Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
13.2.2010, Milan Šurkala, Aktualita
Další rozšíření výrobního programu značky Fujifilm mají na svědomí čtyři kompakty FinePix AX200, AX250, JX200 a JX250. Mají 12MPx nebo 14MPx snímače, všechny mají shodný objektiv s 5× optickým zoomem, potěší i HD videosekvence v rozlišení 1280×720 pixelů.
Jára Nový | 29.3.201118:11
Plky hlupáků co si nepřečtou návod jsou ubohé kecy . Fotí to báječně a nemám potíž !
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6657) | 29.3.201118:45
A neni to take o tom, jake ma kdo meritka? Nekdo muze byt nespokojen treba s APS­-C zrcadlovkou, protoze za dobre povazuje vystupy full frame zrcadlovek a bude mit pravdu a nekdo muze byt spokojen s fotografiemi z maleho kompaktu, protoze mu to staci a bude mit taky pravdu.
Odpovědět0  0
Jára Nový | 30.3.20111:28
Beru když někdo vypotí rozumnou kritiku , ale to přiblblé totální zamítnutí nějaké nuly , co neumí nastavit podle návodu ­/ a že tento fot. má manuál hodně velký ­/ a vnucuje druhým svoji blbost , mě fascinuje . Ale když chce někdo platit , atˇ platí ! Kolegové jsou nadšeni a nevěří jak tento f. pracuje v porovnání s mnohem dražšími aparáty ­/ o HD videu ani nemluvě ­/ . Nový .
Odpovědět0  0
Graňák Pavel | 25.12.20108:10
Zdravím, fotky z tohoto foťáku jsou katasrofálně hnusné. Zkoušel jsem fotit ve všech prostředích na všechny režimy a je to děsohrůza, za ty 2000 kč je to velice drahý přístroj. Před tímto foťákem jsem měl KODAK DX4530 a mohu říci, že fotky byly tedy mnohem lepší a to je mezi foťáky tak 8 let odstup. Každopádně po této zkušenosti již nikdy nekoupím levný foťák.
Odpovědět0  0
busy (4706) | 25.12.20109:44
No este aby nie, ked to ma natlacenych sialenych 14 Mpix na malinkom prtatom cipe 1­/2.3­" :­(

Ale k veci. Nemozete porovnavat kvalitu fotiek medzi niecim co ma sialenych 14 Mpix voci niecomu inemu co ma len ovela rozumnejsich 5 Mpix na cipe beznej kompaktovej velkosti. Je jasne ze tych 5 Mpix bude normalne robit ovela kvalitnejsie, detailnejsie a hlavne cistejsie fotografie.

Na druhej strane, Kodak DX4530 ma rozsah ISO 130 ­- 200. Mali ste pri testovani nastavene na AX200 aby s hodnotou ISO nikdy nesiel nad 200 ? Pretoze ak na Kodaku vyfotite fotku na ISO 200 a na AX200 vam automatika hodi napr. ISO 1600, je jasne ze aj keby inak tie fotaky fotili rovnako kvalitne, fotky z AX200 budu ovela ovela hnusnejsie ­(zasumene, alebo rozpatlane odsumovanim­).
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6657) | 25.12.201011:35
Ne kazdy levny fotak je spatny. Napr. Samsung PL51, Canon A495 a A3000 IS delaji na svou 2000­-2500Kc cenu az velmi krasne fotky, casto vyrazne lepsi nez jine kompakty za deset tisic. Cena v zadnem pripade neodpovida kvalite fotek, cena pristroje nema vubec nic, ale opravdu vubec nic spolecneho s tim, jak fotoaparat foti ­(tipuju, ze Fuji S2800HD za 5 tisic bude delat v podstate tytez fotky­).
Odpovědět0  0
Mirek R. | 31.1.201111:55
Také jsem si myslel, že když nahradím svůj stařičký Sony DSC­-P50 s 2M čipem novým Fuji AX200, že si polepším. Opak byl pravdou, nedala se s ním pořídit ani jedna uspokojivá fotka ­- kvalita fotek asi jako z mobilu Nokia. O hloubce ostrosti se nedalo mluvit a šum v obraze byl patrný i za celkem dobrých podmínek. Přístroj jsem vrátil a pořídil Canon SX 120 IS a naprostá spokojenost, je to proti AX200i pan foťák v kategorii kapesních kompaktů i s možností plně ručního nastavení. Za současnou cenu 3300,­- kč je to velmi dobrá volba. Zajímavé je, že nástupce SX 130 IS má už o dost horší světelnost objektivu.
Odpovědět0  0
Graňák Pavel | 25.12.201020:14
Poté, co jsem byl velice sklamán, tak jsem začal hledat jiný foťák a vybral jsem Sony Cyber­-shot DSC­-HX5VB [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

a doufám, že bude dobrý.
Odpovědět0  0
jorek | 13.7.201016:12
a uz me to skrceni neobtezuje, ani se uz tolik nebojim, ze se to brzy opotrebuje a zasekne. Doporucuji pro klid v dusi.
Jinak kompaktik hodnotim dobre, jenom nekdy kdyz fotim v seru nebyvam s vysledkem prilis spokojen, ale to je nutna dan za cenu fotaku, kolem 2 litru korun. Ma to slušné HD video a 5x Zoom, proto jsem ho koupil, priznavam se, ze jsem si dle parametrů špatné světlosti moc nevšiml. Zatim mě to jako ­"pokapsák­" stačí ;­-)
Odpovědět0  0
jorek | 25.6.201016:18
Ano, věru to bude neco s průběžným ostřením protože když vypnu autodetekci scény, nechám třeba jen ­"Auto­", pak to dělá jen krátce při namáčknutí spouště. Jinak se zdá že nefotí nějak špatně, na první pohled. Je to jen jak jsem psal, takový malý chrčák ;­-­) Díky
Odpovědět0  0
jorek | 25.6.201013:10
Koupil jsem si za 2270 Kc nový AX200 i se 4GB kartou, Aaron.cz, jako malý všudy přítomný kompakt asi ujde, ale cosi v nem furt škrčí když ho zapnu, přestane to v momentě když zaostřím na konkrétní objekt, myslíte, že je to v pořádku, je to docela slyšet ­(­"jakoby se v nem jiskřilo, či co­). Prodavač řekl, že to je stabilizace, já si spíše myslím, že je tak hlučný při zaostřování. Otázkou je, zda jej mám zkusit vyměnit anebo je to u techhle levňáků normální, takovéto chrčení objektivu? Díky za radu.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6657) | 25.6.201013:24
Stabilizace to nebude ­(ta by spise po zaostreni zacala­). Jedna se s nejvetsi pravdepodobnosti o prubezne zaostrovani. Jista mira hluku neni nic neobvykleho, ale u vetsiny pristroju to bud vubec nejde slysel, nebo je to jen jemne vrceni. Pokud to ostri dobre, pujde pravdepodobne o normalni projev pristroje. Zkusil bych premluvit prodavace, at ti ukaze jeste jinou AX200, zda bude delat totez. Muze to byt dobre, ale taky nemusi. Mel jsem v ruce fotoaparat, ktery tez dost chrcel ­(vice nez je zvykem­) a po par dnech se objektiv odporoucel.
Odpovědět0  0
barbora richtarcikova | 9.7.201020:25
ja mam ten isty problem
Odpovědět0  0
vectrab | 9.7.201020:58
taky mi to dělá u jx200
Odpovědět0  0
barbora richtarcikova | 9.7.201021:46
a ako uz dlho mate ten fotak lebo sa bojim ze po pol roku mi vybuchne v ruke :­))
Odpovědět0  0
vectrab | 9.7.201022:45
4 hodiny
Odpovědět0  0
TomášJedno | 13.2.201020:50
Kde jsou ty časy kdy Fujifilm dokázal nacpat i do kompaktu velký čip, který nešuměl a dělal fotky za které se člověk vůbec nemusel stydět? Bohužel už ­"jede­" na módní vlně megapixelaizace. To, že víc MPx = horší, neřeším, horší světelnost? To je problém. Ale co. Stejně to budou hloupé ovce v Datartu nebo Electroworldu kupovat a my, znalí, si koupíme zrcadlo, tak co? Vlk se nažere, koza bude celá a odborná veřejnost si poradí.
Odpovědět0  0
janfran | 13.2.201021:42
Vždyť Fujifilm kompakty s velkým čipem pořád dělá ­( F60, F70, F100, F200, S100, S200­). Dokonce jich teď nabízí víc, než v minulých letech. Že větší část jeho nabídky tvoří kompakty s menším čipem od Sony, to není žádná novinka, minimálně posledních 6 let je tomu tak pořád.
Odpovědět0  0
Choakinek - nereg. | 14.2.20101:41
Ano, je to asi pravda ­(víc nebo stejně, těžko říct, v každém případě nabízí­), přesto ovšem doufám, že mé mamce Fujifilm A600, který jsme ji koupili před lety k vánocům, bude ještě dloooouho sloužit :­-­). Vědět tenkrát o fd31... no jo, neměl jsem tehdy takový přehled.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6657) | 14.2.201014:44
Fujifilm nyní představil několik nových kompaktů s velkým EXR čipem a nabídka je myslím už dost široká. To, že nabízí i levnější modely s horšími čipy, je docela pochopitelné.
Odpovědět0  0
siky99 | 16.1.201220:14
Tak toto může napsat opravdu odborník :­-D Je to jak srovnávat Ferrari s Trabantem. Příště si to po sobě přečti, než pustíš do světa kravinu srovnání kompaktu se zrcadlovkou. Mimochodem každej není ochotnej sebou vláčet tlumok objektivů a půl hodiny nastavovat clony a čas. Jestli používáš na zrcadle automat, tak jseš akorát náfuka.
Odpovědět0  0
stalak (1021) | 13.2.201016:47
příští rok to už bude 18 MPx,možná 20,nevím a světelnost objektivu na nejširším ohnisku bude skvělá,počítám tak F 4,2,jo,trochu rýpu,ale......ten trend jak v MPx tak i ve světelnosti jde nezadržitelně nahoru,je pravda,že kdo bude chtít ­"fotit omalovánky­"musí být nadmíru spokojený :D
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6657) | 13.2.201017:38
To vidíte moc černě. Výrobci si jsou vědomi toho, že nemohou s rozlišením až tak moc vysoko, ale zároveň marketingové oddělení ten každoroční nárůst chce. Příští rok to tedy vidím na 16 MPx, více asi ne. Standardní světelností se příští rok stane asi F3,6 ­(dnes je to zhruba F3,3, i když těch F3,6 přístrojů už také není právě málo­).
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.