Jaký objektiv na Nikon D5100 ?
Dobrý den,
mám dotaz, plánuji koupi těla D5100, jsem začátečník, ale chtěl už nějaký o trošku lepší objektiv, než jsou ty setové, protože jak jsem se dočetl, např. ostření je pomalé.
Měl by se dát sehnat cca do 5000,- , máš spíš v plánu si ho sehnat z druhé ruky.
Plánuji fotit snad úplně vše ( zvířata, květiny, portréty, fotoreportáže na párty, oblohu, kdyby šlo, tak i makro ), byl bych rád za něco s průměrným zoomem do 200mm.
Děkuji mockrát za případné odpovědi. Vilda
mám dotaz, plánuji koupi těla D5100, jsem začátečník, ale chtěl už nějaký o trošku lepší objektiv, než jsou ty setové, protože jak jsem se dočetl, např. ostření je pomalé.
Měl by se dát sehnat cca do 5000,- , máš spíš v plánu si ho sehnat z druhé ruky.
Plánuji fotit snad úplně vše ( zvířata, květiny, portréty, fotoreportáže na párty, oblohu, kdyby šlo, tak i makro ), byl bych rád za něco s průměrným zoomem do 200mm.
Děkuji mockrát za případné odpovědi. Vilda
To máš dost nesplnitelné požadavky. Ono i z druhé ruky jsou ty ceny dost vysoké a např. co se týče nových objektivů, tak za ty prachy se vedle seťáku dá sehnat akorát 35mm F1,8 a 50mm F1,8 Trochu dráž je tam ještě 40mm F2,8 Macro, telezoom 55-200mm, univerzál 18-105mm, telezoom 55-300mm a tím to asi hasne. Tyhle by se možná bazarově pod 5 tisíc najít daly. V bazarech jsem skoro nic do 5 tisíc nenašel, snad ještě 18-70mm zoom, levně tam jsou akorát konstrukčně starší objektivy bez ostřícího motorku, a ty ti na D5100 nebudou ostřit. Na zvířata by se hodilo něco delšího (55-200mm, 55-300mm), ale to zas nebude dobré na párty, kde se hodí něco širšího a světelnějšího. Makro, to máš zase jiný objektiv nebo alespoň makropředsádku. Na tyto tvé požadavky budeš potřebovat tak tři objektivy, a to ještě nebudou žádní rychlíci v ostření a navíc každý z nich bude minimálně za tu pětku.