Me je jasny, ze tam vic mista nebylo, ona to nebyla zadna kritika, spis jen rada pro priste, ale obavam se, ze postup na fotografovani ve stisnenem prostoru, pokud maji byt zachovany proporce, neexistuje podle hesla "Litr do pullitru nenacpes". V software jsou ruzne nastroje na deformace jako zestihleni, perspektiva nebo volna transformace, ale ja je pouzivam jen v krajnim pripade na skrasleni, na opravu technickych nedokonalosti jen v nekrajnejsim pripade. Mam rad, kdyz jsou na vystupu z fotaku hotove snimky, i tak je s nimi v pripade portretu, dost prace a u oprav za pomoci deformacnich nastroju neni zaruceny vysledek, obzvlast jeli na snimku objektu vic. Kazdopadne, obzvlast u roztahovani, je potreba mit velkou hromadu pixelu. Snad jsem to trosku objasnil :)
Jeste jedna vec, o ktere jsem se pred tim nezminil je plet. Barva na obliceji je velmi prijemna a vypada dobre, ale barva pleti na rukou a nohou tento dojem kazi. Mozna proto, ze vypada prirozene a nejde pouze o odstin. Navrhuji nohy a ruce trosku obarvit, dotahnout odstin mozna tak na 50% v zimnim obdobi, a v letnim, obzvlast pokud by se jednalo o vylozene letni fotku, na plnych sto procent. Neni zac ;)
Odpovědět0 0
[QUOTE=Mirek V.][QUOTE=ma_dvorak15] Děkuji za připomínky. Můžete mi prosím vysvětlit co jste myslel tím: "...na celou postavu je potreba aspon 100mm." ?? děkuji[/QUOTE] Jasne, pri pouziti skla s kratkou ohniskovou vzdalenosti dochazi k deformaci postavy. Nejvic je to patrne pri fotografovani stojici postavy ve stoje, hlava a hrudnik jsou dobre ale pak se vsechno rapidne zuzuje a dole na fotce jsou uz jen malinke nozicky. Pro fotky portretu do pasu se pouzivaji objektivy aspon 50mm a na celou postavu minimalne 100mm po prepoctu crop factoru. Proto maji fotograficke ateliery delku i 12 metru :D[/QUOTE]Děkuji, aha, toto jsem "jakštakš" věděl, ALE....jak tedy postupovat ve stísněném prostoru?( Tato fotka byla focena v hotelovém pokoji, kde jsem od modelky cca 1,5-2m ? Víc mista nebylo :( )Děkuji za odpověď ;)
Odpovědět0 0
[QUOTE=ma_dvorak15] Děkuji za připomínky. Můžete mi prosím vysvětlit co jste myslel tím: "...na celou postavu je potreba aspon 100mm." ?? děkuji[/QUOTE] Jasne, pri pouziti skla s kratkou ohniskovou vzdalenosti dochazi k deformaci postavy. Nejvic je to patrne pri fotografovani stojici postavy ve stoje, hlava a hrudnik jsou dobre ale pak se vsechno rapidne zuzuje a dole na fotce jsou uz jen malinke nozicky. Pro fotky portretu do pasu se pouzivaji objektivy aspon 50mm a na celou postavu minimalne 100mm po prepoctu crop factoru. Proto maji fotograficke ateliery delku i 12 metru :D
Odpovědět0 0
Děkuji všem za Vaše názory, připomínky a rady... :)
Odpovědět0 0
[QUOTE=Mirek V.]Tezko rict co tomu chybi, to asi vis sam, mozna je to tim, ze je snimek celkove fadni co se tyce barev (to byl mozna zamer), i kdyz je nepopiratelne technicke zpracovani na vysoke urovni. Boty ladi s kalhotami ale kimono, nebo jak to nazvat, bych ji asi sundal, pripada mi velke, stejne tak bych ji sundal i retizek, ktery by zbytecne poutal pozornost.Me osobne docela vadi, kdyz na snimku neceho kousek schazi nebo kousek neceho jen vycuhuje, takze bych rad videl lampu celou a konferencniho stolku trochu vic. Prostor ma malou hloubku, takze fotit s malou clonou by asi nemelo smysl.Jeste pred tim, nez jsem zacal zkoumat, jestli najdu nejaky exif jsem si vsiml prostoroveho zkresleni, na celou postavu je potreba aspon 100mm.Snad ti muj komentar bude k uzitku :)[/QUOTE] Děkuji za připomínky. Můžete mi prosím vysvětlit co jste myslel tím: "...na celou postavu je potreba aspon 100mm." ?? děkuji
Odpovědět0 0
...při pohledu mně vadí jen ten stolek vlevo,jinak si myslím,že technicky je to vynikající...Tvoje fotky mají dynamiku a rád se na ně podívám...
...ať se daří...
Odpovědět0 0
Pokud tedy mohu, i když se fashion nevěnuji systematicky...Ten stolek vyčuhuje zrovna akorát aby rušil. Jsou dvě možnosti - buď ho tam nemít, nebo ho tam mít větší kus z mírného úhlu jako prostorový prvek (samozřejmě nezakrývající centrální objekt). Stejně tak se do pravého boku zakusuje přesně lampa, takže to vypadá jako bílý výřez, bylo by lepší aby tam byla celá pokud možno i se stolkem. Co takhle přisunout ten stolek blíž k sedačce? Zároveň by zakryl Rellikovu zásuvku ;-) mě osobně vůbec nevadí, je to detail jako každý jiný.Z mého pohledu bych nechal modelce trochu víc místa nad hlavou, aspoň tolik jako pod nohama, každý možná není fanatik symetrie ale myslím že vyrovnaný volný prostor nahoře i dole tu fotografii usměrní. Pod nohama má akorát, a tady ten celkový motiv působí jako spíš vystrčený nahoru. Ale já jsem na tu rovnováhu dost citlivý, je to přístup jedince.Modelka je dobře umístěná, ovšem pokud má tělo natočené spíš do profilu, působí naprosto přímý pohled tak nějak přibitě. Ten vypadá líp když tělo je převážně orientované proti fotoaparátu, tady by se mi líbilo spíš lehké pootočení hlavy vlevo (z naší perspektivy) a pohled mírným úkosem do záběru. Případný malý úsměv v koutku by pak snížil dojem autoritativnosti, vzhledem k tomu že modelka na mě typově působí spíš jako živá, energická a pozitivní žena s přirozeně atraktivním vzhledem, která by měla rozehrávat živelnost. Autoritativní postoje a výrazy se mi líbí víc u žen na první pohled impozantních, až tvrdých, i když samozřejmě nejsou zapovězené ani jakékoliv jiné modelce.Co třeba sundat boty, pravou nohu (z jejího pohledu) nahoru na sedačku, může se ležérně opírat o koleno, levou nohu trochu víc posunutou vpřed, a boty můžou ležet před ní na zemi, jedna stojící a druhá ležící na boku. Taková uvolněnější póza navazující na tuto... Jen takový nápad, to jsem se zase rozmaloval :-) Po uložení koukám a ha, tak nejsem jediný kdo by ten stůl zapojil do scény :-)
Odpovědět0 0
No, o zasuvce jsem se zapomel zminit, byla by to snadna retus, ale stul tomu dava aspon trochu prostorove hloubky, takze jak jsem napsal vyse, bylo by dobre ho videt trochu vic :)
Odpovědět0 0
Tezko rict co tomu chybi, to asi vis sam, mozna je to tim, ze je snimek celkove fadni co se tyce barev (to byl mozna zamer), i kdyz je nepopiratelne technicke zpracovani na vysoke urovni. Boty ladi s kalhotami ale kimono, nebo jak to nazvat, bych ji asi sundal, pripada mi velke, stejne tak bych ji sundal i retizek, ktery by zbytecne poutal pozornost.
Me osobne docela vadi, kdyz na snimku neceho kousek schazi nebo kousek neceho jen vycuhuje, takze bych rad videl lampu celou a konferencniho stolku trochu vic. Prostor ma malou hloubku, takze fotit s malou clonou by asi nemelo smysl.
Jeste pred tim, nez jsem zacal zkoumat, jestli najdu nejaky exif jsem si vsiml prostoroveho zkresleni, na celou postavu je potreba aspon 100mm.
Snad ti muj komentar bude k uzitku :)
Odpovědět0 0
Mě osobně tam vadí dvě věci:
1/ vykukující stůl vlevo
2/ zásuvka mezi pohovkou a stolkem s lampou.
Odpovědět0 0