Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

"Leica" byla na čínském Weibu zakázána za kontroverzní reklamu

24.4.2019, Milan Šurkala, aktualita
Brazilská reklamní agentura F/Nazca Saatchi & Saatchi vytvořila společnosti Leica novou reklamu, která ale ve výsledku Leice dost uškodila. Zobrazuje slavnou fotku muže před tankem na Náměstí nebeského klidu, což se Číně pochopitelně nelíbí.
Společnost Leica má v Číně nemalý problém. Její brazilská reklamní agentura F/Nazca Saatchi & Saatchi totiž vytvořila pětiminutový reklamní klip, ve kterém zobrazuje čínské protesty z června roku 1989. V samotném závěru klipu se v odrazu objektivu ukáže slavná fotografie "Muž před tankem" a klip tak odkazuje na fotografa Jeff Widenera a jeho odvahu, čímž děkuje všem podobným, kteří mnohdy nasazují vlastní život a dokumentují významné události v historii dějin.
 
 
Proti reklamě se ale v Číně zvedla velká vlna nevole a slovo "Leica" je tak nyní na sociální síti Weibo zakázáno kvůli porušení podmínek této sítě. Zatím tak nejde o celostátní ban slova. Připomeňme, že jakékoli zmínky o tomto protestu jsou v Číně přísně potlačovány a patří na seznam věcí, které zdejší cenzurované vyhledávače ani nesmí vyhledávat. Klip The Hunt byl stažen z YouTube (jeho oficiální verze), ale na internetu se hned objevilo několik jeho dalších kopií, u kterých zatím není jasné, jak dlouho ještě vydrží.
 
Sama Leica tvrdí, že nejde o oficiální klip a chce se od něj distancovat. Problémem pro Leicu je i to, že nyní spolupracuje s čínskou společností Huawei, u níž jsou použity fotoaparáty s názvem Leica a kauza tak ubližuje i samotnému čínskému výrobci. Zatímco Čína klip odmítá, bojovníci za lidská práva jej naopak vítají.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.