www.digimanie.cz
>
>
>
>

Dlouho očekávaný Panasonic Lumix LX5 je tady!

Dlouho očekávaný Panasonic Lumix LX5 je tady!
, , aktualita
Panasonic po dvou letech inovoval svůj profesionální kompakt LX3 a uvádí jej nyní pod názvem LX5. Vylepšeno bylo natáčení videa, k dispozici je i nový 10MPx čip, zákazníci jistě ocení i podstatně větší zoom.
reklama
Na nový Panasonic Lumix LX5 jsme čekali dva roky. I za tuto dobu byla původní LX3 stále vynikající přístroj. I proto je LX5 spíše evolucí než revolucí. Dobré je, že byly vylepšeny ty hlavní nedostatky v podobě videa a malého zoomu. O tom ale až za chvíli. Design zůstal v zásadě stejný jen s mírnými vylepšeními v podobě výraznějšího gripu. Fotoaparát také podporuje optický i EVF hledáček známý z GF1. Optický hledáček DMW-VF1 je uzpůsoben pro 24mm ohnisko a má 82% pokrytí. EVF hledáček DMW-LVF1 má pak 100% pokrytí a bohužel velmi malé rozlišení 202.000 bodů. Oba se však musí přikupovat.



Ačkoli neoficiální zprávy uniklé na internet hovořily o větším snímači technologie CMOS, u LX5 najdete stále CCD snímač. Má stále 1/1,63" úhlopříčku a 10MPx rozlišení. To je dobrá zpráva, šum by se tedy neměl zvyšovat. Nejde však o tentýž čip, byl totiž významně vylepšen. Má dvojici upravených mikročoček před každým pixelem, což umožňuje zvýšit dynamický rozsah čipu. Lepší je citlivost na světlo o 31 % a saturace o 38 %.



Zajímavější je i objektiv LEICA DC VARIO- SUMMICRON (10 členů v 9 skupinách, 3 asférické čočky s 5 asférickými povrchy). Původní LX3 měla jen 2,5×zoom, což při 24mm ohnisku znamenalo prakticky nulové přiblížení objektů. Nová LX5 už nabízí při tomtéž extrémně širokoúhlém ohnisku 24 mm větší 3,8× optický zoom, takže maximální ohnisku je podstatně lépe využitelných 90 mm. Světelnost zůstala na svých špičkových hodnotách. Na širokém ohnisku je F2,0, na nejdelším pak stále vynikajících F3,3. Nezoufejte však, oproti LX3 údajně nedošlo k žádnému zhoršení a na 60mm ohnisku má i nový objektiv stále F2,8. Nová je i optická stabilizace POWER O.I.S.



Fotoaparát umožňuje pořizovat snímky ve formátu 4:3, 3:2, 16:9 a nově i 1:1 (co se týče posuvníku na objektivu). U prvních tří nedochází k ořezu, ale využívá se skutečně větší plocha (na šířku). Zatímco 4:3 fotografie mají 3648×2736 pixelů, 16:9 už 3968×2232 pixelů. Spolu s novým procesorem Venus Engine FHD (tři CPU) umí až 5× Inteligentní zoom (digitální zoom s minimálním snížením kvality) nebo 6,7× Extra optický zoom (pouhý 3MPx výřez). Step Zoom umožňuje zazoomovat napevno na 24mm, 28mm, 35mm, 70mm a 90mm ohnisko. Poněkud zde chybí volba 50 mm.



Stejně jako u LX3 i zde najdete HD video (1280×720 pixelů), konečně je však podporován i optický zoom, nechybí ani formát AVCHD, Motion JPEG je ale také podporován. Videa lze v přístroji stříhat a dále upravovat. Snímat lze jak do JPEGu, tak i do RAWu. Inteligentní rozlišení nabízí odšumování hran, detailů i ploch zvlášť, čímž by měl zajistit jak nízký šum na hladkých plochách, tak i dobré detaily za cenu lehce vyššího šumu. Sekvenční snímání nabízí 2,5 fps (max. 5 snímků), případně 6 fps nebo 10 fps ve sníženém rozlišení na 3 MPx.

Přístroj nabízí Sonic Speed AF ostření s rychlostí o 40 % lepší než u předchozího řešení. Objektiv ostří od 50 cm, v makro režimu už od centimetru, manuální ostření zobrazuje nejen zaostřenou vzdálenost, ale i hloubku ostrosti. Podporovány jsou citlivosti ISO 80 až ISO 3200, v režimu Vysoká citlivost lze dosáhnout ISO 6400 až ISO 12800, automatické ISO funguje i v režimu manuální expozice. Clonu lze nastavit od hodnot světelnosti objektivu do F8, časy pak 1/4000 s do 60 sekund. Najdete zde bracketing, a to expoziční nebo i co se týče poměru stran snímku, vyvážení bílé a filmových módů.



Vzadu je 3,0" LCD displej s vysokým rozlišením 460.000 bodů (480×320 pixelů) s LED podsvícením. Li-Ion akumulátor nabídne zvýšenou výdrž na pořízení 400 snímků. Podporováno je HDMI rozhraní, interní paměť má 40 MB, rozšířit ji lze SD, SDHC nebo SDXC kartami. Rozměry přístroje jsou 110×65×25 mm, hmotnost je 155 gramů, resp. 176 gramů s příslušenstvím. Fotoaparát bude k dispozici ke konci srpna. Je tedy vidět, že jde minimálně papírově o tu správnou evoluci staršího modelu LX3 (rozuměj, bylo odstraněno přesně to, co se na LX3 nelíbilo), i proto jej veřejnost v zahraničí z legrace překřtila na LX3.1. Uvidíme, jak si povede, až se k nám dostane na test.

Zdroj: www.dpreview.com, www.panasonic.net
Nejnovější články
Ricoh GR III s APS-C čipem dostává nový 28mm objektiv Ricoh GR III s APS-C čipem dostává nový 28mm objektiv
Od společnosti Ricoh jsme se po dlouhé době dočkali nové verze APS-C kompaktu GR III. Ta si ponechává velikost APS-C senzoru, který má nyní vyšší rozlišení 24MPx, dostává také nový ostřejší 28mm objektiv.
Včera, aktualita, Milan Šurkala5 komentářů
Tokina přichází s objektivem Opera 16-28mm f/2.8 FF Tokina přichází s objektivem Opera 16-28mm f/2.8 FF
V nabídce objektivů společnosti Tokina se objevuje nový model řady Opera. Tentokrát jde o světelný výrazně širokoúhlý zoomovací objektiv Opera 16-28mm f/2.8 FF. Je určen pro full frame digitální zrcadlovky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Outdoorový Ricoh WG-6 a chemicky odolný G900 Outdoorový Ricoh WG-6 a chemicky odolný G900
V nabídce odolných kompaktů společnosti Ricoh se objevily dvě novinky. Jde o model WG-6 s 5x optickým zoomem a ještě odolnější variantu G900. Ta je totiž odolná i vůči nejrůznějším chemikáliím.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Lomogon 2.5/32 s clonovým diskem na Kickstarteru Lomogon 2.5/32 s clonovým diskem na Kickstarteru
Další kampaň na Kickstarteru se věnuje uvedení nového objektivu. Za následujícím z nich stojí společnost Lomography a představuje nový Lomogon 2.5/32 pro digitální i analogové DSLR. Zajímavý je zejména clonovým diskem.
21.2.2019, aktualita, Milan Šurkala
Fotíme dovolenou mobilem: italské Lecce nalehko Fotíme dovolenou mobilem: italské Lecce nalehko
Mobilní telefony jsou mezi nadšenci fotografie často zavrhovány, nicméně faktem je, že většinoví uživatelé hází kompakty i zrcadlovky do koše a nefotí už na nic jiného než na telefon. Proto jsem si to také vyzkoušel v italském Lecce.
21.2.2019, článek, Milan Šurkala36 komentářů