Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Fotograf naaranžoval snímky miniaturní Formule 1 ve svém pokoji

18.8.2020, Kateřina Hoferková, aktualita
Světová pandemie onemocnění covid-19 zasáhla velmi výrazně do konání hromadných akcí a bezpečnostním opatření se nevyhnuly ani závody Formule 1. Fotograf si ale vytvořil ve svém pokoji miniatury závodních okruhů a mohl si tak fotit F1 z pohodlí domova.
Fotograf jménem Benedek Lampert se zaměřuje na fotografování realistických snímků s pomocí nejrůznějších miniatur. Letos se nenechal rozhodit ani tím, že pandemie koronaviru na několik měsíců pozastavila sezónu závodů Formule 1. Pětadvacetiletý muž se místo zájezdů na Velké ceny různých zemí rozhodl postavit vlastní zmenšeniny závodních tratí ve svém pokoji. K vybudování miniaturních scén využil pomalovaný karton a malá autíčka formulí.
 

Benedek Lampert vytvořil uvěřitelné osvětlení realisticky vypadající trati, důležité bylo nezapomenout na detaily, které k závodům Formule 1 neodmyslitelně patří. Fotograf tak simuloval oblaka prachu, kouř, mokrou trať nebo štěrk okolo tratí a výsledky své práce zveřejnil na svém instagramovém účtu
 

Fotograf při tvorbě fotografií spoléhal především na správnou perspektivu snímku a na vytvoření dokonalé miniaturní scény i v reálném světě, při postprocessingu se do zásadních úprav fotografie pouštěl jen minimálně. Podle svých slov přidával fotograf zejména světla pro safety car. 
 

Každou scénu si Benedek Lampert realizoval sám, k efektům odstřikujících kapek použil rozprašovače s vodou, písek do zvířecích klecí využil jako okolí trati, nechyběl ani kouř, který fotograf vyfukoval na malé auto pusou. Pro efekt pohybu s rekvizitami skutečně pohyboval a jako asfalt dobře posloužil brusný papír s dokreslenými stopami po pneumatikách. 
 

Pro vznik snímku podle fotografových představ bylo potřeba mnoho pokusů, protože například kouř musel být na správném místě a musel vypadat reálně. Fotografie byly pořízeny digitální zrcadlovkou Nikon D750 a objektivem Nikon 24-70mm f/2.8.