![Vlajková loď Canon EOS R1 je zde a přináší 24MPx senzor se 40fps sekvencemi 10067/canon-eos-r1-50.webp](vlajkova-lod-canon-eos-r1-je-zde-a-prinasi-24mpx-senzor-se-40fps-sekvencemi/10067/img/canon-eos-r1-50.webp)
Hokej_Tenis_volejbal
Vážení přátelé,uvedu v život(doufám) diskusi o focení sportu v halách,tělocvičnách prostě v prostorách kde je světla minimum :-( je pravda že RTeo mi naznačil jednu z cest ale víc hlav víc ví....ještě malá poznámka...pokud možno co nejblíž objektivům 18_55 ALIImm a 50_200mm :-) jiné nemám :-))).Dík Petr
Komin má ma mysli, jakou technikou fotit, aby za daných podmínek dosáhl co nejlepších výsledků s vybavením které má k dispozici, tzn. s uvedenými skly 18_55 ALIImm a 50_200mm (jestli se mýlím, tak mě oprav Péťo) :-)...
Ja uz to taky psal v minulem trheadu, kterej by se mimochodem mel presunout sem.
Takze
Fotit do RAW
Fotky klidne lehonce podexponovat hlavne, aby byl pohyb /pokud chceme/ ostry, v komplu se to da pak pri pouziti Rwa o 2EV vytahnout bez ztraty kvality.
Nahodit trochu ISO, ale do nejake rozumne miry, prece jen nikdo nechce sumak.
Nastavit continualni ostreni
Popripade zmenit nastaveni vyberu ostriciho bodu z automatu na stred a nebo rucni vyber, záleží jak je na tom člověk s ovládáním mašiny naslepo.
Takze asi tak, to jestli nastavit Av nebo Tv, uz je vec jina, podle toho co chceme zachytit a jak to ma vypadat, urcite bych ale nedoporucovala M.
Takze
Fotit do RAW
Fotky klidne lehonce podexponovat hlavne, aby byl pohyb /pokud chceme/ ostry, v komplu se to da pak pri pouziti Rwa o 2EV vytahnout bez ztraty kvality.
Nahodit trochu ISO, ale do nejake rozumne miry, prece jen nikdo nechce sumak.
Nastavit continualni ostreni
Popripade zmenit nastaveni vyberu ostriciho bodu z automatu na stred a nebo rucni vyber, záleží jak je na tom člověk s ovládáním mašiny naslepo.
Takze asi tak, to jestli nastavit Av nebo Tv, uz je vec jina, podle toho co chceme zachytit a jak to ma vypadat, urcite bych ale nedoporucovala M.
Ono se se skromnou technikou ve špatném prostředí fotí těžce... taky záleží na tom, jak míníš výsledné snímky využít. Z vlastní praxe pro noviny vím, že pro nepříliš kvalitní novinový (občas i černobílý) tisk se to nemusí tolik hrotit. K předchozímu příspěvku HimiXe s přihlédnutím k vlastní zkušenosti z tisku:
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.
[QUOTE=fgelosh;762]Ono se se skromnou technikou ve špatném prostředí fotí těžce... taky záleží na tom, jak míníš výsledné snímky využít. Z vlastní praxe pro noviny vím, že pro nepříliš kvalitní novinový (občas i černobílý) tisk se to nemusí tolik hrotit. K předchozímu příspěvku HimiXe s přihlédnutím k vlastní zkušenosti z tisku:
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.[/QUOTE]
dík za reakci a pravdu máš v manuálním režimu je to (podle mne) lepší
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.[/QUOTE]
dík za reakci a pravdu máš v manuálním režimu je to (podle mne) lepší
[QUOTE=fgelosh;762]
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.[/QUOTE]
Nevidím problém se zpracováním, přece jen už nejedeme na tři osm šestkách, snad všechny moderní PC si musí s Rawem celkem v klidu poradit.
Jediný problém u RAWU je malý buffer u amatérských zrcadlovek, ve spojení s pomalou kartou je seriové snímání skoro nepoužitelné.
[QUOTE=fgelosh;762]
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
[/QUOTE]
Využíváš už poměrně vysokou třídu zrcadlovek a Canon obecně moc nešumí. U Pentaxu je to horší, podle mého je ISO 3200 u Pentaxu skoro nepoužitelné. Viz. dole, jistě všichni poznají čí je čí.
[QUOTE=fgelosh;762]
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
[/QUOTE]
Naprosto souhlasím.
[QUOTE=fgelosh;762]
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
[/QUOTE]
Kontinualní ostření funguje na Pentaxu obecně dobře.
[QUOTE=fgelosh;762]
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.[/QUOTE]
Hmm, zajimavé, zkusim, ale nevěřim :-)
1, RAW je boží, sám jej používám, když to jen jde, ale u sportu při nafocení 50-100 snímků je to velká zátěž na místo (ano, při více akcích za den to tak opravdu je!), dále při nutnosti co nejrychleji zpracovat výsledné snímky je RAW hlavně časovou překážkou.[/QUOTE]
Nevidím problém se zpracováním, přece jen už nejedeme na tři osm šestkách, snad všechny moderní PC si musí s Rawem celkem v klidu poradit.
Jediný problém u RAWU je malý buffer u amatérských zrcadlovek, ve spojení s pomalou kartou je seriové snímání skoro nepoužitelné.
[QUOTE=fgelosh;762]
2. ISO klidně vysoké. U malých fotek velikosti 10x15 šum zanikne i při nejvyšších citlivostech, navíc, jak jsem už psal, v novinách se často otiskují i černobílé snímky - tam už se nemusí nic řešit. Je-li zapotřebí fotit v tmavé hale, ISO 3200 není překážkou.
[/QUOTE]
Využíváš už poměrně vysokou třídu zrcadlovek a Canon obecně moc nešumí. U Pentaxu je to horší, podle mého je ISO 3200 u Pentaxu skoro nepoužitelné. Viz. dole, jistě všichni poznají čí je čí.
[QUOTE=fgelosh;762]
3. podexpozice - když to nejde na zvětšeninu na zeď nebo do časopisu, je to bez problému, hlavně ať je snímek podle představy.
[/QUOTE]
Naprosto souhlasím.
[QUOTE=fgelosh;762]
4. Kontinuální ostření - fotím s kombinací Canon 30D+70-200/2.8L a i tak je použití diskutabilní, od Canonu 40D bych se díky většímu počtu křížových bodů nebál použít, chce to vyzkoušet, jak je na tom přístroj s množstvím neostrého odpadu.
[/QUOTE]
Kontinualní ostření funguje na Pentaxu obecně dobře.
[QUOTE=fgelosh;762]
5. Režim - uvnitř naopak doporučuji manuál. Světlo bývá homogenní, případné rozdíly na různých místech se lehce zkorigují kratším/delším časem. Poloautomatické režimy mohou stávkovat, při kontrastním basketu u nás v hale jsem se o tom už přesvědčil.[/QUOTE]
Hmm, zajimavé, zkusim, ale nevěřim :-)
Pan Neff radí jak na beach_volejbal inu to ISO?(1600) hmm to bude asi pěknej šumák ikdyž je to nafukovačka né klasická tělocvična....a co Vy přátelé reakce na článek??(PS:já ho moc nemusím (Neff_a) http://www.digineff.cz/art/jaknato/081215beach.html
[QUOTE=HimiX;767]Nevidím problém se zpracováním, přece jen už nejedeme na tři osm šestkách, snad všechny moderní PC si musí s Rawem celkem v klidu poradit.
Jediný problém u RAWU je malý buffer u amatérských zrcadlovek, ve spojení s pomalou kartou je seriové snímání skoro nepoužitelné.[/QUOTE]
Samozřejmě RAW není problém, ale když beru v potaz svůj případ tzn. co nejrychleji po akci fotky lehce upravit a poslat, je to zbytečné ztížení práce.
Jediný problém u RAWU je malý buffer u amatérských zrcadlovek, ve spojení s pomalou kartou je seriové snímání skoro nepoužitelné.[/QUOTE]
Samozřejmě RAW není problém, ale když beru v potaz svůj případ tzn. co nejrychleji po akci fotky lehce upravit a poslat, je to zbytečné ztížení práce.
Stále se nemůžu do takových rychlých snímků trefit,od namáčknutí do exposice je dlouhá prodleva.Kartu mám Extreme III/1.0GB.Přijmu každou radu.
HimiXu neříkej, že ti to tak šumí. Teď jsem zkoušel na svojí zrcadlovce. Je to sice vysoká řada ale stará a ISO 1600 je absolutně dobře použitelné i pro web a barevně. Ale je možné že tím že mám velký čip a malé rozlišení, že díky tomu mi to nešumí ale myslel jsem si že nové i když třeba levné zrcadlovky na tom budou lépe. Ta technologie asi tak moc nepokročila. Chce to někdy dát sraz a otestovat :)