Sigma 17-70 náhrada?
Ahoj všem,
v nynější době mě začala pronásledovat myšlenka upgrade stávající sigmy 17-70
je to přesně tenhle model (ta nejstarší verze): Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 DC Macro
za něco lepšího (pokud něco do limitu 7000kč seženu)
máte nějaký nápady na lepší objektiv, nebo je blbost tenhle měnit?..
Přijde mi hlavně že mám fotky docela neostré .. i když se snažím fotit na krátké časy
díky za tipy a rady
v nynější době mě začala pronásledovat myšlenka upgrade stávající sigmy 17-70
je to přesně tenhle model (ta nejstarší verze): Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 DC Macro
za něco lepšího (pokud něco do limitu 7000kč seženu)
máte nějaký nápady na lepší objektiv, nebo je blbost tenhle měnit?..
Přijde mi hlavně že mám fotky docela neostré .. i když se snažím fotit na krátké časy
díky za tipy a rady
S trochou štěstí možná nějaký starší Tamron 17-50 v některé ze starších verzí, ten se prodává už za pět a ostřejší bude (po přiclonění) určitě. Ale ideální řešení to není, a bůhví jaké jiné divočiny přinese co se týče mechanického stavu a spolupráce s tělem. Chce to důkladně vyzkoušet před koupí, na Paladixu jich je dost.
Jinak je taky zásadní proč ti fotky připadnou neostré, jestli je to objektivem (není to žádný přeborník ostrosti) nebo něčím jiným.
Jinak je taky zásadní proč ti fotky připadnou neostré, jestli je to objektivem (není to žádný přeborník ostrosti) nebo něčím jiným.
hm, tak pokud se nedá sehnat poznatelně lepší obektiv ani z druhé ruky do 7000kč tak to asi nebudu řešit .. kdyžtak koukni na moje fotky v galerii konkrétně to subaru, případně i zkusím něco vyfotit nebo projít co mám a dát do galerie fotku kde to bude patrnější... třeba jen neumim fotit :D
No podíval jsem se, tam to už naráží na limity techniky, používat tuhle Sigmu (a vlastně kteroukoliv 17-70) na 2.8 nemůže udělat nic jiného než co je vidět. Když je zacloněno na 5.6 je rozdíl vidět (Hvězda), tam to zase stíhají omezení těla. Tvůj objektiv každopádně potřebuje clonit, a i tak má své meze, Tamron 17-50 je na 2.8 taky měkčí ale po přiclonění bude jednoznačně ostřejší. Na pohyblivé cíle to je zase jiná kapitola, tam to chce mít aspoň trochu v rukách, a levnější objektivy nikdy nebudou dost rychlé aby tu práci udělaly samy. Bude to tak trocha od všeho, ty ruce i ta technika, s obojím se dá něco dělat.
aha, jasně ta clona no s tim pořád bojuju (je lepší dát třeba vyšší iso, krátkej čas a vyšší clonu pro ostrou fotku při zachování světlosti?)
díky za radu... prosímtě vím že to je asi z cesty ale nevěděl bys jakou clonu +- volit dle 17-70 rozsahu aby to byl optimální poměr pro ostrost?...
díky za radu... prosímtě vím že to je asi z cesty ale nevěděl bys jakou clonu +- volit dle 17-70 rozsahu aby to byl optimální poměr pro ostrost?...
U tvého objektivu je maximální ostrost cca na cloně 8, úplně bych se vyhnul 17 mm na 2.8, pak samozřejmě taky záleží na způsobu ostření aby bylo zaostřeno přesně, automatický výběr bodů na to nebude ideální. Čas záleží na tom co bezpečně udržíš, to si musíš zjistit v praxi, podle teorie by to měla být převrácená hodnota ohnsikové vzdálenosti (přepočtené na kinofilm). Tedy při tvých 70 mm by to měla být 1/112, ale každý máme jinak pevné ruce. ISO bych pak pro začátek nechal na automatice, minimálně dokud nepřijdeš na to kolik typicky potřebuješ, stejně jako volbu času, čili fotit na prioritu clony a sledovat jaké časy se volí. S citlivostí bych to u 500D nepřeháněl, rychle roste šum a ten taky má razantní vliv na kvalitu.
jasně, díky, otestuju to a třeba pak celou koupi přehodnotím...na tu prioritu clony jsem fotil jen pár fotek nemam to moc vyzkoušený - takže to budu testovat. Z jinýho soudku -- osobně se mi některý fotky zdají dost "vyblitý" je nějaký nastavení který by udělalo jak se řiká zelenou zelenější a oživilo by to scénu? .. zkoušel jsem vyvážení bílé ale nějak jsem nenašel nic co bych jednoznačně prohlásil vypadá to živěji
edit.: a je tam změna barevnýho režimu nebo jak tomu říct kde se dá definovat i uživatelsky ... tam jsem si taky nevybral nebo nevim jakou kombinaci bílé - a barevnýho režimu používat
díky za rady
edit.: a je tam změna barevnýho režimu nebo jak tomu říct kde se dá definovat i uživatelsky ... tam jsem si taky nevybral nebo nevim jakou kombinaci bílé - a barevnýho režimu používat
díky za rady
ještě jedna věc co se týká focení, nevíš proč mi nejde při nastavení manuálu upravovat komp. expizice? resp se zobrazí jen něco jako rozsah ale štrafička do -2/+2 upravovat nejde.. dík za radu (u priority času/clony to jde)
Barevný režim si můžeš uživatelsky nastavit, přidat barvu a kontrast, když už tedy fotíš do jpegu. Vyvážení bílé nech na auto. A nesnaž se za každou cenu fotit v manuálním režimu, je to zbytečné, na prioritu clony funguje úplně stejně a dopočítá to líp než ty.
Korekce expozice v manuálu nefunguje proto, že potřebuje hýbat aspoň jednou veličinou, a když máš všechny napevno tak to prostě nejde. Umí ji jen málo foťáků, a to musí mít AutoISO v M. Takže přirozeně korigovat expozici nemůžeš když není čím.
Korekce expozice v manuálu nefunguje proto, že potřebuje hýbat aspoň jednou veličinou, a když máš všechny napevno tak to prostě nejde. Umí ji jen málo foťáků, a to musí mít AutoISO v M. Takže přirozeně korigovat expozici nemůžeš když není čím.
dobře ty barvy poladim, auto pro bílou už mi radily i jinde tzn. nebudu měnit...
A budu fotit prioritou clony, na tom bych se rád naučil používat i korekci expozice (kterou jsem jaksi doteď úplně abstrahoval - manual to neuměl)
za veškerý rady moc díky!
má to focení přes prioritu clony nějakou nevýhodu o který bych měl vědět?
A budu fotit prioritou clony, na tom bych se rád naučil používat i korekci expozice (kterou jsem jaksi doteď úplně abstrahoval - manual to neuměl)
za veškerý rady moc díky!
má to focení přes prioritu clony nějakou nevýhodu o který bych měl vědět?
No může ti to ve špatných podmínkách nastavit čas, který způsobí pohybovou neostrost. To si musíš pohlídat s ohledem na scénu. Proto třeba focení sportovních aktivit se spíš odehrává v prioritě času nebo plném manuálu.
Proto se vždycky před cvakem musíš mrknout na okamžité hodnoty, jestli jsou akceptovatelné nebo s něčím pohnout (ISO...).
Proto se vždycky před cvakem musíš mrknout na okamžité hodnoty, jestli jsou akceptovatelné nebo s něčím pohnout (ISO...).
A hlavně je dobré nestudovat fotky v plném 100% zobrazení. To jsou fotky i z těch nejlepších poťáku zdánlivě mázlé. Jestli myslíš zrovna tohle subaru https://www.digimanie.cz/galerie/showimage.php?i=37511 tak pokud máš ještě RAW, tk s tou fotku jde ještě krásně pracovat...
Takhle jde například upravit i JPG - A šlo by to určitě ještě líp ;)
Ono to chce nejen umět ovládat foťák, ale i následný soft pro úpravy... Určitě bych ještě ten objektiv nezatracoval a zkusil zapracovat na samotném focení. ;)
Takhle jde například upravit i JPG - A šlo by to určitě ještě líp ;)
Ono to chce nejen umět ovládat foťák, ale i následný soft pro úpravy... Určitě bych ještě ten objektiv nezatracoval a zkusil zapracovat na samotném focení. ;)