Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Fotografka zaplatila 50.000 USD za 100.000 falešných sledujících, teď se soudí

18.7.2023, Milan Šurkala, aktualita
Fotografka zaplatila 50.000 USD za 100.000 falešných sledujících, teď se soudí
Fotografka z Virginie zaplatila 50 tisíc dolarů za workshop a propagaci svých kanálů na sociálních sítích. Získaní sledující byli ale falešní, z druhého konce světa a fotografka se nyní soudí. Zajímavé, že sama učí, jak se propagovat.
Zajímavý případ se stal ve Virginii mezi fotografkou Aliyah Dastour a společností Monopolize. Fotografka má svůj vlastní kanál na YouTube, kde učí o vydělávání peněz fotografií i o marketingu, získávání klientů a podobně. Není však moc úspěšná, ze 105 videí má jen 35 tisíc zhlédnutí a 254 odběratelů. Možná i to bylo důvodem, proč se obrátila na společnost Monopolize, kde si zaplatila velký balíček nazvaný Monetization Package. Ten vyšel na šílených 50 tisíc USD (dnes 1,06 milionu Kč) a měl fotografce výrazně pomoci monetizovat svou práci a zvýšit svou přítomnost na sociálních sítích. To ale tak nějak moc nedopadlo.
 
YouTuberka, influencerka
ilustrační foto, zdroj: stock.adobe.com
 
Součástí balíčku bylo např. zvýšení počtu sledujících na Instagramu o 100 tisíc. Během několika dní účet nabral okolo 2 tisíc nových sledujících, což vypadalo slibně. Všichni ale byli ze Středního východu, což pro fotografku sídlící na východě USA bylo naprosto k ničemu. Falešní sledující z naprosto nerelevantní části světa ale nebyli jediným problémem. Fotografka si stěžuje, že se nekonal ani žádný slíbený workshop a rady ohledně další strategie. Balíček měl totiž obsahovat i celodenní workshop, konzultace ohledně strategie, monetizačních systémů, propagaci v tisku, společnost slíbila i článek ve Forbes nebo USA Today, copywritera, 6 měsíců podpory a další věci. Nyní tak firmu žaluje a z celého příběhu má ponaučení, že kupování si dosahu na sociálních sítích touto formou není zrovna dobrý nápad.