Ta větší kamera tedy generuje 140 GB/s nekomprimovaných dat (1,1 Tbit/s), do jakých pamětí se to zvládá ukládat? Nevěřím, že by to něco stíhalo rovnou komprimovat.
Jednu sekundu natočenou s 1,16 mil. FPS si bude člověk prohlížet rychlostí zpomalenou na filmových 24 FPS přes 13 hodin.
Odpovědět0 1
proč by to nezvládlo rychlou bezztrátovou kompresi? třeba když se ukládají jenom změny jasu na pixelu (ukládá se jneom delta, ne celá hodnota pixelu) .... tím spíš, že velká část pixelů bude takřka bez změny
Odpovědět0 1
Možná ano. Problém s bezztrátovou kompresí je ten, že není ničím garantované, že data zmenší. Pokud bude čip dost "šumět", tak nezmenší skoro nic. Navíc při téhle rychlosti se musí vážit každá instrukce a součástí většiny bezztrátových algoritmů je mnohem víc operací, než jen porovnání dvou hodnot. Když budete ukládat jen změnu, tak to zabere nejspíš úplně stejně dat (1 bajt), jako samotná hodnota. Tak primitivní "komprese" opravdu nepomůže.
Připomínám, že 8K video o 60 FPS (čili současný snový high-end, který se pořádně ještě nikde nepoužívá) má 5,3 GB/s surových videodat.
Odpovědět1 0
mimochodem, mě to vyšlo na "jenom" cca 45GB/s - předpokládám, že kamera má Bayera (nemá plnobarevný pixely)
1280x800x50725 = 45,35GB (při 8bit snímání)
Odpovědět1 0
Já to počítal jako plné RGB - 3 bajty na pixel, protože při tak tristním rozlišení 64 řádků by mi to připadalo jako ještě větší zmršení bayerem. Ono je ale dost možné, že ty extrémy snímá jen jasově (když jsem viděl záběry z velmi vysokorychlostních kamer, tak byly vždy jen černobílé), takže nejspíš opravdu platí ta vaše třetinová rychlost.
Odpovědět0 0
Ať tam máte Bayera nebo ne, pořád jde ze senzoru jedna šedivá nebarevná hodnota na pixel a ne 3. Bitová hloubka je v tomto případě 12bitová. Barvy na čipu (RGB informace) se dělají jen výjimečně (dělají to třeba v některých režimech mobilní čipy v HDR režimu, který slučuje více pixelů dohromady).
Odpovědět1 0
Tak profesionální videa nejsou zpravidla v konzumním podvzorkovaném režimu YUV 420, ale plném YUV 444, což má stejné bitové nároky jako plné RGB. Vzhledem k nízkému rozlišení u nejvyšších FPS by se určitě daly slučovat pixely a získávat tak tu plnou barevnou informaci, ale myslím, že mnohem pravděpodobnější je jen ten jasový režim. Ať už 8, 10 nebo 12 bitů.
Odpovědět0 0
co se zápisu týče - běžné DDR4 ve dvoukanálu by to možná zvládly s odřenýma ušima (okolo 50GB/s) ... ve čtyřkanálu by to asi šlo
nicméně GDDR6 (v GPU) běžně zapisují stovky GB/s (asi i GDDR5)
Odpovědět0 0
Pustil jsem si jejich krátké video a píšou tam propustnost 75 Gpix/s. Při 8 bitech/px je to tedy 75 GB/s, při 12 bitech 112 GB/s. GDDR5/6 i HBM by teoreticky šly, ale ty se vyrábějí snad jen v 8Gbit nebo 16Gbit variantách, a tedy pro 512 GB by to muselo být narvané 256 paměťovými čipy a to si nedovedu představit ten řadič... Takže spíš tam bude nějaký 8kanálový EPYC se standardními DDR4?
Odpovědět0 0