Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně

Prodeje CSC rostou, Sony zvyšuje své příjmy

9.6.2015, Milan Šurkala, aktualita
Zatímco prodeje kompaktů dramaticky klesají a vzestupný trend nemají ani digitální zrcadlovky, příjmy z prodeje CSC fotoaparátů dokonce rostou. Nejlépe je na tom společnost Sony, které jsou už čtvrtým rokem nejprodávanější.
Prodeje fotoaparátů už zhruba pět let klesají a týká se to takřka všech kategorií fotoaparátů. Zejména o pocítily kompakty, ale propady jdou vidět i u zrcadlovek. CSC fotoaparáty ale aspoň začínají být výnosnější byznys. Podle NDP Group byly příjmy za prodeje CSC fotoaparátů za posledních 12 měsíců o 16,5 % vyšší než před rokem. Naproti tomu za DSLR bylo utrženo o 15 % méně.


Sony logo


Nejlépe je na tom společnost Sony. Ta už je čtvrtým rokem nejprodávanější v CSC kategorii a za poslední rok se její příjmy z této oblasti zvýšily o 66 %. Své v tom jistě hrají nové full frame CSC fotoaparáty Sony A7, které v průměru stojí více než APS-C konkurence. CSC fotoaparáty více oslovují mladší zákazníky, nyní 61 % zákazníků má méně než 35 let (před rokem to bylo 54 %). Consumer Electronics Association (CEA) pak nově uznala "mirrorless" jako oficiální název pro tuto kategorii, jde o zkratku z MILC (Mirrorless Interchangeable Lens Camera).

Zdroj: dpreview.com, petapixel.com
Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.