25.9.2018, Milan Šurkala, aktualita

Jak se očekávalo, tak se i stalo. Panasonic ukázal na Photokině nové full frame CSC fotoaparáty. Jde o modely Lumix S1 a S1R. Panasonic nenechal nic náhodě a přinesl např. duální stabilizaci, 4K 60p video i dva sloty pro paměťové karty.

reklama
Nutnost | od: Jirik_H (427)  26.9.201810:46
Pokud nechtěl Panasonic ztratit už tak bídný podíl na trhu, musel vyjít s FF.
S tím ostřením může být problém. A připomeňme, jak velmi citlivé ostření má Canon R. Každopádně bude hendikep množství a cena objektivů, tam zejména Canon a částečně Nikon nemají konkurenci.
To spíše se mi líbí počin FUJIFILM. Se snímači většími než FF. Ty mohou oslovit nejednoho zájemce o skutečně kvalitní fotografie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Re: Nutnost | od: Milan Šurkala (5453)  26.9.201811:15
Pokud jde o citlivost ostření, tam bych se toho nebál. V tom je Panasonic už roky špička, ten měl už léta citlivost od ­-4 EV, GH5S má dokonce ­-5 EV. Canon ho nyní překonal a dostal se do vedení, nicméně S1­/S1R budou určitě mít alespoň ­-4 EV, ne­-li více. Otázkou je to průběžné ostření, tam může být problém. Pokud jde o objektivy, tak tam bych se také nebál. Za rok chtějí mít 10 nativních objektivů, Sigma přechází na L­-Mount a bude také dělat L­-Mount objektivy, takže to vypadá na velmi rychlé zasklívání včetně cenově zajímavějších skel od Sigmy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Nutnost | od: Jirik_H (427)  26.9.201812:15
Co to ale je proti bazarové nabídce Canon ­- Nikon objektivů ­(+ další výrobci­). Slušné bazarové objektivy se dají sehnat za zlomek ceny nových. Což je pro mnoho lidí dost zásadní.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nutnost | od: Pavel Matějka (781)  26.9.201815:00
Jenže to znamená redukci ­- kdo chtěl používat bazarové objektivy, už k nim dávno má levnou DSLR.

Drahé bezzrcadlovky jsou spíš pro profíky či poloprofíky, ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nutnost | od: Milan Šurkala (5453)  26.9.201816:54
Jak říká Pavel, použití bazarových objektivů znamená použití redukce. Je docela dobře možné, že brzy budou podobné redukce a majitel Panasonicu bude moci použít tytéž bazarové objektivy jako majitelé Canonu. Ale zda budou či nebudou, toť otázka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nutnost | od: Jirik_H (427)  27.9.201810:29
A i kdyby byl, je další náklad a už to není úplně ono, i když to funguje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Nutnost | od: Doyl2kX (99)  27.9.201822:06
Souhlasím s. Milanem, Panasonic ostří suprově. Co se týká skel, oceňuji u něj rychlost s jakou uvede na trh snad těch 10. Ale nelíbí se mě to že trh je již nasycení a honem se všichni vrhnou na FF bez zrcátka. Samozřejmě si toto nedovolí každý ani to nepůjde, ty ceny budou určené pro ty co nemají hlouběji do kapsy. Nejsem.profik ale cena těla. i se skly u mne již dávno přesáhla cenu středně ojetého superba. Výš již nehodlám jít, ikdyž panasonic obdivuji.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
DFD ve videu | od: RiMr (729)  26.9.201810:27
TOmu DFD za ty roky už nevěřím ­(ve videu­). V sobotu jsem v Duxfordu točil letadla, GH5 s novým fw i FZ2000 a furt stejná bída... to prostě spolehlivě nefunguje...! Kamarád tam měl a6500 sice jen na fotky ale když létala éra která ho nezajímala, tak jsem si to půjčil a zkusil video a bylo to ne bezchybné, ale pořád někde úplně jinde než DFD.
V tomto ­(DFD vs PDAF od SOny ve videu­) je situace stále stejná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
LF1 | od: Choakinek (2255)  25.9.201822:51
Ještě doplním, že Lumix LF1 ­- ultimátní univerzál do kapsičky kalhot je také výjimečný počin od Panasonicu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Bravo busy | od: romana51 (10)  25.9.201819:47
Ještě tě doplním, že Panasonic jako první uvedl amatérské digi videokamery, které uměly 50 v progresu!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Panasonic nesklamal | od: jozkopower (451)  25.9.201813:44
Prvý full frame videofoťák s formátom videa 4K­/60p, úplne nový obrazový procesor a stabilizovaný snímač 47MPx s podporou duálnej stabilizácie a spústa iných fičuriek. Zmákli to perfektne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(9)  nízká(1)
Re: Panasonic nesklamal | od: Georrge (52)  25.9.201821:15
To ano, teď jen otázka, co to ostření, protože to byla na GH4 velká slabina a na GH5 to stále není žádná sláva. Tak jestli to fázové ostření nebude chybět i zde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Panasonic nesklamal | od: jozkopower (451)  25.9.201821:37
Ano, otázka autofokusu zatiaľ visí. Nepochybujem, že DFD druhej generácie bude lepší, ale či to bude stačiť na konkurenciu je vo hviezdach. Nový procesor poskytne DFD vyšší výpočtový výkon a zapracovali podporu AI, tak dúfajme.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Bravo! | od: lomondra (19)  25.9.201813:41
Je vidno, že narozdíl od CaNikonu si dal Panasonic na vstupu do FF opravdu záležet a představil nekompromisní pecku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(10)  nízká(1)
Re: Bravo! | od: busy (3299)  25.9.201816:16
Panasonic uz viackrat v minulosti ukazal, ze dokaze priniest inovativne produkty ktore su lepsie nez konkurencia a hlavne su zaujimave pre znalych fotografov. Napriklad ako prvy uviedol ultrazoomy s velkym rozsahom ohnisk a konstantnou svetelnostou ­(FZ200­), ako prvy uviedol vreckovy ultrazoom s velkym ­(na vreckove pomery­) snimacom 1­" ­(TZ100­), ako prvy uviedol aj samotne vreckove ultrazoomy ­(TZ1­), ako prvy uviedol viacero vynimocnych profikompaktov ­(LX7, LX100­). Myslim, ze ani tentokrat nesklamal a jeho FullFrame CSC je na podstatne vyssej urovni nez konkurencia CaNikon.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(2)
Re: Bravo! | od: pavel_p (199)  26.9.201810:24
Nicméně nejúspěšnějším kompaktem s 1­" je Sony RX100 a první uvedení výjimečných profikompaktů je docela zvláštní prohlášení. Výjímečné profikompakty dělal třeba Canon v řadě G roky předtím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: Milan Šurkala (5453)  26.9.201811:18
Ty ale zas až tak výjimečné nebyly. 1­/1,7­" ­(nebo 1­/1,8­") čipy nebyly ničím tak zvláštním, to měl dokonce i BenQ ve stylových kompaktech. Podobné profi kompakty jako Canon měl v té době i Panasonic ­(řada LX­) nebo Nikon ­(řada P­),... Každopádně to byly velmi slušné fotoaparáty, o tom žádná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: busy (3299)  26.9.201811:51
Ano, aj Sony RX100 sa dal v dobe svojho uvedenia povazovat za vynimocny kompakt, to plne uznavam.

Zase ale na druhej strane, okrem 1­" snimaca na nom toho uz moc vynimocneho nebolo. Preto ja osobne povazujem napriklad TZ100 za ovela vynimocnejsi, pretoze v sebe kombinuje 1­" snimac s ohniskami az do 250 mm a vreckovym vyhotovenim ­(vojde sa mi do vrecka na koseli­). Alebo napriklad starsi LX7, ktory ma sice ­"iba­" 1­/1.7­" snimac, ale povazujem ho za vynimocny lebo ako vobec prvy kompakt priniesol svetelnost od F1.4, pricom aj priebeh svetelnosti so zoomovanim je velmi priaznivy.

Canony v rade G su urcite dobre profikompakty, ale nepovazujem ich za az tak vynimocne, pretoze nepriniesli nic tak principialne noveho alebo zaujimaveho, ako vyssie spominane Sony a Panasonicy. Mozno taky G1 X Mark III by sa este dal povazovat za vynimocny vdaka APS­-C snimacu, ale tam to Canon zial zabil mizernou svetelnostou, preto napr. LX100 povazujem za ovela vynimocnejsi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: Bravo! | od: blue.sun (252)  25.9.201821:56
Bez fázového ostření je to jen velký kompromis. Nějaká ­"AI­" to nezmění.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: jozkopower (451)  25.9.201822:03
Možno bude mať AI malý vplyv, no výpočtový výkon procesora je veľmi dôležitý a ten tam s novým CPU bude. Napríklad už GH5 s DFD zaostruje pri veľmi špatnom svetle lepšie ako fáza, všade inde horšie. Paralelne som používal GH5 a Sony A6500.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: aesace (25)  26.9.20189:11
No fazove ostrenie sa obecne vobec na slabe svetelne podmienky nehodi. Mam taku starsiu zrkadlovku od Sony, co ma iba fazove ostrenie a v noci je to horsie aj ako manualne ostenie, cez den lepsie ako kontrastne. Takze to fazove ostrenie nie je riesenie na vsetky situacie.
Kazdopadne Panasonicu drzim palce, lebo minimalne specifika su zaujimavejsie nez nudny a bezduchy Canikon.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: RiMr (729)  27.9.201811:41
Zrcadlovka od Sony? Tedy ještě před­-SLT přístroj? To musí být teda hodně starý kus, který o dnešních schopnostech PDAF na a6500 nedej bože na a7 III nebo a9 napoví jedno velké NIC...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: blue.sun (252)  27.9.201817:45
Roky jsem fotil s Nikonem D40, který má taky pouze fázové ostření a nikdy jsem ani za tmy neměl s ostřením problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Bravo! | od: mnx (15)  8.10.20180:30
No už jen pohled na to tělo a ovládání ­- konečně pořádná ­(bez­)zrcadlovka! Panasonic taky slibuje odolnost v extrémních teplotních podmínkách. Jestli to nezabijou cenou, bude z toho časem pěkný A7 killer
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
reklama
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste vpravo nahoře. Pokud nemáte profil, zaregistrujte se.