět0  0
Jan Čerbák (135) | 21.6.200712:47
2 besik33: Děkuji, že jste se mě chtěl zastat. Příspěvky obsahující nekonstruktivní kritiku ­(tedy buzeraci­) jsou opravdu zbytečné, ničemu nepomohou a maximálně někoho naštvou. To však není případ Pavla Matějky, který mne jen upozornil na překlep, který by mohl některé méně zkušené fotografy dezorientovat. Podobně mne opravil i ve článku o Panasonicu Lumix L1. Takováto kontrola je velmi důležitá a přínosná. Okamžitá zpětná vazba od kolegů i čtenářů je asi největší výhodou internetových magazínů oproti těm tištěným.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.