Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Sony A7 III

crashpc (541)|11.9.2018 12:27
Tak UniWB jistě není nic, co by rozhodovalo o koupi, ale zajímá mě to. Je možné, že se vydám někam ke Škoďákovi na vyzkoušení abych věděl co a jak.

Na M6 používám vpodstatě střední bod, a v případě manual focus pak touch-posuv při zazoomovaném náhledu. Nicméně šipky by mi asi nevadily. Touch panel kvůli ostření mě vpodstatě nezajímá. ALE, ovládání všech ostatních funkcí dotykáčem je opravdu hodně užitečná věc. "TO" chci, tak na "TO" zase klepnu. Bez dotykáče je to o tom zapamatovat si co kde je rozházené po tlačítkách, nebo bloudit po sáhodlouhých menu, a to už by štvát mohlo. No, proto bych si to asi měl vyzkoušet.
Jak je ten dotykáč implementovaný? Dá se přes něj nastavit kompenzace expozice, ISO, opožděná spoušť, vyvážení bílé?

Určitě by se mi rozmazlení přesným a rychlým ostřením líbilo, ale nevyžaduju to nutně. Stačí aby to semtam vzalo nějakou momentku, list papíru, nenasvětlený produkt, a to je celé. Když o něco jde, tak skoro vždycky používám manuální focus. EyeAF by asi část toho mohl zvrátit, ale opět, není to nic, co by rozhodovalo přímo o tom, zda koupím, nebo ne.

První generaci A7/A7R jsem taky měl v merku, ale brzo jsem zjistil, že kompromisů je opravdu příliš. Když to řeknu přehnaně, přijde mi dost blbý, že bych hodil "třicet litrů do kanálu", když můžu za 40k mít funkční věc. Takové jednání by nedávalo smysl. Proto jsem od té jedničkové volby upustil.
Co mě dělí od II a III řady je natvrdo cena. Je opravdu dost vysoká, a můj rozpočet se musí dělit s mnoha dalšími koníčky. Kdybych do toho započítal všechny skla a příslušenství, tak se to asi přehoupne snadno přes 100k. Koníčky mám tak čtyři, pět, mno a volnejch půl mega na hraní prostě nemám. :-D
Některé koníčky dokonce musí zaplatit samy sebe, jinak bych je neměl (3D tisk a podobné).

Co se rozlišení týká, chtěl bych povětšinou standarizovat výstup na 4K. To neudělá ostudu ani za dvacet let, pokud někoho opravdu budou zajímat faktická "data na fotce" a ne "pixel peeping". Bayerova maska, ořez a processing, to všechno snižuje reálné rozlišení, a proto je vždycky vhodné mít více. 10Mpx se ještě dá, zvlášt s velkými pixely, ale jak píšeš, může to být na hraně, a pro stejný výkon oproti vyššímu rozlišení to chce lepší objektivy. To něco stojí. A já jsem si tak spočítal, že snímač mě tedy vyjde levněji než objektivy... Nepotřebuju od toho nijak víc než 1FPS ani super tracking, tak mi to přijde jako využití možností stroje. Stroj s 12Mpx a 30FPS by mi nebyl k užitku.

Pokud jsem dobře četl, tak A7II má ještě starší non-BSI snímač, který relativně šumí, kdežto A7R II a A7III už mají moderní BSI. Tak tady souhlasím. Jediná šance na A7III je, že bych ho našel do 35k. To se asi nestane.

Ten 35mm by byl na stroji skoro nalepený. Ostatní ohniska bych nandaval zřídka. Nicméně určitě budu přidávat širokoúhlé sklo, 85mm f/1.8 a 100-400mm zoom by pak taky bodnul. U toho širokáče nemám ponětí. Měl jsem na Canonu 11-22mm (šel až na 10mm při takové fintičce) což dává 16mm na široko, a to myslím, že bylo super, a tak akorát. Pak jsem dokoupil Samyang 8mm f/2.8, a to už bylo opravdu těžké pořízení, protože to vždy zabíralo i plno věcí, které jsem fotit vlastně nechtěl, a překážely. Jenže 16mm pancake na Sony asi nebude žádné. Odhaduju...

Každopádně díky za info, pomoc a diskusi. nějak to přechroupu, pojedu třeba vyzkoušet, a něco se stane... :-)
kolyy (1542)|11.9.2018 17:03
[QUOTE=crashpc;49266]Na M6 používám vpodstatě střední bod, a v případě manual focus pak touch-posuv při zazoomovaném náhledu. Nicméně šipky by mi asi nevadily. Touch panel kvůli ostření mě vpodstatě nezajímá. ALE, ovládání všech ostatních funkcí dotykáčem je opravdu hodně užitečná věc. "TO" chci, tak na "TO" zase klepnu. Bez dotykáče je to o tom zapamatovat si co kde je rozházené po tlačítkách, nebo bloudit po sáhodlouhých menu, a to už by štvát mohlo. No, proto bych si to asi měl vyzkoušet.
Jak je ten dotykáč implementovaný? Dá se přes něj nastavit kompenzace expozice, ISO, opožděná spoušť, vyvážení bílé?[/QUOTE]

Ten dotykáč v tretej generácii je vyložene obmedzený, v podstate sa s tým dá akurát vyberať ostriaci bod a zväčšovať náhľad pri prezeraní. Ten výber expozičných parametrov cez displej poznám z G9X II, kde je to v podstate nutnosť, keďže má len jedno koliesko. Ale neviem či takýto systém ešte nejaký výrobca má. Aj Panasonic má niečo podobné iba pre video a aj to iba pomocou takej lišty.

Pri Sony sa celkom zjavne počíta s klasickým ovládaním. Máš tam tri kolieska, ktoré si môžeš nastaviť ako chceš a k tomu kompenzáciu expozície. Skoro všetky tlačítka sa dajú tiež nastaviť. Takže na začiatku si vymyslíš, ako to chceš ovládať, nastavíš si to a potom už to vieš. Osobne mám vpredu clonu, vzadu komp.expozície a na funkčnom tlačítku max.expozičný čas, toto využívam pre 99% fotiek (v A s auto ISO).

[QUOTE=crashpc;49266]Co se rozlišení týká, chtěl bych povětšinou standarizovat výstup na 4K. To neudělá ostudu ani za dvacet let, pokud někoho opravdu budou zajímat faktická "data na fotce" a ne "pixel peeping". Bayerova maska, ořez a processing, to všechno snižuje reálné rozlišení, a proto je vždycky vhodné mít více. 10Mpx se ještě dá, zvlášt s velkými pixely, ale jak píšeš, může to být na hraně, a pro stejný výkon oproti vyššímu rozlišení to chce lepší objektivy.[/QUOTE]

Tak tak, na 4K vyzerá 10Mpx výstup úplne v pohode. Tie objektívy sú robené na viac ako 24Mpx (celkovo), takže je to kvalitných 10Mpx. Ale zväčšovať/rezať už sa dá len trochu. Pri A7R II máš naopak ešte krásnu rezervu.

[QUOTE=crashpc;49266]Pokud jsem dobře četl, tak A7II má ještě starší non-BSI snímač, který relativně šumí, kdežto A7R II a A7III už mají moderní BSI. Tak tady souhlasím. Jediná šance na A7III je, že bych ho našel do 35k. To se asi nestane.[/QUOTE]

Tak tá šanca je veľmi malá. Inak snímač v A7R II a A7R III je identický, líši sa to procesorom. Čiže ide stále o špičkový senzor.

[QUOTE=crashpc;49266]Ten 35mm by byl na stroji skoro nalepený. [/QUOTE]

Tak si to určite vyskúšaj v tejto kombinácii, aby si videl ako Ti to sadne. Počítaj, že to bude citeľne väčšie a ťažšie ako M6+22mm. Ale získaš hľadáčik, aj keď displej sa samozrejme nedá vyklopiť úplne hore ako pri M6.

Keď si skúsiš ostrenie, počítaj s tým, že v AF-C je to rýchlejšie ako pri AF-S, kde Sony ešte robí kontrastnú detekciu pomocou prepulzovania. Rozdiel je tiež v tom, že pri AF-S prístroj otvára clonu na maximum (aspoň pri niektorých objektívoch), kým pri AF-C ostrí na danej clone. Otváranie clony opäť trochu spomaľuje, ale zase to dokáže spoľahlivejšie zaostriť za horších svetelných odmienok.

[QUOTE=crashpc;49266]Ostatní ohniska bych nandaval zřídka. Nicméně určitě budu přidávat širokoúhlé sklo, 85mm f/1.8 a 100-400mm zoom by pak taky bodnul.[/QUOTE]

Parádna 85mm/1,8 od Sony je k dispozícii za rozumnú cenu. Pri 100-400mm by som momentálne asi šiel do Sigmy 100-400mm pre Canon EF cez ich MC-11 adaptér, keďže objektív od Sony je hrozne drahý. Alebo počkal či Sigma nepríde s FE verziou.

[QUOTE=crashpc;49266]U toho širokáče nemám ponětí. Měl jsem na Canonu 11-22mm (šel až na 10mm při takové fintičce) což dává 16mm na široko, a to myslím, že bylo super, a tak akorát. Pak jsem dokoupil Samyang 8mm f/2.8, a to už bylo opravdu těžké pořízení, protože to vždy zabíralo i plno věcí, které jsem fotit vlastně nechtěl, a překážely. Jenže 16mm pancake na Sony asi nebude žádné. Odhaduju...[/QUOTE]

Pevných širokých skiel je veľký výber, ale väčšinou sú už o niečo väčšie, okolo pol kila. Najkompaktnejší je Voigtlander 15mm F4,5 (manuálny fokus), to je celkom dobrá voľba, o ktorej perspektívne tiež uvažujem. Myslím, že nie je oveľa väčší ako Canon 11-22mm. Ak chceš zoom, tak najmenší je momentálne Sony 16-35mm/4, čo je super objektív, ktorý mám a popísal som vyššie, ale cena a rozmery sú trochu inde. Ale nie je to len širokáč, ale už aj praktický univerzál. Ohlásená je tiež Laowa 10-18/4 (MF) a pošuškáva sa o širokom Tamrone. Ak však nefotíš na široko často, tak možno Ti postačí APS-C - v tom prípade je tu kompaktný Sony 10-18mm/4 alebo "za hubičku" manuálny Samyang 12mm/2.
crashpc (541)|11.9.2018 17:53
Díky za technickou odpověď.

V takovém případě dotykáč vůbec nepotřebuju. Chtěl bych ho využívat opravdu hodně interaktivně, tak jako u Canonu. To bude asi takový deficit při porovnávání značek, ale zdá se, že ho překousnu ve jménu ostatních věcí.

Šance na nákup A7 III za tu cenu je jistě malinká, no ale ten EOS M6 jsem měl již nějakou dobu, a v setu s 15-45mm objektivem byl nový za 8000Kč. To Samyang sklo, co se prodalo, co jsem chtěl, se nakonec prodalo za 4500Kč. Prostě když člověk číhá dost dlouho, občas na něho něco zbyde. Pravda ale, že na A7 III teď bude ještě půl roku číhat hodně moc lidí, takže šance jsou ještě menší.

Co se velikosti týká, ano, rozdíl jsem si porovnal na camerasize.com. A jelikož jsem měl Nikon D600/D610, umím si představit co mě čeká, a jsem ochoten to akceptovat. I když Sony má ty těla na svou velikost relativně těžší. No, zkrátka to za ten upgrade stojí.

Co se ostření týká, to je dost cenná informace, ale vpodstatě to dopadne tak, že nastavím co mi víc vyhovuje, ale nebudu se trápit absolutním výkonem ostření. Hlavně že to nějak zaostří. Přežil jsem i Canon EOS M, a Canon EOS M6 pořád ještě není žádná velká sláva. Tedy tady jsem rychlost částečně ochoten překousnout.
Změny clony při a po ostření se docela bojím. To může nadělat paseku kvůli focus shift a různému tomu "dýchání".

Až se ujasní cena, a koupí základní set, tak si pobrousím zuby na ten Sony 85mm f/1,8. Byl mi už doporučen vícekrát, a venku se dá pořídit za normální penízky.
Co se 100-400mm týká, jaký máš názor na Tamron? Někdo to chválí, někdo to haní, nevím co si mám z toho vzít. Sigma by určitě byla super. No nevím jestli bych chtěl s ní žít přes adaptér (další peníze). Než tohle všechno provedu, a vyzbyde na 100-400, je možné, že uběhne i půl roku, takže třeba Sigma opravdu stihne udělat tenhle objektiv ina FE mount.

Ten Voightlander mě láká, kouknu na něj. Bylo by to asi přesně to, co bych od toho potřeboval. Zoom to zdaleka být nemusí. S 11-22mm jsem vždy fotil jen na 10-11mm. O Samyangu 12mm f/2 vím. to je ale snad na APS-C snímač, a to už bychom se dostali na rozmezí 18-20mm. A to mi přijde krapítek dost. 15 mi přijde jako ideál.

Moc díky za cenné info! Opravdu mi to pomohlo.
kolyy (1542)|11.9.2018 19:30
[QUOTE=crashpc;49272]Šance na nákup A7 III za tu cenu je jistě malinká, no ale ten EOS M6 jsem měl již nějakou dobu, a v setu s 15-45mm objektivem byl nový za 8000Kč. To Samyang sklo, co se prodalo, co jsem chtěl, se nakonec prodalo za 4500Kč. Prostě když člověk číhá dost dlouho, občas na něho něco zbyde. Pravda ale, že na A7 III teď bude ještě půl roku číhat hodně moc lidí, takže šance jsou ještě menší. [/QUOTE]

Je otázka, či je pre Teba vhodnejšia A7 III alebo A7R II. A7 III má okrem dotykáča, joysticku, dvoch slotov, veľkej batérie naviac hlavne rýchlejšie ostrenie a rýchlejšie sériové snímanie s živým náhľadom. Možno sú tam ešte nejaké ďalšie zmeny, ale ak nič z toho výrazne nepotrebuješ, tak 42Mpx je asi dosť vážny argument na druhej strane váh.

[QUOTE=crashpc;49272]Co se velikosti týká, ano, rozdíl jsem si porovnal na camerasize.com. A jelikož jsem měl Nikon D600/D610, umím si představit co mě čeká, a jsem ochoten to akceptovat. I když Sony má ty těla na svou velikost relativně těžší. No, zkrátka to za ten upgrade stojí.[/QUOTE]

Tak oproti D610 je to ešte stále maličký prístroj ;)

Kombinácia A7 III + Samyang 35/2,8 (resp. 24/2,8) sa mi vojde do tohto:

https://www.megapixel.cz/lowepro-format-tlz-10

[QUOTE=crashpc;49272]Změny clony při a po ostření se docela bojím. To může nadělat paseku kvůli focus shift a různému tomu "dýchání".[/QUOTE]

Je zaujímavé, že rôzne objektívy sa chovajú v AF-S rozlične. Niektoré, ako napríklad Samyang 35/2,8, ostria vždy v AF-S otvorené, kým iné, ako Sony 16-35/4, na nastavenej clone. Zrejme si sám objektív povie, ako chce ostriť. Pri AF-C (aspoň na A7 III) je to vždy na danej clone (do F11). Takže si človek môže vybrať.

[QUOTE=crashpc;49272]Co se 100-400mm týká, jaký máš názor na Tamron? Někdo to chválí, někdo to haní, nevím co si mám z toho vzít. Sigma by určitě byla super. No nevím jestli bych chtěl s ní žít přes adaptér (další peníze).[/QUOTE]

Osobnú skúsenosť nemám, ale čítal som že Tamron 100-400mm tiež nie je zlý. Ja by som preferoval Sigmu 100-400mm hlavne kvôli tomu, že je v zozname podporovaných objektívov pre ich vlastný adaptér MC-11. Iste, ten adaptér poberie s akousi funkčnosťou hocičo, ale predsa len kombinácia Sigma objektív+adaptér mi znie lepšie.

[QUOTE=crashpc;49272]Než tohle všechno provedu, a vyzbyde na 100-400, je možné, že uběhne i půl roku, takže třeba Sigma opravdu stihne udělat tenhle objektiv ina FE mount.[/QUOTE]

Tak Sigma za pár mesiacov portovala celý sortiment ich "Art" pevných skiel na E-mount, od 14mm-135mm. Sú to v podstate objektívy so zabudovaných adaptérom a optimalizovným firmwarom pre E-mount. Dúfam, že keď už sú pevné sklá normálne v predaji tak by mohli v druhej vlne portovať druhú polovicu zoznamu a to sú zoomy, vrátane napríklad 100-400mm:

https://www.sigmaphoto.com/mount-converter-mc-11

[QUOTE=crashpc;49272]Ten Voightlander mě láká, kouknu na něj. Bylo by to asi přesně to, co bych od toho potřeboval. Zoom to zdaleka být nemusí. S 11-22mm jsem vždy fotil jen na 10-11mm.[/QUOTE]

Pokiaľ si schopný zniesť väčšie rozmery a chcel by si niečo svetelnejšie, tak sú tu napríklad ešte Samyang 14mm/2,8 (AF a MF verzie) alebo Laowa 15mm/2 (MF). Pre extrémistov je určená Sigma 14mm/1,8 s 1,1kg ;)

[QUOTE=crashpc;49272]O Samyangu 12mm f/2 vím. to je ale snad na APS-C snímač, a to už bychom se dostali na rozmezí 18-20mm. A to mi přijde krapítek dost. 15 mi přijde jako ideál.[/QUOTE]

Pri Sony je APS-C crop 1,5x (oproti Canonu 1,6x), takže tých 12mm zodpovedá 18mm na FF, čo je blízko k 11mm na EOS-M.
Loskyn (177)|13.9.2018 23:02
[QUOTE=kolyy;49243]Exponujem samozrejme tak, aby som sa vyhol prepalom, ktoré sú nezachrániteľné. Následne pri vyvolaní z rawu naspäť presvetľujem tmavé oblasti. V špecifických situáciách môžem nejaké prepaly nechať, ale to je skôr výnimka.[/QUOTE]

Leckdy jsou lehčí přepaly pro celkovou kvalitu výhodnější. Já např. v interiéru, občas, když jsou okna silně zalité sluncem, nechávám v oknech lehčí přepaly. Ale jen decentní, což ve výsledku příliš nevadí a naopak to nejednou krásně podtrhne atmosféru.

[QUOTE=kolyy;49243]Tak neviem čo z toho chceš vidieť. Úplne iné fotky z úplne iných situácií, nemyslím že sa z toho dá čokoľvek vyvodiť. Snáď nechceš naznačiť, že jasné výsledky z kontrolovanej porovnávacej scény má človek ignorovať na základe dojmu z nejakých náhodných fotiek? [/QUOTE]

Určitě tím nechci říct, že bychom měli ignorovat testy Dpreview. Ty testy jsou podle mě velmi dobré. Nikdo takto dlouhodobě v takovém měřítku netestuje. Jedna scéna a stejné podmínky, to je pro srovnávání to nejlepší. A ze srovnání mi je jasné, že A7 III více šumí (platí od ISO 200 u některých modelů MFT). Ačkoliv uznávám, že je A7 III na špici mezi FF co do obrazové kvality, tak co se týká šumu samotného, tak od ISO 200 na MFT mají některé kamery M43 méně šumu.

Srovnání na Dpreview
Tam je také kromě většího množství šumu vidět u Sony i ztráta barev. Avšak na těch malých náhledových výřezech to není tolik vidět. Z vyvolaných Rawů je to o dost více vidět, ty rozdíly.


Ale je to jen jedna jediná studiová scéna. Tím chci říct, že je dobré se nezaměřit jen na toto jediné. Protože každá kamera je různě citlivá na různé kanály. V této malé scéně se barvy odráží, prolínají, což se v konečném důsledku pak u některých fotoaparátů může různě projevovat. Např. ty různé barevné nádechy.
Podle mě jistě důležité, abychom se nezaměřovali jen na jedny testy. Ale co doporučuji je to, aby si fotograf otestoval osobně v různých podmínkách ty kamery, které jej zajímají.
Když to shrnu, tak na základní ISO, tam má A7 III od +3 EV velkou výhodu při vytahování stínů. Jistě by výsledky byly o poznání lepší, kdybychom nastavili rozšířené ISO 64.
Pak se to při citlivostech vyšších vyrovnává i při vytahování stínů. Pokud ale porovnáváme samotné vyvolané snímky od ISO 200, tak má např. EM1 M2 znatelně méně šumu. To platí u řady dalších MFT těl.

Říkáš, že dávám nahodné snímky. Klidně dám další z A7 III na ISO 12800, a opět to samé, šum má A7 III v tom porovnání jasně výraznější, agresivnější. Jen to potrvrzuje ty výsledky studiových testů.

Ty výřezy jsou z vyvolaných Rawů, z výsledků testovaní Dpreview a ty Raw soubory jsou ke stažení zde:

https://www.dpreview.com/sample-galleries/6769434587/sony-a7-iii-sample-photos/1032372014

https://www.dpreview.com/sample-galleries/8542947609/olympus-om-d-e-m1-mark-ii-real-world-samples-gallery/2016836204
DSC02084 A7III 12800 výřez I..png PB050126 EM1 M2 ISO 3200 výřez I..png PB050126 EM1 M2 ISO 3200 výřez II..png PB050126 EM1 M2 výřez ISO 3200 III..jpg PB050126 EM1 M2 ISO 3200 výřez IV..png
kolyy (1542)|13.9.2018 23:35
[QUOTE=Loskyn;49290]Leckdy jsou lehčí přepaly pro celkovou kvalitu výhodnější. Já např. v interiéru, občas, když jsou okna silně zalité sluncem, nechávám v oknech lehčí přepaly. Ale jen decentní, což ve výsledku příliš nevadí a naopak to nejednou krásně podtrhne atmosféru. [/QUOTE]

Tak práve prepálené okná mne osobne výrazne bijú do očí svojou neprirodzenosťou a vždy ich riešim. Dosť často to ale nie je úplne možné, aspoň s M43 nie, a človek to musí nechať tak. Inak samozrejme, nejaká presvitajúca obloha medzi stromami a podobne, to je nezmysel skúsiť zachraňovať.

[QUOTE=Loskyn;49290]Určitě tím nechci říct, že bychom měli ignorovat testy Dpreview. Ty testy jsou podle mě velmi dobré. Nikdo takto dlouhodobě v takovém měřítku netestuje. Jedna scéna a stejné podmínky, to je pro srovnávání to nejlepší. A ze srovnání mi je jasné, že A7 III více šumí (platí od ISO 200 u některých modelů MFT). Ačkoliv uznávám, že je A7 III na špici mezi FF co do obrazové kvality, tak co se týká šumu samotného, tak od ISO 200 na MFT mají některé kamery M43 méně šumu.

https://www.dpreview.com/reviews/ima...97090759766871
Tam je také kromě většího množství šumu vidět u Sony i ztráta barev.[/QUOTE]

A kedy už sa konečne pozrieš na tú low-light scénu?

[QUOTE=Loskyn;49290]Ty výřezy jsou z vyvolaných Rawů, z výsledků testovaní Dpreview a ty Raw soubory jsou ke stažení zde:[/QUOTE]

Ale ja mám predsa už tisícky nafotených rawov, nepotrebujem niečo sťahovať. Keď som to kúpil, tak som si to na kontrolovanej scéne odskúšal a viem na čom som. Ale ok, nech je teda E-M1 II o tretinku EV lepšia ako GX80, čo to teda mení? Pre mňa nič.
Branoxy (9)|14.9.2018 15:15
Loskyn nechapem co si tu stale dokazujes s tvojim Olympusom. Dokedy tu chces davat nezmyselne porovnania vystupu z M43 vs FF? A73 tvoj EM1 M2 bohuzial rozseka v kazdom aspekte, uz sa s tym zmier. :)
crashpc (541)|15.9.2018 15:45
Já tedy vidím, že Sony má při větším šumu stále více detailu a více kontrastu. Výsledek pak při dvou stopách rozdílu v neprospěch Sony je tak max 1/3 stopy až NULA.
MFT není špatné, ale holt jsou na světě mocnější formáty. MFT je malá ryba v jezírku. Jsou tam větší ryby. FF ryby, MF ryby, a ryby co fotí s Hubblovým teleskopem. :-)

Přiznám se, že scénu často analyzuju do podrobna, a také některé části snímku nechávám přepálit. Ideálně to funguje u odlesků a u nebarevných částí snímků. Jakmile se začne přepalovat barevná část snímku, obvykle se začne přepalovat jen jedna nebo dvě barvy, takže přepálené místo získá jinou barvu, než původně mělo, a to už je hodně špatné.

Rozšířené ISO je u Sony aparátů takřka k ničemu. Je to veskutečnosti fotka na ISO100, později matematicky ztmavená.

Tady je další porovnávačka Sony A7 III proti Olympusu, s dvěma stopama znevýhodnění:


A myslím, že Oly tu dostává "na prdel". Takže opravdu moc záleží na tom co se fotí, jak se fotí, a to do toho nemíchám processing...

Co se šumu v pozadí týká, to mě netrápí. Plno fotek se šumem v pozadí se dá brutálně selektivně odšumět.

Mno, v mezičase jsem si objednal svůj první objektiv na Sony FE. Samyang AF 35mm f/2.8. Snad do konce příštího týdne dorazí, a konečně vyzkouším A7R.
Modlím se, aby se mi líbil, protože zas tak moc toho se mi nelíbí. Každej výrobce má nějaké velké mouchy. A je potřeba pro nějaké se rozhodnout, a "sežrat je". :-)
kolyy (1542)|15.9.2018 16:03
[QUOTE=crashpc;49300]Mno, v mezičase jsem si objednal svůj první objektiv na Sony FE. Samyang AF 35mm f/2.8. [/QUOTE]

Som zvedavý, ako ho zhodnotíš. Canon 22/2 je silná konkurencia, to treba uznať.

[QUOTE=crashpc;49300]Snad do konce příštího týdne dorazí, a konečně vyzkouším A7R.[/QUOTE]

Hovoríš znova o prvej generácii, alebo máš na myslí dvojku?
crashpc (541)|15.9.2018 22:33
Jo, je to krásné v tom, že na plnou díru je to až na nějaké drobné vpodstatě přímý ekvivalent. 22mm f/2 >> 35mm f/2.8
Rozdíl je v tom, že u A7R na ISO100 neexistuje ekvivalentní nastavení pro M6... U A7R II s IBIS pak je to ještě jinde.

Koupil jsem narychlo A7R - jedničkovou řadu. Když se osvědčí, neměl by být problém do dvou tří měsíců přeskočit na dvojkovou a přidat 85mm f/1.8. Když se to nebude líbit, aspoň ztráta nebude taková. Jsem si vědom rozdílů a omezení jedničkového modelu, zpočátku to hodlám ignorovat. Zajímá mě funkčnost celého ekosystému, ně nějaká chybějící featurka na těle...
kolyy (1542)|17.9.2018 15:46
[QUOTE=crashpc;49303]Jo, je to krásné v tom, že na plnou díru je to až na nějaké drobné vpodstatě přímý ekvivalent. 22mm f/2 >> 35mm f/2.8
Rozdíl je v tom, že u A7R na ISO100 neexistuje ekvivalentní nastavení pro M6... U A7R II s IBIS pak je to ještě jinde.[/QUOTE]

S crop faktorom 1,6x to vychádza na 35mm F3,2, takže nejakú tretinku EV navyše dostaneš. Ale to je nepodstatný a ťažko rozpoznateľný rozdiel.

[QUOTE=crashpc;49303]Koupil jsem narychlo A7R - jedničkovou řadu. Když se osvědčí, neměl by být problém do dvou tří měsíců přeskočit na dvojkovou a přidat 85mm f/1.8. Když se to nebude líbit, aspoň ztráta nebude taková. Jsem si vědom rozdílů a omezení jedničkového modelu, zpočátku to hodlám ignorovat. Zajímá mě funkčnost celého ekosystému, ně nějaká chybějící featurka na těle...[/QUOTE]

A7R ešte nemá elektronickú prvú lamelu, takže to asi dosť kope a môže rozmazať snímky pri určitých časoch. Na to by som si dal pozor, ale to asi vieš.

Inak pozerám na porovnávaciu scénu na dpreview a vyzerá to na prekvapivo veľký rozdiel v šume, medzi jednotkou a dvojkou. Dvojka má s prehľadom náskok viac ako 1EV na M6, kým A7R ten jeden krok nedá, aspoň mne sa zdá. Takže určite sa oplatí prejsť na dvojku, keď Ti to bude celkovo vyhovovať.

Daj vedieť ako sa Ti to bude pozdávať, môžeme diskusiu rozšíriť aj na staršie modely rady A7.
crashpc (541)|18.9.2018 11:04
Však to píšu - je to podobné, a tudíž dost porovnatelné za stejných okolností. V takovém srovnání se nejlépe ukáže "v těžkých podmínkách, které nezvýhodňují nikoho", jak na tom ten systém je. Samozřejmě, člověk musí extrapolovat pro jiné možnosti a situace, nebo novější stroj A7R II, který občas získá tři stopy náskok kvůli IBIS...

Ano, o shutter shock vím, a dokonce jsem si to vyzkoušel hned při nákupu. Záleží i na nasazeném objektivu. Tak to bude teprve ta správná lumpárna tohle správně vychytat... Ale není to nic, co by mi mělo zhnusit celý ten systém.

Vzhledem k viditelnému kontrastu a detailu i na ISO6400, a tedy očekávanějšímu lepšímu SNR u Sony bych si dovolil tvrdit, že celý stopa "výkonu" už je tam u původního A7R. A7R II přidává další cca 0.8 stopy, a v pár případěch další stopy navíc díky stabilizaci...
Až dorazí ten objednanej 35mm objektiv, hned porovnám s Canonem, a když se budu líbit, určitě v nadcházejících měsících hned plánuji přechod na A7R II...
Dám vědět jak jsem dopadl, vždy jak se něco šustne.
Loskyn (177)|26.9.2018 23:07
[QUOTE=Milan Šurkala;49259]S tím bych moc nepočítal. Objektivy obecně s cenami v průběhu času nelezou moc dolů. Navíc, FF a 4/3" jsou jiné systémy, tam není moc důvodu to tlačit níže, to si nekonkuruje. Už dnes mají 4/3" objektivy nezřídka ceny FF objektivů, takže těžko předpokládat, že to najednou změní, když tam bude další FF systém. Pokud to klesne, tak bych čekal jen mírné korekce. [/QUOTE]

Přesouvám odpověď do hlavního tématu.
kolyy (1542)|5.10.2018 02:11
[QUOTE=kolyy;48981]Narazil som na problém, Converter mi síce pekne skonvertuje rawy, ale LR mi potom nerozpozná Sony 18-135mm objektív, nemá profil (16-35/4 a napodiv aj Samyang 35/2.8 sú ok). Na širokom konci to potom vyzerá ako rybie oko a jednoduchá manuálna korekcia skreslenia jasne nevyzerá správne. Skúsil som profily iných objektívov a 16-50 je asi najbližšie, ale stále je to približné. To nie je uspokojivý stav. Nevieš čo s tým?[/QUOTE]

Mám riešenie, ktoré by mohlo zaujímať aj iných užívateľov LR6. Je potrebné skopírovať súbor pre profil objektívu (.lcp) z adresára DNG Converterta do adresára LR, a to presne takto:

z C:\ProgramData\Adobe\CameraRaw\LensProfiles\1.0
do: C:\Users\Koly\AppData\Roaming\Adobe\CameraRaw\LensProfiles\1.0

Následne to normálne funí a LR rozpozná objektív.
jozkopower (3352)|5.10.2018 09:02
Elegantné riešenie, si šikovný.
kolyy (1542)|5.10.2018 11:36
Len som to našiel na internete a potom overil, že to funguje... ;)