Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Kompakt 5-10.000?

Robajz (6)|16.2.2010 09:33
Zdravím všechny,

v nejbližší době se chystám na nákup nového fotoaparátu, proto bych uvítal nějakou tu radu od odborníků. Pročetl jsem zde několik threadů a recenzí, nicméně stále nemám jasno, co přesně si pořídit.

Mé požadavky jsou víceméně hodně obecné, jsem prozatím fotograf-amatér, takže nějaká digi-zrcadlovka je pro mě asi velký přepych. Nicméně taktéž bych se nerad spokojil s obyčejným digi, proto padla volba kompaktu.

Požadavky? Vesmě obecné - kvalitní foto (interiér/exteriér/den/noc), ultrazoom, možnost manuálního nastavení, ...

Rozhoduji se mezi Panasonic Lumix FZ28/38, především novější model se mi i díky HD videu líbí. Ovšem kde kdo oponuje tím, že Panasonic na video dobrý, focení už je horší...proto doporučení pak padá na nějaký model od Nikonu(Coolpix)/Fuji/Olympusu.

Poradíte, jaký model by mohl nejlépe vyhovovat?

Předem díky moc.

RK
Milan Šurkala (3381)|16.2.2010 10:36
Panasonic spatny na fotky? To je docela pitomost, protoze Panasonicy naopak patri k fotoaparatum, ktere delaji obecne nejlepsi fotky (samozrejme nektere modely jsou na tom hure). Obecne maji dobre fotky i Canony, u Nikonu je to uz dost ruznorode, Fuji dobre foti, pokud ma EXR cip. No a co se tyce Olympusu, tak tam je to bohuzel bida, vseobecne je to z tech znamejsich znacek fotoaparatu asi ta, ktera ma nejhorsi vysledky (jsou samozrejme i vyjimky, napr. ultrazoom SP-590UZ nebyl zas tak spatny).
Takze volba Panasonicu FZ38 je rozhodne dobra. Z ultrazoomu by pak nemusel byt spatny novy Nikon Coolpix P100 nebo Fujifilm FinePix HS10. Tyto dva pristroje jsem ale zatim netestoval, takze nemohu posoudit.