polovině termínů nerozumím, do ruky mě to nikdo nedá, tak bafnu tu svoju patnáctiletů vykopávku a pudu se popasovaz s realitou )))))))
Odpovědět0 1
Tohle monstrum považuji za jedničku na reportážním profi trhu. Hardwarově i softwarově state of the art. Nové kompresní standardy heif/h265, 12 bit raw interní(!) video je prostě šílené, kdo chce mít AF při 4k/60 přepne do crop DCI módu. Ve vší úctě připomínám, že Nikon Z laškuje s Prores raw s externím nahráváním (Atomos) a Sony se tváří, že raw video neexistuje (jsem zvědav zda A7S3 bude mít nový quad bayer senzor).
Odpovědět1 0
Isto skvela zrkadlovka, ale trosku sa divim tomu ze aj ked je urcena hlavne na video, nevie automaticky ostrit pri natacani narocnejsich videi. Pritom s Dual Pixel-om je v kazdej jednotlivej snimke zo snimaca plna informacia o tom ci je zaostrene (a ak nie tak ktorym smerom treba ostrit) takze uz postaci aby ju firmware vyhodnotil.
Alebo mozno pri vecsich rychlostiach to ten Digic 8 proste nestiha a aj pre ostrenie by to chcelo Digic X ...
Odpovědět1 0
To je prostě Canon v oblíbené verzi "nekupujte mě" :-).
Stačí počkat na obdobný přístroj Sony se 60p 4K a uživatel bude mít k dispozici vše:
Canoních 5.5K už to má dávno, protože Sony už dávno generuje 4K video z většího rozlišení, náročnější uživatel si tak Canoních 5.5K vytvoří v editoru videa prostým zvětšením obrazu.
No a AF při videu u Sony asi také funguje a asi se této vlastnosti při 60p nevzdají :-).
Odpovědět1 3
Nejsem si jistý, zda jste přečetl kompletní parametry přístroje.
Odpovědět3 0
Ano, přečetl. Kde mám chybu?
Odpovědět1 2
A umí nějaký jiný přístroj to, co umí tenhle Canon? Pokud ne, tak potom nechápu, co to tady píšete. Je jasné, že jednou se ten problém vyřeší pokrokem technologií. Ale firmy musí uvádět modely průběžně a nemohou čekat. Takže je i logické, že dříve nebo později se objeví model, který bude zase o krok dále. Ovšem nyní je o krok napřed Canon.
Odpovědět2 1
Viz můj příspěvek níže.
Odpovědět0 1
Podobné schopnosti nabídne např. Panasonic Lumix S1H. Ten třeba umí vyšší rozlišení 6K, ale naopak jen při 30p. 4K umí při 60p, ale bez oversamplingu (a s ořezem), nicméně zase má AF (byť nepatří ke špičce a v této kategorii nejde o něco příliš nutného - často se používá MF). Umí slow-motion při 180 fps (také bez AF), ale zas nemá 12bitové video, atd... Takže bych neřekl, že je Canon zas až tak výrazně napřed, ale patrně jde asi o to nejlepší na trhu.
Odpovědět0 0
Jo, ještě jsem zapomněl na Blackmagic Pocket Cinema Camera 6K, která umí 6K při 60p, nicméně tam jde zase jen o APS-C senzor.
Odpovědět0 0
Přesně tak, datový tok (data z videa + data o ostření) je již tak ohromný, že to prostě nejde. Vlastně datový tok je dvojnásobný v režimu DP. Proto lze například pro plynulé video 25sn/s nastavit minimální čas závěrky 1/50. Každá lichá jedna padsátina je určena pro zaostření a každá sudá jedna padesátina pro sejmutí obrazu.
Odpovědět1 0
To by mě zajímalo, jestli podobně postupují i u Sony např. při vývoji A7 IV, jestli si také říkají, že to PROSTĚ NEJDE.
Odpovědět0 3
Technologické limity sú úplne reálna vec, v prípade aparátov sú tu navyše komplikácie ohľadom rozmerov (aby sa to stíhalo chladiť) a napájania z batérie. Obávam sa, že napr. bez CFexpress by nebolo možné ani to, čo ponúka Canon. Sony aspoň pokiaľ viem zatiaľ nič porovnateľné nemá, takže sa ťažko vyjadrovať k funkčnosti...
Odpovědět2 0
Někteří prostě toto nechápou.
Odpovědět2 1
Dobrá, ale pak tedy nevydávám přístroj za cca 200 "klacků" s takovým omezením, ze kterého doslova čučí možnost, že až to třeba za rok bude technologicky možné, tak třeba vznikne model "EOS-1D X Mark III B", který chybějícím autofokusem už bude disponovat.
Nehledě na to, že to je podle mě spíš o penězích, než o technologických limitech. S velkou pravděpodobností ty obrazové procesory nevyrábějí 7 nm technologií, která je už dnes k dispozici, ale nějakou starší technologií právě kvůli ceně výroby takového procesoru. Dva konstrukčně shodné procesory vyráběné různou technologií také odlišně "topí" a tedy pochopitelně také mají odlišnou spotřebu.
Odpovědět1 2
Tento přístroj taky není pro amatéry. Kategorie, kam míří, jsou i profi kameramani. Ukaž mi profi kameramana, který ostří pomocí AF. To nemluvím o někom, kdo natáčí svatby. Tohle míří do filmařiny. Až s tím bude profík natáčet celovečerní film, AF zrovna řešit nebude, to mi věř.
Odpovědět1 1
Pán si všímá pouze problémů u Canonu. U jiných nikoliv nebo ho tolik nepálí.
Odpovědět1 1
Ona má Digic X, pravda ale ne na zaostřování. Ovšem pokud by toto řešil Digic X, určitě by tam byl i na zaostřování.
Odpovědět0 0
Hlavně na video asi není určena.
Automatické ostření není u profesionálů většinou považováno za nutnost.
Procesor by asi stíhat mohl, ale při snímání do 12bit RAW by produkoval přístroj více tepla, což je nejspíše v rozporu s kritériemi, které se Canon pro nejvyšší kategorii své profesionální techniky snaží dodržet.
Tedy nechce udělat to, co dělají jiní, do návodu napsat, že přístroj se může přehřívat a zákazníku, poraď si, jak umíš.
Odpovědět2 0