Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
20.3.2013, Jaroslav Klíma, návod
Zůstaňme dnes ještě u snahy zachytit na nehybném záběru prchavý pohyb. Půjde nám většinou i o hodně rychlá kola. Budeme tedy pokaždé potřebovat drahé přístroje s extrémně rychlými závěrkami? Jako obvykle – ano i ne!
Jaroslav Klíma (51) | 21.3.20139:34
Žádný text není nafukovací ­(a to si ještě zase jiní čtenáři stěžují, že je rozsah každého dílu příliš dlouhý a tolik písmenek nemohou v práci přečíst, protože šéf jim hrozí vyhazovem:­-­)­)­), ale ke stabilizaci i k fotografování z jedoucího vozidla se ještě určitě dostaneme v samostatném materiálu. Není to téma na dva řádky! Sledujte nás pozorně a díky za trpělivost:­-)
Odpovědět0  0
j.ryba | 21.3.20137:56
ze v celem clanku plnem pohybu neni ani jednou slovo stabilizace, stabilizator. A asi bych zminil i moznost vyuziti fotografovani ze soubezne jedouci motorky­/auta, zvlaste kdyz jde o kontrolovane podminky.
Ale aspon konecne neco, co se jakz takz hodi do rubriky navod :­-­).
Odpovědět0  0
Jaroslav KLM Klíma | 20.3.201316:45
Učil jsem tenhle víkend jednu skupinu zájemců panning ­(mimo jiné motoristické disciplíny­) prakticky v terénu a i napoprvé to mnozí zvládli celkem dobře. Chce to se nebát a zkoušet:­-­) A samozřejmě mít k dispozici alespoň průměrně inteligentní řidiče, kteří dokáží dodržet rychlost nebo vzdálenost, na které se domluvíte. Až zvládnete toto, skutečné závody budou už těžší jen o dvě věci ­- nikdo se s Vámi domlouvat nebude a všechny rychlosti jsou řádově vyšší. Ale princip bude naprosto stejný.
http:­/­/www.klmfoto.cz­/fotoalbum­/za­-oponou­/fotograficke­-motoworkshopy­-klm/
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 20.3.201312:47
Doteraz asi najlepší článok zo série. Oceňujem aj prístup štýlom: takto nie ­- takto áno, kde každý môže na vlastné oči vidieť tie rozdiely.
Ja som samozrejme tiež skúšal na svojom aute foto typu zmrazený pohyb, avšak jasne čitateľná dynamika a výsledky boli mierne povedané neuspokojivé ­(čiastočne sa môžem vyhovoriť na testovacieho jazdca či nedostatok priestoru na ­"bláznenie­" s autom, ale je to hlavne o fotografovi­).
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 20.3.201311:20
Díky za hezky napsaný a přínosný článek!
Já na tréning používám děti, někdy je to s nimi horší než s letadly, na které ­"trénuji­"... :D
https:­/­/www.digimanie.cz­/galerie­/showimage.php?i=15701
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 20.3.201312:49
No deti sú horšia ako akékoľvek auto, tam si tú trajektóriu vieš aspoň približne určiť vopred, čo sa pri malých deťoch absolútne nedá, tie sa pohybujú ako excitované elektróny. :­-)
Odpovědět0  0
RiMr (756) | 20.3.201313:12
...přesně jak píšeš... nejhorší jsou ve vodě, to že máš nasazený půjčený objektiv v ceně ojetého vozu přece není důvod k tomu taťku ­"trochu­" nepocákat, když ­"on pak tak srandovně ječel­" :D
Při tady tom švenkování zcela zbaběle používám často sekvenční snímání ­(na to byla zlatá A65­) a pak vyberu to, co se mi zdá nejlepší...
Odpovědět0  0
Iudex (1059) | 20.3.201313:38
To nie je zbabelosť, to sa priamo odporúča v článkoch o panningu. Akurát pri výslednej, starostlivo vybranej jednej fotke z dvadsiatich sa tým nik priamo nepochváli. ;­-­)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 20.3.201316:34
V tomto jsem výjimka, panning v drtivé většině fotím bez sekvenčního snímání, chci z toho mít lepší pocit :­-D Ale většinou si jen nadávám :­-)
Odpovědět1  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.