Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
17.9.2014, Milan Šurkala, aktualita
Canon útočí na velmi oblíbené Cyber-shoty řady RX100 a přináší velmi vážnou konkurenci v podobě modelu PowerShot G7 X. Ten má velký 1“ senzor s 20MPx rozlišením, jeho objektiv má solidní zoom při světelnosti F1,8-2,8 a nechybí ani Wi-Fi.
Jirka-77 (233) | 18.9.201417:02
senzor podle roměrů 13,2 x 8,8 mm mě vychází na 0,6­" úhlopříčka. proč se všude píše velikost 1­"?
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 18.9.201417:40
Ten rozměr se nesmyslně počítá ze starých snímacích elektronek, kdy ve větším kruhu byla menší snímací plocha... takže ten rozměr 1­" je v podstatě pomyslný průměr elektronky kam by byl 0,6­" snímač teoreticky zasazen. V podstatě jde o marketingový podvod aby opět dosáhli většího papírového čísla. Používá se to naprosto u všech snímačů a foťáků, žádný snímač nemá fyzicky tu úhlopříčku která je deklarovaná.
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 18.9.201417:44
... asi stejně jako se u displejů na foťácích a v hledáčcích přestal počítat pixel jako celek ale počítá se to na subpixely. Vždyť mít na displeji přes 2 miliony bodů je tak krásné, co je komu po tom že ve skutečnosti jde o rozlišení 700 tisíc pixelů... nejradši by určitě do toho přičetli ještě počet řídících tranzistorů aby na obal mohli napsat třeba 10 milionů bodů :­-D hlavně ať je číslo co největší
Odpovědět0  0
snejdy (278) | 18.9.201410:24
říkejte si co chcete ale kdybych si měl vybrat mezi jakoukoli verzí rx 100 a tímhle, jdu do tohoto... a to hlavně proto že tam nacpali 24­-100mm při 1.8 ­- 2.8, sony má buďto horší světelnost a nebo mk III sice lepší ale končí na 70mm a to je dost málo. Hledáček se u malého kompaktu stejně moc nevyužije, ale co by mi tam chybělo jsou sáňky. Každopádně momentálně jsem spokojený uživatel G1x mk. II tak o tom neuvažuju...
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 18.9.201411:18
...jen abys bez hledáčku na tu svou o chlup lepší světelnost viděl... A jestli to bude pomalé jak Gx1, tak aby ses dočkal... O ­"fičurách­" které má nejvymakanější SOny, pak Panasonic, pak dlouho nic a pak Canon ­(jeho rozpasované multiexpozice u Gx1 mě teda hodně ­"rozesmály­").
Jasně, někdo ­"fičurami­" opovrhuje, ale hledáček, to je prostě vysoká karta.
Kdysi jsem na Canon nedal dopustit, ale co jsem čuchl k jiným značkám, tak pro mě osobně nenabízí nic, co nemá někdo jiný a v lepším podání.
Odpovědět1  1
snejdy (278) | 18.9.201413:54
nějakou multiexpozici jsem snad nikdy nepoužil a ani se nechystám, a nemluvil jsem jen o světelnosti ale o tom že to má lepší světelnost navíc při větším rozsahu ohnisek. Těch 70mm co má rx100 III mi přijde už opravdu málo... navíc pro mě by žádný z těchto fotoaparátů nebyl protože už mají příliš titěrné tělo a s externím bleskem ­(který jde jen na rx100 II­) by se to drželo hrozně. Před tím G1X II jsem měl 5 let zrcadlovku a fotil 90% věcí přes hledáček a nemůžu říct že by mi teď nějak výrazně chyběl, spíš naopak se mi fotí líp když můžu ten fotoaparát držet v jiných pozicích dál od hlavy.
Odpovědět0  0
Pavel Matějka (1045) | 18.9.20148:01
Ale zajímala by mě jedna věc: Udělal to zase Canon úmyslně hodně pomalé, aby to mohl v Mark II ­(případně Mark III­) s velkou slávou vylepšovat na odpovídající stav?
Odpovědět1  1
stn35 (205) | 17.9.201423:48
potesilo by ma viac keby dostal aj taky vyskakovaci hladacik ako ma sony rx100 III ,zial ostava len fotenie na ­"japonca­", navyse nema ani sanky navrchu cize sa hladacik neda ani dokupit.. cele to koncepcne canon poriesil zle, na to miesto kde mali ist sanky ci zasuvaci hladacik,kydol diery na mic a reptak, co mohol dat aj dopredu niekde­(viac by sa to hodilo a bolo by to aj logicke takto je to onicom­) prip mohli tam ist sanky,blesk zabudovany spredu, vedla mic a repro a vyskakovaci hladacik dat tam kde je teraz vyskakovaci blesk a canon by mal vyhrate...takto mi to pride ako nedorobeny nedotiahnuty polotovar ,nehnevajte sa... ale jedno pozitivum je ze vyrobcovia pochopili ze kde vedie cesta teda ze je potrebne investovat konecne uz do zvacsenia cipu pri zachovani prip zlepseni optickej a celkovej kvality objektivov
Odpovědět1  1
Irving (201) | 17.9.201422:31
No, neni to spatne, ale zase nic extra. Proti RX100 III rozhodne ztraci absenci hledacku, RX100 je zas dnes vyrazne levnejsi. Obstoji jenom proti RX100 II. Chtelo by to u Canonu vice inovaci, uz spi na vavrinech hodne dlouho...
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (6630) | 17.9.201423:21
Zajímavé. Já bych to naopak papírově hodnotil jako asi nejlepší počin ve třídě profikompaktů :­-)
Odpovědět3  1
Irving (201) | 18.9.20148:31
Je to slusny fotak, o to se nepru, ale nejaky wow faktor proste chybi. Prekonava rok stary RX100 II, aspon v objektivu a ergonomii, Sony ma zase vyhodu v sankach na blesk a moznosti pouzit hledacek. Jeste uvidime jak to bude s rychlosti AF a fotaku vubec, tam miva Canon u kompaktu obcas problemy. Vedle LX100 i RX100 III ale pusobi trochu jako chudy pribuzny...
Odpovědět1  0
Milan Šurkala (6630) | 18.9.201410:46
To prostě záleží na úhlu pohledu. Já bych naopak řekl, že když postavím vedle sebe jakoukoli RX100 a tuhle G7 X, bral bych Canona. RX100 jsem bral díky nízké ceně a oželel jsem horší světelnost na konci kvůli většímu zoomu oproti RX100M3, která ale měla i pár věcí, které mě zaujaly ­(ND filtr, zpomalené video, lepší senzor­).

Tohle přináší jak 100mm ohnisko, tak i široký 24mm konec a světelnost modelu RX100M3, navíc roztaženou ne na 24­-70mm, ale 24­-100mm. Je to o 100 dolarů levnější. Uvidím jaké to bude, ale já třeba RX100M3 nevolil a raději vzal RX100 a tohle je fotoaparát, který alespoň papírově vypadá tak, že bych možná i upgradoval. V žádném případě neříkám, že objektivně, ale pro mé potřeby mi naopak přijde G7 X jako lepší volba než RX100M3.
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 18.9.201411:21
Každého vlastní názor a preference. Já osobně foťák v této třídě bez hledáčku a sáněk ­(hlavně ten hledáček­) beru, že se vlastně cpe tam, kam parametry nepatří. ALe jen to jen můj názor.
Odpovědět2  0
Milan Šurkala (6630) | 18.9.201411:44
No, ono není na škodu mít v nabídce i malý kompakt, který se dá strčit do jakékoli kapsy, přitom se výkonem vyrovná slabším DSLR, takže čím méně blbostí ­(sáňky, částečně i výklopný displej...­), tím lépe. Hledáček se sice hodí, ale u takového kompaktu bych jej nevyžadoval. Ostatně jsem si ho koupil bez něj a vůbec mi to nevadí ­(situace, kdy nevidím dobře na displej, by hledáček nikdy nezachránil­). Upřímně řečeno, neumím si představit, že bych s RX100M3 vůbec někdy fotil s hledáčkem.

Snad jediný profi kompakt, kde mě hledáček opravdu bavil, byla X10. Navíc je to hodně individuální. Dodnes třeba nechápu, že s Fuji X100 jsem vždy fotil přes hledáček, ale u X­-E1 jsem se občas přistihl, že fotím ­"na Japonce­" a vůbec mi to nepřišlo divné. Klasický fotoaparát s gripem si ale bez hledáčku naprosto nedokážu představit. Do profi kompaktů bych jej vyloženě necpal ­(alespoň pro mě by to v žádném případě nebyl parametr, který by fotoaparát vyloučil z výběru­), ale rozhodně souhlasím, že je to fajn bonus.
Odpovědět1  0
Jiri Soucek (4) | 18.9.20148:36
Souhlasím, mně se taky moc líbí. Jen moc nechápu, proč se u Canonu VŽDY projevuje mnohem větší chromatická aberace než u ostatních výrobců. Tady je pár prvních fotek, můj starý dobrý TZ7 je na tom co se týká aberace asi tak 10x lépe :­-­(
http:­/­/www.imaging­-resource.com­/PRODS­/canon­-g7x­/canon­-g7xGALLERY.HTM
Odpovědět1  0
RiMr (756) | 18.9.201411:23
...taky na mě ty fotky moc přesvědčivě nepůsobí ­- jako dobrý, ale dobrý je za 3...
Ale třeba je to nějaké předprodukce a ještě to nějak něco...
Odpovědět0  0
_patrik (69) | 19.9.201412:40
Tu galerku jsem si také prohlížel a dost mě vyděsila, hu! Jestli správně rozumím, není fyzicky možné sklo, které by neaberovalo, takže je vždy nutný softwarový úklid. Jistě hraje roli i kvalita skla, tedy vrozená míra aberace, kterou musí engine přetlačovat. Tudíž u mě dva otazníky nad tímhle Canonem ­- jak to má s objektivem a jak s engine. Pokud se v dalších testovacích galerkách zázračně neukáže, že to jen v IMR neumějí nastavit foťák ­(což těžko, Anežko­), a ty fialky a roztřepance tam budou pořád, tak holt palec dolů. Však je z čeho vybírat, nejen Canonem je člověk živ.
Odpovědět0  0
stn35 (205) | 18.9.20140:05
tak plne suhlasim s irvingom, jak canon tak nikon zaspali dobu minimalne v triede profikompaktov a csc uz ani nevravim tam vyrazne zaostavaju ,naopak ton a trend na trhu diktuju sony s panasonicom najma v triedach profikompaktov usli na mile obom spominanym vyrobcom uvidime na vysledky testov canonov G1X II. a G7X,kazdopadne ocvakavam vysledky vystupu blizke resp totozne so sony RX100 III. kedze cip maju rovnaky ovsem canon prehrava prave tymi nedotiahnutymi vecami ako je hlavne hladacik co sony hravo zvladol aj ked celkovy kral v triede profikompaktov bude s miernym naskokom lx100 od panaku predsa len 4­/3 system aj ked nie s komplet vyuzitou celou plochou cipu bude kvalitou mierne vycnievat ponad vsetky modely no u panaku zas zial sklamala absencia zabudovaneho blesku a chybajuci vyklopny a dotykovy lcd,co zamrzi.. sony to ma poriesene zatial najkomplexnejsie..
Odpovědět2  1
Sakini (772) | 18.9.20148:35
Zkus za tím naopak vidět vypočítavost, Canon jsem ochotný podezřívat z lecčeho ale striktně marketingové myšlení mají snad vůbec nejvýraznější ze všech výrobců. Tohle je určitý protipól k RX100 M3 ­(se staršími verzemi bych ho přímo nesrovnával­), bez hledáčku ale s dotykáčem, 1­/2000 má i Sony, ovládání bude velmi pravděpodobně stravitelnější a logičtější, ve srovnání velikosti jsou na tom oba stejně, a sáňky u M3 taky nenajdete. Výdrž aku myslím bude lepší než papírová hodnota, o rychlost bych se tentokrát vzhledem k DIGIC 6 neobával, k tomu má Canon delší objektiv, a bude levnější ­- celá jeho idea jasně míří proti M3, které hodlá vyfouknout část prodejů. Ten hledáček si tak extra nevelebte, sice je dobrý a praktický, ale zase tak často ho nevyužijete ­- sám ho používám maximálně 10% času, na většinu věcí je zbytečné si to mačkat ke tváři.
Canon dlouhodobě své produkty vytváří tak aby zapadaly do jejich systému produktů, G7X přece není jejich top kompakt ­- chcete hledáček a sáňky? G1X Mk.2 je k dispozici. To že své výtvory schválně neladí na maximum aby byl vždy důvod k upgradu nebo jiné volbě, se nám smrtelníkům nemusí líbit ale tenhle marketingový přístup evidentně funguje a Canon jen kvete. Někdo prudce vyvíjí ­(Sony, Fujifilm­), a někdo to nemá zapotřebí protože mu to nese samo. I to je způsob jak fungovat, a nemyslím že zrovna G7X je nějaký fail ­(kdyby se o to pokusili s čistě vlastních zdrojů tak by to asi nebylo extra disko­), bude to výrazně levnější varianta k RX100M3 a pokud nepohnojí zpracování obrazu tak se to bude dost prodávat.

Vůbec bych se nedivil kdyby se tenhle senzor najednou objevil i u Nikonu, ten stejně ze Sony senzorů žije ­- když už ho používá Panasonic­/Leica ­(už je i klon FZ1000 pod značkou Leicy­) a koupit ho mají i další výrobci.
Odpovědět2  0
RiMr (756) | 18.9.201411:28
...v podstatě přesně vyjmenovals důvody, proč jsem od Canonu odešel. Taková ta sebejistá vyčuranost prodavačů v áčkách. ALe pořád té značce fandím ­- hlavně žádná ovládnutí částí trhu, to bychom se nedoplatili...
Odpovědět0  0
marek12 (34) | 17.9.201421:18
Zdá sa, že aj ostatní výrobcovia pochopili, že profikompakty sa dajú vyrábať aj s relatívne veľkým snímačom, pričom ich celková veľkosť ostane zachovaná. Ešte viac takých konkurentov a možno časom sa to bude dať kúpiť okolo 400E.
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.