
Objektiv 14-140(150) na micro 4/3
Neviem či má na to niekto odpoveď. Mám Panasonic 14-140mm F3.5-5.6 a aj keď sú objektívy Panasonic často náchylné na odlesky, 14-140mm je na tom celkom dobre. Osobne by som však nevolil medzi týmito objektívmi podľa odleskov.
Podobná koncepce, podobné výsledky - při přímém pohledu do zdroje světla jedna výraznější fléra, celkově slušná odolnost, a minimální pozorovatelné rozdíly. Mnohem zásadnější rozdíly jsou jinde, a jak správně poukazuje kolyy výběr mezi nimi by se měl řídit jinými parametry. Například to, že takové objektivy obvykle trpí na výraznější zkreslení vzhledem k optické konstrukci superzoomu, a velkou výhodou je automatická korekce která ovšem funguje jen při stejné značce těla a objektivu, mi připadne mnohem zásadnější. Takže ze začátku je třeba se ptát na jakém těle se bude používat, a co od toho objektivu očekávám. Odlesky v tomhle případě bývají až na x-tém místě.
[QUOTE=Sakini;44655] Například to, že takové objektivy obvykle trpí na výraznější zkreslení vzhledem k optické konstrukci superzoomu, a velkou výhodou je automatická korekce která ovšem funguje jen při stejné značce těla a objektivu, mi připadne mnohem zásadnější.[/QUOTE]
Korekcia skreslenia je súčasť M43 štandardu a funguje teda pri ľubovoľnej kombinácii tela a objektívu. To je určitá výhoda tohto systému. Ten Tamron vyskúšaný nemám, ale predpokladám, že sa v tomto chová rovnako ako akýkoľvek iný M43 objektív.
Korekcia skreslenia je súčasť M43 štandardu a funguje teda pri ľubovoľnej kombinácii tela a objektívu. To je určitá výhoda tohto systému. Ten Tamron vyskúšaný nemám, ale predpokladám, že sa v tomto chová rovnako ako akýkoľvek iný M43 objektív.
No, doteď jsem myslel že i zkreslení je vyhraněné značce, zase jsem o něco moudřejší. Vím že je to ošemetné s korekcí aberace, Olympusy tohle info dlouho nezapisovaly vůbec a Panasonic jen pro vlastní objektivy. Ten Tamron jsem taky live neviděl, takže jsem musel výjimečně vyjít jen z recenzí, ale nepůsobí nějak zásadně jinak, reakce uživatelů jsou pozitivní.
Samému mi nie je jasné ako to presne s jednotlivými autokorekciami na M43 je, nevidel som to nikde poriadne zdokumentované a na internete sa nachádzajú konfliktné informácie. Pokiaľ viem, súčasná situácia je nasledovná:
- skreslenie: je súčasť štandardu, korekciu aplikujú všetky telá pre všetky objektívy pre jpeg, do rawu sa zapisujú metadata pre konvertory (profily sú teda vždy zahrnuté v rawe, neexistujú samostatne).
- vinetácia: zrejme je tiež súčasť štandardu, podobne ako skreslenie. Nie je to také jednoduché overiť ako pri skreslení, nevšimol som si však rozdiel medzi jpegmi a rawmi používajúcimi korekciu. V tele je možné korekciu vinetácie zapnúť alebo vypnúť, či to vypne aj korekciu v rawe, netuším.
- chromatická aberácia: v súčasnosti korigujú CA všetky aktuálne telá pre všetky objektívy, ale mám dojem, že to nie je súčasť štandardu. Korekcie rovnakého objektívu na rôznych telách totiž vyzerajú inak a inak vyzerá aj výsledok korekcie z raw konvertorov. Objektívy Panasonic sú najlepšie korigované v jpegoch z Panasonic foťákov, raw konvertory robia autokorekciu slabšie (LR, Silkypix) a aj v jpegoch Olympus je tá korekcia slabšia. Vyzerá to teda tak, že každý používa svoj vlastný algoritmus a neexistuje spoločný štandard.
- skreslenie: je súčasť štandardu, korekciu aplikujú všetky telá pre všetky objektívy pre jpeg, do rawu sa zapisujú metadata pre konvertory (profily sú teda vždy zahrnuté v rawe, neexistujú samostatne).
- vinetácia: zrejme je tiež súčasť štandardu, podobne ako skreslenie. Nie je to také jednoduché overiť ako pri skreslení, nevšimol som si však rozdiel medzi jpegmi a rawmi používajúcimi korekciu. V tele je možné korekciu vinetácie zapnúť alebo vypnúť, či to vypne aj korekciu v rawe, netuším.
- chromatická aberácia: v súčasnosti korigujú CA všetky aktuálne telá pre všetky objektívy, ale mám dojem, že to nie je súčasť štandardu. Korekcie rovnakého objektívu na rôznych telách totiž vyzerajú inak a inak vyzerá aj výsledok korekcie z raw konvertorov. Objektívy Panasonic sú najlepšie korigované v jpegoch z Panasonic foťákov, raw konvertory robia autokorekciu slabšie (LR, Silkypix) a aj v jpegoch Olympus je tá korekcia slabšia. Vyzerá to teda tak, že každý používa svoj vlastný algoritmus a neexistuje spoločný štandard.
Nevím, jak ta dvojková řada Olympusu, ale první a Tamron to je bída. Panák na tom byl nejlíp, ale já bych takový sklo nechtěl. Jako univerzalita tam je, ale zase je to na m43 docela roura a výsledky nestojí za moc. Tady hodně platí něco za NĚCO.
Já jsem s 14-140mm spokojen ta nová verze starou neznám jen vím že je velká a těžká,dříve jsem měl základ a 45-200mm a opravdu vadilo to přehazování,nyní je to bez problémů jsem spokojen měním jednou za den a to večer za G 20mm.
Podle hodnocení na DOX si nestojí špatně a na záznam videa je přiblížení příjemné.
Podle hodnocení na DOX si nestojí špatně a na záznam videa je přiblížení příjemné.