Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
Diskuze k článku: Nikon D40
14.11.2006, Ivo Martinka, aktualita
Asi před týdnem se objevily informace o nové zrcadlovce od firmy Nikon. Jedná se o model D40, který by se měl přiblížit ještě více začínajícím fotografům, než tomu bylo u D50. Zatím se jedná pouze o nepotvrzené informace a vypadá to, že se někdo od nikonu prořekl.
Divotvorca | 21.11.200610:25
Nahodou nermate spravy kedy sa dostane na slovensky trh?...a cena setu bude tych 599 dolarova alebo to neni vobec iste?
Odpovědět0  0
Divotvorca | 20.11.200619:39
Mam kamarata profesionalneho fotografa­-ma D70 a D200...a sam povedal ze za tu cenu D40 bude very gut...a to je i moj nazor...dumam nad kupou fotaku..na D50S a vyssie peniaze nemam a ani sa tomu nemienim venovat ako profesional plne mi bude stacid D40 s dodanym objektivom...bude to ovela lepsie ako kompakty...a bude to mat vsetko co by si clovek ako ja prial...myslim ze nikon urobil velmi dobry krok
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 21.11.20069:54
jj to mas pravdu, za tu cenu si myslim ze Nikon udelal kus dobre prace a vi proc to dela ...
Odpovědět0  0
roobee | 19.11.200610:48
Grebe, souhlsím! Každý si může koupit co chce. Mám hluboko do kapsy a Nikon D40 bude přesně pro mě. Asi se D40 nedá srovnávat z Panasonicem FZ 50, Fuji S9500 nebo ze Sony H5, nebo ano??
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 19.11.200610:56
vsechno se da srovnat, ale D40 zvitezi :­)­)­)
rozsah ohnisek zalezi na objektivu jakej nasadis a ne jakej je zabudovanej
vetsi snimac, min sumu,
vetsi rychlost,
lepsi dynamicky rozsah
asi takove hlavni vyhody zrcadla
Odpovědět0  0
Greba | 19.11.200612:34
O Fuji S9500­(9600­) jsem uvažoval. Dal bych mu přednost před FZ50. Ale spíš jsem se klonil k D50, protože
zrcadlo je furt víc než kompakt. Ono hlavně záleží, jak člověk uvažuje do budoucnosti. Kompakt se koupí a konec. Za předsádky bych určitě neutrácel! A jsem u toho, Nikon má řadu objektivů v široké cenové relaci, takže
levné tělo lze prodat s menší ztrátou než dražší a objektivy zůstávají. Tím se ohromě rozšiřují možnosti a každý
si dnes může vybrat sklo přesně na ­"míru. Každý koníček stojí peníze a jak člověk začne pak už to jede. Ono to nejsou pak už jen skla.Dnes hledím i na to, aby měl DF sáňky na blesk, na skla jsou třeba pouzdra nebo větší pouzdro na DF, filtry,mini stativ už mi taky nestačí...........................
A co se týká D 40 počkám si na na hotové fotky. Ale jak už zde bylo řečeno větší senzor=menší šum atd. A já osobně moc nevěřím sw úpravám ve foťáku za účelem ­"vylepšení­" fotky.
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 19.11.200614:19
jj to mas pravdu, telo vymenis a zustanou ti objektivy s kteryma muzes pocitat i u dalsiho tela, ale kompakt musis prodat komplet ..
Odpovědět0  0
Petr Matoušek | 19.11.200619:55
Na tohle se dá pohlížet i z druhé strany: Kompakt­/UZ, až ti zastará, prostě vyhodíš nebo prodáš a koupíš si cokoli jiného, co se ti bude zrovna zamlouvat. U zrcadlovky za 12 tis vyhodíš nebo prodáš levné tělo a zbydou ti objektivy v celkové ceně obvykle 10­-50 tisíc, které tě donutí koupit nové tělo se stejným bajonetem. A přesně o tohle Nikonu jde ­- chytíš se drápkem a má tě.

Já mu fandím.
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 19.11.200620:03
nastesti objektivy neztraci moc na hodnote a tak kdyz chces prejit treba ke canonu, neni problem je vsechny prodat, za dobry peniz.
Odpovědět0  0
Honza J | 18.11.200618:57
Myslím že se nikon trefil do chuti minimálně mi, už dlouho si chci koupit fotoaparát, bohužel jsem si nechtěl kupovat žádný šit a za ty ceny zrcadlo taky ne, tohle je přesně pro mě jako pro začínajícího amatéra. A nikonu jen tleskám.
Odpovědět0  0
Greba | 18.11.200620:17
Souhlasím. Začínal jsem df se Z740, po roce přešel na Z650. Oba už jsou prodané. Mooooc se mi líbí D80 s 18­-70, ale......... Teď brouzdám po netu hledám a kombinuji. Prostě na D80 nemám. Diskuze na téma degradace
považuji za ztrátu času! Vždyť si každý může koupit co chce ­(a na co má­).
Odpovědět0  0
vlado | 16.11.200612:47
dlho som vyberal foťak pre fotenie v interieri bez blezku ­( na fotenie maleho syna­) až som vybral fuji f30, aj ked svoj učel splnil, má veľa limitov, myslim že tá D40 tka by bola oveľa lepšia voľba, ked pride na trh..,, bude to fakt tvrda konkurencia mnohym kompaktom..
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 16.11.200619:28
urcite by to byla lepsi volba, k tomu treba novej SB400, na ktereho se docela tesim ... na foceni v mistnosti a za tu cenu .. parada
Odpovědět0  0
Danny | 16.11.20066:34
Někdo by zase rád levnej nešumící ­(ne tolik...­) a rychlejší foťák blíž UZ a kompaktům... to je subjektivní! Tobě chybí něco solidního ­"okolo 50 000­", jiným něco jinýho. A s tím póvlem bych byl opatrnější!
Odpovědět0  0
Serminik | 16.11.20063:34
To už musí všichni výrobci neustále krmit trh levnými lowendy???
Nejdřív Canon s EOSem 400D, pak Pentax s K10D a nakonec už i NIKON s D40?!
Jak dlouho budeme ksakru ještě čekat na pořádný utěsněný celokovový foťák s čištěním snímače v ceně okolo 50ti tisíc? ­(Třeba jako je NIKON D200, ale bez bandingu a s čištěním snímače­).

Výrobci fotoaparátů by si konečně měli uvědomit, že vyrábět fotovybavení znamená víc než jen bavit póvl!!!
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 16.11.20068:41
ono to neni zase tak jednoznacne, protoze vyrobci si moc dobre uvedomuji, ze je vic lidi co vlastni kompakt, nebo UZ a tak je chteji nalakat do DSLR kategorie a nebudou je lakat fotakem za 50K. Kdo tomu poradne nerozumi vidi v zrcadlovce kralovskou tridu a kdyz ji ma moznost koupit za cenu lepsiho kompaktu .. proc ne ?
Lepsi cip, cili min sumu, vymena objektivu, celkova rychlost a dalsi vyhody mluvi pro zrcadlo za 10K nez kompakt za tu samou cenu.
Odpovědět0  0
Ivosek (36) | 16.11.20068:44
btw: s tim automatickym cistenim snimace bych nevidel zase takovou vyhodu jak to vsichni uvadeji. Je pravda, ze se o to clovek nemusi starat, ale urcite by to pro me byl nerozhodujici parametr. Ja treba cistim cca jednou za rok s tim, ze mam od Nikonu 10x cisteni zdarma. Ted uz se to provadi na nekolika mistech v CR, tak ze s tim uz neni problem.
Odpovědět0  0
bob_ | 16.11.200612:49
kto Ti brani koupit EOS 1 Ds? Za 50.000 nakupuje prave ten povl...
A K10D lowend? Je utesneny, s cistenim snimace, stabilizaci... Presne to co si napsal a pod 50 litru.....
Odpovědět0  0
frost (1) | 19.11.200612:01
Osobně vlastním E500, ale v době kdy jsem se rozhodoval pro DSLR jsem uvažoval i o Nikon D50. Protože nemám dostatek fin. prostředků na DSLR za 50k. Takže jako jeden člen PÓVLU doufám, že Vám ten póvl omlátí ty lowendy o hlavu. Ješte budete děkovat výrobcům, že nejsou celekovový...
Odpovědět0  0
LUMA13 | 23.11.200613:31
Kolik myslíš, že se prodá D200 oproti D40­-50­-70?
Když jsi takový odborník ­- co je lepší kompakt nebo levná zrcadlovka?
Co kdyby jste psali, co je dobré nebo špatné, případně jak to zdokonalit
a nechali nákup na ostatních. Dík.
Odpovědět0  0
eR | 6.10.200711:50
Chudáku :­-)
Odpovědět0  0
nick | 14.11.20067:57
jsem prvni
Odpovědět0  0
Riman | 14.11.20069:46
Ano, jsi. První idiot.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.