Tazatel: Neregistrovaný
Znění dotazu: Chci si pořídit širokoúhlý objektiv na focení krajiny,případně interiéru,za rozumnou cenu.
Který z těchto dvou je kvalitativně lepší,hlavně ostrostí?
Fotovýbava, které se dotaz týká: Olympus PM-2
Znění dotazu: Chci si pořídit širokoúhlý objektiv na focení krajiny,případně interiéru,za rozumnou cenu.
Který z těchto dvou je kvalitativně lepší,hlavně ostrostí?
Fotovýbava, které se dotaz týká: Olympus PM-2
Jsou tady recenze na oba. Po zběžném prohlédnutí snímků bych zvolil zoom. Kresba a ostrost 12-32 mi na podobném ohnisku rozhodně nepřišla horší. Přestože má svoje omezení (světelnost a absence focus ring) přijde mi jako lepší volba. Rozsah zoomu pak spolu s cenou jako bonus.
12-32mm mám a 14mm som si odskúšal a uvažujem, že si ho dokúpim. Voľba nie je podľa mňa jednoznačná, záleží čo už máš a čo chceš. Oba objektívy spojuje to, že su velmi kompaktné, to je ich zmysel. 12-32 má zoom, ale za slabšieho svetla končí. 14-ka je pevná, ale už je použiteľná aj v interiéri. Predstavuješ si malý objektív ako niečo čo zvládne rôznorodé svetelné podmienky alebo niečo čo Ti umožní meniť perspektívu?
Ono většinou na ty krajinky je třeba trochu přiclonit, aby objektiv měl co nejlepší kresbu. Ta 12-32 kreslí zrovna nejlíp díky horší světelnosti už od plné díry a tím už má i velkou DOF. Samozřejmě v horších podmínkách udělá světelnější objektiv lepší fotku než kresebnější nesvětelný, protože to vše může zdegradovat šum na vysokých ISO. Na druhou stranu fotka krajiny bez dobrýho světla je k ničemu.
Taky můžeš uvažovat o Samyangu 12/2. Je to manuální sklo. S parametrů vidíš, že je to rozumná širočina, kdy se ještě výrazně nebortí linie a světelnost je slušná. Dalším tipem by mohl být Tamron 14-150. Teď jsem na diginefu viděl pár fotek a na to jaký je to výletní univerzál jsem docela čučel...
kolyy: potřeboval bych tvoji osobní zkušenost s tímto zoomem, protože ho mám ve výběru. Ani tak mi nejde o rohovou neostrost, jako její rovnoměrnost, jestli se nevyskytuje místo (flek poblíž rohu), kde je kresba drobných detailů viditelně horší - slitá. samozřejmě může to být kusová záležitost, ale sbírám info... Dík
Taky můžeš uvažovat o Samyangu 12/2. Je to manuální sklo. S parametrů vidíš, že je to rozumná širočina, kdy se ještě výrazně nebortí linie a světelnost je slušná. Dalším tipem by mohl být Tamron 14-150. Teď jsem na diginefu viděl pár fotek a na to jaký je to výletní univerzál jsem docela čučel...
kolyy: potřeboval bych tvoji osobní zkušenost s tímto zoomem, protože ho mám ve výběru. Ani tak mi nejde o rohovou neostrost, jako její rovnoměrnost, jestli se nevyskytuje místo (flek poblíž rohu), kde je kresba drobných detailů viditelně horší - slitá. samozřejmě může to být kusová záležitost, ale sbírám info... Dík
rousini: môj kus má rohy na širokom konci mäkšie, pravý dolný o niečo výraznejšie. Nie je to sonymazanica, ale evidentné to je. Nie je to nijako nerovnomerné, kresba do rohu postupne mäkne. Priclonenie výraznejšie nepomáha. Podľa testov som očakával kresbu na úrovni mojej Fuji XC16-50, ale to je iba v strede. Vo finále nie som nespokojný, stačí si objektívy postaviť vedľa seba, ten rozdiel v rozmeroch je obrovský. Očakávať podobné optické výkony asi nebolo reálne. Čiže môj záver je, že na tak malé rozmery vykonáva 12-32 dobrú prácu, je to výborný univerzál, ale za objektív primárne určený na náročné krajinky by som ho nepovažoval.
Na krajinky je určitě lepší 12-32mm, která je je širokoúhlejší a 14mm tam díky zoomu jde nastavit taky a velmi ostrá až do rohů (14mm sice není vyloženě neostrý a rozmazaný, ale výborně ostrý je jen uprostřed a vše okolo je to dobré, ale ne výborné). Do interiérů je to už spíše remíza. 12-32mm má výhodu v širším úhlu záběru a zoomu, takže je více variabilní. Na druhou stranu má horší světelnost o 1 EV, což sice není ani nějak extra mnoho, ale také ani ne málo. Pro statické interiérové snímky to dožene stabilizací, nicméně na dynamické snímky už bude lepší ta 14ka. Pro tato navrhovaná použití bych tedy v celkovém součtu volil spíše 12-32mm.
[QUOTE=kolyy;37035]rousini: môj kus má rohy na širokom konci mäkšie, pravý dolný o niečo výraznejšie. Nie je to sonymazanica, ale evidentné to je. Nie je to nijako nerovnomerné, kresba do rohu postupne mäkne. Priclonenie výraznejšie nepomáha. Podľa testov som očakával kresbu na úrovni mojej Fuji XC16-50, ale to je iba v strede. Vo finále nie som nespokojný, stačí si objektívy postaviť vedľa seba, ten rozdiel v rozmeroch je obrovský. Očakávať podobné optické výkony asi nebolo reálne. Čiže môj záver je, že na tak malé rozmery vykonáva 12-32 dobrú prácu, je to výborný univerzál, ale za objektív primárne určený na náročné krajinky by som ho nepovažoval.[/QUOTE]
No sakryš, docela jsi ho sepsul, ale tím nepochybuju o tvých závěrech. Já totiž nemám nic širokého a navíc docela díru mezi skly m.zuiko 17/1,8 a 45/1,8. Tak jsem tento Panas 12-32 vybral jako lehčí variantu na méně náročné situace, do dobrého světla. Ten Milanův testovaný kus mi přišel v rozích akceptovatelný až na LD, ale tvůj popis je hrozivější. Jinak do testu jsem psal poznámku ke kresbě, možná by se k tomu mohl ještě Milan vyjádřit.
Vím samozřejmě o lepších sklech, ale to je z mé strany o neochotě utrácet dvacku za kus. Jinak se omlouvám zakladateli vlákna za vstup, a pokud se ještě objeví, tak toho zanechám.
No sakryš, docela jsi ho sepsul, ale tím nepochybuju o tvých závěrech. Já totiž nemám nic širokého a navíc docela díru mezi skly m.zuiko 17/1,8 a 45/1,8. Tak jsem tento Panas 12-32 vybral jako lehčí variantu na méně náročné situace, do dobrého světla. Ten Milanův testovaný kus mi přišel v rozích akceptovatelný až na LD, ale tvůj popis je hrozivější. Jinak do testu jsem psal poznámku ke kresbě, možná by se k tomu mohl ještě Milan vyjádřit.
Vím samozřejmě o lepších sklech, ale to je z mé strany o neochotě utrácet dvacku za kus. Jinak se omlouvám zakladateli vlákna za vstup, a pokud se ještě objeví, tak toho zanechám.
Děkuji za odpovědi všem co se zapojili do diskuse.Na focení krajin by asi ten panasonic 12-32mm stačil,ale v interieru fotím hlavně rostlinná akvária jako celek a tam větší
hloubka ostrosti je spíš potřeba.Focením se neživím,takže dávat dvacku za zuiko 12mm se mi dávat moc nechce.Mám sigmu 19mm a seťák 14-42mm a fotky mi z toho seťáku připadaly lepší jak z té sigmy.Takže hledám nějaký kompromis.Za svůj vstup se Rousiny omlouvat nemusíš,rád si přečtu názory těch zkušenějších,jelikož jsem ve focení začátečník,takže je pro mě každý názor cenný.
hloubka ostrosti je spíš potřeba.Focením se neživím,takže dávat dvacku za zuiko 12mm se mi dávat moc nechce.Mám sigmu 19mm a seťák 14-42mm a fotky mi z toho seťáku připadaly lepší jak z té sigmy.Takže hledám nějaký kompromis.Za svůj vstup se Rousiny omlouvat nemusíš,rád si přečtu názory těch zkušenějších,jelikož jsem ve focení začátečník,takže je pro mě každý názor cenný.