Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
18.9.2014, Milan Šurkala, aktualita
Společnost Canon představila novou APS-C vlajkovou loď EOS 7D Mark II. Tento model disponuje 20,2MPx APS-C senzorem a novým 65bodovým AF systémem. Všechny tyto body jsou křížové. Zrychlilo se i sekvenční snímání na 10 fps.
lucia1609 (1) | 26.2.201917:41
dobry den, ak planujem fotit krajiny, architekturu, makro, je tento fotak pre mna vhodny? pozeram ma dobre parametre, ktore viem vyuzit, aj ked fotim rychle pohyby. vdaka
Odpovědět0  0
marek12 (34) | 21.9.201422:59
Zaujímalo by ma, ze komu je tento canon konkurenciou? Zda sa, ze na urovni APSC je to top.
Odpovědět1  0
crashpc (40) | 23.9.201416:37
Ahoj. Záleží jak pro koho. Hlavně pro lidi co fotí sport a BIF nemusí existovat konkurence žádná. Je to v jistých ohledech opravdu nejlepší přístroj na světě.
Odpovědět1  0
crashpc (40) | 19.9.201419:20
Po netu už se dají postahovat nějaká zajímavá data, fotky v RAWu a podobně. Stroj to bude jistě velmi všestranný, ale za mě tedy palec dolů a velké zklamání kvůli snímači. Kdyby aspoň tolik nelhali o vylepšování. Výsledky nejsou nijak zajímavě lepší než ze 70D, jestli vůbec ­(určitě pod půl stopy v DR i v šumu­).
Odpovědět1  1
Milan Šurkala (6625) | 19.9.201419:46
Já ti to v květnu říkal a tys mi nevěřil. Čekal jsi, že si ho Canon nedovolí dát do nástupce 700D a oni ho dali dokonce do 7D II :­-­) Nástupce 700D ještě nevydali ­(takže se možná dočkáme překvapení a možná se opravdu budu mýlit­), ale opravdu i nadále věříš, že nástupce 700D nebude mít onen 20MPx snímač, ale nějakou jinou pecku, když ji nedali ani do 7D II?
Odpovědět1  0
crashpc (40) | 19.9.201420:34
Nevěřil. To je totiž zlý sen. Pravda je taková, že po původním 7D o kousek lepší snímač PŘIŠEL se 70D. A není vůbec špatný. Jen jsem čekal, že je důvod, aby přišel nový. Nicméně nevěřím už asi ničemu, a asi dávám nákup těla dost k ledu.
Odpovědět1  0
Irving (201) | 19.9.201423:29
Snimac je prinejlepsim prumerny, ale to uz se tak nejak u Canonu pomalu stava tradici, hodne jim ujizdi vlak. Zamrzi i absence dnes obvyklych funkci ­- treba Wi­-Fi je dnes uz samozrejmosti ­(nebo by aspon melo byt­), treba moznost vzdaleneho ovladani fotaku pres smartphone by urcite dost lidi ocenilo. A v kolonce inovaci je velka nula, proste mirny pokrok v mezich zakona. Pritom si myslim, ze i u zrcadlovek je jeste co vylepsovat, napriklad kdyz uz ma Canon PDAF na cipu v prakticky kazdem pixelu, tak by se to urcite dalo pouzit k automatickemu micro adjustmentu AF ­- prosty rozdil mezi ostrenim pres AF modul a pres snimac. Proste skoda mluvit...
Odpovědět0  2
crashpc (40) | 20.9.201410:46
Snímač je v některých aspektech excelentní. Při středních a vyšších citlivostech bych řekl, že není o nic horší než cokoli od konkurence. Jenže tuto ­"superioritu­" hned začne narušovat AA filtr, znatelně víc šumu na základních citlivostech způsobených ne snímačem, ale ADCčkem mimo snímač a dlouhým vedením, a kdoví co ještě. Dal bych ruku do ohně za to, že bez AA a s ADC na snímači by to byl lamač fotografických srdcí :­-­). No, a právě proto mě velmi zklamali. Polovičatá práce.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 20.9.201410:49
Dnes se v podstatě všichni výrobci snaží vytřískat z dané technologie maximum a upíchnout ji všude možně, kde to jen jde. Vyvinout jednou, prodat pětkrát. U kompaktů to jde vidět nádherně, kde v podstatě všichni používají jeden objektiv u dvou až tří generací jedné řady, přehazování modelů z vyšší do nižší řady ­(např. nový Nikon L3x0 je loňský model L8x0­) a tak dále. U Canonu jde už roky vidět, jak se děje v podstatě něco podobného u DSLR.

Zatímco kdysi tu byl překotný vývoj rozlišení snímačů ­(takže každý model měl jiný čip­), to se dnes dostalo na rozumnou úroveň okolo 20MPx u APS­-C a není důvod přicházet každý rok s novým senzorem, který bude mít o 2 MPx více. Začalo to u 12MPx snímače z EOS 450D, který se dostal i do EOS 1100D, pak se 18MPx snímač dostal všude, od 7D až po 1200D a EOS M. Proto by bylo divné, kdyby najednou Canon odpískal novější 20MPx senzor a ten se postupně neprobojoval do všech modelů nižších tříd, a to i v několika generacích ­(byť je samozřejmě možné, že by umřel hodně rychle jako 15MPx čip z EOS 500D, to nemůžeme vědět­).

Pokud 18MPx čip vydržel pět let, naopak by mě trochu překvapilo, kdyby se po pouhém roce objevil další nový senzor. Na druhou stranu, pokud se měl někdy objevit, tak právě v nástupci 7D. Jenže ta je trochu špatně načasovaná, teď dlouho pojede na slabším senzoru, ledaže by se znatelně zkrátil životní cyklus. Vidím to tak, že 20MPx senzor se teď postupně dostane do nástupců EOS 700D a 100D, u nejnižší řady těžko říct, tam se možná ještě jedna generace ­(1300D­) spokojí s 18MPx čipem a na 20MPx senzor přejde až 1400D. Nějaká nová generace senzoru se ve vyšším low­-endu jako první nejspíše neobjeví ­(byť je to samozřejmě možné, Canon může překvapit­), takže bych jej čekal nejprve asi v EOS 80D ­(2016?­). Do 7D III hodně daleko ­(2018?­), takže je možné, že se někdy okolo 2017 už objeví ve vyšším low­-endu a posléze jej dostane i 7D III. Uvidíme, sám jsem zvědav, zda se Canon bude této neinovativní strategie držet dál nebo ne.
Odpovědět0  0
crashpc (40) | 20.9.201413:42
Naja, ale tady je problém v tom, že Canon je rekordman a použil ten snímač nejměně devětkrát, jsem skálopevně přesvědčen, že desítku uvidíme, a po šesti letech nevidíme nic, nežli rehash na dva megapixely větší rozlišení v té samé technologii. Tohle není kompakt za 2000, a v této třídě si nikdo takové jednání nedovolil. Krom Canonu samozřejmě. Uvědomme si také, že to má být stroj dobudoucna, takže se tu bavíme o technologii se stářím 10 let. Za mě tedy ­"hrozný průšvih­". Takhle ne....
Odpovědět0  1
crashpc (40) | 20.9.201413:47
Ještě jsem zapomněl, že 7D II není žádná nižší třída, aby na ní jak píšeš ..­"sjížděli komponenty­" z třídy vyšší. Tady není odkud. Je to prostě znovu ohřívaný guláš. Už jsme to viděli v nižší třídě...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 20.9.201414:22
Pozor, to ­"sjíždění­" neznamená, že to půjde časově přísně odshora dolů! Není neobvyklé, že se nějaká novinka objeví v ne nejvyšší třídě, ale těsně pod vrcholem. Je divné, pokud se objeví v low­-endu ­(proto nepředpokládám, že se nějaká revoluce stane u 750D­). Většinou je to tak, že se novinky objeví v nejlepší nebo druhé nejlepší třídě ­(podle toho, jak je nastaven životní cyklus produktů­) a pak to jde postupně dolů, opět dle životních cyklů.

To samé jsi měl např. u Samsungu. Tehdy nový 20MPx senzor se objevil nejprve v NX200 ­(střední třída­) a až poté se objevil v high­-endu ­(NX20­). Postupně se dostal do low­-endu ­(NX1000 a další­). Jeho verze s fázovým ostřením se rovněž poprvé objevila v NX300 a až poté ve vlajkové lodi NX30, protože vypršel životní cyklus slabšího modelu a ne vyššího, který měl být obnoven až trochu později. Nikdy jsi ale novinku neviděl v nejnižší třídě NX1000­/2000. Nový 28MPx snímač to pro změnu vzal z vrcholu, opět se neobjevil ­"dole­".

Nižší třídy mají kratší životní cyklus než vyšší, proto se občas stává, že se nižší model dočká vylepšení trochu dřív než vyšší. Proto není až takový div, že 7D II má nový 20MPx senzor až jako druhý fotoaparát. Prostě se nesmí zapomínat na životní cykly fotoaparátů. Když je něco vyvinuto, dá se to tam, kde to má aspoň trochu ­"marketingový smysl­". Pozdržet jeden rok 20MPx snímač, aby začal až v 7D II a nechat další dva roky živořit 70D s 18MPx snímačem je nesmysl. U nižších tříd to nevadí, tam na tom tak nezáleží a mít jeden rok horší high­-end není až takový průser, když pak několik dalších let bude tím nejlepším.

To, že se použil tolikrát, je dáno i tím počtem modelů, kterých má Canon opravdu dost ­(celkem 6 APS­-C řad­). Již zmíněný Samsung měl 20MPx senzor 5krát v normální a 2krát ve fázové verzi, Sony se svým 16Mpx snímačem pokrylo rovněž několik NEXů i SLT. Fuji má svůj X­-Trans také asi v pěti modelech.
Odpovědět0  0
crashpc (40) | 20.9.201415:37
To bych pochopil. Ale snímač ze 70D vjádru není zas tak novinka a nějaký technologický průlom. Je to mírně vylepšený starý verk.
Low­-end si už ani neumím představit ­- jak píšu, devětkráte pečený snímač, mezi ním nic, pak tento 20Mpx na hraně použitelnosti do nové vlajkové lodi, a low­-end nemá dostat nic lepšího. Co tam tedy dají? To samé co vždycky? To vypadá dost hrozně, nebo ještě hůř. Nemyslíš?

Ono to také zas tak pravidelně nefunguje. 550D dostalo tou dobou dost dobrý snímač hned v druhé inkarnaci po vyšší třídě. Takže můžem jen doufat co bude dál.

Já chápu co myslíš, ale koukáme na to z úplně opačného úhlu. 7D II nemá žádný super snímač ­(myslím celkově řešení­), který se zkoušel v low­-endu. Už je zajetý, a vzhledem k očekávání je u mnoha lidí spíš DOA. Ne vysloveně propadák, ale nic pro budoucnost. Jedině, že by to byl poslední pohrobek po staré technologii, a na Jaře bychom se dočkali do nižších modelů něčeho lepšího. Jinak by mělo APS­-C u Canonu buď více než 10 použití té staré plečky, nebo jen JEDINÝ SNÍMAČ pro APS­-C, což sice plno výrobců až na kusové výjímky má, ale s kvalitou řešení jsou na tom všichni lépe. Jenže lidi v Canonu občas nemají soudnost. Kdyby aspoň prezentovali nějakou roadmapu ­(bez specifikací­), aby se dalo čekat co bude dál...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6625) | 20.9.201415:54
Tvůj pohled právě ztroskotává na tom, že snímač v 7D II je zajetý. To právě není, vždyť na poli snímačů je to v podstatě novinka, poprvé byla použita před rokem v jediném fotoaparátu ­(snímače této třídy běžně mají život tak kolem těch 3­-4 let­). Ty bys ten 20MPx snímač už odepsal, jenže on teprve dneska začíná ­"žít­". V roce 2015 se nejspíše dostane do vyššího low­-endu. Jen těžko říct, kdy se objeví v tom nejnižším, v 1300D a co ta vlastně dostane ­(až dneska jsem zjistil, že životní cyklus nejnižší řady u Canonu je znatelně delší, než jsem si myslel­).
Odpovědět0  0
crashpc (40) | 20.9.201416:10
Ano, chápeš mě dobře. Nojo, novinka, ale na odepsání. Co je mi platný nový trabant, když to tak přeženu ­(tak zlé to rozhodně není­). Boha, do Jara se vsadím, že Sony začne produkovat ještě lepší 28­-32Mpx snímače, a 7D II, který má vydržet snad dalších pět let, bude z tohodle hlediska fakt už ostuda. Přemýšlím, jestli mám vůbec šetřit na další sklo, nebo spíš na jiný systém....
Odpovědět0  2
Milan Šurkala (6625) | 20.9.201416:26
Jo, to se shodneme, že je to novinka, která ale už v době uvedení stačí tak na průměr. Přesně jak jsi to řekl, žádný propadák, ale nic extra do budoucnosti. Canon je posledních pár let hodně známý tím, že se drží při zemi a jede vše hodně konzervativně. Dost se spoléhá na to, že lidé u něj zůstanou a kvůli jeho všeobecné známosti si jej každý koupí, i když nic nového nepřinese ­(nejčastější otázka, se kterou se jako recenzent fotoaparátů setkávám, je ­"Jaký Canon si mám koupit?­"). Když už se objeví něco zajímavého, málokdy je to nějaký nástupce něčeho, ale většinou nová řada produktů, i když třeba nynější G7 X je papírově příjemným překvapením. Pokud chceš nějaký fotoaparát vyšší třídy s novým snímačem od Canonu, patrně se dočkáš nejdřív tak za dva roky u EOS 80D, protože nynější high­-end je čerstvě obměněn.
Odpovědět0  0
JonSnih (370) | 20.9.201420:44
Anebo už žádná 7D III nebude, za 3­-5 let ceny FF těl klesnou zase níž. Ale kdo ví...
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 21.9.20140:21
Podívej se, odepisuj si co chceš, ale díváš se na to špatně.
Senzor v 70D je inovativní poměrně dost. Do 70D jej Canon dal záměrně dříve, protože jak tu píše Milan, bylo potřeba jej zajet. To se stalo a s drobnými obměnami přešel do 7DMkII.
Senzor je to výborný, jen nesmíš koukat na DxO, protože ten je přímo placen Nikonem a věř mi, cokoli co kolem sebe vidíš, se dá otestovat cíleně tak, abys viděl jen to, co oni chtějí, abys viděl.

Zpět k 7DII. Evidentně jsi vůbec nepochopil, kam je cílena. Jsi typický BFU, kterého jen zajímají tabulky parametrů.
7DII je mířena do extrémní zátěže ­(odolnost, robustnost, závěrka 200.000 cyklů­) Takový sportovní fotograf nebude potřebovat WIFIč. GPS naopak zde smysl dává. Motokros v dešti s eLkovým objektivem můžeš fotit celý den, i přestože budeš na přístroji vrstvu bahna. Hledáček plný AF bodů sportovnímu fotografovi zaručí neuniknutí jakéhokoli pohybujícího se objektu. Finální ladění probíhalo na MS ve fotbale v Brazílii.

Kdo chce hračičky, má tu 70D, kdo chce zátěž a rychlost, má tu 7DII. Rozhodně ale vyšší model neznamená, že musí mít všechny funkce nižšího, když míří někam úplně jinam.
Odpovědět0  2
crashpc (40) | 21.9.20146:33
Tak zaprvé, chovej se jako člověk. Tady nemluvíš s opicema, co máš někde kolem sebe...

Zadruhé, neveď diskusi na základě velmi mylných osobních doměnek. Půlka toho cos napsal je irelevantní.

Já jsem o DxO nemluvil, ani z něj nevycházím. Stáhl jsem si soubory v RAWu a porovnal jsem si je s mnoha jinými fotoaparáty. Výsledek byl takový, že nejsem zdaleka spokijený. Tečka. Sportovní fotograf nemůže určovat jak se bude odvíjet zbytek řady fotoaparátú, tedy pokud se bavíme o snímači. My už víme, že FPS nejsou zde omezeny rychlostí CPU nebo datovými toky. Je možné, že 24 až 28 Mpx by při 10 FPS nebyl žádný problém. Další věc je to, že to o čem mluvím jiní výrobci prostě dokázali... Lepší snímač by ocenil snad každý.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 21.9.201411:51
No ty ses mi tedy projevil. Tímto komentářem se vysvětluje věe. Nepoužil jsem jediné nevhodné slovo a už vůbec ne hrubé. Rozvinul jsem téma na kvalitu senzoru.
Ty si tu rozjel kritiku na něco, co máš pouze vyčtělé a nikoli ověřené z praxe a na tom stavíš.
Na úrovni tvé inteligence nemá cenu jakkoli dál diskutovat.
Příště se laskavě vyvaruj napadání, nejsi tu správcem. Ten na to má jediný oprávnění.
Odpovědět0  1
crashpc (40) | 21.9.201412:14
Buď jsi hloupý, nebo lžeš. To je jednoduché:
http:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/BFU Mě to tedy neslušné připadá dost. Jak jsi to téma prosímtě rozvinul? Technické specifikace a praktické příklady jen lítaly vzduchem, že jsem z toho celý paf! :­-D
Znovu si jedeš v nesmyslných doměnkách, jelikož jsem postahoval všechny možné soubory ­(hodně RAWů­) a mám prakticky ověřeno mnoho věcí. To, že tvrdíš, že nemám, to je věc jiná, mimojiné lež.
Pokud se chceš pouštět dále do nějakých osobních útoků, tak jsi na špatné adrese, a bohužel ani s tou inteligencí jsi se netrefil. Nicméně úroveň hodnocení je daná úrovní hodnotícího.
Poslední připomínku si po sobě přečti ještě dvacetkrát, a pak se vzpamatuj.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 22.9.20148:33
BFU = Běžný Franta Uživatel. http:­/­/cs.wikipedia.org­/wiki­/BFU
Na tom není nic urážejícího.
Ve svých komentářích běžně nepoužívám počeštělé anglické výrazy, pokud to jde nějak jinak.
To píšu pro ostatní, aby bylo vidět, že mi nešlo o urážející anglické zkratky.
Tobě již nic vysvětlovat nebudu. Nemá to cenu. Sedět za počítačem a hledat po internetu co kde najdu je věc jedna, vzít si to do ruky a používat, je věc druhá.
70D jsem měl na otestování v ČR dřív, než recenzenti ­- dokonce ještě předprodukční vzorek již začátkem srpna 2013. 7DMkII budu mít v ruce tento týden ve čtvrtek. Dynamika a šum tohoto senzoru je na velmi dobré úrovni.
Odpovědět0  0
crashpc (40) | 22.9.201416:03
Bohužel, to vypadalo dost jinak. BFU není český výmysl a tvůj výraz jsem dnes četl poprvé.
Ještě jsi nic nevysvětlil, a už házíš flintu do žita, ale budiž....
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 22.9.201420:22
Neházím. Jen odsuzuješ něco, co jsi ve svých rukách neměl. To považuji za poměrně důležité.
Odpovědět0  0
Hirogen (769) | 22.9.201417:42
Odpovědět0  0
crashpc (40) | 23.9.201416:35
Napiš to někomu do anglického fora, a uvidíš, co s Tebou provedou....
Nemusíš chutnat bláto, abys pochopil, že to nechutná dobře. Nemusíš vraždit lidi, abys věděl, že vraždit je špatné. Nemusíš plno věcí abys VĚDĚL. Je snad velký rozdíl při zjišťování kvalit, jestli tu spoušť přístroje zmáčknu já, nebo někdo jiný?
Odpovědět0  0
Irving (201) | 23.9.201418:49
Promin, ale napsat ze sportovni fotograf WiFi nepotrebuje je blbost. Dneska je rychlost zverejnovani novinek zcela zasadni a moznost posilat v realnem case fotky na server redakce kde je nekdo muze projit a rovnou sazet k clankum k danemu tematu je podle me neocenitelna. Navic jsou i dalsi pouziti, treba forma fotopasti ­- postavit fotak na stativ nekam kam chodi placha zvirata, schovat se pet metru daleko a pak jenom dalkove cvakat v tichem rezimu. Dnes uz Wifi rozhodne neni jenom blbina a moc jeji absenci v 7D II nechapu.
Odpovědět1  1
Hirogen (769) | 29.9.201412:48
Nepřítomnost wifi má své logické opodstatnění. Záleží na tom, jestli to chceš vysvětlit.
Odpovědět0  0
Ganec (869) | 25.9.20148:28
> Kdyby aspoň tolik nelhali o vylepšování.

na dpreview je rozhovor s ich manažérom .. a zrejme majú klamanie v krvi:
Q: What needs to happen before Canon will create a serious mirrorless camera?
A: We are serious. We­'ve actually been serious about it since the very beginning.

Odpoveď na otázku prečo ich senzory zaostávajú v meraniach DR:
A: I­'m not sure what measurements you­'re looking at .. we consider our sensors to be the best
Q: So in your opinion your sensors are currently the best on the market?
A: Yes. In the EOS 7D Mark II for example the sensor we­'ve used is improved compared to the previous generation, especially at high ISO and in shadows.

"improved compared to the previous generation­" => teda oproti 18­-megovému .. no to by bol fail keby nový senzor nebol lepší ako ten spred 5 rokov...
Odpovědět0  3
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.