MazL1k

Registrace: 27.5.2016
Komentářů: 27, score 0.1
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 24.6.2019 s hodnocením +2:
Stredoformat a velky format se vyuziva hlavne v reklamni, glamour a krajinarske fotografii.
Hlavni duvody jsou dle me tyto:
1­/ mikrokontrast a kresba ve stinu ­- typicke je lidske oko a ocni dulek, vlasy, atd. U krajinek lesni kviti na brehu potoka ve stinu kapradin po desti, ...
2­/ velke rozliseni na velke plose a z toho vyplivajici moznost masivnich vyrezu
3­/ u krajinarske fotografie je to pozdejsi nastup vnimane difrakce pri velkem zacloneni
4­/ centralni zaverka ­(neni pravidlem­) ktera lepe distribuuje svetlo po cele ­"velke­" plose snimace nez sterbinova zaverka

Je to samozrejme o tom, co je clovek ochoten obetovat v honbe za hledanim vyssi kvality.
Od urciteho bodu ­(ktery je pro kazdeho z nas subjektivni­) muzeme napr. za 2x vyssi cenu ziskat ­"jen­" o 5% vic kvality.
Coz sice neni moc, ale porad je to nejaky posun
Stredni a velke formaty zkratka nejsou pro lidi, kteri hledaji nejlepsi pomer cena­/vykon mobilitu, nebo potrebuji ukojit svu potrebu po falickem efektu a byt in.
Jsou to lide, kteri chteji­/potrebuji maximalni obrazovy vykon a nic vic je nezajima.
Komentář z 26.6.2019 s hodnocením +1:
APS­-C objektivy nepouzivam a tudiz ani nehodnotim. Neznam ani tebe, takze nevim podle jakych kriterii je konkretne pro tebe obektiv X lepsi nez objektiv Y.
Doufam, ze se ale muzeme shodnout na tom, ze fyzikalni zakony plati pro vsechny z nas stejne.
Cim sirsi ohnisko, tim blize musi byt zadni pupila blize zaznamovemu mediu.
Zrcadlova komora v SLR je fyzicka prekazka, ktera tomuto fyzikalnimu zakonu brani.
Tim padem se to vyrobci snazi nejak obejit napr retrofokalni konstrukci, a ta jak vime neslouzi pro to, aby objektiv byl kvalitnejsi.
Komentář z 25.6.2019 s hodnocením +1:
Koncept jednooke zrcadlovky vznikl z potreby nasich predku ziskat pristroj, kdy v hledacku uvidim to same co objektiv o ruznem ohnisku. Je to reseni, ktere nema zadny pozitivni vliv na kvalitu obrazu. Spise naopak. Umele zvetseni vzdalenosti mezi bajonetem a filmem pro potreby umisteni zrcadlove komory dela konstrukci objektivu ­(stredne a sirokoohniskovych­) komplikovanejsi a tim padem je vysledny obraz horsi, nez by musel byt. Konstrukce zrcadlovky ­(SLR=Single Lens Reflex­) je tedy nejaky historicky kompromis kvality­/uzitnosti vychazejici z tehdejsich moznosti. Nastupem digitalnich snimacu, se tento koncept stal zbytnym, nebot snimac sam dokaze reprodukovat obraz do hledacku­/zobrazovace. Full Frame vznikl v roce 1914, kdy jednoho pana z lenosti napadlo strcit tam misto sklenene desticky filmovy pas z kamery ­(nasirku, misto navysku­). Byl to dalkomerny pristroj, koncepcne tedy to, co ty nazyvas falesna bezzrcadlovka. A jeho obrazova kvalita byla horsi, nez to co nabizely jine vetsi pristroje. Zvitezil vsak diky sve mobilite a snadnosti pouzivani. Puvodni fotoaparaty promitali obraz primo na matnici ­- byly to tedy take bezzrcadlovky. Je tedy usmevne cist, ze predci byli falesni otcove svych synu.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 8.7.2019 s hodnocením -2:
Svetelnost je stejna bez ohledu na velikost snimace. Svetelnost + Citlivost + Expozicni cas jsou konstantni hodnoty jejichz kombinaci dopadne na bod stejne mnozstvi svetla. A je uplne jedno, jestli se bod nachazi na plose o velikost 1mm2 nebo 1km2.
Komentář z 9.7.2019 s hodnocením -1:
To co rikas nema se svetelnosti v tomto kontextu nic spolecneho.
Expozici tvori svetlo a to u fotaku ovlivnujes tremi velicinami ­- ISO, Clona ­(svetelnost­), Cas
Vsechny tri udaje jsou normovane veliciny. Tedy stejne pro vsechny.
Komentář z 9.7.2019 s hodnocením -1:
Vyjadroval jsem se k tvrzeni, ze F2.8 na MFT je to same jako F5.6 na FF. Coz je mylny nazor. F2.8 je stejne, at uz je kdekoliv.
Obraz tvori body a na ne pri F2.8 dopada stejne mnozstvi svetla u jakkoliv velkeho snimace.
Kvalita obrazu s velikosti plochy na ktere se zobrazuje nema se svetelnosti nic spolecneho.