Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia
20.12.2017, Milan Šurkala, návod
Pokračujeme v cyklu článků pro snadnější výběr fotoaparátů, a to ať se jedná o kompakt, zrcadlovku nebo CSC. Vybíráte tedy nový přístroj? Pojďte se s námi podívat, které modely jsou v jednotlivých kategoriích ty nejlepší.
fabikp (145) | 21.11.20177:19
Zdravím všechny, už delší dobu si všímám, jak se všude vychvaluje obrazová kvalita SONY řady RX100­(I až V­). I tady v doporučených fotoaparátech se u RX100 III­-IV píše o ­"vysoké kvalitě obrazu­". PiláT v příspěvku zde o několik odstavců níže je první a jediný, který si dovolil zmínit ­"mizernou­" až ­"šílenou­" kresbu RX100. Naproti tomu u Panasonicu LX100 čtu ­"kvalita objektivu dostatečná, žádný zázrak ani průšvih­". Proč potom ve srovnání výřezů studiového obrázku na Dpreview je LX100 zřetelně lepší než RX100 ­(v Rawu­) ? Něco mně uniká, nebo to s tou úžasnou obrazovou kvalitou RX100 není tak slavné ? I když by mně jinak RX100 po všech stránkách vyhovoval a LX100 mně není sympatický, musím přiznat, že ve srovnatelné konkurenci vychází Panasonic pořád skoro nejlíp.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 21.11.20179:12
U toho RX100 šlo spíše o hodnocení snímače ­(ano, šlo by to napsat i lépe­). Objektiv u RX100 není špatný, ale podobně jako u LX100 to s těmi rohy není moc slavné. Ale šílená kresba? Na plně otevřenou clonu to není žádný zázrak, při běžných clonách je to standard. U Sony je spíše problém s kvalitou výroby, to pak může mít skutečně šílenou kresbu. Je pravda, že narazit na RX100, která má dobře vyrobený objektiv, je skoro nemožné a je to spíše o tom štěstí narazit na kus, který není vyroben až tak špatně, aby to muselo na reklamačku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
stn35 (207) | 1.11.20177:51
Chcem sa opýtať plánuje sa v blízkej dobe recenzia veľmi zaujímavého univerzál zoomu pre 4­/3 systém od panasonicu 12­-60­/F2.8­-4 ,je to pomerne slušný a svetelný univerzál a značne vylepšený oproti 12­-60­/f3.5­-5.6 ,navyše ten nový model má špeciálne úpravy proti odleskom v protisvetle čo bol dlhoročný neduh panasonicu a ich objektívov, som veľmi zvedavý ako sa s tým popasovali..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 1.11.20178:28
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
stn35 (207) | 3.11.20176:37
Aha díki sorry nevšimol som si tu odpoveď, ospravedlňujem sa myslel som si resp bol som v tom že sa jednalo o ten starší menej svetelnejsi objektív a ono už sú odrecenzované obe ,super čo ma veľmi potešilo a naopak mi sťažilo rozhodovanie na ideálny univerzál pre 4­/3 systém, nakoľko rozdiely sú tam fakt minimálne..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pavel_p (1008) | 1.11.201712:16
Ty úpravy proti odleskům jsou marketingový kec. Ze všech objektivů co mám, je v tomto směru bezkonkurenčně nejhorší 12­-35­/f2,8 který se chlubí nano surface coating. Možná filtruje odlesky lépe, ale ten objektiv na ně trpí víc než ostatní. Mimochodem 12­­-60­­/f3.5­­-5.6 mi přijde velmi dobrý ­"outdoor­" objektiv, kdy člověk fotí statické scény a většinou má dostatek světla, na to, že ke G80 stál asi 2000 je to milé překvapení ... jen po tom nesmím chctít fotit lidi v tmavé místnosti.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
stn35 (207) | 3.11.20176:44
Zas ja som počul aspoň čo pomerne dosť chvália užívatelia že najlepší aj keď asi aj takmer najdrahší zoom je 4­/3 systém je od olympusu zuiko 12­-40­/F2.8
A čo sa týka tých dvoch zoomov 12­-60 je to fakt na zváženie či to stojí za to ísť do tej svetelnejsej a novšej varianty keďže cena je tam skoro dvojnásobná a rozdiely takmer žiadne alebo minimálne a ako si aj vravel univerzál ajtak používaš väčšinou cez deň za dobrého svetla..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 3.11.20178:04
Jj, je to otázkou, který zvolit. Opticky to nějak dramatický rozdíl není, ale to 1 EV navíc se hodí ­(hloubka ostrosti, nedostatek světla­). Pokud chceš fotit více kreativně, světelnější varianta určitě přijde vhod. Ale ta cena...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
stn35 (207) | 3.11.201712:07
Na ephote Karol Srnec napísal že Olympus 12­-40­/2,8 PRO je lepsi. Že za pribl tú istú cenu čo sa predáva tá svetelnejsia varianta od panasonicu sa už jednoznačne oplatí ísť do toho olympusu.. tak neviem panas má zas kus väčší zoom ale oly má zas konštantnú svetelnosť 2.8,otázne je či je to potreba..
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
sm.art (353) | 23.9.201717:22
Milane, recenzia na X­-T2 nebude?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 23.9.201723:30
X­-T2 spíš ne, ale pokud vše dobře dopadne, možná by mohla být recenze na X­-T20. Zatím ale nemůžu nic slíbit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
sm.art (353) | 24.9.20170:31
Diky moc za odpoved.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Mireczech85 (72) | 22.8.201714:08
K čemu tenhle žebříček slouží? Mám takový pocit, že se stejně jen přejmenuje nadpis dle aktuálního měsíce a to se ještě ne vždy zcela povede.

Nechápu absenci CSC od Canonu. Naproti tomu D80 v DSLR již nechybí.

Vybíráte náhodně, dle zaplacení výrobců nebo na základě jakého algoritmu? :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 23.8.201711:13
A proč máš pocit, že je to zaplacené? Je tam snad nějakého výrobce moc na úkor jiných? Fotoaparáty vybírám podle toho, jak dobré se mi zdály být při testu pro dané cílové skupiny + občas tam přidám i některé, které jsem netestoval a nastudoval si je z recenzí jiných serverů doplněné o odhady dle zkušenosti z jiných modelů dané značky. Ostatně celý druhý odstavec se věnuje tomu, jak je tento článek postavený, takže tvůj dotaz je poněkud zbytečný, kdyby sis ten článek skutečně přečetl.

CSC od Canonu nepovažuji za nějak dobrou volbu, proto tam také není. Prosté. Nicméně až je otestuju a budou se mi zdát lepší, než se mi zatím podle nejrůznějších informací zdají, tak se ta možná dostanou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
bob222.2 (113) | 23.8.201714:44
Myslím že to máte zbytočné. Podľa ľudí s alobalovými čiapkami na hlave čo vyhliadajú chemtrails na oblohe a vidia konšpiráciu aj v mamuťom prde ste milionár a možno až miliardár a CEO všetkých svetových firiem stoja pred dverami redakcie s mechmi jenov aby Vás konečne podplatili.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
tomil2002 (75) | 27.8.201712:18
Můj názor je , že Digimanie je vynikajicí pro utvoření si přehledu o trhu s fotoaparáty. Rád bych poděkoval panu M.Šurkalovi za jeho dlouholetou dobrou práci.Jako fotoamatér laik jsem ne jednou čerpal ze stránek Digimanie a ušetřil si tím ne málo prostředků. Uvítal bych podobné recenze pro videokamery .Osobně beru recenze na Digimanii za velmi objektivní a to se hned tak nevidí . Nemám pocit o nějaké motivovanosti recenzenta určitou konkrétní firmou.Já osobně jsem neobjektvní občas , pokud bych kupoval fotoaparát vím které značky bych prostě vynechal , možná i neprávem jen proto že mi nevyhovuje menu ­/ ovládání , možnosti .
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
misohvm (1) | 7.9.201722:11
dobry prehlad.
mozno by pomohlo poukazat na aktualne vypredaje, pripadne palcive nedostatky modelu.
napr. dopredava sa dmc­-gf7 pribilzne za 349 eur. rozdiel oproti gx800 je nezanedbatelnych 200 eur.
nedostatok najnizsieho modelu z rady g je mala bateria. v horsich podmienkach 200­-250 fotiek = nakup druhej baterie.
oplati sa kupit prvu verziu rx100? je z roku 2012.

... off topic ­- aky realny vplyv ma odstranenie aa filtra? dosital som sa ze ostrost do +10% v pripade gx800 oproti gf7.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pavel Matějka (950) | 22.8.20177:11
už je srpen.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 22.8.201710:34
Díky za upozornění, opraveno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PiláT (4) | 12.6.201718:41
Dobrý den, prosím o radu nebo komentář k úvahám.
Stávajíci fotoaparát se přežill ­(Lumix FZ50­), hledám nový. Chci menší ­(nositelný ve větší kapse­), se širokoúhlým objektivem ­(28 mm a míň­) a s dobrou kresbou. Jsem ochoten obětovat rozsah zoomu ­(FZ50 má 35­-420mm­). Většinové focení architektura, stromy ­(jsem zahradní architekt­), ND filtr by byl fajn, důležitější je celoplošná kresba na krátkém ohnisku než na dlouhém ­(pokud fotím na krátké ohnisko, něco dokumentuji v celé ploše, pokud fotím na dlouhé, dokážu to podstatná dát doprostřed záběru­), aberace vadí, rozlišení nad 10 MP. Cenová hladina cca 20 tis Kč. Výměnné objektivy nežádám, ale nevylučuji.
V širším výběru se ocitl:
- SigmaQuattro 28mm: zoom výřezem, dražší, velký ­- zamítnuto hlavně kvůli rozměrům 28 mm verze je velká, 35 mm verzi nechci
- Lumix TZ100: zoom 25­-250, mizerná ostrost na krátkém ohnisku, spraví se to až u ohniska 35 ­(to je ale stejné jako FZ50­), jinak dobrý
- Sony Cyber­-shot RX100 ­(II­): zoom 28­-100, mizerná kresba na krátkém zoomu a malých clonách ­(spraví se to až u cl. 4­)
- Sony Cyber­-shot RX100 ­(II­): zoom 24­-70, šílená kresba na krátkém zoomu a malých clonách ­(pořádně se to nespraví nikdy­), ND filtr
- Panasonic Lumix LX15: zoom 24­-72, na krátkém ohnisku mizerná kresba v rozích, spraví se to až kolem clony 8
v užším výběru se ocitl:
- Lumix GX800 + Lumix G Vario 12­-32 ­(přep 24­-64mm­): menší zoom, trochu větší foťák, dobrá kresba
- Lumix LX100 : zoom 24­-70, relativně slušná kresba, trochu menší rozlišení
- Cyber­-shot HX50: zoom 24­-720, míň světelný obj. ­(moc nevadí, pro málo fotek žádám separaci pozadí­), nečekaně slušná kreba, laciný
Může to mít nějaké řešení jako starší Nikon, Cyber­-shot WX100, které nemám nakoukané. Děkuji za kometáře
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PiláT (4) | 14.6.201719:42
Druhý ­"Sony Cyber​­-shot RX100 ­" má být ­(III­/IV­), omlouvám se za chaos
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
PiláT (4) | 24.6.20179:05
Znova dobrý den,
koukám, že jsem svým příspěvkem úplně zablokoval diskusi. Prosím ignorujte ho, ať diskuse může proudit.
V rámci výběru foťáku jsem doběhl k GX800 + G Vario 12​­-32, protože kreslí. K rozhodnutí mě pomohly­/ dokopaly části recenzí ­"kresba v praxi­" ­(děkuji pane Šurkalo­) a pár dalších drobností ­(ovládání přes wifi, postfokus..­). Ve skutečnosti mi pomohlo i to, že jsem diskutoval do zdi ­(sepsal vlasnosti jednotlivých foťáků s pocitem, že mě někdo poslouchá­), takže vlastně i nediskuse byla užitečná. Opusťte můj foťáček a změňte téma. Tomáš Pilař
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
_patrik (69) | 27.7.201714:49
Nevšiml jsem si v červnu Vašeho příspěvku, tak mě zamrzelo, že jste se takhle kafkovsky ptal. Aspoň Vás dodatečně zdravím jako zahradní amatér :­) Ze své ­(amatérské­) zkušenosti můžu potvrdit, že ta HX60 ­(HX50 leda v bazaru­) na focení zahrad a přírody dobře poslouží. Pořizoval jsem ji nedávno a ani jsem nečekal, že budu tak spokojený. Kdybyste někdy chtěl svou GX pošetřit před plískanicí, utopením či ztrátou, určitě si HX60 ­(nebo raději novější HX90 s hledáčkem pro ostré slunečné dny­) vyzkoušejte. Chce to pohrát si s nastavením režimů snímku a upravit si tam parametry podle svého gusta, stejně tak nemusí při focení zeleně vyhovovat implicitní namodralá ­"Agfa­" barevnost, ale WB lze kustomizovat na paletě u všech předvoleb WB ­(dokonce i AWB­) a je tam i kelvinovská volitelná škála. Takže zelená může být nakonec přesně ­"ta­" zelená, ba i červená se tím dá poměrně zkrotit. Pokud jste ovšem mezitím nepropadl panasoňáckému podání obrazu, to by Vám pak asi pro takovýhle účel samozřejměji sedl některý jejich TZ. ­-­- No, a ta GX800, osvědčila se Vám?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
mlsný amatér (692) | 28.5.201711:14
Neutrinograf:
Měl by ses mírně dovzdělat, pokud jde o to, jak fungují Widle. Pokud někdo jiný ponechá ve správě barev Automatické nastavení a ty mu pošleš obrázek v Adobe RGB, bude tento obrázek na jeho monitoru v Adobe RGB zobrazen, protože informace o barevném prostoru jsou součástí obrazového datového souboru. Takže odpověď zní: Ano, smysl to má. A pokud jde o monitory obecně: Jejich FW, pokud se do něj nehrábne, přebírají nastavení barevného prostoru z počítače, totéž i tiskárny. Takže pokud ve Správě barev vnutíš monitoru a tiskárně Adobe RGB, tak tiskárna si sama ,,vyrobí­" odpovídající CMYK a monitor bude v Adobe RGB zobrazovat i obrázek, pořízený v sRGB, i když s sRGB kvalitou, což nevadí, protože gamut Adobe RGB zabere víc barevného prostoru, takže sRGB se zobrazí naprosto korektně. ­(Opačně by to bylo horší­). Úplně největší průšvih ale je, když si pomocí kolorimetru vyrobíš barevné profily sám. Tobě sice tiskárna vytiskne, i při použití alternativních materiálů, přesně totéž, co je na monitoru, obraz na monitoru, i když skener a foťák pojedou v Adobe RGB, bude rovněž perfektní, ale pokud takovýto obrázek pošleš někomu, kdo má nastavení barevného profilu v automatickém režimu, půjdou barvy do kopru, protože Windows neznají parametry profilu, který používáš.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
mlsný amatér (692) | 27.5.201711:34
Neutrinograf:
Ty na monitoru sRGB máš? A to si chceš říkat fotograf? Odjakživa v digitální technice platí, že je mnohem lepší, vytáhnout ze zdroje signálu, ať už jde o obraz, nebo zvuk maximum a ořezávat až dodatečně, než naopak. Takže pokud chceš mít fotky a ne omalovánky, musíš začít u foťáku a skeneru a pokračovat přes displej k tiskárně. Ideální je kolorimetr se sondou, která umí sejmout jak displej, tak výtisk, ­(Munki color­), ale pro běžnou potřebu postačí nastavit ve foťáku barevný prostor ve FW a pak displej, skener a tiskárnu ve Správě barev, kde vyhodíš automatické nastavení, přejdeš na ruční a jako defaultní profil nastavíš pro všechno Adobe RGB. je to operace na pět minut a kvalitě obrázků to jedině prospěje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
neutrinograf (534) | 28.5.20171:45
a do galerie ma smysl nahravat adobe rgb? kolik procent uzivatelu ma adobergb monitor? probiha knverze do srgb pres nejakou direct draw knihovnu nebo v ramci ovladacu gr. karty pri prohlizeni adobergb obrazku na srgb monitoru?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
mlsný amatér (692) | 24.5.201716:47
Pavel P.
Pokud použiješ objektiv pro vyšší plochu čipu na čip s menší plochou, ­(opačně to nedopadne dobře­), změní se ohnisková vzdálenost, ale ne světelnost. Ale tím, že se okraje scény promítnou mimo plochu čipu, zlepší se vinětace a okrajová neostrost, protože zóna, kde se tyto vady nejvíc projevují, zůstane mimo plochu čipu. Problémem zůstává vhodný adaptér, který bude schopen zajistit komunikaci neoriginálního objektivu s tělem, ­(automatické ostření, ovládání clony­). A pokud jde o rozměr a ,,hustotu­" ­(Počet pixelů na jednotku plochy­), tak z MFT jdou bez problémů dělat fotky formátu A2 a na kvalitu obrazu má mnohem větší vliv způsob, jakým procesor a použitý SW nakládá se získanými daty. Bohužel zjistit, jestli právě tato kombinace u jakéhokoli foťáku je to pravé ořechové lze jen tak, že si uvažovaný přístroj vypůjčím, udělám s ním minimálně 50 fotek s různými nastaveními, které mi firmware umožní a výsledky pak vyhodnotím. Rozhodně není vždy pravda, že čím větší snímač, tím lepší fotka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
mlsný amatér (692) | 24.5.201716:34
Adrenalic:
Saturaci i barevný prostor lze u M 10 i M 10­/II nastavit. Doporučuji přejít z sRGB na Adobe RGB, rozdíl v rozsahu gamutu je opravdu výrazný, zejména v oblasti zelených a hnědých tónů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
neutrinograf (534) | 27.5.201711:00
adobergb kvuli tisku? srgb monitor si s bohatsim gamutem asi neporadi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
mlsný amatér (692) | 24.5.201712:37
Nebylo by už pomalu vhodné vyhodit Olyho M 10 a udělat recenzi na M1 mark 2?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 24.5.201713:17
Původní E­-M10 se stále prodává a za danou cenu je to hodně slušná koupě nehledě na věk. O recenzi E­-M1 MkII se uvažuje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
adrenalic (13) | 24.5.201715:17
Vzhledem ke cash backu o něm uvažuju na krajinky, ale odrazují mě saturované barvičky na fotkách na webových galeríích. Nebo lze jednoduše nastavit i věrné barvy?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 24.5.201715:28
Saturaci barev lze nastavit i na levných kompaktech. To je naprostá samozřejmost, různé barevné profily jsou tam určitě přítomné ­(pro jistotu si stačí stáhnout manuál, ale to bych se opravdu hodně divil, kdyby něco tak základního E­-M10 neměla­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Puppy8 (495) | 20.5.201714:56
Až bude někdo tvrdit, že má nejlepší foťák. To už Samsung neumí vyrobit ani objektiv ? http:­/­/www.youtube.com­/watch?v=s7X5RLTjbQc
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Jirik_H (652) | 13.3.201719:20
Podle měření dxomark.com jsou v šumu ­(SNR 18 %­) minimální rozdíly. Takže toto tvrzení v doporučení asi není úplně OK.
https:­/­/www.dxomark.com­/Cameras­/Compare­/Side­-by­-side­/Canon­-EOS­-80D­-versus­-Nikon­-D7200­-versus­-Canon­-EOS­-70D _1076_1020_895

V DR samozřejmě rozdíly jsou ve prospěch D7200 v celém rozsahu ISO.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (4172) | 9.3.201717:36
Nedávno jsem vzal Panasonic LX7 z Ebay :­-­). Současný stav nabídky nových foťáků je na mě prostě moc drahý, bohužel. :­-­(

Ale do budoucna bych to viděl asi na kombinaci LX100 a nějaký UZ, možná TZ100. DSLR prostě nějak nemusím a u těch CSC by to chtělo dost přitlačit na světelnosti zoom objektivů, je to fakt bída, přičemž platí, že za ten objektiv nechci dávat majlant a CSC od Fujifilmu nechci.

Velmi také rozhodla nečitelnost trhu do budoucna: bude­/nebude OPF snímač? Bude­/nebude novinka konceptu LX100, ale s dotykovým displejem? Vůbec netuším :­-­(. Na mě tyhle věci prostě dost působí a nutí mě čekat, čekat a čekat :­-­(...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
aragonn (321) | 9.3.201719:46
souhlasím také to vidím podobně
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
wooferx (29) | 11.3.20172:35
Bída, jak se to vezme…. Světelné zoomy jsou drahé, ale...
Nedávno jsem přešel z Lumix LX7 na Lumix GM1 ­(m43 zhruba stejné velikosti­). Ono se to nezdá, LX7 má papírově super parametry a světelnost, ale větší snímač i s běžným zoomem F3.5­-F5.6 fotí ve výsledku za šera stejně nebo spíše lépe ­(i na 4x vyšší ISO­). A za světla potom nabízí bez diskuze lepší výstup i dynamický rozsah, video je rovněž o kategorii jinde. Malý snímač v LX7 prostě má své limity.
Zde jsem dal na porovnání noční fotky LX7 i GM1, foceno z ruky, čas 1­/8 ­- 1­/20, auto ISO, ohnisko ekv. 24mm ­(viz EXIF­). Pro doplnění jsem přidal i půjčený Olympus OMD­-M10­-II kde je znát zejména lepší stabilizace, ale automatika volila trochu světlejší expozici a tím i vyšší ISO.
https:­/­/www.dropbox.com­/sh­/goj2nipokh2l7tb­/AAB_DD4lz_GNbGROBbl76eS1a?dl=0

Porovnání LX7 vs GX7 ve dne ­(kresba i kontrast u LX7 je znatelně horší než seťák s CSC­):
https:­/­/www.dropbox.com­/sh­/ff69vh6jhlpwia9­/AAAfoh3SVgKzSxR9l9g1NkoJa?dl=0

Pro porovnání pevné světelné objektivy za šera:
https:­/­/www.dropbox.com­/sh­/cjwm9f1ymax78q6­/AACVfrmOasYH_A5b2UDPWzFfa?dl=0

Závěr:
Malý kompakt má své výhody, ale dá se sehnat malá levná CSC typu GM1, kterou ani se setovým objektivem nelze házet do žita! Zajímavější mi přijdou spíše Kompakty s 1­" senzorem, ale jak píšete, ty už jsou trochu dražší. Nezbývá než doufat, že cena klesne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (4172) | 12.3.20170:09
Tak srovnání zákl. ISO CSC M4T, což je tedy ISO 200 proti zákl. ISO LX7, což je ISO 80 jde pochopitelně ve prospěch CSC. Zajímavé to ovšem začíná být, pokud má CSC pouze běžný setový objektiv ­(se zákl. zoomem­). Jednak má objektiv LX7 plus mínus stejně velkou hloubku ostrosti a pak CSC potřebuje v podstatě v celém ohniskovém rozsahu ISO cca 670, po zaokrouhlení ISO 800, zatímco LX7 si při nejmenším zaclonění vystačí s ISO 100, aby dosáhl ekvivalentních časů jako ten CSC se seťákem. V tomto případě CSC asi stále vítězí, ale už ten rozdíl je jen opravdu velmi minimální.

Srovnání LX7 a CSC s pevným světelným sklem je pochopitelně naprostá hotovka pro CSC, ale to už se bavíme o zcela odlišné cenové relaci a s nasazeným pevným sklem přicházíte o zoom.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
adrenalic (13) | 21.3.201721:21
zdravím, známý mi nabídl gm1 se setovou 12­-32mm a pevnou 20, ještě půl roku v záruce. Jaká cena je podle Vás v tuto chvíli adekvátní?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ddt (15) | 11.3.20177:02
no, to je právě to, co pořád řeším. přiznám se, že tomu zrovna moc nerozumím, ale po dost šumící D5100 se seťákem bych chtěl něco s mnohem lepšíma fotkama ­(do 30 000­)

DL24 nebudou, tak se dívám po G80, ale nejsem si příliš jistý tou 12­-60 ­(ikdyž má velmi dobré hodnocení­) a přesně ­- s lepší světelností by stála majlant. Nebo teď ­"ušetřit­" a vzít LX15 s dobrou světelností, ale zase bez hledáčku, ale nechci za rok zase kupovat něco dalšího, fakt si nejsem jistý...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kikapu (59) | 11.3.201713:45
ddt: Světelným kompaktem se snímačem 1­" ­(LX7 má žel proti tomu hodně malý snímač­) si oproti DSLR se seťákem polepšíš o 1EV neboli hooodně moooc. Pokud si taky čekal na Nikon DL 24­-85 tak koncepčně je mu nejblíže Canon G7XmkII.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
pavel_p (1008) | 11.3.201720:25
Moc tomu nerozumím, takže chcete malý kompakt s 1­" chipem případně m43 s očekáváním, že to bude fotit líp než APS­-C zrcadlovka? V tom případě pozor na porovnávání clony. He to poměr velikosti chipu k nejužšímu hrdlu v objektivu, kterým proteče světlo. Protože má zrcadlovka úhlopříčku chipu zhruba 1,75x větší, propustí její objektiv s clonou f2,2 asi tolik světla jak objektiv s clonou 1,4 u kompaktu a šum bude asi plus mínus podobný.
Mimochodem, nepomohl by té D5100 lepší objektiv?
G80 s 12­-60­/f3,5­-5,6 není na focení za špatného světla taky výhra ­(ale na širokých ohniscích za světla je super a za cenu v setu je jasná volba­), nějaký pevný objektiv s clonou f1,7 nebo míň je na to lepší a to velmi výrazně.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
pidalin (296) | 14.3.201719:40
Mam G7 a ten 12­-60mm objektiv a focení za špatnýho světla je celkem v pohodě, ISO 3200 je ještě použitelný ­(to mě dost překvapilo­) a díky stabilizaci ­(která je u G80 ještě lepší díky duální stabilizaci­) se dá docela úspěšně udržet třeba i 1­/25, takže se pak zase dá stáhnout iso na menší hodnotu. Ale ideální to neni, to je pravda.
PS: Autofocus u videa je tragédie, je potřeba ostřit manuálně nebo aspoň vypnout kontinuální autofocus a ostřit ostřícim tlačítkem.
A ten výklopnej displej mi nevyhovuje, protože když neni v ose s objektivem, ale je pak vedle foťáku, tak podle něj vubec nedokážu mířit, natož si hlídat svislice a podobný věci, hodí se to na točení sebe, ale na běžný točení používam radši hledáček.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kikapu (59) | 11.3.201713:41
No, pokud chceš především a téměř fotit a video bude sporadické tak dotykáč není nutný. Já čekal na Nikon DL, jak to dopadlo víme. S despektem jsem objednal Panáčka LX100, na focení výborný, ostření překvapilo, výstup taky, fakt je tam prostě náskok 1EV oproti zrcadlovce se seťákem ­(­"jenom­" 100%­) ale žel u videa není reálná možnost operativně měnit ostřící bod a tak jsem ho s těžkým srdcem vrátil, ovládání má celkem návykové, jedinou výhradu bych měl k příliš lehkému chodu prstence na objektivu. Teď čekám na Canon G7XmkII, ale nemít to focení s videem skoro 1:1 tak si Panáka nechám, fakt super stroj. A řekl bych, že výrazně zapracovali na barvách ­- u G5 jsem byl z nich místy na prášky, u LX100 bez výhrad.
Nějakou revoluci ve snímačích co do obrazového výkonu bych v dohledné době nečekal a tudíž ani nemyslím, že by nějaké nové modely mohli ty stávající výrazně překonat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ddt (15) | 11.3.201719:05
O tom Canonu G7XmkII taky popřemýšlím. Ikdyž, zase mi tam chybí ten hledáček... Chtělo by to G5XmkII...

Před časem jsem byl na workshopu Lumixe GX80 a ty funkce na zachycení okamžiku ­(vytáhnout si snímek z 2 sekundového videa­) nebo výběr zaostřeného snímku ­(opět z videa, kde foťák postupně přeostří přes všechny body a ty si pak vybereš­), se mi zdají být docela pěkný ­- sice to asi nevyužiješ každý den, ale prcek třeba na 1. narozeniny sfoukne svíčku jenom jednou...

Mně docela překvapuje, že je tolik foťáků, ale žádný není takový ­"úplný­"... To by asi byl bestseller, to ti výrobci nechtěji? :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ddt (15) | 11.3.201719:23
+ právě že to video taky potřebuju...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kikapu (59) | 11.3.201720:17
G5X má žel starší obrazový procesor s ne moc povedeným ostřením, stejný jako v první verzi G7X. GX80 je samozřejmě jiný level, ale v interiéru to seťák fakt zabije. Já sice taky preferuji hledáček, ale u videa holt není zbytí a mám vyzkoušeno, že výklopný displej se dá i na slunci naklopit tak, abys na něj viděl a na malé děti je to nutnost ­- umožní ti to záběry z jejich přirozené výšky bez toho, abys musel kvůli tomu lehat třeba v lese do mechu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ddt (15) | 11.3.201720:42
já se díval na tu G80 ­(GX80 byl workshop­), ale s tím seťákem je to stejný...

tady je srovnání té G7 s LX15 http:­/­/www.whatdigitalcamera.com­/roundup­/cameracomparison­-roundup­/panasonic­-lumix­-lx15­-vs­-canon­-g7x­-mark­-ii­-98583, víceméně vyjdou nastejno, jenom to video u LX15 je 4K + ty funkce, co jsem zmiňoval...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kikapu (59) | 12.3.20178:26
Díky výklopnému dotykovému displeji bych se rozhodoval mezi Canonem G7XmkII a Panasonicem LX15. U Canonu mi přijde zajímavější objektiv ­- rozsah+ průběh světelnosti ­- LX15 téměř okamžitě padne na f:2,8 a rozsah má malý. Mně kvalita Canoního videa stačí, ale Panasonic je samozřejmě mnohem vyšší level, tohle je jejich parketa.
A zapomněl bych ­- technologie ostření Panasonicu DFD je v kompaktech bezkonkurenční, jediný možný přemožitel se ani nedočkal zrodu ­(NIkon DL­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
sm.art (353) | 13.2.20179:19
Nikon zrusil vydanie DL serie premiovych kompaktov :­(



February 13, 2017

TOKYO – Nikon Corporation announced today that sales of the long­-awaited DL series of premium compact camera, the DL18­-50 f­/1.8­-2.8, DL24­-85 f­/1.8­-2.8, and DL24­-500 f­/2.8­-5.6, will be canceled.

A June, 2016 release was originally planned for the DL series. However, with the identification of issues with the integrated circuit for image processing, release of the three cameras was delayed indeterminately.

Since then, everyone involved has worked very hard to develop products with which our customers will be satisfied. However, it has been decided that sales of the DL series will be canceled due to concerns regarding their profitability considering the increase in development costs, and the drop in the number of expected sales due to the slow­-down of the market.

We sincerely apologize to all those affected by this decision, especially those customers who waited so long for the cameras to be released, retailers and others whose business will be affected, for the inconvenience this decision may cause.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Choakinek (4172) | 9.3.201717:23
Právě ses probudil ze zimního spánku? :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kikapu (59) | 11.3.201714:29
Choakinek: koukej na data příspěvků, na první pohled je ten strom matoucí, no...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kabe (891) | 30.1.201713:13
Pan profesionální fotoguru Rybář totiž na podzim psal, že Nikon D7200 není dobrý kauf neb je předražený, protože je mnohem dražší než D5500 a neumí nic navíc. Moc bych si přál navštěvovat jeho kurzy :p
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
J77 (256) | 30.1.201723:22
Ale D7200 z ryze fotografickeho hlediska ­- ve smyslu jakou fotku to ciste technicky vzato muze zaznamenat, hw limity ­- opravdu neumi nic navic ­- stejny snimac, stejny obrazovy procesor, stejny rozsah ISO, ... pouze ma o generaci novejsi AF system. Mel by sis to zasadit do kontextu toho, komu ten vyrok JR adresuje = jaci lide mu na kurzy chodi ­- je to ten typ kupujicich, kteri si mysli, ze cim drazsi fotak, tim lip to musi fotit, i kdyz ­"budou jen mackat­", ... vetsina z nich foti na ­"Auto­" nebo scenicke rezimy a netusi, co to je ISO, clona, ... A takovi uzivatele vubec nevyuziji moznosti D7200 v nastavovani, ovladani, apod., takze pro ne jsou to opravdu vyhozene penize a nedobry kauf.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Kabe (891) | 31.1.20178:58
Nemohu souhlasit. Podle kriterii, co pises, by pak totiz musel napsat, ze si mohou koupit jakoukoliv zrcadlovku, ze vsechny umi stejne, protoze pro ty lidi, ktere ty popisujes, to tak de facto klidne muze byt.
Kdyby takova vyjadreni delal v ramci tech svych kurzu, OK, ale ma na to na svym webu v clanku uplne stejnyho stylu jako je tento tady ... jsou to proste rady pro lidi, co si to na netu najdou, nejak se tam doklikaji.

Ja si myslim, ze na lidi jako tento pan ci pan Cvrcek je proste dobry a spravny upozornovat. Nechci mu brat jeho nazory, samozrejme ma na ne pravo, ale kdyz pise verejne treba na foru nazory jako tento: ­"A rozhodně bych tedy nepovažoval možnost mikroadjustace za nějaké zásadní plus, i ty „levnější“ foťáky prostě ostří dobře – ale mohou se mýlit, to je jasné… JR­", tak mi prijde skoro ­"nutnost­" sdelit zcela neznamym zajemcum o fototechniku, ze mnohe jeho nazory dost mozna neladi s pohledem vetsiny fotografujicich lidicek.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Sakini (772) | 31.1.20179:22
Dá se říct, že u těch lidí motajících se okolo focení, kteří se systematicky pohybují na netu, velmi často je vidět subjektivnost jejich pohledu. Nestranné hodnocení z generálního hlediska je spíš vzácné. Ale docela bych jeho pohled na mikroadjustment pochopil ­(ne že bych souhlasil, ale chápu to­), foťáky které ho mají jsou už takové třídy a s takovým AF, že často ani nepotřebují dolaďovat s běžnými objektivy, takže z toho může vzniknout pocit ­(protože on většinově používal profi stroje­) že je to víceméně nepoužívaná věc. Že ty zrcadlovky, které ho nemají, mají autofokus který by ho zrovna potřeboval, to už nemusí ani postřehnout protože tyhle basic stroje testuje ale nepoužívá je systematicky na svou práci. Prostě víc inklinuje k subjektivitě a bere v potaz hlavně své osobní preference, a s tím se k jeho výrokům musí přistupovat. A není v tom sám, je to spíš standart a to i ve světě, tady na Digimánii jsme zmlsaní vysokou mírou objektivnosti a důkladnosti v recenzích, tak nás to pak jinde hned trkne. Jsou větší démoni, Ken Rockwell už je normální pako, ty jeho doporučení jsou často ultimátní nesmysly, jak se říká ­"olympic gold level bullshit­".
Upřímně mě rozesmálo zařazení Rybáře a Cvrčka vedle sebe, to bys tomu prvnímu přece jen tak trochu křivdil, protože ten druhý je v dané disciplíně kategorie sama o sobě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 31.1.201710:04
Ohledně microadjustmentu chápu to, že běžný zákazník si to ladit nebude, protože ani neví jak ­(bavím se teď o laických uživatelích, kteří si kupují základní zrcadla ­"bo je to velké, a proto dobré­"), ale zásadním plusem je to, že to snadno může dát někomu, kdo tomu rozumí, aniž by to hned po koupi muselo do servisu. Zrovna teď mám na test jednu z levných zrcadlovek se základním objektivem a spoustu snímků musím jet na live view, aby se ty snímky vůbec daly publikovat a dal zhodnotit fotoaparát. Microadjustment musí být jednoznačně tak základní součástkou zrcadlovky jako samotné zrcátko. Už z principu toho, jak to funguje.

Vtip je v tom, že tato zrcátková technologie je kompletně náchylná na divnou funkci nehledě na microadjustment. Třeba BF­/FF se u výše zmíněného fotoaparátu liší i dle teploty ­(v mrazu ostří přesněji, při pokojové teplotě už ne­) a poloze fotoaparátu ­(čím méně míří vodorovně, tím ostří méně přesně­). To se microadjustmentem asi ani nevyladí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kabe (891) | 31.1.201722:02
Ano, myslet si, že microadhustment vše vyřeší, by bylo naivní. U pevných skel spíše, ale u zoomu nemusí vyresit problem ani trochu. Pak to chce asi jiny postup, servis, reklamaci atd. Vsak ono taky ale nikdo netvrdi, ze micro adjustment vse vyresi, ale pomoci muze dost. Psat ale, ze je to vlastne k nicemu coby ODBORNIK, to mi prijde opravdu silny kafe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kabe (891) | 31.1.201721:58
Hehe nebudu na vse reagovat, ve většině okolo pana Rybáře se asi neshodneme. Ač těch praktických zkušeností nemám tuny, tak tohle mi přijde z praktického hlediska jako totální perly. Jak ten microadjustment tak to srovnání D7200 a D5500. Určitě nemyslím, že profi technika k sobě padne a funguje jak se patří...to fakt ne.
No a co se pana Cvrčka týče, tak tam jde asi o to, vzhledem ke které té disciplíně bychom ho řadili do té kategorie, jestli bychom hodnotili pana Cvrčka jako fotografa nebo jako infopodnikatele. :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kabe (891) | 1.2.201713:56
Nedá mi to ještě si nezaspamovat.
Pán Rybář píše: ­(o Nikon D5500­/5600­)
"K čemuž neustále dodávám, že rozumná volba to je nejen v této kategorii, ale i v rámci kategorií výrazně vyšších – dramatický skok vpřed dokáží nabídnout až full framy ­(které ale stojí třeba ne 30, ale 130 000 korun­). Kvalita fotek je srovnatelná ­(přesněji řečeno: stejná­) jako například u “vyšších a dražších” Nikonů ­(á la Nikon D7200­), které lidem spíš rozmlouvám. Nenabízejí nic moc navíc, jen jsou těžší a neohrabanější, byť samozřejmě mnozí techniku milující fotografové je právě kvůli všem těm čudlíkům mají rádi, což jim neberu.­"

Zcela opomíjí D750 D500.. Možná ani neví, že to existuje?
A napsat, že D7200 je díky všem těm čudlíkům neohrabanější...no to teda fakt ­"sorry­" :­)­)­)­) A v závěru článku o D5600, který jsem zde citoval uvádí jako hodnocení D5600 mimo jiné: ­"těžkopádné ovládání může lézt na nervy­"
No a když se do té recenze kouknu na ty fotky....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
ddt (15) | 28.1.201723:46
a co lx15?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 29.1.201712:59
Těžko doporučovat ke koupi něco, co se nedá koupit ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
adrenalic (13) | 31.1.20170:49
p. Šurkalo, na krajiny ­- Canon 760d ­(set. objektiv­) nebo Nikon 5500 ­(set.objektiv­)? Nebo něco jiného v této cenové hladině bez shutter shocku či front focusu;­)?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 31.1.201716:48
Front focus je vždycky záležitost konkrétního těla a objektivu, nikoli modelu a výrobce. Shutter shock, to je trochu jiná, ale ani tam to neznamená, že když na to trpěly Dx300, že to bude stejně tak trápit všechny kusy D5500. Pokud se vyhnete inkriminovaným časům, tak na krajinky bude lepší určitě Nikon.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
adrenalic (13) | 10.2.201716:22
..což už cca týden neplatí :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (6373) | 10.2.201716:33
což znamená, že se možná objeví v únorovém vydání :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
adrenalic (13) | 13.2.20179:36
výborně :­) Jsem především zvědav, zda tento přístroj posune laťku obrazové kvality jednopalcových kompaktů, která již nějaký čas poněkud stagnuje ­(rx100 I­-V., g7x II.)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.