Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoaparáty
Fotomobily
Objektivy
Software
Tipy a triky
Tiskárny
Příslušenství
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Fotografka zaplatila 50.000 USD za 100.000 falešných sledujících, teď se soudí

, , aktualita
Fotografka zaplatila 50.000 USD za 100.000 falešných sledujících, teď se soudí
Fotografka z Virginie zaplatila 50 tisíc dolarů za workshop a propagaci svých kanálů na sociálních sítích. Získaní sledující byli ale falešní, z druhého konce světa a fotografka se nyní soudí. Zajímavé, že sama učí, jak se propagovat.
Fotografka zaplatila 50.000 USD za 100.000 falešných sledujících, teď se soudí
Zajímavý případ se stal ve Virginii mezi fotografkou Aliyah Dastour a společností Monopolize. Fotografka má svůj vlastní kanál na YouTube, kde učí o vydělávání peněz fotografií i o marketingu, získávání klientů a podobně. Není však moc úspěšná, ze 105 videí má jen 35 tisíc zhlédnutí a 254 odběratelů. Možná i to bylo důvodem, proč se obrátila na společnost Monopolize, kde si zaplatila velký balíček nazvaný Monetization Package. Ten vyšel na šílených 50 tisíc USD (dnes 1,06 milionu Kč) a měl fotografce výrazně pomoci monetizovat svou práci a zvýšit svou přítomnost na sociálních sítích. To ale tak nějak moc nedopadlo.
 
YouTuberka, influencerka
ilustrační foto, zdroj: stock.adobe.com
 
Součástí balíčku bylo např. zvýšení počtu sledujících na Instagramu o 100 tisíc. Během několika dní účet nabral okolo 2 tisíc nových sledujících, což vypadalo slibně. Všichni ale byli ze Středního východu, což pro fotografku sídlící na východě USA bylo naprosto k ničemu. Falešní sledující z naprosto nerelevantní části světa ale nebyli jediným problémem. Fotografka si stěžuje, že se nekonal ani žádný slíbený workshop a rady ohledně další strategie. Balíček měl totiž obsahovat i celodenní workshop, konzultace ohledně strategie, monetizačních systémů, propagaci v tisku, společnost slíbila i článek ve Forbes nebo USA Today, copywritera, 6 měsíců podpory a další věci. Nyní tak firmu žaluje a z celého příběhu má ponaučení, že kupování si dosahu na sociálních sítích touto formou není zrovna dobrý nápad.