Priroda kompakt jako UZ prosím vas nazor
Zdravim vsechny a poucte mne prosim.
Jezdim na kole trek / rekreacne / a u toho rad fotim doted s TZ 1. Chci hezci fotky. Nekolik tydnu uz sleduji vse co se pise a muj názor:
zrkadlo ne, moje znalosti na to nestaci
UZ jo, ale posledni dobou jde ponuka bokem, o neco se snazi Fujifilm HS20 exr, ale nic moc. Pak tu je S 200exr trochu tezky, mene funkcí, slabsí video, ale fotky s UZ asi nejlepsí.Taky uvazuji o Panasonicu FZ 38.
Taky mne napadlo / mozna je to totalni blbost / kompakt G12, pouzit predsadku a zvednout tak opticky zoom. G12 se mne s trojice LX5 a EX 1 zdal nejvyhodnejsi.
To co pisi hore neni hodnoteni fotaku, ale jen muj nazor.
Prosím tedy o vas nazor, hlavne jak to z praxe vidite vy.
Vsimnul sem si, ze podobny problem resi více nadsencu.
Dekuji mnohokrát.
Jezdim na kole trek / rekreacne / a u toho rad fotim doted s TZ 1. Chci hezci fotky. Nekolik tydnu uz sleduji vse co se pise a muj názor:
zrkadlo ne, moje znalosti na to nestaci
UZ jo, ale posledni dobou jde ponuka bokem, o neco se snazi Fujifilm HS20 exr, ale nic moc. Pak tu je S 200exr trochu tezky, mene funkcí, slabsí video, ale fotky s UZ asi nejlepsí.Taky uvazuji o Panasonicu FZ 38.
Taky mne napadlo / mozna je to totalni blbost / kompakt G12, pouzit predsadku a zvednout tak opticky zoom. G12 se mne s trojice LX5 a EX 1 zdal nejvyhodnejsi.
To co pisi hore neni hodnoteni fotaku, ale jen muj nazor.
Prosím tedy o vas nazor, hlavne jak to z praxe vidite vy.
Vsimnul sem si, ze podobny problem resi více nadsencu.
Dekuji mnohokrát.
Davat telepredsadku na G12 mi prijde docela nesmyslna kvuli docela vysoke cene vysledne kombinace. Spise bych se podival na Nikon P7000, ktery nabizi trochu vetsi zoom. Z ultrazoomu FZ38 nebo FZ45.
Dekuji za odpoved pane Šurkala.
Prosim o odpoved na dve otazky:
1, když udelam fotku z Nikonu P7000 a FZ 38 z ruky pri optickem zoomu 5x a za stejných podminek, která bude podle Vás lepší?
2, Nikon P7000 má dve stabilizace - optickou a elektronickou, Panasonic FZ 38 / nebo Canon G 12 / ma jen jednu - optickou, je to velkej rozdil? Nekde sem cetl, ze u Sony HX1 / ma taktez obe / je mozne fotit za chudze a stabilizace to zvladnou, tak nevím.
Predem dekuji.
Prosim o odpoved na dve otazky:
1, když udelam fotku z Nikonu P7000 a FZ 38 z ruky pri optickem zoomu 5x a za stejných podminek, která bude podle Vás lepší?
2, Nikon P7000 má dve stabilizace - optickou a elektronickou, Panasonic FZ 38 / nebo Canon G 12 / ma jen jednu - optickou, je to velkej rozdil? Nekde sem cetl, ze u Sony HX1 / ma taktez obe / je mozne fotit za chudze a stabilizace to zvladnou, tak nevím.
Predem dekuji.
Pri 5x zoomu by mela byt fotka z Nikonu kvalitnejsi. Ma vetsi cip a slabsi odsumovani, i pres mensi rozliseni tam pravdepodobne budou o neco lepsi detaily. Za horsiho svetla to muze byt zajimave, Nikon bude trpet na horsi svetelnost (F4,5 proti cca F3,5 u Panasonicu), ale vetsi cip to opet bude zachranovat. Cim delsi zoom (pri horsim svetle), tim mensi naskok bude Nikon mit kvuli horsi svetelnosti objektivu.
Elektronicka stabilizace je v drtive vetsine jen vyssi ISO. Elektronickou stabilizaci si tedy muze kazdy nasimulovat sam, pokud fotak umoznuje rucne nastavovat ISO (coz je 99% pristroju). Elektronickou stabilizaci u Panasonicu najdete pod nazvem Vysoka citlivost (coz je naprosto presne a nematouci oznaceni, nazyvani pojmu pravym jmenem :-)) Elektronicka stabilizace je u drtive vetsiny vyrobcu jen marketingovy tah a uplna pitomost. Podobne jako digitalni zoom. To je taky naprosty nesmysl, ktery si dokaze kazdy nasimulovat v domacich podminkach. 4000x digitalni zoom z 12MPx kompaktu zvladnu udelat behem par sekund v Malovani. Vysoka citlivost zkrati expozicni cas, diky cemuz nedojde k pohybove neostrosti, a tedy snimek je ostrejsi. Vysoka citlivost ale zpusobi vysoky sum. Takze fotka s digitalni (eletronickou) stabilizaci je zasumena a dnes vetsinou i silne odsumena (odsumeni = rozostreni), takze mate neostrou fotku tak ci tak.
Co se tyce Sony, tak zde je jedina digitalni stabilizace, ktera fakt funguje. Nicmene pracuje opet na principu zvyseni citlivosti. Rozdil je v tom, ze nevyfoti jednu fotku, ale hned sest snimku, ktere slozi dohromady. Smaze tak tu hlavni nevyhodu digitalnich stabilizaci, sum. Skladanim sesti snimku, kde kazdy ma uz z podstaty sumu (nahodnost barevnych zmen v ruznych mistech) sum vzdy nekde jinde, dojde ke secteni ruznych sumu (nektere barevne zmeny jsou kladne, nektere zaporne) a ty se de facto vyrusi. Slucovani sice trochu snizuje ostrost, ale neni to tak dramaticke.
Pokud budeme mluvit o te chuzi, tak jde o nataceni videa a tzv. aktivni optickou stabilizaci. Diky tomu lze opravdu jit a na videu to temer nejde poznat, kdyz se aspon trosku snazite. Touto stabilizaci disponuji nektere kompakty Sony, Canon (napr. SX210 IS) a nejnovejsi i Panasonic TZ18 a TZ20.
Elektronicka stabilizace je v drtive vetsine jen vyssi ISO. Elektronickou stabilizaci si tedy muze kazdy nasimulovat sam, pokud fotak umoznuje rucne nastavovat ISO (coz je 99% pristroju). Elektronickou stabilizaci u Panasonicu najdete pod nazvem Vysoka citlivost (coz je naprosto presne a nematouci oznaceni, nazyvani pojmu pravym jmenem :-)) Elektronicka stabilizace je u drtive vetsiny vyrobcu jen marketingovy tah a uplna pitomost. Podobne jako digitalni zoom. To je taky naprosty nesmysl, ktery si dokaze kazdy nasimulovat v domacich podminkach. 4000x digitalni zoom z 12MPx kompaktu zvladnu udelat behem par sekund v Malovani. Vysoka citlivost zkrati expozicni cas, diky cemuz nedojde k pohybove neostrosti, a tedy snimek je ostrejsi. Vysoka citlivost ale zpusobi vysoky sum. Takze fotka s digitalni (eletronickou) stabilizaci je zasumena a dnes vetsinou i silne odsumena (odsumeni = rozostreni), takze mate neostrou fotku tak ci tak.
Co se tyce Sony, tak zde je jedina digitalni stabilizace, ktera fakt funguje. Nicmene pracuje opet na principu zvyseni citlivosti. Rozdil je v tom, ze nevyfoti jednu fotku, ale hned sest snimku, ktere slozi dohromady. Smaze tak tu hlavni nevyhodu digitalnich stabilizaci, sum. Skladanim sesti snimku, kde kazdy ma uz z podstaty sumu (nahodnost barevnych zmen v ruznych mistech) sum vzdy nekde jinde, dojde ke secteni ruznych sumu (nektere barevne zmeny jsou kladne, nektere zaporne) a ty se de facto vyrusi. Slucovani sice trochu snizuje ostrost, ale neni to tak dramaticke.
Pokud budeme mluvit o te chuzi, tak jde o nataceni videa a tzv. aktivni optickou stabilizaci. Diky tomu lze opravdu jit a na videu to temer nejde poznat, kdyz se aspon trosku snazite. Touto stabilizaci disponuji nektere kompakty Sony, Canon (napr. SX210 IS) a nejnovejsi i Panasonic TZ18 a TZ20.