Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

photomistr

| Svět hardware, TV Freak
Registrace: 1.1.2009
Komentářů: 48, score 0.5 | Svět hardware: 4/0.0 | TV Freak: 1/1.0
Účast v Expertiádách: 4 (přehled)
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 5.8.2011 s hodnocením +2:
Pripada mi tato diskuze skoro zbytecna ... nekomu staci na foceni foto­-mobil a nevadi mu prodleva spouste, pomaly AF a podobne, nekdo vyzaduje vyssi kvalitu tak si koupi kompakt a nekdo vyzaduje jeste vyssi kvalitu, tak si koupi SLR... proste kazdy jsme jiny. Spousta hlavne mladych lidi nema problem dat 10.000Kc za mobil, spousta lidi naopak internet v mobilu nepotrebuje a 2.000 za mobil je pro ne maximum a radsi si poridi za 4.000 fotak, kde jenom zapne a foti a nemusi nekde hledat fotak v menu. Ruzne produkty pro ruzne lidi, vybere si kazdy.

Milan
www.milanstryja.com
Komentář z 23.5.2012 s hodnocením +1:
Autor pise o serioznim foceni, o skladnosti neni rec, u fotaku vetsinou plati ze cim vetsi, tim lepsi kvalita vystupu, a o rozsahu zoomu to plati presne obracene, cim vetsi rozsah tim horsi kvalita. Ultrazoom ma opodstatneni pouze pro ty, kdo nemaji zadne ambice fotit seriozne a kvalitne, kazdy kdo chce fotit seriozne se ultrazoomu vyhne, pokud mu kvalita prijde dobra, je to pro to, ze zrcadlovku dostatecne nevyzkousel, nebo foti pouze v naprosto idealnich podminkach. Jen bych si s autorem dovolil nesouhlasit, SLR neni jedina moznost pro ambiciozni fotografy, nektere ­"bezzrcadlovky­" jsou take vhodnou volbou v nekterych pripadech, zvlaste ty s APS­-C chipem.

Jinak s autorem souhlasim ;­-­)

Milan

www.milansphotography.com
Komentář z 12.5.2012 s hodnocením +1:
O spickovem cernobilem digitalu jsem premyslel od te doby, so jsem koupil prvni digital, tak me prekvapuje ze to trvalo tak dlouho nez si nekdo troufnul... vsadim se, ze do roka jich budou na trhu tak ... pocitam Ricoh, Olympus a Pentax ;o­) Uz se na to tesim, konecne spravna inovace!

Milan

www.milanstryja.com

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 23.5.2012 s hodnocením -1:
jo, jak uz nekde zaznelo drive, zacinajici amateri resi fotaky, pokrocili amateri resi objektivy, ­"zacinajici­" profici resi svetla a jen ti nejlepsi profici resi jen atmosferu ­(asi je to dano ti, ze ti uz fotaky, objektivy a svetla maji v maliku ;o­)

A to potvrzuje to, komu je tento server urceny tak se s tim budeme muset smirit ;o­)­)­)

Milan
www.milanstryja.com
Komentář z 2.8.2011 s hodnocením -1:
jak s analogem, tak s digitalem se da pouze cvakat ... a 98% populace to tak dela... koupi v drogerii film, nafoti a odnese do labu, nebo nafoti na digital, stahne do PC a natlaci to na facebook a tim to konci. Ale aby ty fotky k necemu vypadaly, tak se s nima musi pracovat, to je stejny princip jak u digitalu, tak u analogu. Nejvetsi machri fotografie v naproste vetsine rozhodovali o vysledne podobe fotky vyse popsanymii postupy. Udelat opakovane nadhernou fotku neni nahoda ;o­) Ve fotokomore se da stravit mnohem vice casu nez u PC a vysledky jsou stejne nejiste ;o­)

Milan
www.milansphotography.com
Komentář z 2.8.2011 s hodnocením 0:
Ne, ze by to bylo nejak dulezite, ale pripada mi, ze autor s analogem moc nefotil. S filmem se daly delat stejne veci jako v pocitaci, nekdy snaze, nekdy zdlouhave. Mimo jine se vzhled fotky dal ovlinit nasledujicimi postupy, seznam urcite neni konecny ;o­)

- vyber filmu ­(ISO­) ­- jine zrno, dynamicky rozsah
- vyber barevne masky filmu ­(v dnes ni dobe WB­)
- vyber emulze ­(v barevne i cermobile fotce je vyber z ruznych krystalu, kazdy ma jinak charakteristicke zrno, barvy, citlivost na jednotlive slozky svetla...­)
- push & pull process ­- zamerne pod a pre­-exponovani a dorovnani pri vyvolani
- vyber vyvojky a ustalovace ­- kazdy vyrobce dosahoval trochu jinych barev­/ kontrastu...
- vyber casu vyvolani a koncentrace vyvojky ­- opet vliv na kontrast a podobne
- pohyb tanku pri vyvolavani
- teplota vyvojky
- vyber papiru ­- materialu podlozky pro ruznou belost a ton fotky
- vyber gradace papiru ­- ruzny kontrast fotky
- moznost lokalni pod a pre­-expozice fotky pri vyvolavani zakryvanim jednotlivych casti
- pouzivani proskych materialu pro ruzne barevne efekty

Toto urcite neni vsechno, co se dalo s fotkou pred a po vyfoceni delat, ale jsou to kouzla, ktera dokazi fotku znicit, nebo naopak z pekne fotky udelat vynikajici a kdyz to nekdo umel a vedel co dela, tak dokazal mit fotky hezci nez fotografovanou scenu.

K stylistice clanku se nebudu vyjadrovat, tomu moc nerozumim, ale clanek je po obsahove strance dost kontroverzni... mozna to ma byt uloha fejetonu???

Jen tak dal!

Milan
www.milansphotography.com