Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
27.9.2011, Milan Šurkala, návod
Pokračujeme v cyklu článků pro snadnější výběr kompaktu nebo fotoaparátu s výměnným objektivem. Vybíráte nový přístroj? Pojďte se s námi podívat, které modely jsou v jednotlivých kategoriích ty nejlepší.
Gewa | 14.10.201119:27
Dobrý den, prosím poraďte mi Sony WX7 nebo Sony HX7 nebo jiný? Priority: ostré denní fotky, slušné fotky za horších podmínek, solidní video, cena 4­-7 tis.Kč, dobrá stabilizace, střední či menší velikost. Děkuji
Odpovědět0  0
Vlado. | 5.10.20111:21
Dobry den,
Uvazujem o nahrade dosluhujuceho Canon G3 a momentalne vaham medzi Olympus E­-PL1 a Samsung EX1, su priblizne v rovnakej cene. V pripade E­-PL1 urcite len so setovym objektivom, inak sa dostaneme k cenam, kde by som sa volil ine typy. Ma ist o jediny fotak, nie doplnok k zrkadlovke. Podla fotiek na internete by som sa priklanal k E­-PL1, vyzerali velmi pekne a s nizkym sumom.

Vedel by niekto porovnat­/poradit ?
Odpovědět0  0
Vlado. | 5.10.20111:24
Este doplnim, ze prevazne by islo o fotenie prirody. Obcas nejakych akcii ­- chaty, opekacky a podobne.
Odpovědět0  0
Main (7) | 5.10.201121:36
Samsung som v ruke nemal, jedine E­-PL1. Podla recenzii je lepsi Samsung minimalne kvoli vybornemu objektivu ktory by mal pri foteni v exterieri dost navrch. Divim sa vsak Vasej cene, pretoze ja som to kupoval kvoli tomu, ze Olympus je vo vypredaji za neuveritelnu cenu trocha lepsieho kompaktu ­(262,68€ v tomto momente­), tym padom je E­-PL1 ako nahrada kompaktu absolutne nedostizny. Samsung stoji podstatne viac. Ked som si dal na vazky pre a proti, za 300€ som kupil setovy fotak, 16GB kartu a este ostalo aj na stativ.
Moja spokojnost vzhladom na cenu Olympusu je velka, dostal som daleko viac ako som zaplatil. Ak by stali narovnako, volil by som Samsung. Inac som to kupoval vlastne pre dceru na narodeniny a pre Olympus zavazila este jedna velmi ­"podstatna­" vec ­- je cerveny. Povodne chcela nejaky kvalitny fotak, myslel som ze kupim kompakt z vyssej triedy, ale po tom co klesla cena a ukazal som jej Olympus ­(v zlozenom stave­), bolo rozhodnute.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 5.10.201122:10
Nevim jaka je cena na Slovensku, ale v CR je E­-PL1 za cenu 7 tisic, NX10 ­(coz je v podstate totez co NX11­) pak za 8 tisic, coz je myslim cena srovnatelna. Vetsi rozdily jsou u double zoom kitu, kde je Oly za 10 tisic, Samsung pak za 12. Oba jsou za danou cenu opravdu velmi dobre.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 5.10.201122:12
No, a co se tyce EX1, ktery je zas o necem jinem nez NX11­/NX10 a E­-PL1, ten je k mani za 7500 Kc, coz je tke dobra cena. Ma mensi cip, takze vice sumi, ale zas to dohani lepsi svetelnosti, takze se vysledky zacnou srovnavat. Jen je to kompaktnejsi.
Odpovědět0  0
Main (7) | 6.10.20110:15
Pri dnesnom kurze 24,811Ck za 1EUR je 262€ cca 6500CK, ale cestne musim priznat, ze som E­-PL1 kupoval z najlacnejsieho eshopu. Bezna cena je skor tych 7000CK.
S EX1 mate pravdu, aj ked z principu skor za fotak s vacsim chipom, ten Samsung je podla mna pri cene cca 250­-260€ lakavou konkurenciou. Keby som kupoval pre seba zalozny fotak, zobral by som radsej to kvoli skladnosti a vynimocnej konkurencieschopnosti oproti low cost mirrorless camera.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 6.10.20119:16
Ako bývalý vlastník EX1 sa domnievam, že pri súčasných cenách je lepšia kúpa ten PEN. EX1 je za 252 eur, PL1 za 267 eur, čo je zanedbateľný rozdiel. Z hľadiska kvality fotiek je na tom Micro 4­/3 podstatne lepšie ako 1­/1,7­" čip, fyziku neoklameš. Objektív má ale Samsung výborný, svetelnosť f1,8 je špičková, k tomu podstatne širokouhlejší objektív ­(24 vs. 28 mm­), čo z neho v súčte robí výborný foťák na interiérové fotky a slabšie svetlo ­(čo je v interiéri takmer vždy­). Plusom je tiež špičkový výklopný AMOLED displej s výbornou čitateľnosťou a lepšia výbava ako PEN ­(napr. vydarené hardwarové HDR­). Ak chceš ale fotiť hlavne prírodu, svetelnosť f3,5 u PENu Ti vadiť nebude a tam sa naplno prejavia výhody väčšieho čipu. Alebo inak: EX1 je najlacnejší profikompakt a v rámci triedy vydarený, PEN je ale najlacnejší CSC a rovnako vydarený, ergo niet dôvod pri danom zanedbateľnom cenovom rozdiele neísť do vyššej kategórie.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 6.10.201110:58
Ano, ale pri horsom svetle ­(interier, priroda za sera a v noci­) sa ten rozdiel v kvalite zacne stracat a to co by PEN ziskal lepsim cipom, zase strati na horsej svetelnosti. Riesenim by bol nejaky svetelnejsi objektiv ­(alebo pancake­) ale to uz sme cenovo zase niekde inde.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 6.10.201111:05
Máš pravdu, presne to som pociťoval pri prechode z EX1 na K­-r; aj napriek APS­-C čipu to so seťákom v interiéri má väčšie problémy, ako EX1. Ale vyriešil som to kúpou svetelnej 35ky a je vymaľované. ;­-)
Odpovědět0  0
Vlado. | 6.10.201122:48
Vďaka za všetky reakcie. Rozum ma tlačí k Samsungu, srdce ťahá k tomu Olympusu... nechám to ešte pár dní vychladnúť. A možno nejakým zázrakom oživím displej na starom Canon G3.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 6.10.201122:57
Ber to takhle, ani jednim neudelas chybu :­-­) A spokojenejsi budes asi, kdyz bude spokojene srdicko ­(rozumu to nejak vysvetlis, srdci ne :­-­))
Odpovědět0  0
Germoe (82) | 6.10.201123:33
Počkej jako já, jak se povede Fujifilm X10 ;­-)
Odpovědět0  0
Vlado. | 7.10.20119:46
Ten X10 vyzerá krásne. Škoda, že cena je už trochu inde.
Odpovědět0  0
Tominospk (6) | 4.10.20119:11
Dobrý den, jaký model Panasonicu by jste mě doporučily do ceny cca 6.000 Kč
Děkuji
Odpovědět0  0
Main (7) | 29.9.201120:09
Viete si predstavit lepsi darcek pre dceru ­(22­) na narodeniny ako cerveny fotak v sete 14­-42? To co stalo pred par mesiacmi 500€, teraz je za 270€ Spolu s kartou 16GB a lahkym stativom ­(128cm­) som na nu minul cca 300€. Neuveritelna suma za fotak, ktory vysledkom predci vsetko v tejto cenovej kategorii...
Odpovědět0  0
Erik Benčík | 28.9.201115:06
Dobrý deň. Chcel by som sa spýtať či sa vyplatí kúpiť HX5, alebo doplatiť 100 eur a kúpiť radšej HX9. Aj keď teda 300 eur sa mi už zdá dosť. Je tam badateľný rozdiel v kvalite fotiek?Je to len na bežné fotenie, dovolenka, deti, oslavi...
Odpovědět0  0
Shevy (5) | 27.9.201115:08
Ne zle napsany clanek,ale pride me usmevne ,ze kazdy fotoaparat ma to neake kdyz..:­) Existuje vubec neaka camera fotak­-kompakt,ktery ma jen pozitiva a ne kdyz??:­)
Asi to bude tezke ,ze?:)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 27.9.201115:26
Neexistuje a nikdy ani nemuze existovat. A to z velmi jednoducheho duvodu. To, co je pro jednoho pozitivem, muze byt pro druheho negativem.
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 27.9.201113:39
Viem, že redaktor má práce veľa, ale stálo by za zváženie dôkladnejšia aktualizácia tohto článku. Medzimesačne otestuje redakcia dosť foťákov, ktoré buď priamo zasiahnu do odporúčaní tým, že sa tam zaradia, alebo aspoň poopravia názor na odporúčané foťáky. Okrem toho by sa mohlo v článku spomenúť, k akým posunom došlo v produkcii výrobcov, napr. ak odporúčam S90­/S95, bolo by vhodné spomenúť, že už je vonku nástupca S100 ­(obdobe NX100 ­- NX200­) a teda pri odporúčaných ide o výbehové modely. Obdobné platí aj pre významnejšie upgrady firmwaru ­(napr. pri LX5­). A posledné odporúčanie ­- vzhľadom na výrazný rast kategórie CSC ju vyčleniť samostatne od ­"kompaktov s veľkými snímacími čipmi­" ­(ako to rozlišuje i dpreview­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 27.9.201114:09
O nastupcich se obcas hovori, je fakt, ze u S95 a NX100 bych je zminit mohl ­(o S100 uz jsem tam par sluvek pripsal, ale zatim jej nedoporucuji­). CSC fotoaparaty maji samostatnou kategorii, neni treba delat dve :­-­) Jde jen o to, ze ma jeste stary nazev, Fuji X100 je tam navic jako bonus ­(zbytecne delat kategorii pro jeden fotak­), nez ze by to bylo naopak.
Odpovědět0  0
Robert_H | 27.9.201110:58
Dobrý den. Pane Šurkalo, ještě je u modelu P7100 jedna podstatná nová věc a sice výklopný display. Můj názor je ten, že pokud je tento model skutečně rychlejší­( respektive úspěšnější při zaostření ­- k tomu hlavně směřovaly výtky­) než P7000, pak se bude jednat o opravdu skvělý profi kompakt. Alespoň pro mne tedy rozhodně ano. Vycházím samozřejmě z vaší docela nadšené recenze na P7000 a těším se na, alespoň, minirecenzi tohoto nového modelu, která by potvrdila očekávané vylepšení. Pak už pro mne nebude co řešit...:­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6631) | 27.9.201114:07
Dobrý den. Máte pravdu, tento ­"detail­" jsem zapomněl připsat, už je to tam :­-­) Díky za upozornění.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.