Komentářů: 27, score 0.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 8.7.2019 s hodnocením -3:
Svetelnost je stejna bez ohledu na velikost snimace. Svetelnost + Citlivost + Expozicni cas jsou konstantni hodnoty jejichz kombinaci dopadne na bod stejne mnozstvi svetla. A je uplne jedno, jestli se bod nachazi na plose o velikost 1mm2 nebo 1km2.
Komentář z 9.7.2019 s hodnocením -2:
To co rikas nema se svetelnosti v tomto kontextu nic spolecneho.
Expozici tvori svetlo a to u fotaku ovlivnujes tremi velicinami - ISO, Clona (svetelnost), Cas
Vsechny tri udaje jsou normovane veliciny. Tedy stejne pro vsechny.
Expozici tvori svetlo a to u fotaku ovlivnujes tremi velicinami - ISO, Clona (svetelnost), Cas
Vsechny tri udaje jsou normovane veliciny. Tedy stejne pro vsechny.
Komentář z 8.7.2019 s hodnocením -2:
Dopadne adekvatne velikosti plochy. Na vetsi plochu musi dopadnout vice svetla, nez na mensi plochu, prave z duvodu rozdilnosti velikosti ploch. Bod je vsak osvetlen stejne. Svetelnost je tedy stejna.
Nejvíce přínosné komentáře
Hlavni duvody jsou dle me tyto:
1/ mikrokontrast a kresba ve stinu - typicke je lidske oko a ocni dulek, vlasy, atd. U krajinek lesni kviti na brehu potoka ve stinu kapradin po desti, ...
2/ velke rozliseni na velke plose a z toho vyplivajici moznost masivnich vyrezu
3/ u krajinarske fotografie je to pozdejsi nastup vnimane difrakce pri velkem zacloneni
4/ centralni zaverka (neni pravidlem) ktera lepe distribuuje svetlo po cele "velke" plose snimace nez sterbinova zaverka
Je to samozrejme o tom, co je clovek ochoten obetovat v honbe za hledanim vyssi kvality.
Od urciteho bodu (ktery je pro kazdeho z nas subjektivni) muzeme napr. za 2x vyssi cenu ziskat "jen" o 5% vic kvality.
Coz sice neni moc, ale porad je to nejaky posun
Stredni a velke formaty zkratka nejsou pro lidi, kteri hledaji nejlepsi pomer cena/vykon mobilitu, nebo potrebuji ukojit svu potrebu po falickem efektu a byt in.
Jsou to lide, kteri chteji/potrebuji maximalni obrazovy vykon a nic vic je nezajima.
Doufam, ze se ale muzeme shodnout na tom, ze fyzikalni zakony plati pro vsechny z nas stejne.
Cim sirsi ohnisko, tim blize musi byt zadni pupila blize zaznamovemu mediu.
Zrcadlova komora v SLR je fyzicka prekazka, ktera tomuto fyzikalnimu zakonu brani.
Tim padem se to vyrobci snazi nejak obejit napr retrofokalni konstrukci, a ta jak vime neslouzi pro to, aby objektiv byl kvalitnejsi.