Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
5.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Úniky měly pravdu a společnost Canon skutečně představila svůj full frame CSC fotoaparát EOS R. Ten bude mít 30MPx senzor s Dual Pixel AF, který nabídne rekordní citlivost již od -6 EV. Nezapomnělo se ani na UHD 4K video.
FotoZemek (919) | 7.9.201812:28

Canon i Nikon měli jít cestou zachování vzdálenosti čipu od objektivu, sice by se o moc nezmenšili mašiny, ale o to zrcadlo a hranol by byly lehčí, protože proč, protože vzduch váží prd ......
Nehledě na to, že by si mohl bezproblémů používat staré objektivy ......
Dávám za ,,3,,
A vy co se radujete jak je to malé, titěrné, roztomilé, poznáte jak ste blbí až se vám zasukují prsty při volbě ,,poslepu,,
Evropané totiž nejsou asiati a ty prsty mívají o něco delší a silnější
Odpovědět0  1
Kabe (881) | 7.9.201814:22
Totiž se pletete. žádná volba poslepu není žádoucí. Ba co více žádná volba není žádoucí. Trend je namířit a zmáčknout čudlík a mít snímek. Automaticky jej prehrat do datoveho uloziste a tim to konci. Tohle je trend, hlavne nemuset moc myslet, na co nejaky debilni nastavovani, na co RAW, to opravdovy bezzrcatkovy profiky jen zdrzuje, nemaj cas, zakaznik ceka. Uplne idealni bude az fotak bude rovnou deafultne v dronu, kterej se napoji na emailovou schranku,, tam si precte pozadavek klienta, odleti to nafotit, vrati se a odesle snimky klientovi. Old school hobby fotografove pak do toho vlozi kus sebe, takze dronovi reknou, kam ma zaletet a co tam nafotit. Si to prectete vsude kolem, takhle ti lidi vystupuji ..
Odpovědět0  2
FotoZemek (919) | 8.9.20186:14
pokud se držíte trendu zmáčknout a mít snímek, nechci vidět vaše fotky ­)­)­)­)­)­)­)­)
Odpovědět1  0
Kabe (881) | 8.9.201811:25
kouknete do galerie, ty tomu presne odpovidaji, jak pisete, ba jsou jeste mnohem dal :­)­)
upozorneni: koukejte tam jen pokud nevite jak jinak vyhodit cas :)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 7.9.201814:49
Rozhodne si nemyslim ze u bezzrkadloviek mala byt zachovana vzdialenost bajonetu od snimaca. Ved prave tato mensia vzdialenost je podstatnou vyhodou, hlavne pri objektivoch ktore maju kratsie fyzicke ohnisko. Vdaka tomu ze mozu byt k snimacu blizsie, cela ich stavba moze byt podstatne jednoduchsia, lacnejsia, a menej optickych rozhrani je tiez predpoklad lepsej optickej kvality objektivu.

Pokial ma mat bezzrkadlovka rovnaku vzdialenost bajonetu a snimaca, to si clovek rovno moze zobrat normalnu zrkadlovku a pouzivat ju v live­-view rezime. Popr. ak je zvyknuty fotit cez hladacit, tak nasadit na displej take specialne kukatko :­)

Alebo na bezzrkadlovku nasadit redukciu na bezne zrkadlovkove objektivy.
Odpovědět1  0
FotoZemek (919) | 8.9.20186:18
víte, já mám hodně redukcí, všecky sou na dvě věci, na ... a na nic, nehledě na to, že zavazejí ­)­)­)­)­)­)­)­)
Leda, že by ste měl na každé starší sklo jednu, pak jo, ale kupte jich deset ;­-­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 8.9.201812:36
V tomto pripade by to bolo presne naopak. Nic by nikde nezavadzalo, redukcia by bola trvale nasadena na telo, cim by sa vytvorila zostava ktora ma vzdialenost bajonetu od snimaca taku istu ako zrkadlovky. No a mohli by ste na to pouzivat vsetky bezne zrkadlovkove objektivy ­(urcene pre dany bajonet­).
Odpovědět1  0
FotoZemek (919) | 9.9.20186:07
vy si jako nebudete posléze pořizovat nové objektivy ­)­)­)­)­)­)­)­)­)­)
Tak proč si kupujete nová foťák ;­-­)
Odpovědět0  0
busy (4706) | 6.9.20188:25
Napadlo ma, ze tento boom full­-frame bezzrkadloviek, ktory tu teraz mame, by mohol ­(doslova­) dokopat vyrobcov k podstatne lacnejsej vyrobe FF snimacov. Vdaka tomu by sa nasledne mohli coskoro objavit tela s FF snimacmi za cenu mensiu nez ­(v sucasnosti asi taka magicka hranica­) 1000 dolarov ci eur.
Odpovědět1  1
Cejpatka (440) | 6.9.201814:35
Vždyť to máš už dnes, kdy si můžeš pořídit pořídit první generaci Sony A7 za méně než 20tis. Czk
Odpovědět2  0
busy (4706) | 6.9.201816:10
Alebo napriklad v bazaroch urcite nieco zozeniem. O to mi ale neslo, myslel som to skor tak, ze uvadzacia cena nejakeho noveho fotoaparatu s FF snimacom bude pod 1000 eur­/dolarov.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 6.9.201818:23
...az zamrzne peklo...
Proc by to kdo delal? Oni chteji vydelavat ne delat radost lidem prioritne.
Odpovědět2  0
busy (4706) | 7.9.201810:41
Napriklad preto aby toho predal podstatne viac nez konkurencia a tak pri rovnakych marzach ­(vdaka nizsim vyrobnym nakladom­) zarobil ovela viac.
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 7.9.201814:29
To neni rozumne, tahle varianta totiz nutne predpoklada, ze by pristup k tem levnejsim zdrojum mel jen nekdo. Jinak ta konkurence ceny srovna nebo zlikviduje cernou ovci jinak.
Obecne plosne a stale zlevnovani nebyva cestou k profitu. Delaji to skoro vzdy jen ti nejvetsi zoufalci. Funguje to tak vsude. Dokonce i v nasem ceskem kapitalismu to tak fungovalo. Ti, co bylo levni hodne casto koncili a mnohdy i s dluhy.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 7.9.201814:58
Ale ja nepisem o plosnom zlacnovani. Ale o konkurencnej vyhode tych, ktori by dokazali snimac vyrobit lacnejsie.

A ohladom ceskeho kapitalizmu, obavam sa, ze to, co v Cechach ­(a tiez aj na Slovensku­) sposobilo koniec a zadlzenie firiem ponukajucich nieco lacno a vyhodne, nebol zrovna kapitalizmus ako taky...
Odpovědět0  0
Kabe (881) | 7.9.201823:28
Tak tomu nerozumim, jak to teda vlastne myslis. Psal jsi, ze boom FF by mohl firmy dokopat k zlevneni na hladinu cca 1000USD­/EU. A na to jsem reagoval....

A ke kapitalismu, ja nepsal, ze to zpusobil kapitalismus, ale ze i dokonce v tom nasem kapitalismu to bylo tak a tak.
Zpusobila to lidska neznalost, omezenost, hloupost.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 8.9.201812:42
Ten boom by zacal tym ze niektore firmy by mali konkurencnu vyhodu v efektivnejsej technologii. Tie by nastavili cenovu latku na trhu nizsie. Ostatne firmy by sa museli prisposobit ­(bud kupit tuto technologiu alebo vyvinut nejaku vlastnu­) alebo by s vyrobou ­(aspon tych low­-endovejsich­) FF skoncili lebo by sa im to so starsimi technologiami uz nevyplatilo.

Ale znovu opakujem, su to len take moje uvahy, nehladaj za tym ziadne analyzy trhu alebo nejake vazne myslene predpovede.
Odpovědět0  1
Kabe (881) | 8.9.201813:12
OK, chapu, ja jen myslim, ze kdyby teda nekdo vykoumal jak to vyrobit o kus levnehi, tak si ten rozdil necha pro sebe.
Odpovědět0  0
Georrge (52) | 5.9.201822:22
No konečně... ale takový foťák tu měl být už před několika lety ­(to samé od Nikonu­). Foťáček vypadá hezky, škoda jen toho videa, ale u Canonu buďme rádi alespoň za to 4K... dost mě zajímá kvalita senzoru, jestli se Canon srovná se senzory Sony.
Odpovědět1  1
Opomartin (259) | 5.9.201819:31
Při vypnutém aparátu je zakrytý snímač, jak moc je to funkční? Jaksi tolik ostřících bodů a až ­-6 EV... ŕekl bych kde je Sony a Nikon.
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 5.9.201820:33
Tak zrovna počet PDAF není až tak směrodatný. Nikon má pořád nejlepší AF mezi DSLR i se 153 PDAF body. U CSC už Sonky se 400 PDAF body ostřily dost dobře.

Co se týká citlivosti AF, je to stejný jako s rychlostí AF. Každý uvádí čím dál menší prodlevy a každý má nejrychlejší AF na světě :­). U citlivosti AF to bude podobné. I když poslední dobou se místo měření s F2.8 používá F1.4 ­(Sony­) nebo teď F1.2 ­(Canon­). Hlavní je, aby to dobře ostřilo i ve zhoršených světelných podmínkách a ne jen na papíře.
Odpovědět3  0
Hirogen (769) | 6.9.201821:04
Na jakou světelnost objektivu se to testuje není až tak důležité. Fázový senzor takto nefunguje. Fázový posun je totiž na světelnost f1,2 jiný, než například f2,8 při stejném zaostření. Takže běžná schopnost ostřit u fázového ostřícího senzoru je od f2,8 do f5,6. I pokud má objektiv f1,2, tak fotoaparát nastaví nejnižší schopnou hodnotu, při které dokáže zaostřit. Většinou je to f2,8. Při ní zaostří. Při expozici teprve nastaví na krátký okamžik f1,2 ­(nastavená clona­), otevře a zavře se závěrka a poté se clona vrátí na f2,8. Protože například na f2,0 je fázový posun jiný, je u fotoaparátů uvedeno, že na prostřední bod umí ostřit i na clony nižší ­(tuším 7D to například uváděla­), než f2,8, což na první pohled nedávalo logiku. Proč by se měl přeci fotoaparát hlubit tím, že umí ostřit se světelnými objektivy...??? Ze stejného důvodu to neostří opačně ­- na vyšších clonách. Ne proto, že tam jde málo světla, ale senzor musí počítat s jinými hodnotami fázového posunu.
Nikon ­- nejlepší AF. Jo, ale jak na co. Například u Canonu 45ti bodový AF ­(80D, 6DII, 800D...­) umí celou prostřední skupinou ­(15 bodů, nikoli jen jeden prostřední!­) ostřit i na f8. Takže 70­-200 + 2x telekontertor není vůbec žádný problém. Nemá nikdo z konkurence.
Fázový AF senzor takto funguje ať už je pod zrcátkem, nebo na hlavním senzoru. To je jedno.
Odpovědět1  1
Cejpatka (440) | 7.9.20188:28
Myslím, že to je trochu jinak.
1­) Externí fázový AF modul u DSLR ­- Autofokus nevyužívá všechno světlo, které projde velmi světelnými objektivy ­(díky polopropustnému zrcátku jde větší část světla do hledáčku­), takže to není tak jak píšeš, že by se při ostření nastavovala clona na f­/2.8 u velmi světelných objektivů, ale světlo, které dokáže AF využít odpovídá cloně cca f­/2.8. Světelnější objektivy např. f­/1.4, f­/1.8 jsou tedy i při ostření vždy plně odcloněné a clona ­(pokud je zacloněno­) se nastavuje až při expozici. Fázový posun nedělá clona objektivu, ale čočky AF modulu.
Z hlediska citlivosti autofokusu při velmi slabém světle je tedy úplně jedno, jestli je použitý objektiv f­/1.2, f­/1.8 nebo f­/2.8. Až u méně světelných skel ­(f­/4, f­/5.6­) se citlivost AF zhoršuje, hlavně u krajních AF bodů.
http:­/­/www.clarkvision.com­/articles­/understanding.autofocus­/autofocus.infocus­-phasedetectzone.f28.gif
http:­/­/edgar­-bonet.org­/misc­/entrance­-pupil.jpg

Při použití telekonvertoru podporují u Nikonu ostření na F8 tyto těla ­- viz
https:­/­/www.nikonimgsupport.com­/na­/NSG_article?articleNo=000028595&lang=en_SG

2­) Fázové AF body přímo na obrazovém snímači ­- mohou být rozmístěné po celé ploše a z hlediska fungování ve špatném světle JE důležitá světelnost objektivu. Objektiv f­/1.4 bude tedy ve tmě ostřit lépe než méně světelná skla.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 7.9.201816:35
1 ­- je to jak říkám, proto se EOS 7D chlubila, že umí na středový AF bod ostřit s objektivy s lepší světelností, než f2,8, přestože světelnější objektivy s AF existovaly už o 20 let dříve.
- Nikon to umí, ale pouze přes středový bod, nemůžeš přepnout na jiný. Canon AF to umí přes celou skupinu 15ti bodů.
2 ­- Ano, při špatném světle je důležitá světelnost objektivu, to ovšem neznamená, že AF body ji umí využít. Musí být na ní naladěny, viz bod 1. Je úplně jedno, jestli je fázové ostření na senzoru, nebo AF modulu.
U kontrastního ostření na oplátku toto neřešíš. Čím víc, tím líp.
Odpovědět0  0
Cejpatka (440) | 8.9.20181:07
Bohužel opět nesouhlasím a vysvětluji to takto:
1­) Canon ve specifikacích např. u 5DmIV uvádí, že ­"...Rozsah jasu při zaostřování: EV ­-3 až +18 ­(podmínky: středový AF bod citlivý na f­/2.8...­), tak to platí pouze při použití objektivu F2,8 nebo světelnějšího a pouze při 1 středovém AF bodu. Pokud použiješ objektiv s f­/4 a horší tak při ­-3 EV nezaostříš.

- Nikon např. u D850 uvádí 99 křížových AF bodů, které využijí objektivy s f­/2, rozsah zaostřování je pak ­-4 až +20 EV pro středový křížový bod a všech ostatních 153 AF bodů podporuje rozsah od ­-3 EV.

- Citlivost AF pro pro f­/8 má Nikon různou dle typu AF modulu, levnější těla to mají opravdu jen pro 1 bod ­(D7xxx­), jiné pak 7 ­(D610­), 11 ­(D750­) nebo až 15 ­(D500, D5, D850­).

2­) Fázové AF body na snímači opravdu ­"fungují­" lépe u světelných skel s f­/1.4 než např. s f­/2.8 a horší. Kdo má bezzrcátko, jistě rád potvrdí. Viz https:­/­/www.dpreview.com­/articles­/6884391759­/sony­-alpha­-7r­-ii­-can­-match­-or­-beat­-dslr­-low­-light­-af­-performance
Odpovědět0  0
Balcar (47) | 6.9.20185:28
Také jsem zaparkoval pohledem na zakrytém snímači. Zřejmě jde o to, že objektiv je v podstatě lupa, sluníčko svítí a když nějaký človíček ­"šikovně­" odloží přístroj s nezakrytým objektivem, může ­(slunce­) docela poškádlit snímač.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 6.9.20188:16
Zakrytie snimaca vo vypnutom stave moze byt dobre aby sa nezaprasil pri vymene objektivu.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 6.9.201820:51
A není to jednoduše proto, že tam je mechanická závěrka?!
Odpovědět1  0
busy (4706) | 7.9.201810:46
Mechanicka zavierka je vo vsetkych normalnych ­(bez­)zrkadlovkach a aj kompaktoch.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 7.9.201816:36
Samozřejmě, proto není vidět ten senzor. Výšese ale dohadují o tom, že je přes něj krytka kvůli prachu...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.