Komentářů: 131, score 0.3
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 2.8.2011 s hodnocením -11:
Je mi líto, ale tohle není velká změna od Jany Oborné. Téma sice fotografické, ale text prázdný, nicotný. Líně plyne korytem řeky jakoby prorostlé sinicemi zbytečných slov.
Vždyť se nabízely nádherné věcné souvislosti, spousta technických detailů. Místo toho čteme nicneříkající rozmyšlování. Navíc se spoustou gramatických chyb a stylistických neobratností. Přiznám se, že v druhé části jsem měl i problém textu porozumět (moje chyba...).
Proč nemá fotka popisek? Věcný a technický.
Autorovi se omlouvám za kritická slova. Ale tudy cesta nevede.
Mimochodem. Slavný režisér Zvětšeniny Antonioni prý, tuším že v Červené pustině, nechal trávu přemalovat. (To jsou podle mě ta zajímavá fakta, informace, souvislosti, fotografické-nefotografické. Však Blow-Up ze šestašedesátého jste jistě viděli. Dodnes nepřekonané! Vřele doporučuji!)
Vždyť se nabízely nádherné věcné souvislosti, spousta technických detailů. Místo toho čteme nicneříkající rozmyšlování. Navíc se spoustou gramatických chyb a stylistických neobratností. Přiznám se, že v druhé části jsem měl i problém textu porozumět (moje chyba...).
Proč nemá fotka popisek? Věcný a technický.
Autorovi se omlouvám za kritická slova. Ale tudy cesta nevede.
Mimochodem. Slavný režisér Zvětšeniny Antonioni prý, tuším že v Červené pustině, nechal trávu přemalovat. (To jsou podle mě ta zajímavá fakta, informace, souvislosti, fotografické-nefotografické. Však Blow-Up ze šestašedesátého jste jistě viděli. Dodnes nepřekonané! Vřele doporučuji!)
Komentář z 22.7.2011 s hodnocením -8:
S výjimkou chudoby ducha.
Kojme se nadějí, že kolega Šurkala přiveze odtamtéž nejen pár hezkých obrázků, ale i nějakou tu fotografickou aktualitu - třeba z výstav v Tate Modern, kteroužto maličkost autorka jen zmínila a pravděpodobně ni nenavštívila. Spěchajíc s kámoškou ulovit nějakého česky mluvícího businessmana do ajriš pabu (všimněte si, Jano, Vy děvče syčivé, že stačí toliko tří es na toto smyslné slůvko psané po englicku...).
Jinak blahopřeji k té supernudné osové fotokompozici. I bez popisku výmluvná kreace.
Doufejme, že feuilletonistčina poslední večeře v Londýně se zároveň stane i její labutí písní. Má-li Digimanie nějaké fotografické ambice - a šéfa. Už to opravdu stačilo.
Kojme se nadějí, že kolega Šurkala přiveze odtamtéž nejen pár hezkých obrázků, ale i nějakou tu fotografickou aktualitu - třeba z výstav v Tate Modern, kteroužto maličkost autorka jen zmínila a pravděpodobně ni nenavštívila. Spěchajíc s kámoškou ulovit nějakého česky mluvícího businessmana do ajriš pabu (všimněte si, Jano, Vy děvče syčivé, že stačí toliko tří es na toto smyslné slůvko psané po englicku...).
Jinak blahopřeji k té supernudné osové fotokompozici. I bez popisku výmluvná kreace.
Doufejme, že feuilletonistčina poslední večeře v Londýně se zároveň stane i její labutí písní. Má-li Digimanie nějaké fotografické ambice - a šéfa. Už to opravdu stačilo.
Komentář z 6.4.2012 s hodnocením -6:
Milý pane kolego, jsem otřesen! Píšete o Vašem-našem roztomilém koalovi jako o slečince. Vždyť ten koala je mužského rodu! Genderové pomatení, jaké tu už dlouho nebylo :-)
Jinak se nám potkala vlastně dvě témata v jednom článku. Přimlouval bych se za rozvedení každého.
Přeju Vám a Koalovi veselé Velikonoce.
PS: Letos je přestupný rok, tak to prý šlehají i děvčata. Takže taky Vaše roztomilá slečna Koala :-) Jéžiš! Teď mi to došlo. Copak nám asi z velikonoční pomlázky našlehá naše velká teoretička Švejčužu!? Až mi z toho tuhne v žilách krev, teda míza v žíle :-)
Jinak se nám potkala vlastně dvě témata v jednom článku. Přimlouval bych se za rozvedení každého.
Přeju Vám a Koalovi veselé Velikonoce.
PS: Letos je přestupný rok, tak to prý šlehají i děvčata. Takže taky Vaše roztomilá slečna Koala :-) Jéžiš! Teď mi to došlo. Copak nám asi z velikonoční pomlázky našlehá naše velká teoretička Švejčužu!? Až mi z toho tuhne v žilách krev, teda míza v žíle :-)
Nejvíce přínosné komentáře
Rozdíl v pohotovosti Sony RX100 a Canon G15 je podstatný. Oba stroječky vlastním a podrobil jsem v menších bitvách praktickým zkouškám. Mám také Nikona P7100. Sony je nesrovnatelně lepší v rychlosti, pohotovosti, frekvenci, prostě je to v tomto směru jiná liga. Podle mě (a pro mě) je to významný parametr, jak vidno reálně dosažitelný (mám dojem, že svižnost zdobí i nového paňáka - sedmičku jsem ale zkoušel jen v krámě). Mám dojem, že kvalita obrazu je už docela v pohodě i při vyšších citlivostech, o nichž se dříve fotografům ani nesnilo (nad 400 ASA). Konečně jsme se také dočkali lepší světelnosti, zejména na dlouhém konci. Keců, že to nejde, jsme si za ta léta přečetli všude fůru a jak je vidět, nestálo to prakticky nic. Objektivy nejsou o moc větší, než ty proklatě pomalé před tím.
Závěr? Kdo chce opravdu pohotovost, nebude G15 ukojen. Stále pociťujete efekt, že "mačkáte spoušŤ a nic". Se Sony jsem po prvé zažil prakticky "okamžitou" reakci s fantastickou možností série několika obrázků, z nichž pak vyberete nejlepší. Mnohdy se to fakt hodí. V hledáčcích a na displejích to nezkontrolujete. Možnost okamžitě pokračovat v sekvenčním snímání je také k nezaplacení. Když děláte v 3-4 snímkových sériích, můžete si takhle dát za sebou hodně pěkných "několikasnímkových" zmáčknutí, bez prodlevy. Fotky z obou jsem použil v tisku, byly báječný a oba trpaslíky zaplatily. Do kapsy kalhot a na rychlost je RX100. Na blesk (interní a externí), na světelnost a dýlku v teleti, a samozřejmě pro Canoňáky je G15. Když na Divokým Západě vytasíte RX100, sotva kdo vystřelí dřív. Vy už budete mít vypáleno několik kulek, než ostatním vyjde první rána. Patrně přežijete. Problém může nastat za šera a v noci :-)
Proti těm blábolům, proti vyprázdněnému mudrlanství, proti kreativní češtině (slunce němělo padat...).
Proti fotografické mizérii doprovodného obrázku. Proti pláči v závěru.
Jistě, kdo se podívá na fotku u tohoto "fejetónu", snadno pochopí, proč JO den fotila a tři dny pak křísila tu nedomrlost a dny a noci věnovala "přebírání a upravování fotek".
Konec vše napraví! JO své nářky na "prostě lidi" vyzdobí sebechválou: "Nakonec se to podařilo..."
Tak doufejme, že nám ten podařený skvost Jana Oborná předvede. Tak jak horlí zemitý FotoZemek.
Prosím odkaz na web či hmotný výtvor, nebo rovnou ukázky sem na Digimanii. Děkuji.
A prosím redakci, aby JO poslala na tvůrčí dovolenou. Hodně dlouhou. Mockrát děkuji.